Salgsværdi

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

wagner444
Arsenal Danmark medlem

Re: Salgsværdi

Post by wagner444 » 19. Apr. 2015 22:23

Alansmith wrote:
araAFC wrote:Så det virker til, at vi grundlæggende er enige om, at vi kan indbringe en relativt stor sum. Jeg håber, at Wenger udnytter den mulighed. Vi har i dette forår vist, at de omtalte spillere ikke bidrager med noget, som vi savner. For mig at se er det kun Podolski, der på en god dag kan bidrage, men i Inter har han intet vist, så han er nok faldet i niveau.
Og måske kan vi tilføje Wellington Silva til salgslisten, da han næppe får en af de 25 pladser næste sæson. Han kan måske indbringe 20-30m.
Mener han har kontraktudløb til sommer, så tror ikke han er mange skillinger værd - han har desuden aldrig vist noget som helst, så beløbet er efter min smag for højt sat anyway.
Overstående er jo bare sund fornuft.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 19. Apr. 2015 22:58

wagner444 wrote:
Alansmith wrote:
araAFC wrote:Så det virker til, at vi grundlæggende er enige om, at vi kan indbringe en relativt stor sum. Jeg håber, at Wenger udnytter den mulighed. Vi har i dette forår vist, at de omtalte spillere ikke bidrager med noget, som vi savner. For mig at se er det kun Podolski, der på en god dag kan bidrage, men i Inter har han intet vist, så han er nok faldet i niveau.
Og måske kan vi tilføje Wellington Silva til salgslisten, da han næppe får en af de 25 pladser næste sæson. Han kan måske indbringe 20-30m.
Mener han har kontraktudløb til sommer, så tror ikke han er mange skillinger værd - han har desuden aldrig vist noget som helst, så beløbet er efter min smag for højt sat anyway.
Jeg skal vist lige præcisere, at jeg mener 20-30 mio. kr. Han er førsteholdsspiller for en klub i den bedste spanske, og han er på det brasilianske U21 landshold. Så det er vist ikke urealistisk, at han går for mindst 20 mio. kr.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 21. Apr. 2015 6:38

Tim Peyton siger at ifølge hans informationer har vi £60 mio. til indkøb inkl. lønninger. Og med salg af spillere for £27 mio. og med sparet lønudgifter så er det vel minimum £35 mio. ekstra oveni. Hvis altså Wenger får alle transferindtægter oveni sit budget. Også selvom han ikke skulle få det hele, så bør der være rigeligt til forstærkninger. Poldi og polakken ville være de to første ud af døren, hvis det stod til mig. Ser ingen fremtid for nogen af dem i klubben, og de kræver begge en fin løn. Det er synd at Jenkinson nok også er på vej ud, men der er bare spillere foran ham i køen. Så mon ikke han ryger til West Ham til sommer.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 21. Apr. 2015 8:45

Nico_gooner wrote:Tim Peyton siger at ifølge hans informationer har vi £60 mio. til indkøb inkl. lønninger. Og med salg af spillere for £27 mio. og med sparet lønudgifter så er det vel minimum £35 mio. ekstra oveni. Hvis altså Wenger får alle transferindtægter oveni sit budget. Også selvom han ikke skulle få det hele, så bør der være rigeligt til forstærkninger. Poldi og polakken ville være de to første ud af døren, hvis det stod til mig. Ser ingen fremtid for nogen af dem i klubben, og de kræver begge en fin løn. Det er synd at Jenkinson nok også er på vej ud, men der er bare spillere foran ham i køen. Så mon ikke han ryger til West Ham til sommer.
Det lyder ganske fornuftigt. Vi har heller ikke brug for meget mere. Vores mission i dette transfervindue er at gøre, ligesom Chelsea gjorde at finde de nødvendige spillere, som vil forstærke holdet (Costa/Fabregas). Vi har allerede en homogen trup og mangler ikke de store forstærkninger.

Szczesny bliver nok solgt. Handanovic er en oplagt kandidat og han har et år tilbage af sin kontrakt, og så vil han gerne spille ChL. Evt en byttehandel imellem disse to og et symbolsk pengebeløb oveni?

