Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Rygtebørsen

Post by levinas » 15. Jun. 2019 15:08

Gabe wrote:
15. Jun. 2019 12:49
Bargan wrote:
15. Jun. 2019 10:15
Hvad siger folk til Hakim Ziyech? Han så godt ud i nogle Ajaxs CL kampe og så er han vist Arsenal fan :-)

http://dailycannon.com/2019/06/25m-man- ... -want-him/
Kan slet ikke forstå at man ikke har købt ham allerede. Han kan blive der 3 dobbelte værd efter min mening. :mrgreen:
Helt enig. Ziyech ind og Mesut ud ville være det optimale scenarie.

Det er simpelthen utroligt hvordan Unai Emery har tacklet situationen omkring Mesut. Lige nu står vi til at brænde inde med en løntung spiller. Der har vel været rundt regnet 0 rygter til andre klubber. End ikke Kina.
Image

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 15. Jun. 2019 17:03

Som Arseblog henviser til på dagens blog - https://www.skysports.com/football/news ... lk-podcast - ser det ud til at være en ret skidt situation.
Özil lader til at være besluttet på at blive i klubben. Han har ikke den store interesse i at tage til Kina eller arabiske klubber for den sags skyld, som kunne være klar på at betale ham en lignende løn.
Og det virker meget usandsynligt, at en europæisk topklub skulle være interesserede i det. Der var tidligere lidt rygter om, at Inter gerne ville have ham, men de døde ud igen. Til dels pga. lønkravene, og nu hvor Conte bliver deres træner, er det nok sikkert, at den mulighed er væk.
Det er en smule foruroligende, at Özil tilsyneladende håber på, at han kan blive i klubben længere end Emery. Det gavner næppe holdånden eller hans forhold til Emery...

En lidt mere positiv nyhed: https://arseblog.news/2019/06/arsenal-c ... e-maurice/
14 mål og 4 assists i 35 Ligue 2-kampe lyder lovende. 20 millioner euro er dog ikke billigt for en spiller fra den næstbedste række, men han lyder som en spændende spiller.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 16. Jun. 2019 0:39

levinas wrote:
15. Jun. 2019 15:08
Gabe wrote:
Bargan wrote:
15. Jun. 2019 10:15
Hvad siger folk til Hakim Ziyech? Han så godt ud i nogle Ajaxs CL kampe og så er han vist Arsenal fan :-)

http://dailycannon.com/2019/06/25m-man- ... -want-him/
Kan slet ikke forstå at man ikke har købt ham allerede. Han kan blive der 3 dobbelte værd efter min mening. :mrgreen:

Det er simpelthen utroligt hvordan Unai Emery har tacklet situationen omkring Mesut. Lige nu står vi til at brænde inde med en løntung spiller. Der har vel været rundt regnet 0 rygter til andre klubber. End ikke Kina.
Tror ikke Emery har så meget at sige. Han er blot træner og ikke manager.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 16. Jun. 2019 9:06

Wengers globalisering wrote:
16. Jun. 2019 0:39
levinas wrote:
Gabe wrote:

Hele min kritik ift. Emery i Özil sagen går på at han ikke ville bruge ham. Deraf faldt Mesut’s selvtillid og præstation i løbet af sæsonen.

Man overtager ikke et hold, og sætter den bedst betalte spiller på bænken gentagne gange som Emery gjorde. Det er jo tydeligt, at de to ikke kan sammen.
Image

Kriedel
Normal Bruger

Post by Kriedel » 16. Jun. 2019 11:13

levinas wrote:
16. Jun. 2019 9:06
16. Jun. 2019 0:39
levinas wrote:

Hele min kritik ift. Emery i Özil sagen går på at han ikke ville bruge ham. Deraf faldt Mesut’s selvtillid og præstation i løbet af sæsonen.

Man overtager ikke et hold, og sætter den bedst betalte spiller på bænken gentagne gange som Emery gjorde. Det er jo tydeligt, at de to ikke kan sammen.
Synes hele Özil erfaren er svær at finde hovede og hale i.

Jeg har længe ment at manden er en gudsbenovet fodboldspiller, men kun så længe at holdet omkring ham er tilpasset hans kvaliteter.
Arsenal har bare ikke holdet på nuværende tidspunkt hvor en fantastisk klassisk 10'er er det som vi skal bygge holdet op omkring.

