Deadline Day (August 2015)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Wengers globalisering
Normal Bruger

Re: Deadline Day (August 2015)

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2015 18:02

araAFC wrote:Handlende angribere indtil videre denne sommer:

Navn, klub, pris i mio. £
Benteke, Liverpool, 33
Jackson Martinez, Atl. Madrid, 25
Negredo, Valencia, 24
Dybala, Juventus, 23
Son Heung-min, Tottenham, 22
Bacca, Milan, 21
Mandzukic, Juventus, 14
Vietto, Atl. Madrid, 14
Mitrovic, Newcastle, 13
Rondon, WBA, 12
Max Kruse, Wolfsburg, 9
Falcao, Chelsea, 6 (lån)
Tevez, Boca, 5
Dzeko, Roma, 3 (lån)
Jovetic, Inter, 2 (lån)
Balotelli, Milan, lån

Hvor mange af dem er rent faktisk interessante for os? Meget, meget få - hvis nogen. Vi har Giroud og Welbeck - og derudover folk, der kan spille positionen. Så at hente spillere på samme niveau giver ikke mening. At hente bedre spillere giver mening. Her er der kun få.
Benteke, Jackson Martinez, Mandzukic, Falcao, Tevez og Dzeko er umiddelbart dem, jeg vil fremhæve først.
Benteke var alt for dyr og et stort sats: nej tak.
Jackson Martinez er blandt de bedre bud, men alderen (endda tvivl om den rigtige alder) og erfaringen i Europa er et minus. Men ham kunne man have forsøgt.
Mandzukic? Njae. Tror ikke på han er bedre end Giroud.
Dzeko? Det samme som Mandzukic.
Falcao? Han beviste ikke noget i Man. Utd. men jeg ville faktisk have været fristet til at give det et skud, når det nu kun er en låneaftale.
Tevez? Alle dage. Men han ville til Argentina, og helt, helt sikkert ikke England. Desværre. Han havde været en god løsning i et par år.

Så Jackson Martinez og måske Falcao er - i min optik - dem, som man kunne have forsøgt. Sidstnævnte er dog et gamble, men hvis det viser sig, at der ikke er mange andre muligheder, så var det måske det værd.
Vil mene at alle disse spillere vil have vaeret et godt suplement til Giroud. Walcott er alt for anonym paa toppen og indtil videre i sin karrierer har Welbeck ikke vidst, at han kan score maal.

Benteke, Liverpool, 33
Negredo, Valencia, 24
Dybala, Juventus, 23
Bacca, Milan, 21
Mandzukic, Juventus, 14
Vietto, Atl. Madrid, 14
Falcao, Chelsea, 6 (lån)
Tevez, Boca, 5
Dzeko, Roma, 3 (lån)
Jovetic, Inter, 2 (lån)

Prisen er helt klart for hoej paa nogen af de spillere.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 18:08

Olitast wrote:Han har vist aldrig spillet decideret DM, men han har helt sikkert fungeret mere som en boks-til-boks-spiller med flere defensive pligter end hvad tilfældet er i øjeblikket/for fremtiden.

Muligvis ser Wenger også et lys i Wilshere på den defensive plads, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes faktisk, Neville havde en pointe i, at vi mangler et fysisk monster på midtbanen og har gjort det i en periode.

Selvfølgelig er Arteta ikke afgørende, men decideret at indregne ham som backup for Coquelin, det synes jeg er arrogant. Vores problem har igennem længere tid være at vinde i de helt store kampe, og det tror jeg simpelthen ikke, vi kommer til at gøre med så klejne spillere som Coquelin og Arteta. Der mangler en klippe til at støtte Coquelin.
Ramsey har aldrig haft defensive pligter, og har i så fald aldrig udfyldt dem særlig godt, og det var vel også en af grundene til, at vi endte med at rykke Cazorla ned, fordi han taktisk har en bedre fatteevne. Ramsey/Arteta fungerede godt imod de mindre hold, da der ikke lå et ligeså stort ansvar hos sidstnævnte, men når vi så løb ind i de store hold på udebane, så kollapsede vi, fordi at Arteta fik for meget at se til. Det er nok også derfor, at en midtbane med Wilshere/Ramsey aldrig nogensinde kommer til at fungere, med mindre de begge formår at forbedre deres awareness på banen.

