Evaluering af transfervinduet 2015

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Evaluering af transfervinduet 2015

Post by Rambo16 » 1. Sep. 2015 21:07

Vinduet startede ellers godt med signingen af Cech - en verdensklasse keeper vi har manglet i mange år. Derefter var jeg ellers rimelig positiv og meget optimistisk på, at vi vil finde cm eller en angriber tilføjet til truppen, som vi alle har skreget efter! Men tiden er gået og vi har ikke hentet noget som helst. Er dybt skuffet og samtidig frustreret. Forstår ikke hvordan klubben ikke kan se at vi mangler kvalitet, for det er i hvert fald tydeligt for mig, især hvis vi skal kæmpe om mesterskabet.

Giver vinduet karakteren 02. Vi står med en udemærket trup men er stadig et skridt fra vi kan kæmpe med om mesterskabet.
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

ZlatkoM
Normal Bruger

Re: Evaluering af transfervinduet 2015

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 21:57

Enig i din karrakter.

Sidste år sluttede vi 12 år efter mestrene, vores mangler blev gang på gang udstillet og alle kunne se hvor vores største svagheder var. I år har klubberne som sluttede omkring os forstærket sig, gevaldigt, hvor vi kun har forstærket os på målmadsposten.

"XXXXXX var ikke tilgængelig" synes jeg er en svag, svag undskyldning. Som Poul Merson og de andre eksperter på Sky Sports lige nu siger: Hvis vi vil have en mand, skal vi bare smide de penge som klubben vil have så skal vi nok få ham spillerne er ikke tilgængelige indtil en klub melder sig med et godt tilbud, alt andet er noget fis.

Vi har pisset en gylden mulighed for at være med i kampen om mesterskabet væk.

Vi vinder ikke mesterskabet igen med Wenger som manager.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 1. Sep. 2015 22:06

Rådden sæsonstart, rådden transfervindue, rådden alting.

Lad os få den her lorte sæson overstået.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 22:33

En god vurdering fra "begge sider" her hvis man har en lille time.

https://www.youtube.com/watch?v=OiA2gssm5ms
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2015 22:51

theo-walcott wrote:Rådden sæsonstart, rådden transfervindue, rådden alting.

Vinder vi over Stoke, har vi 10 point i 5 kampe - eller et pointgennemsnit på 2,0. Det ville sidste sæson var fint til at sikre os en 3. plads, så det kan hurtigt blive lidt over forventningen.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 22:55

Min endelige vurdering af vinduet skal jeg lige sove på, men én ting irriterer mig en anelse, og det er, at vi ikke formår at komme på forkant med kommende udfordringer ift. vores trup.
Det lader til, at fokus var på at finde en stjerneangriber. Ham fandt man ikke. Det er én af de positioner, hvor vi kan - og på sigt bør - forstærke os. Desværre må man erkende, at vi står i situation, hvor der så småt også kommer en bølge med folk, der er ved at være færdige med topfodbold. Arteta og Flamini har begge kontraktudløb næste sommer, så hvorfor finder man så ikke en mand til posten allerede nu? Hvorfor mangle både en DM og en angriber igen næste sæson? Det er da lettere at minimere antallet af fremtidige handler; især der det også forbedrer truppen i dag.

Ydermere kan en mand som Mertesacker (- og jeg er egentlig fint tilfreds med mandens niveau) begynde at dale i niveau. Det har aldrig være fart, der har været styrken, men manden må begynde at være træt mentalt. Han har valgt at trække sig fra landsholdet i en relativt und alder (30), og det kan måske betyde, at han ikke planlægger top-fodbold i mange sæsoner fremover. Igen kunne man her komme det i forkøbet ved at handle.