Vi har ikke et forsvar og defensiv midtbane som gør at de forreste kun skal koncentrere sig om at angribe, vi har ikke winger som kan løbe i dybden og modtage "kigge-væk" afleveringen for så at ligge den ind til vores forreste mand. Vi har de forreste mænd på plads, men der er simpelthen for mange andre brikker i det store puslespil til at det kan lade sig gøre.

Jeg vil mene at vi kan sammenligne det lidt med en bil. Özil er alle ekstra delene, såsom aircondition, automat gear, fartpilot osv, men sålænge vi ikke engang har 4 gode hjul og en motor som starter hver gang, så er det ligegyldigt med alle de ekstra ting.

Unai's fokus er at få bilen til at køre bedst muligt og sammen med resten af bestyrelsen at få de vitale dele til at fungere først. Når alt det er på plads, så kan vi begynde at gå i THansen og købe krom for alle pengene.

Jeg ville ønske vi kunne beholde Özil, men lige nu virker det oftest mere som om han er de fælge, som ikke helt passer til bilen og som slet ikke virker når vi skal køre offroad (udebane/fysisks fodbold).
"You know, my normal age is 31 but in football years I'm 29. I lost 2 years because of injuries so let's just talk about my football age" Tomas Rosicky

Fan siden Ian Wright dagene og får stadig ballade fordi jeg syntes at Schmeichel skuespillede dengang Wright to-fods tacklede ham :)

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 16. Jun. 2019 12:08

Holdet skal selvfølgelig bygges op omkring Özil. Og det har Emery bare ikke formået. Emery kritiseres af mig, fordi han har det overordnede ansvar for hvordan Arsenal vil spille fodbold. Men han kan ikke rigtig selv finde ud af det. Da han i sin tid skulle til jobsamtale, fik han åbenbart jobbet fordi han havde en helt specifik detaljeret plan for Arsenal og den trup han skulle overtage. Meget detaljeret, spiller for spiller. Det synes jeg ikke jeg har kunnet se på banen. Vi har spillet elendig fodbold mildt sagt, og det med klasse spillere som Koscielny, Laca, Aubameyang og Özil på holdet. Hvis han virkelig ville af med Özil, så skulle han da have holdt fast. Men han smed Özil ind da holdet var allermest i nød, og det gik skidt. Det er lidt af et pres for en spiller som Özil. Og han er bare blevet mere og mere scapegoat med tiden, fordi han ikke lykkes med tingene.

For at blive i din analogi, svarer det til at man overtager en helt ny Mercedes, men bare pure nægter at bruge nøglen. Özil handlen gav i sin tid et kæmpe boost til hele Arsenal, og man har under Wenger set hvordan han kan brillere. Han er vel symbolet på en æra, som er gået i fuldstændigt i vasken grundet manglende evner til at koordinere holdet. Fair, hvis Emery vil have en helt ny bil og starte forfra. Det var bare ikke det der blev meldt ud i sin tid. Og jeg kan endnu ikke se antræk til det.
Image

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 16. Jun. 2019 18:50

levinas wrote:
16. Jun. 2019 12:08
Holdet skal selvfølgelig bygges op omkring Özil. Og det har Emery bare ikke formået. Emery kritiseres af mig, fordi han har det overordnede ansvar for hvordan Arsenal vil spille fodbold. Men han kan ikke rigtig selv finde ud af det. Da han i sin tid skulle til jobsamtale, fik han åbenbart jobbet fordi han havde en helt specifik detaljeret plan for Arsenal og den trup han skulle overtage. Meget detaljeret, spiller for spiller. Det synes jeg ikke jeg har kunnet se på banen. Vi har spillet elendig fodbold mildt sagt, og det med klasse spillere som Koscielny, Laca, Aubameyang og Özil på holdet. Hvis han virkelig ville af med Özil, så skulle han da have holdt fast. Men han smed Özil ind da holdet var allermest i nød, og det gik skidt. Det er lidt af et pres for en spiller som Özil. Og han er bare blevet mere og mere scapegoat med tiden, fordi han ikke lykkes med tingene.