Dine sidste pointer er modtaget, og jeg er ikke helt uenig, men jeg hæftede mig bare ved, at du kaldte vinduet miserabelt, hvilket virkede som en absurd udtalelse, imo.
Image

phra
Normal Bruger

Post by phra » 1. Sep. 2015 18:09

Ingen angriber - ingen CDM..
Tja, det er vel en smule skuffende, men i min optik er markedet fuldstændig ødelagt pt, den gearing der er på priser er imo helt i skoven.
750 mio for Witsel, 445-600 for Material, 300 for Benteke bare lidt få eksempler.. Det er latterligt, Material er 19 år, seriøst - de priser er på himmelflugt!

Jeg forstår dog ikke, at der som minimum er fundet en bedre back up end Arteta, såfremt Coq bliver skadet bliver vores defensiv sårbar, der er ikke andre i truppen der kan beskytte de fire bagerste på Coqlin niveau.

Transfer, priser og alt muligt lagt til side, så er min vurdering at vi ikke umildbart har truppen til at vinde PRL i år. Der mangler vi to gange verdensklasse på de positioner alle snakker om, sandheden er bare hvor finder vi nogle der er tilgængelige til en realistisk pris, og som samtidig er en klasse over det vi har..?

Ja, nogle griner af os hvert transfer vindue fordi vi fans håber vindue efter vindue.. Jeg griner af andre fans fordi de holder med hold hvor såfremt det sker at sugardaddy smutter så kan vi finde jer i serie 3 ;-)
Once a gooner allways a gooner !

Rask
Normal Bruger

Post by Rask » 1. Sep. 2015 18:22

David Ornstein ‏@bbcsport_david 6h6 hours ago
Very unlikely #AFC will make any signings today. Explored options but nothing was close & almost certainly no ins or outs now #DeadlineDay

Tak for idag.
'I was once fined £5,000 for calling Coventry fans wankers. Best £5,000 I ever spent.'

- Ian Wright

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 18:29

Er Mats Hummels så loyal, at han ikke er til at lokke væk fra Dortmund? Man. Utd. prøvede i vinters. Denne sommer har Chelsea været ude efter en Terry-afløser. Og Mats Hummels har næsten ikke været nævnt. Måske han bare ikke vil væk.

Jeg har skrevet, hvad jeg mener, vi skulle have forsøgt tidligere i dag, så det behøver jeg ikke gentage.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 18:34

AndersArsenal wrote:Jeg hæftede mig bare ved, at du kaldte vinduet miserabelt, hvilket virkede som en absurd udtalelse, imo.
Det skal selvfølgelig også ses i den umiddelbare frustrations lys, at jeg kommer med den udtalelse. Men jeg holder fast i, at vinduet overordnet set ikke er godkendt, hvis status quo holdes den næste halve times tid.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2015 18:45

Olitast wrote:
AndersArsenal wrote:Jeg hæftede mig bare ved, at du kaldte vinduet miserabelt, hvilket virkede som en absurd udtalelse, imo.
Det skal selvfølgelig også ses i den umiddelbare frustrations lys, at jeg kommer med den udtalelse. Men jeg holder fast i, at vinduet overordnet set ikke er godkendt, hvis status quo holdes den næste halve times tid.
Helt enig. Tror ikke Wenger aktivt her jagtet en ny angiber som suplement til Giroud eller central midt til Coq. Fordi der har vaeret mange muligheder og det har vaeret den helt store stjerne eller ingenting og det er naivt i min verden.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

NewArsenal
Normal Bruger

Post by NewArsenal » 1. Sep. 2015 18:47

FA ‏@GestiFuteFIFA 3 minfor 3 minutter siden
I have CONFIRMATION from sources within #AFC that #Arsenal will announce the signing of Edinson Cavani in 10 minutes!