Vi bringer os selv i en situation, hvor vi næste sommer - worst case - er absolut nødt til at hente 3 spillere. Og worst case består i: Mertesacker falder drastisk i niveau, og vi må finde en bedre løsning, der ikke er Gabriel. Arteta og Flamini er begge færdige, og Coquelin leverede ikke i 2015/16. Giroud og Welbeck fandt ikke målformen, og vi mangler igen en angriber. Så bliver det uendeligt svært at finde 3 dygtige folk. Det er lettere at finde én eller to. Og det kunne vi have sikret os ved at kigge i den retning allerede denne sommer, hvor fokus på en angriber ikke bar frugt.

Der kan selvfølgelig også ske en best-case: Mertesacker og Kos fortsætter det gode samarbejde, og Gabriel viser sig at være aldeles glimrende. Coquelin leverer varen, og Arteta/Flamini fungerer fin som backup. Giroud og Welbeck finder målformen.
Så står vi kun og skal hente til én position: DM.

Men lad os se, hvordan tingene udvikler sig. Jeg glæder mig til resten af sæsonen, og jeg er egentlig fint tilfreds med vores hold. Det er det bedste i 10 år.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 1. Sep. 2015 23:07

00.

Jeg kigger på vores trup og den stinker af middelmådighed på vigtige positioner, og derudover har vi den mest ubalanceret midtbane man kan komme i tanker om. Vi kommer til at få så meget klø af Bayern.

Det er gået så vidt, at jeg rent faktisk ser frem til at Welbeck(der scorede sølle 4 PL mål sidste sæson) vender tilbage.

Vi er ubetinget verdens mindst ambitiøse klub, og det skyldes alene Wenger.

Jeg vil altid støtte holdet, og jeg glæder mig allerede til næste kamp, men det her glemmer jeg aldrig; det er det klammeste jeg nogensinde har set. 0 fucking markspillere som den eneste klub overhovedet, fuldkommen hjernedødt. Barca, der vandt alt og havde transfer-ban købte flere spillere end os, siger det hele.
Nyt brugernavn, please.

Image

JonesTheGunner
Normal Bruger

Post by JonesTheGunner » 1. Sep. 2015 23:14

Vil give vinduet karakteren 4. Selvfølgelig ville en klasseangriber gøre os til seriøse titeludfordrere, men hvem skulle man have købt?????? Ham den 19-årige som Louis Van Panik Gaal har købt for 400-500 mil????

Der er kæmpe mangel på centerforsvarer og angribere i verdensklasse, især efter at PSG og Man City er blevet olie-klubber, så man må bare forholde sig til virkeligheden, længere er den ikke. Men der er ingen tvivl om at vi i sommeren 2013 og 2014 har fejlet når det kommer til at købe en verdensklasse angriber, for på de tidspunkter var der verdensklasse angribere på markedet, men det har der ikke været i sommeren 2015 - og det er realiteterne!

Hvorfor giver jeg så vinduet en karakter under middel - det gør jeg ene og alene pga. at vi ikke har hentet en defensiv midtbanespiller, for der har netop været rigeligt med spillere på markedet på denne position som ville kunne træde ind i vores start 11'er (fatter stadig ikke at vi ikke fik Schneiderlin).

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 1. Sep. 2015 23:26

Kejser wrote:
theo-walcott wrote:Rådden sæsonstart, rådden transfervindue, rådden alting.

Vinder vi over Stoke, har vi 10 point i 5 kampe - eller et pointgennemsnit på 2,0. Det ville sidste sæson var fint til at sikre os en 3. plads, så det kan hurtigt blive lidt over forventningen.
Jeg tænkte nu mere spillemæssigt, hvor det er svært at finde lyspunkter. Bliver udstillet i sæson-åbneren, hvor vi taber 0-2 til West Ham. Liverpool var klart bedst på vores egen bane og kun Cech holdte os i live. Vi har vundet 2 kampe begge afgjort på selvmål fra vores modstandere. Det betyder, at vi i de 4 første kampe har scoret 1 mål. :roll:

Martinez, Griezmann og Falcao var i hvert fald 3 jeg havde taget i mod med kyshånd.
Lars Bender, Schneiderlin, Krychowiak ligeså. Disse 6 spillere havde været et spørgsmål om penge. Money talks.

