Evaluering af transfervinduet 2015

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Titi
Arsenal Danmark medlem

Re: Evaluering af transfervinduet 2015

Post by Titi » 8. Sep. 2015 14:17

Folk overvurderer lederskab, vindermentalitet etc. Det handler om kvalitet. Punktum. Barcelona har sgu ikke nogen nævneværdige ledere. Kun et par spillere jeg lige kan komme i tanke om. City havde reelt kun Kompany og til dels Joe Hart da de var på toppen (nej lazy Yaya er ingen leder). Real Madrid har ingen rigtig ledere andet end crazy Pepe og Ramos. Men ikke noget vildere end hvad vi har.

Til tider så kamuflere vildskab hos en fodboldspiller også hans manglende evner på bolden. Husk det.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 8. Sep. 2015 17:33

Titi wrote:Folk overvurderer lederskab, vindermentalitet etc. Det handler om kvalitet. Punktum. Barcelona har sgu ikke nogen nævneværdige ledere. Kun et par spillere jeg lige kan komme i tanke om. City havde reelt kun Kompany og til dels Joe Hart da de var på toppen (nej lazy Yaya er ingen leder). Real Madrid har ingen rigtig ledere andet end crazy Pepe og Ramos. Men ikke noget vildere end hvad vi har.

Til tider så kamuflere vildskab hos en fodboldspiller også hans manglende evner på bolden. Husk det.
At der er en sammenhæng mellem kvalitet og vindermentalitet, er jeg fuldkommen enig i, selvom jeg ikke tror det er det du mener :lol:
Der er jo en grund til at netop de bedste er de bedste. Det er fordi de har den rette mentalitet. Og det er jo netop det jeg mener mange af vores spillere ikke har.

Ift. Barca har de eksempelvis haft Puyol, Marquez, Dani Alves, David Villa, Mascherano og Valdes for bare at nævne nogle, som jeg mener har noget af det jeg synes vi mangler. Herudover har de så haft verdens bedste spiller i de sidste 10 år (Ronaldinho og Messi). Ift. City kan jeg også finde flere. Agüero som jeg nævnte tidligere, Zabaleta, og Yaya mener jeg også har det. Muligvis synes du han er doven, men de år han har været dårlig har der været ANC. Det ændrer ikke på at han gør hvad der passer ham i en fodboldkamp, når han er på toppen og han får sine holdkammerater med sig. Hvis der er én der er synonym med City's mesterskaber er det ham. Du vil måske så sige det har noget med hans kvalitet at gøre, ja men det mener jeg jo så hænger sammen.

Det er ikke mig der laver en ultimativ kobling mellem lederegenskaber og vindermentalitet. Jeg mener det i høj grad har noget med ens personlige indstilling og udstråling at gøre. Det gør det selvfølgelig ikke alene, nej. Flamini og Frimpong er gode eksempler.

Det et meget subjektivt kriterie jeg stiller op, det ved jeg. Det var derfor jeg i indledningen af mit første indlæg nævnte, at diskussionen måske bliver lidt overfladisk. Men det ændrer ikke på, at vi for mig at se ikke vinder noget af værdi før vi har nogle flere af den type, eller får den type på bænken, der kan piske det ind i spillerne.
Last edited by Ålen on 10. Sep. 2015 21:17, edited 1 time in total.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 8. Sep. 2015 17:35

Wengers globalisering wrote:
Ålen wrote:
MichaeL wrote:Ak ja, den uendelige diskussion om at vores spillere ikke har lyst til at vinde og er ligeglade.. haha, det er det mest åndssvage jeg nogensinde har hørt, men alligevel får den lov at leve gang på gang.
Så du mener at Tony Adams og Per Mertesacker besidder lige dele af vindermentalitet? Og at Viera og Özil gør det? Jeg ved godt diskussionen bliver noget teoretisk og overfladisk, men alligevel er jeg ikke i tvivl om, at der er forskel på spillere, og hvor meget de vil det.

Selvfølgelig vil alle spillere (og mennesker i det hele taget) gerne vinde hvis de bliver spurgt om det, men der er da kæmpe forskel på måden man så får sig selv og andre hevet op til at præstere på. På samme måde som der er forskel på om man bliver verdens bedste spiller eller Mario Balotelli eller Bendtner. Det er da mentaliteten i sidste ende der afgør det.

Du kan tage vores egen Alexis, han dør altid med støvlerne på, mens mange af vores andre spillere lader sig gå på og ser ugidelige ud, når det ikke lige kører. Der er altså noget der hedder vindermentalitet og temperament, og ikke alle fodboldspillere besidder det i samme grad.

Jeg er bare af den overbevisning, at man på et fodboldhold og i en fodboldklub bør besidde vindermentalitet/dræberinstinkt/fandenivoldskhed, kald det hvad du vil, for at vinde. Engang havde vi typer som Tony Adams, Martin Keown, Viera osv.., mens vi havde en rolig træner på bænken. Derfor fungerede det. Nu har vi en rolig træner og et roligt/passivt hold, og det tror jeg bare ikke er en vindende cocktail.
Mertesacker er saa en af de mest dominerende og dirigerende spillere paa holdet. Kos er langt mere anonym og spiller mere sit eget spil mere end han motivere holdet.
Af mangel på bedre er jo så netop min pointe.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 20. Sep. 2015 16:34

Nu har sæsonen været i gang i en månedstid og det som alle har frygtet er sket. Vores angribere er ude af form og Coquelin er blevet skadet, resten af truppen kan kun overraske positivt nu.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 20. Sep. 2015 22:36

Wengers globalisering wrote:Nu har sæsonen været i gang i en månedstid og det som alle har frygtet er sket. Vores angribere er ude af form og Coquelin er blevet skadet, resten af truppen kan kun overraske positivt nu.
Jep, det er godt nok forfærdeligt. Det hele sejler pt.
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Post Reply