For at blive i din analogi, svarer det til at man overtager en helt ny Mercedes, men bare pure nægter at bruge nøglen. Özil handlen gav i sin tid et kæmpe boost til hele Arsenal, og man har under Wenger set hvordan han kan brillere. Han er vel symbolet på en æra, som er gået i fuldstændigt i vasken grundet manglende evner til at koordinere holdet. Fair, hvis Emery vil have en helt ny bil og starte forfra. Det var bare ikke det der blev meldt ud i sin tid. Og jeg kan endnu ikke se antræk til det.
Helt uenig. Ozil toppede i 2015/2016 sæsonen og siden et det gået stødt ned af bakke. Han luksusspiller på et hold, som ikke er godt nok til at bære ham.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 16. Jun. 2019 22:41

16. Jun. 2019 18:50
levinas wrote:
16. Jun. 2019 12:08

Helt uenig. Ozil toppede i 2015/2016 sæsonen og siden et det gået stødt ned af bakke. Han luksusspiller på et hold, som ikke er godt nok til at bære ham.
Jeg mener at øzil skal sælges eller lejes ud, for mig skal han bare væk ASAP! Jeg er enig i, at unai skulle have holdt fast og ikke brugt ham... men jeg tror han bliver (unai) ramt af en smal trup og skader hen over sæsonen, så han bliver nød til at bruge hele truppen (Også øzil). Øzil er pt med til at drive klubben ned med sin store løn og manglende kvalitet/ vilje, jeg syntes øzil virker “død” og uden fodboldglæde siden sin forlængelse, vi var nok tvunget til at forlænge med ham, for ikke at miste både ham og Alexis samtidig, det udnyttede han til fulde.

Det er rigtigt at hans talent er stort, men vi har en spiller som kun lavede 2 assists i Premier league i sidste sæson og 1 assist i euroleague! Når man ser på de 2 angribere som er foran ham og de hold vi har mødt i euroleague, er det simpelthen bare ikke godt nok, dertil er hans attitude ødelæggende for moralen og han virker ligeglad og til tider “Pigesur”... han er på ingen måde en spiller, som bærer holdet frem som den stjerne jeg tror han selv mener han er, tag finalen! Der løfter hazard Chelsea frem... hvor er vores super stjerne? Han afløses i 77 min af Willock som gør det bedre... det er pinligt for øzil og det kan unai og Arsenal ikke leve med... vi har en superstjerne, som har givet os den generelle opfattelse, at han ikke kan spille på udebane!! En spiller til 350.000 pund/ ugen som ikke kan spille på udebane... det er tåkrummende... der er ingen andre klubber som vil have ham... Liverpool spiller med bl.a. James milner, hvorfor? Han er da ikke en top 4 spiller eller super stjerne... nej, men han kender sin plads og arbejder som en hest for holdet, der er ikke råd til spillere som øzil i Premier league, hen gider ikke arbejde for holdet og er en uddød spillertype, som vi ikke kan komme af med grundet hans helt vanvittige løn.

For mig er øzil en super flot og prangende bil... men med en alt for lille mortor under hjælmen, som aldrig når over 60 km/t

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 17. Jun. 2019 7:52

Er helt med på Özil skal afskibes, det er jeg sådan set enig i. Men kigger man tilbage har vi ikke fået nok ud af ham. Hverken Wenger eller Emery. Og det er sådan set det jeg anfægter. Ikke at Özil skal være central spiller på holdet nu. Men held og lykke med at komme af med en spiller hvis selvtillid du har smadret fuldstændig.
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 17. Jun. 2019 10:39

Nu er det efterhånden noget tid siden at vi har haft nogle seriøse rygter. Hvis det står og falder på om vi får denne mulige fremtidige kæmpe af en spiller, så køb dog og lej ham ud. Hvad tænker i?

https://arseblog.news/2019/06/lequipe-w ... h-arsenal/

https://www.football.london/arsenal-fc/ ... t-16306862

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Jun. 2019 10:59

Gabe wrote:
17. Jun. 2019 10:39
Nu er det efterhånden noget tid siden at vi har haft nogle seriøse rygter. Hvis det står og falder på om vi får denne mulige fremtidige kæmpe af en spiller, så køb dog og lej ham ud. Hvad tænker i?