Jeg er så hamrende skuffet over, at Wenger igen ikke har en gameplan for et transfervindue.

Al-Djazairi_98
Normal Bruger

Post by Al-Djazairi_98 » 1. Sep. 2015 23:41

Dumpekarakter 00 i og med vi henter en klassekeeper, men overhovedet ikke forstærker os på andre positioner.

Bedømmer min karakter således:
Skulle vinduet have en bestået karakter skulle vi have handlet en DM og en angriber, hvilket sammen med Chech ville have givet et 4/7 tal.
(I dette scenarie, ville vi have en trup, der havde forudsætningerne til at mindst når 8. dels finalerne i Cl og være outsider til mesterskabet ift. Chelsea og Man city)

Dette karakter kunne være højere (10/12), hvis de to andre spiller vi havde hentet kunne forstærke vores start 11er fra dag et.
(Ved dette scenarie, ville vi have forudsætningerne for at være favoritter for mesterskabet, gode chancer for FA cuppen igen og komme længere end 8. dels finalerne i Cl)

Det scenarie som vi pt står i er, at vi har forudsætningerne til at kæmpe om CL-pladserne og højst når til 8. dels finalerne i Cl.
Dvs. at købet af Cech har forstærket os ift. sidste år, men Liverpool og United har også forstærket sig fornuftigt, så med købet af Cech står vi stadig bedre end Liverpool og United, som er de to andre hold der kæmper om CL-pladserne.

Til sidst vil jeg pointere, at vi stadig har en chance for the triple i år, men forudsætningerne er der ikke efter min mening.
Arsenal FC means lots of pain ☹ and few speciel moments of fantastic joy.
It’s quite painfull being a fan of a team like Arsenal; it’s, I mean there is not tons of succes, there is tons of excitements and there is tons of elements caused by ups and downs but mainly it’s downs.

PS: Min bedstemor er hurtigere end Mertesacker!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2015 23:45

araAFC wrote:Min endelige vurdering af vinduet skal jeg lige sove på, men én ting irriterer mig en anelse, og det er, at vi ikke formår at komme på forkant med kommende udfordringer ift. vores trup.
Det lader til, at fokus var på at finde en stjerneangriber. Ham fandt man ikke. Det er én af de positioner, hvor vi kan - og på sigt bør - forstærke os. Desværre må man erkende, at vi står i situation, hvor der så småt også kommer en bølge med folk, der er ved at være færdige med topfodbold. Arteta og Flamini har begge kontraktudløb næste sommer, så hvorfor finder man så ikke en mand til posten allerede nu? Hvorfor mangle både en DM og en angriber igen næste sæson? Det er da lettere at minimere antallet af fremtidige handler; især der det også forbedrer truppen i dag.

Ydermere kan en mand som Mertesacker (- og jeg er egentlig fint tilfreds med mandens niveau) begynde at dale i niveau. Det har aldrig være fart, der har været styrken, men manden må begynde at være træt mentalt. Han har valgt at trække sig fra landsholdet i en relativt und alder (30), og det kan måske betyde, at han ikke planlægger top-fodbold i mange sæsoner fremover. Igen kunne man her komme det i forkøbet ved at handle.

Vi bringer os selv i en situation, hvor vi næste sommer - worst case - er absolut nødt til at hente 3 spillere. Og worst case består i: Mertesacker falder drastisk i niveau, og vi må finde en bedre løsning, der ikke er Gabriel. Arteta og Flamini er begge færdige, og Coquelin leverede ikke i 2015/16. Giroud og Welbeck fandt ikke målformen, og vi mangler igen en angriber. Så bliver det uendeligt svært at finde 3 dygtige folk. Det er lettere at finde én eller to. Og det kunne vi have sikret os ved at kigge i den retning allerede denne sommer, hvor fokus på en angriber ikke bar frugt.

Der kan selvfølgelig også ske en best-case: Mertesacker og Kos fortsætter det gode samarbejde, og Gabriel viser sig at være aldeles glimrende. Coquelin leverer varen, og Arteta/Flamini fungerer fin som backup. Giroud og Welbeck finder målformen.
Så står vi kun og skal hente til én position: DM.