Poldi er også færdig. Han er desværre ikke god nok til at spille fast på vores nuværende hold. Har vi brug for en erstatning af Poldi? Nah, vi har trods alt Sanchez, Walcott, Ox og Welbeck, men også til nøds Santi, Özil, Ramsey og Wilshere. Ja, de sidste fire er langt fra optimale alternativer, men den går ift. at hente en ny kant ind.

Angrebsposten er lidt en anden sag. Giroud har for alvor fundet formen og er guld værd for vores spil, men hvad så når han bliver skadet eller træt? Der er Welbeck den eneste mulighed og Sanchez kan spille der i værste tilfælde. I de yngre rækker har vi Akpom som nok skal blive god en dag, men er han god nok nu? Der har jeg lidt mine tvivl.

Flamini er forhåbentligt et færdigt kapitel til sommer. Han bidrager med nul og niks. Det efterlader os med Coq og Arteta som DM. Coq har været fremragende og er efterhånden blevet lidt en "klassens dreng", da han er alt det vi har råbt og skreget efter i flere år. Problemet er bare, at hvis han bliver skadet eller får karantæne, så efterlader det os med Arteta på DM. Mod mindre hold kan det godt gå, men mod de bedre hold? No go! Her kan vi bruge noget at transferbeløbet, men skal det være en reserve til Coq? En der kan konkurrere med ham om at starte? Her skal Wenger have kabalen til at gå op.

I forsvaret mister vi med stor sandsynlighed Jenkinson. At han har hjertet det rette sted er desværre bare ikke altid nok. På nuværende tidspunkt har vi Debuchy, Bellerin og til nøds Chambers. Det er mere end rigeligt, specielt når de to førstnævnte er bedre end Jenkinson.
I midterforsvaret mister vi forhåbentligt ingen, hvilket "efterlader" os med Kos, Merte, Gabriel og Chambers. Det er vel fint nok?
På VB har vi Monreal og Gibbs. Førstnævnte har været rigtig stærk og har sat sig tungt på VB, hvorimod sidstnævnte er liiidt for meget skadet og mangler at finde formen.

Summa summarum, så kunne vores transferbeløb bruges på en målmand, DM og en angriber.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 21. Apr. 2015 9:48

Blastino wrote:Summa summarum, så kunne vores transferbeløb bruges på en målmand, DM og en angriber.
Og med 60-80 mil. £ til rådighed alt efter salg, så bør de have en habil kvalitet: Cech, Schneiderlin, Dybala? Sidstnævnte er et gamble - men han virker meget lovende. Og med Girouds form og Welbeck, der kan træde ind, så behøver han ikke levere 100 % fra dag 1.

Mht. transferbudgetet skal vi dog formegentlig huske, at der vil blive brugt mellem 0 og 20 millioner £ på talenter.
Denne sæson: Chambers og Bielik. Ca. 18,4 mio. £
Små beløb i 13/14 og 12/13.
11/12: Jenkinson, Bellerin, Oxlade, Campbell: Ca. 15 mio £

Så hvis det er en sommer, hvor Wenger vil købe talent, så kan vi måske bruge op til 20 millioner pund på det.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 21. Apr. 2015 10:43

araAFC wrote:
Blastino wrote:Summa summarum, så kunne vores transferbeløb bruges på en målmand, DM og en angriber.
Og med 60-80 mil. £ til rådighed alt efter salg, så bør de have en habil kvalitet: Cech, Schneiderlin, Dybala? Sidstnævnte er et gamble - men han virker meget lovende. Og med Girouds form og Welbeck, der kan træde ind, så behøver han ikke levere 100 % fra dag 1.

Mht. transferbudgetet skal vi dog formegentlig huske, at der vil blive brugt mellem 0 og 20 millioner £ på talenter.
Denne sæson: Chambers og Bielik. Ca. 18,4 mio. £
Små beløb i 13/14 og 12/13.
11/12: Jenkinson, Bellerin, Oxlade, Campbell: Ca. 15 mio £

Så hvis det er en sommer, hvor Wenger vil købe talent, så kan vi måske bruge op til 20 millioner pund på det.
Lyder rimelig fornuftigt. Cech afhænger om han selv vil det og om Urinho vil lade ham smutte til os. Jeg er faktisk også blevet lidt hooked på Kondogbia, men nu må vi se hvad der sker :D
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 21. Apr. 2015 10:51