Hahaha, ja hvad skal man tro.

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 1. Sep. 2015 18:47

Arteta er en skandale, han er ikke god nok til en top 4 klub i England, ja han har erfaring osv. Men spillemæssige kvaliteter halter han gevaldigt efter. Welbeck kan vel egentlig kun overraske scoringsmæssigt, arbejdsmæssigt gør han det fint. Men ikke det vi har brug for, vi skal have en goalgetter.

Ind med Cavani, Lewandowski, Benzema eller Griezmann til angrebet.
Ind med Bender eller Matuidi til den defensive.

og hvis prikken over i'et skal komme, så få erstattet Per M., han er alt for langsom til en top 4.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 18:55

Olitast wrote:
Så skal du være glad for, at du ikke er United-fan, da de går ind til en sæson med van Gaal som træner, Romero på mål, Smalling-Blind som foretrukne midterforsvar og Rooney som bedste angriber. For mig er det miserabelt, at de ikke, med så mange penge brugt, har løst deres største problemer.
Last edited by AndersArsenal on 1. Sep. 2015 19:01, edited 1 time in total.
Image

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2015 19:00

AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:
Så skal du være glad for, at du ikke er United-fan, da de går ind til en sæson med van Gaal som træner, Romero på mål, Smalling-Blind som foretrukne midterforsvar og Rooney som bedste angriber. For mig er det miserabelt, at de ikke, med så mange penge brugt, stadig ikke har løst deres største problemer.
Andres fejl er ikke lig med egen succes.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 1. Sep. 2015 19:01

phra wrote:Ingen angriber - ingen CDM..
Tja, det er vel en smule skuffende, men i min optik er markedet fuldstændig ødelagt pt, den gearing der er på priser er imo helt i skoven.
750 mio for Witsel, 445-600 for Material, 300 for Benteke bare lidt få eksempler.. Det er latterligt, Material er 19 år, seriøst - de priser er på himmelflugt!
Er det mig som har overset en nyhed? Witsel til 750??

Det seneste jeg så var at Milan var ved at låne ham for 20 mio og med option på at han skulle købes for 175 hvis han opnåede 20 kampe (den handel tager jeg i øvrigt gerne)

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 19:02

Wengers globalisering wrote:
AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:Det skal selvfølgelig også ses i den umiddelbare frustrations lys, at jeg kommer med den udtalelse. Men jeg holder fast i, at vinduet overordnet set ikke er godkendt, hvis status quo holdes den næste halve times tid.
Så skal du være glad for, at du ikke er United-fan, da de går ind til en sæson med van Gaal som træner, Romero på mål, Smalling-Blind som foretrukne midterforsvar og Rooney som bedste angriber. For mig er det miserabelt, at de ikke, med så mange penge brugt, stadig ikke har løst deres største problemer.
Andres fejl er ikke lig med egen succes.
Helt enig. Det er bare endnu et argument for, at vi "let" kunne have styrket os ift. vores konkurrenter.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 19:04

Wengers globalisering wrote:Andres fejl er ikke lig med egen succes.
Absolut ikke. Synes bare, det er værd at nævne hvor slemt, det kunne have stået til.
Image

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 19:05

cnissen wrote:
phra wrote:Ingen angriber - ingen CDM..
Er det mig som har overset en nyhed? Witsel til 750??

Det seneste jeg så var at Milan var ved at låne ham for 20 mio og med option på at han skulle købes for 175 hvis han opnåede 20 kampe (den handel tager jeg i øvrigt gerne)
Hvis det er Politiken for indkøb vinder vi aldrig nogensinde igen.

Stop med undskyldningerne om markedet og priserne og kom ind i 2015. Fodbold er sådan, tilpas dig eller nøjes med en 3-4 plads.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Post Reply