Men lad os se, hvordan tingene udvikler sig. Jeg glæder mig til resten af sæsonen, og jeg er egentlig fint tilfreds med vores hold. Det er det bedste i 10 år.
Enig i det meste. Det er skuffende, at man ikke finder supplementer til truppen, som har nogle aabenlyse svage punkter. Jeg havde ikke forventet vi koebte en verdenstjerne til erstatte Giroud eller Coq, fordi de var ganske enkelt ikke tilgengaelige. Der har dog vaeret saa mange spillere som kunne vaere gode erstatninger/supplementer naar de ude med skader/karantaener eller bare ude af from. Hvis vi kigger paa de to mest diskuterede pladser.

Angriber: Vi koebte helt sikkert ikke en angriber pga. vi koebte Welbeck sidste aar og satser paa en omskolet walcott til supplement til Giroud. Jeg mener at Negredo, Bacca, Mandzukic, Vietto, Dzeko og Jovetic kunne have spillere der ville have forstaerket truppen og deres priser var ikke urimmelige. Nogle af dem er mere Giroud kloner, hvilket ikke behoever ikke at vaere skidt. Har presset en modstander helt i bund vil en kombi af Giroud - Negredo/Dzeko/Mandzukic inde feltet vaere en haandfuld for alle forsvar.

Midtbane: Vi mangler noget dynamik til midtbanen supplement til Coq. Arteta er ikke ringe, men simpelthen ikke dynamisk nok. Flamini er ringe, men har masser dynamik. Vi pastaa at Delph kunne vaeret en forbedring af vores trup og listen af dynamiske midtbanespillere handlet i det her vindue er mange.

Transferviduet er dumpet - truppen er stadig bestaaet.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 2. Sep. 2015 0:32

Fabregas4
00.
Vi er ubetinget verdens mindst ambitiøse klub, og det skyldes alene Wenger.
100% enig.

Karakter 00

In Wenger we rust.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Nesdam
Normal Bruger

Post by Nesdam » 2. Sep. 2015 1:10

Er meget skuffet.

Inden vinduet åbnede, havde jeg 100% regnet med at vi ville stå med en komplet trup, som kunne spille med om mesterskabet fra d. 2 september.

Men hold nu kæft hvor bliver man dog holdt for nar som Arsenal fan. Der bliver år efter år talt om denne kæmpe pengekiste, som bare ikke bliver brugt til end skid.

Ingen ambitioner i den ledelse, bare en flok narrefisser. Skift hele lortet ud.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Sep. 2015 1:47

Mon ikke Wenger har forsøgt at få overtalt nogle stjerneangribere (Benzema/Cavarni), men det har været svært at lokke dem til klubben?

Et er at Arsene vil dem, men vil de klubben?

Vi taler spillere hvis arbejdsgivere er: PSG, Real, (Juventus, Bayern, Valencia kunne også nævnes). Alle topklubber i Europa eller klubber som har stinkende rige ejere feks. Agnellifamilien i Italien. Udenlandske forretningsmænd i Valencia. Hvorfor skulle de sælge?
..(Se bare hvad United måtte betale for et uprøvet talent i Monaco..Absurde og latterlige 600 millioner kr)

Det er nyt land, ny spillestil..Det tager hvad 6-12 måneder at slå til og så tænker spillerne. Benzema 27 år. Cavani 28 år: "Naa.Det går da fint hvor jeg er. På banen og udenfor. Det andet er simpelthen for krævende for folk FORVENTER jeg skal blive en succes"

"Og hvis jeg fejler? Den risiko ønsker vi ikke at tage"

Bare en tanke.
Last edited by peterdebel on 2. Sep. 2015 2:08, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Sep. 2015 2:03

Jeg giver vinduet 7.

Et hold, der har været bedst i 2015, er blevet suppleret med en verdensklasse keeper. En position, hvor vi har set svage ud i lang tid.

