Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 18. Nov. 2011 10:54

Gary Cahill har jeg intet mod, at vi henter - hvadenten det bliver billigt til vinter eller gratis til sommer. Jeg tror dog, at han drager til Chelsea.

I håbet om, og såfremt, at Squillaci smutter efterlader det os med et hul i forsvaret. Det Song formentlig også smutter til ANC giver det også, omend et mindre, hul på den defensive midtbane.

Derfor synes jeg egentlig at Vertonghen ville være en ganske god løsning. Han dækker både centerforsvaret og den defensive midtbane. Han har selvfølgelig ikke samme erfaring (og høje intensitet) som Cahill, men jeg ser ham som en bedre spillende centerback, defensiv midtbane, end Cahill og samtidig giver han større taktiske muligheder.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 18. Nov. 2011 11:25

ajakob wrote:Gary Cahill har jeg intet mod, at vi henter - hvadenten det bliver billigt til vinter eller gratis til sommer. Jeg tror dog, at han drager til Chelsea.

I håbet om, og såfremt, at Squillaci smutter efterlader det os med et hul i forsvaret. Det Song formentlig også smutter til ANC giver det også, omend et mindre, hul på den defensive midtbane.

Derfor synes jeg egentlig at Vertonghen ville være en ganske god løsning. Han dækker både centerforsvaret og den defensive midtbane. Han har selvfølgelig ikke samme erfaring (og høje intensitet) som Cahill, men jeg ser ham som en bedre spillende centerback, defensiv midtbane, end Cahill og samtidig giver han større taktiske muligheder.

Cameroun er da ikke kvalificeret ?? :O http://www.cafonline.com/competition/af ... 2012/teams

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 18. Nov. 2011 11:28

johanlowe wrote:
ajakob wrote:Gary Cahill har jeg intet mod, at vi henter - hvadenten det bliver billigt til vinter eller gratis til sommer. Jeg tror dog, at han drager til Chelsea.

Cameroun er da ikke kvalificeret ?? :O
Lækkert. Jeg mener dog stadig, qua fleksibiliteten i vores defensiv (inkl. den defensive midtbane), at Vertoghen ville være en god løsning.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 18. Nov. 2011 12:52

Ajakob: Vertonghen kunne helt sikkert blive en gevindst grundet hans store fleksibilitet. Det er altid en fordel i situationer med mange skader eller nationale mesterskaber som ANC.

Jeg vil dog stadig foretrække Cahill grundet hans erfaring med PL, som altid vil være en fordel i forhold til spillere som kommer til fra andre ligaer. Den hollandske liga er langt fra den stærkeste, og springet er endnu større end hvis han eksempelvis kom fra den franske eller tyske.

Gabe: Jeg mener at det stadig er nødvendigt at hente en ekstra CB, da både Sqkvat og Djourou ikke har klassen, og det derfor er på tide at sende dem videre i systemet. Jeg har forståelse for at vi har mange CB's i truppen, men hellere det end måtte benytte sig af lappeløsninger og hente ungdomsspillere op som Miguel sidste sæson.

Det skal siges at jeg tror at Cahill først ville komme til sommer, så frem han skulle vælge at skifte til Arsenal - selvom Chelsea virker som det mest oplagte valg grundet deres situation i forsvaret.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 18. Nov. 2011 13:42

Golazo wrote:

Nu ved jeg ikke hvor mange af jer, der følger med i Ajax' taktiske oplæg og praksis (jeg er selv stor Ajax-tilhænger). Men Vertonghen er og bliver altså midterforsvarer.
Det, at en spiller er i stand til spille eller tidligere har spillet en anden plads gør altså ikke vedkommende til en oplagt mulighed på pladsen. Vertonghen er en spitzenklasse forsvarsspiller, men kun en middelmådig def.midt, hvorfor han da heller aldrig spiller den plads hverken på klub- eller landsholdsplan. Og det er vel at mærke i Æresdivisionen, han er en allerhøjst tilforladelig midtbanespiller.
Hvis vi mangler et par spillere til en plads og derfor rykker en spiller derud, der normalt spiller en anden plads, men som kan gå for den anden her, plejer folk at fare op og direkte i blækhuset for at himle op over denne spillers inkompetence på pladsen og managerens modvillighed til at købe flere spillere (Djourou/Koscielny på HB, Vermaelen på VB, Song som MF - blot for at nævne et par eksempler). Det viser sig tydeligt, at folk ikke har tålmodighed til at vi trækker på spilleres alternative kapacitet (eller deres "andenposition"), da de ofte falder iøjnefaldende igennem. "Så hellere købe", lyder det oftest.
At hente Vertonghen bare/mest fordi, han med hiv og sving kan gå for en def.midt i Holland, vil være en meget uklog investering. Han er en fremragende central forsvarsspiller, men dem er vi vist ved at have fået styr på efterhånden (<-- Det sidste her havde jeg ikke troet, jeg skulle se mig selv skrive i lang tid ..)
Jeg er enig med dig, men mindes ikke at jeg skulle have skrevet, at Vertoghen skulle hentes bare/mest fordi at også kan spille defensiv midt. Jeg siger at det er plus, at han til nød kan gøre det, hvorimod Cahill udelukkende er centerback.