Cech er drømmen på målmandsposten. Jeg tror, han har mange år endnu. Vi har set det før med folk som van der Sar. Alder betyder mindre for målmænd.
Vil Chelsea nægte det? Tjae. Hvis vi betaler prisen, og Cech gerne vil, så bør Chelsea sige ja. Gode gamle Cech kan blive boende, hvor han gør i dag, og alle er glade. Win-win!

wagner444
Arsenal Danmark medlem

Post by wagner444 » 21. Apr. 2015 11:40

araAFC wrote:Cech er drømmen på målmandsposten. Jeg tror, han har mange år endnu. Vi har set det før med folk som van der Sar. Alder betyder mindre for målmænd.
Vil Chelsea nægte det? Tjae. Hvis vi betaler prisen, og Cech gerne vil, så bør Chelsea sige ja. Gode gamle Cech kan blive boende, hvor han gør i dag, og alle er glade. Win-win!
Mener ellers at Cech selv har udtalt, at han pga. skader ikke kan se sig selv spille til han er 38-40 år - men lad os nu se.
Overstående er jo bare sund fornuft.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 21. Apr. 2015 13:51

wagner444 wrote:
araAFC wrote:Cech er drømmen på målmandsposten. Jeg tror, han har mange år endnu. Vi har set det før med folk som van der Sar. Alder betyder mindre for målmænd.
Mener ellers at Cech selv har udtalt, at han pga. skader ikke kan se sig selv spille til han er 38-40 år - men lad os nu se.
Det var jeg ikke klar over. Hvis Cech pga. helbredet ikke ønsker at fortsætte så længe, så bør man nok kigge andre veje. 1-3 år synes jeg er for kortsigtet, når det er målmandsposten. Det er en af de positioner, hvor det er rart at vide, at man er fornuftigt dækket ind

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 22. Apr. 2015 6:58

Cech er helt klart drømmespilleren og få, også selvom han måske kunne ville give os 4 år. Han har den kvalitet vi skal bruge, for at tage det sidste skridt op. Der er som sagt penge til nye spillere, men frygter at prisen på Schneiderlin kan tvinge os til at se efter andre spillere. Kunne sagtens se Wenger prøve at hente Kondogbia i stedet for.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 22. Apr. 2015 10:41

Min eneste bekymring mht. Cech er det faktum at han er så stort et navn som han er. Hans lønkrav vil nok være astronomiske da han formentlig vil have tilbud hængende på træerne.

Og så er det jeg tænker... er vores målmandsposition så hårdt ramt at vi skal ofre den løn han kræver (+evt. transfersum), hvis det betyder at vi må gå på kompromis på andre positioner?
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 22. Apr. 2015 10:43

Kan vi ikke bare nappe Handanovic? Ham er jeg virkelig hooked på, ligesom Kejser (tror jeg) er.
Image

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 22. Apr. 2015 13:24

ZlatkoM wrote:Min eneste bekymring mht. Cech er det faktum at han er så stort et navn som han er. Hans lønkrav vil nok være astronomiske da han formentlig vil have tilbud hængende på træerne.

Og så er det jeg tænker... er vores målmandsposition så hårdt ramt at vi skal ofre den løn han kræver (+evt. transfersum), hvis det betyder at vi må gå på kompromis på andre positioner?

Som jeg der det skal vi have en målmand, defensiv midtbane og en venstre kant/angriber til sommer. Tror også klubben vil have en ekstra forsvarsspiller ind. Cech er verdensklasse, og ja han vil have en stor løn. Han er i mine øjne så også det værd. Han vil kunne løfte vores hold det sidste stykke op. Ospina har gjort det godt indtil videre, og er stadig ret ung for en målmand. Så han vil kunne lære af Cech. Men vi må indse at med de TV penge den nye aftale med Sky for PL og BT sport for CL. Så vil der være så mange penge i engelsk fodbold, at lønningerne vil blive højere. Så lønudgifterne vil pr. automatik stige i ligaen. Kan vi ikke få Cech så vil jeg gerne have Handanovich, også en rigtig god keeper. Dog er han uden den store CL erfaring, hvilket trækker lidt ned. Kunne også være sjovt hvis rygterne om Lloris' kontrakt passer. Altså at han kan købes ud af hans kontrakt, af et CL hold hvis Spurs ikke kommer med. Bernd Leno i Leverkusen er også et super spændende navn, ung og uden den erfaring Cech vil bringe. Men kunne meget vel gå hen og blive den næste Neuer.