Min vurdering er, at en defensiv midtbanespiller skulle have været hentet ind. En spiller, der har kvalitet i de fleste af spillets facetter, som ville have gjort, at vi havde flere strenge at spille på. Muligheder er blevet nævnt, og eftersom at Flaminis niveau er dalet i over 1,5 år, og derfor nu virker ubrugelig, og Arteta er svær at gøre sig klog på, pga. mange skader, så havde en tredje mand været at foretrække. Viser det sig, hvilket jeg har svært ved at tro, på trods af en god pre-season og et par gode indhop, at Arteta skulle være tilbage rent fysik, så er jeg ikke bekymret for ham som back-up. Han er en intelligent fodboldspiller, der har leveret fantastisk i en årrække for klubben. Problemet opstår, hvis Coquelin bliver skadet, og vi i en kamp, hvor vi ved, vi kommer under et gevaldigt pres, er nødsaget til at spille Arteta, at hans manglende fart ikke gør det muligt for ham at lukke de muligheder, som hans makker ved siden efterlader. Her er Coquelin unik, som han har vist siden december 14. Vi har dog stadig til gode at se ham (Arteta) og Cazorla spille sammen, og det er en duo, jeg sagtens kunne se fungere, eftersom at deres kendskab er stort, og begge er gode uden bold. Fysikken kan dog blive et problem. Jeg frygter, at vi har taget et for stort sats her, men tiden må vise, hvorvidt Arteta stadig kan spille en rolle, når det bliver nødvendigt.

Angriber-positionen er blevet diskuteret urimelig meget. Jeg er på linje med Titi, og synes egentlig, med markedets begrænsinger, at det er fornuftigt at give Welbeck og Giroud tillid, indtil vi kan hente en angriber, som vi ved, kan sparke os helt frem til de sjove kampe. Der er blevet nævnt så mange strikere, men størstedelen af dem, der er nævnt, er jeg ret så sikker på ikke vil forbedre os synderligt. En håndfuld af dem er sikkert bedre end Giroud, men jeg tror ikke, at de vil gøre os nævneværdigt mere konkurrencedygtige i CL og PL.

Som Kejser nævner, er det Wengers taktiske fleksibilitet og observationer under kampene og så hans manglende evne til at bruge hele truppen, der bekymrer mig mest. Han skal være bedre til at holde hele truppen varm og så spare spillere, når det er muligt, selvom den hårde konkurrence i PL gør det vanskeligt. Der er ikke noget, der umiddelbart tyder på, at AW skulle have forbedret sig på den front, men han må også vide, at vi har opbygget så stærkt et hold og bænk, at det, i nogen opgør, er hip som hap, hvem der spiller. Så spilletiden burde være til at fordele, uden at kvaliteten bliver svækket så meget, at det kan ses på resultattavlen.

Jeg synes, vi skal holde fast i, at foråret viste, hvor godt et hold, vi har, og det vil undre mig meget, hvis vi ikke, runde for runde, nærmer os det niveau, vi ved, vi kan levere på. Selvom vi var heldige mod Liverpool, så var 2. halvleg klasse, og vi har allerede hentet seks point på to svære udebaner. Mon ikke, at flere af de store smider point på hhv. Selhurst Park og St. James' Park. Palace har sågar lige slået Chelsea på Broen. Nu kommer landsholdspausen, som forhåbentlig giver nogen spillere mulighed for at komme i bedre fysisk forfatning, og ligeledes ikke giver os nogen skader.

Den der med, at vi allerede skal se frem mod næste sæson, og alt er en stor farce. Det er noget pis at høre på og pinlig læsning. Men vi kan efterhånden ikke forvente andet fra visse bruger. Og så er det fuldstændig uden fra min forstand at Sir_Hisss træder frem, når vi er trådt ind i en uge, hvor vi i weekenden hentede tre point. Han prøver sikkert at gennemsøge forklaringer på, hvorfor United, som han ihærdigt prøvede at overbevise os om i sidste sæson, ender over os.
Image

Post Reply