https://arseblog.news/2019/06/lequipe-w ... h-arsenal/

https://www.football.london/arsenal-fc/ ... t-16306862
Problemet er vel, at hvis man ser ham som en spiller til nu og her eller mener, at bedre kan udvikle ham selv, så giver det ikke mening at leje ham ud. Derudover kan det være et problem, hvis købet betyder at dette års transferbudget bliver mindsket. Så har man jo reelt ikke forstærket sig, men alligevel brugt pengene.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 22. Jun. 2019 17:14

levinas wrote:
17. Jun. 2019 7:52
Er helt med på Özil skal afskibes, det er jeg sådan set enig i. Men kigger man tilbage har vi ikke fået nok ud af ham. Hverken Wenger eller Emery. Og det er sådan set det jeg anfægter. Ikke at Özil skal være central spiller på holdet nu. Men held og lykke med at komme af med en spiller hvis selvtillid du har smadret fuldstændig.
Nu skriver du at hverken Wenger eller Emery har fået nok ud af ham. Hvorfor konkluderer du så i starten, at det skulle være Emerys skyld, og at han burde have bygget holdet op omkring ham. Emery overtog jo Özil i en dårlig stilstand, og er ikke en han har valgt til sit hold. Kigger du på den måde han har spillet sine hold, så er favorit opstillingen jo 2 hurtige kanter og en fremme, og ang. at bruge Özil, så kan enhver se, at han ikke leverer på udebane, og det var vel bare det Emery også så, når han ikke brugte ham(det skete nemlig mest på udebane).
Netop de 2 hurtige kanter mangler, og det var jo allerede en stor kabale, der skulle gå op, hvis han skulle ændre det i sit første vindue, da vores dyreste var 3 angribere, hvor han i sit foretrukne system skulle bruge 1 af dem. Jeg forstår godt, at han ikke kan gå ind og smide 2 af dem på porten i sin start, og jeg forstår godt, at vi skal beholde de 2 angribere nu, selvom de ikke er perfekte for den måde han vil spille på - men det er fordi, at han ikke har penge til at købe nyt.
Ang. selvtillid, så spillede Özil de fleste kampe i de sidste 2 måneder, så han havde da muligheden for at tilegne sig selvtillid.
Jeg synes dog, at du glemmer, at der er 2 parter, og det er vel også op til Özil at levere og ikke kun Emerys ansvar.

Når alt det er nævnt, så ser jeg tydeligt, at vi som klub er ved at sadle om, og opgaven er at hente unge talenter, så vi får bygget holdet op omkring nogle investeringer, så vi økonomisk nu og da kan få en indsprøjtning, ved at vi kan sælge og har en trup med salgværdier.
Det er jo kun spillere under 21 som vi er seriøst linket til.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 22. Jun. 2019 17:50

Ornstein:

As reported elsewhere Arsenal have had an opening bid of £15m for Celtic left-back Kieran Tierney rejected - but there is optimism an agreement will be reached between the clubs, while personal terms for the 22-year-old Scotland international shouldn’t be a problem #AFC #CelticFC

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Jun. 2019 18:21

Mr. Wenger wrote:
22. Jun. 2019 17:50
Ornstein:

As reported elsewhere Arsenal have had an opening bid of £15m for Celtic left-back Kieran Tierney rejected - but there is optimism an agreement will be reached between the clubs, while personal terms for the 22-year-old Scotland international shouldn’t be a problem #AFC #CelticFC
Sky melder den også.

Spilleren med 12 landskampe for Skotland, var ude en del af sidste sæson med lyskeproblemer. Kontrakt til 2023 med de skotske mestre. Spørgsmålet er hvad han tilfører os?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 23. Jun. 2019 19:10

peterdebel wrote:
23. Jun. 2019 18:21
Mr. Wenger wrote:
22. Jun. 2019 17:50
Ornstein:

Sky melder den også.

Spilleren med 12 landskampe for Skotland, var ude en del af sidste sæson med lyskeproblemer. Kontrakt til 2023 med de skotske mestre. Spørgsmålet er hvad han tilfører os?
Aldrig set ham spille, så ved ikke hvad han vil kunne tilfører os... jf. WHO scorer så har han spillet 40 kampe sidste sæson fordelt på diverse turneringer, så de vilde skader kan han ikke have haft? Jeg tænker han vil kunne bidrage med ungdom (22 år), derudover er han ikke nogen lille back, 1.78 høj og vi må forvente han er klar til det fysiske spil, efter opdragelsen i Skotland.

Dog lidt bekymrende, at han stort set ikke lave mål eller assists... hans passing% er også lidt lav, lige som vores egen kola... men vi er nød til at handle ungt for at få noget videresalgspotentiale ind i truppen, og 15 mio er “Intet” i dagens markede. Ved godt det kun er et åbnings-bud, men ender vi med et godt talent til 15/20 mio som vi kan færdigudvikle og sælge videre om 2-3 år så er det nok vejen frem for os.

Post Reply