Derfor mener jeg også, at han (Vertoghen) er et glimrende alternativ til Cahill, hvis Squillaci, og det tyder meget på, er på vej væk, og man ikke henter Cahill.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 18. Nov. 2011 15:16

Golazo wrote:Det var skam heller ikke min hentydning.
Men sæt nu, vi henter Vertonghen. Så har vi fem midterforsvarer om to startpladser og en enkelt, måske to, yderligere back-up-pladser. Det virker lidt computer-managerspilsagtigt. TV5 og LK6 ser i øjeblikket stærkest ud. Dertil er der PM4 og JD20 til at presse på og træde til i tilfælde af skader (hvis vi forestiller os, Squillacci ryger). Så ville vi med Vertonghen have yderligere en førsteholdsspiller i puljen. For at det skulle kunne forsvares, bør vi næste skille os af med to midterforsvarer. Seb naturligvis den ene, men hvem skulle være den anden? Djourou?

Derudover har vi reserveholdskaptajn Iggy, og vi har netop forlænget kontrakten med endnu en ung midterforsvarer, nemlig Daniel Boateng.
Uden i øvrigt at postulere noget hierarki eller rækkefølge baseret på kunnen, vil det unægteligt være noget af en butik, vi kommer til at skulle drive nede i midterforsvaret :/
Djorou skulle givetvis skippes afsted.

Men jeg mener i øvrigt heller ikke, at midterforsvarerforsvarer er vores største behov i øjeblikket, omend det kunne være sjovere at møde op på Brittania med en firekæde, der hed:

Koscielny-Mertesacker-Vertoghen-Vermaelen

:D

Jeg legede blot med på legen og rygterne, om en eventuel ny midterforsvar.

Nej, giv mig en fløj, der kan noget på egen hånd og en angriber med mål i støvlerne, så er jeg ved at være godt tilfreds.

Wess
Arsenal Danmark medlem

Post by Wess » 19. Nov. 2011 9:16

Abidal - the mirror
HENRY#14
09/01-2012 Thierry Henry became the first player EVER to kneel outside a stadium while scoring inside it!
spurz forever in our shadow!

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 19. Nov. 2011 10:42

Jeg må indrømme at Vertonghen ser mere og mere interessant ud. Det er hans fleksibilitet der er hans største styrke. Han kan bruges som gardering på DM og LB, og kan smides ind i centerforsvaret. Han ligner en rigtig god investering, nu skal han bare signes.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 19. Nov. 2011 11:13

Nico_gooner wrote:Jeg må indrømme at Vertonghen ser mere og mere interessant ud. Det er hans fleksibilitet der er hans største styrke. Han kan bruges som gardering på DM og LB, og kan smides ind i centerforsvaret. Han ligner en rigtig god investering, nu skal han bare signes.
Nu skal Ajax lige have lyst til at sælge deres anfører IGEN

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Nov. 2011 19:25

Golazo wrote:
ajakob wrote:Koscielny-Mertesacker-Vertoghen-Vermaelen

:D
Kun hvis vi så skifter navn til Springkraft United :)

ajakob wrote:Nej, giv mig en fløj, der kan noget på egen hånd og en angriber med mål i støvlerne, så er jeg ved at være godt tilfreds.
Det første: Gervinho viser gode takter. Og hvis the O.C. kan steppe sit spil op over den næste sæsons tid, bliver han vist osse ret farlig på kanten.

Det sidste: Amen!
Lægger lige så fint denne angrebsguide til alle unge angribere her: http://www.youtube.com/watch?v=nuNrhG03H2Y

Ham har jeg ønsket mig i årevis nu.
Gervinho viser gode takter, idag undtaget, og Walcott virker også til at være kommet i gear, men vi har stort set ingen bredde. Ryo og Ox er stadig unge, og det er for meget forlange, at de skal kunne overtage direkte. Arshavin og Benayoun er spillere, der har set deres bedste dage og er lottokuponer. Udover bredden mener jeg dog også, at vi har behov for en spiller på kanten, der kan udfordre uden brug af ren speed.

Huntelaar håbede jeg også engang på. Efter to mislykkedes ophold i andre europæiske storklubber, tvivler jeg på at han vil tage chancen igen, når der er EM lige om hjørnet og når udsigten er en plads på bænken.

Black Superman
Normal Bruger

Post by Black Superman » 19. Nov. 2011 22:02

Det var tidligere snak om Marco Reus, se lige hans 1st mål idag mod Werder KØØØB...
#KroenkeOut, But for god sake don't let Aliko Dangote take over

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 20. Nov. 2011 10:26

Fedder wrote:
Nico_gooner wrote:Jeg må indrømme at Vertonghen ser mere og mere interessant ud. Det er hans fleksibilitet der er hans største styrke. Han kan bruges som gardering på DM og LB, og kan smides ind i centerforsvaret. Han ligner en rigtig god investering, nu skal han bare signes.
Nu skal Ajax lige have lyst til at sælge deres anfører IGEN
http://www.calciomercato.com/english-ne ... hen-187314
Hans kontrakt udløber i 2013, og han har meddelt Ajax, at han ikke vil forlænge, så det bør da være muligt at få en fornuftig aftale i hus med Ajax.

Post Reply