Juelz
Arsenal Danmark medlem

Post by Juelz » 8. May. 2015 2:36

Alansmith wrote:Olitast. Det kan godt være, at vi ligger på "nede" 25-30 mio. £ for dem. Her skal selvfølgelig tages med i betragtning, at engelske eller homegrown spillere er i højsædet hos en del købestærke klubber. Ville dog foretrække at sælge til 25 mio. £ til hold som Juventus, Atletico, Dortmund mv. end til en engelsk klub.

Min indgangsreplik gik på, at vi har ladet mange spillere (1-2 pr. sæson) gå uden indtægt, og at det ser ud til at fortsætte. Derfor lægger jeg - som du - heller ikke op til at sælge 10 spillere til sommer eller over de næste to somre. Vi skal derimod hele tiden overveje, hvad vi er bedst tjent med i forhold til salg - også selv om det omfatter nogles favoritter.

Jeg er også enig i salg af en række spillere, herunder Campbell, Podolski, Mertesacker m.fl. Sidstnævnte er efter min mening for langsom og kan nemt erstattes. Med al respekt for, at han blandt nogle er populær.

Juelz. Jeg synes, at Chelsea viser vejen pt. med velovervejede salg. Det er eksemplarisk -efter min mening - at sælge i rettidig omhu og købe forstærkninger. Det gjorde de bestemt ikke tidligere. Jeg var ikke klar over, at Cazorla er "absurd" at sælge. Jeg tænker, at han hurtigt kan blive overflødig, hvis vi henter Schneiderlin til den defensive midt og f.eks. en Fekir til den offensive midtbane. Cazorlas kontrakt udløber om 15 måneder, og om 9 måneder kan han forhandle med andre klubber. Så det er jo slet ikke sikkert, at vi har ham i to år yderligere.
Jeg undskylder det MEGET sene svar, men jeg har ganske travlt for tiden, og så løb det lige fra mig.

Jeg giver dig ret i, at Chelsea til dels viser vejen angående salg af 'deadwood'. Men hertil mener jeg dog, at du åbenlyst negligere 'salgene' af Torres, Bosingwa, Drogba, Anelka, Malouda, Carvalho, Cole, Crespo, Kezman, Lampard, Shevchenko, Veron, Duff og snart Terry. Alle sammen spillere, der kunne have indbragt værdier for mere end £ 250m. Læg dertil Ramires og Mikel, der ikke kommer til at blive solgt for store summer samt et - dog lille - tab på Raul Meireles. Jeg tror da gerne, at klubben ville have haft dette beløb til rådighed + det løse til rådighed.

De har jo over de sidste par år været i gang med en massiv oprydning i truppen, og de har nu et hold, hvor de køber spiller til holdet - ikke fordi holdet står desperat og mangler spillere. Vi er først netop kommet til denne situation siden 2006, og det mener jeg dog, at vi skal sætte pris på. Vi har netop været gode til tidligere at sælge med omhu, herunder Cole, Henry (kunne være solgt et år forinden), Cesc, Adebayor, Nasri, Hleb, Song, Vieira, Touré, Clichy, Overmars, Petit, Anelka.
Nu skal man passe på med ikke at gå for langt tilbage i tiden, men det er isoleret set fuldstændig fantastisk, hvad vores klub har præsteret mht. at købe spillere til spotpriser og sælge dem videre for sindssyge profitter. Jeg kan ikke komme i tanke om andre klubber, der har formået noget lignende.

Luiz, Lukaku, Mata og Schurlle - som indrømmet - er fremragende salg til prisen, men lad os nu se, om det fortsætter, og om eksempelvis Cuadrado bliver en succes - jeg har godt nok ikke været imponeret indtil videre. Men de har fået nogle fantastiske spillere i form af Matic, Cesc og Costa, som har været altafgørende for deres mesterskab i år. Det indrømmer jeg fuldt ud.

Jeg synes, at det er synd at sammenligne os med Chelsea, da deres fodboldforretning er kunstig. Hvis Roman Abramovic trækker stikket, kommer den klub til at synke ned i 4. divisionen meget hurtigt, såfremt de ikke opretholder deres sportslige resultater, hvilket er langt fra sikkert. Der er først nu begyndt at producere profit, og den profit kommer aldrig til at matche de penge, som den kære russer har smidt i klubben. Han har tabt DKK + 5.000.000.000, og hans klub er først efter 10 år begyndt at producere profit i DKK 100.000.000-klassen.

I øvrigt kan jeg komme i tanke om flere spillere, som Chelsea aldrig fik aflastet til samme pris som indkøbsprisen:
Makelele, Essien, SWP, Paulo Ferreira, Yuri Zhirkov.

Angående hvornår man bør sælge:
Bør Juve sælge Pirlo for et mindre beløb? Bør Arsenal sælge Cazorla for et (givet hans alder) et noget mindre beløb? Burde United have solgt Scholes og Giggs i deres prime? Og hvad med Totti? Nogle spillere er så meget mere værd end deres salgspris. Cazorla giver så meget til holdet, og jeg vil hellere se os lide et tab, da vi har råd til det i stedet for at sælge en spiller, der ikke kan erstattes fra første dag. Walcott kan erstattes, Welbeck kan erstattes, og det kan polak-på-mål også. Derudover Podolski, Campbell og Sanogo. Måske ville det heller ikke være dumt at sælge Giroud til sommer, hvis vi går ud og henter en top, top, top angriber. Fordi han ligeldes kan erstattes. Cazorlas erfaring kan man ikke købe sig til, og han er vel i blandt nogle af verdens bedste spillere. Jeg tror personligt, at Arsenal har en langt større chance for at vinde et mesterskab med ham i truppen end uden. Og så vil jeg hellere forlænge med ham, eventuelt ensbetydende med et større tab end blot at sælge ham for £ 15m

Det har også ofte vist sig at indkøb af de ældre spillere er et 'steal' for den købende klub. Da Inter købte Lucio. Da Real købte Cannavaro. Da Juve anskaffede sig Pirlo. Da United genanskaffede sig Scholes. Vel et eller andet sted også, da City anskaffede sig Demichelis (selv om han ikke er fantastisk, vandt de alligevel et mesterskab med ham).
Kampe set:
2001: Real Mallorca vs. Arsenal: 0-2
2001: AS Roma vs. Arsenal: 1-0
2009: Standard Liege vs. Arsenal: 2-3
2010: Arsenal vs. Newcastle: 0-1
2012: Arsenal vs. Aston Villa: 3-2

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 8. May. 2015 7:06

Jeg er enig i mange af dine pointer. Jeg synes, at Chelsea viser vejen med deres evne og vilje til at forbedre truppen. Dine sidste eksempler på det er gode. Der skal vi også hen. Vi skal være villige til at sælge spillere, hvis vi kan hive bedre spillere ind.

Det vil være et stærkt træk, hvis Chelsea som rygtet sælger Remy til Lyon i en byttehandel med Lacazette, selv om de lige har købt Remy. På samme måde vil det være stærkt, hvis vi sælger Walcott for at hente en forstærkning - f.eks. Draxler eller Fekir. Eller hvis vi bytter Campbell +cash for Calvalho.

Det er svært at afgøre, hvornår man skal sælge de rutinerede. Pirlo og Cazorla er gode eksempler. Men vi har klart en forkert balance. Vi sender årligt spillere af sted uden at valuta for dem. Det burde ikke have været nødvendigt at hive så mange penge op af lommen for at hente Debuchy (15 mio. £), hvis vi havde solgt Sagna, inden hans kontrakt udløb. Med hensyn til Cazorla kan vi efter min mening få mere gavn af at beholde ham - som andre også har påpeget - men så skal der forlænges nu. Vi risikerer, at han indgår kontrakt med en anden klub. Rosicky er ikke tilfreds med spilletiden og vil gerne videre. Hvorfor ikke hente 4-5 mio. £ ved salg og spare 4 mio. £ i løn. Det frigør 8-9 mio. £ til indkøb. Det samme med Arteta. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at deres "mentorrolle" er særlig afgørende for os og pengene værd. Der får vi mere ud af at optimere truppen, så vi bliver mere konkurrencedygtige. Men det er der jo delte meninger om.

Mht. videresalget, så overvurderer du måske Arsenals meritter. Vi har som nævnt hentet talenter og solgt videre med succes. Men når man henter 100 talenter ind, vil man nok kunne få succes med at videresælge 10. Den rate vil du sikkert også kunne finde i andre klubber, som satser på talentudvikling.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Post Reply