Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by peterdebel » 31. Aug. 2017 23:13

Lemar scorer 2 mål i Frankrigs 4-0 sejr over Holland og udtaler efterfølgende til journalisterne:

"We’ll see what happens. For the moment I am a Monaco player and everything is going very well."..

Vi skulle have lagt 92 millioner £ på bordet..Meget afhænger også om Alexis, hvis kontrakt jo udløber næste år, bliver.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 31. Aug. 2017 23:31

Nærmest Lige meget hvad der sker de sidste timer af transfervinduet er klubben simpelthen ledet af en flok amatører.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Aug. 2017 23:37

Ca. 20 minutter tilbage....Der kommer ikke til at ske en disse..Så få dog i det mindste noget dødvægt ud af klubben..!!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Sep. 2017 0:09

Dybt frustrende vindue

Kan på ingen måde se hvordan vi skal hamle op med vores 6. største konkurrenter.. :evil:..

Image

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 1. Sep. 2017 0:23

Det her er så amatøragtigt. Der er ikke så meget andet at sige. Alle vores konkurrenter sidder og griner af os. Igen....

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 1. Sep. 2017 0:49

Amatøragtigt havde været hvis vi havde en dårligere trup end sidste år, det mener jeg ikke vi har.

Det kunne sagtens havde været bedre, uden tvivl, og jeg er da heller ikke tilfreds, men jeg synes at den situation vi er i, (2 nederlag i træk og 0-4 til Liverpool) får det hele til at se værre ud end det er.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 1. Sep. 2017 0:50

peterdebel wrote:
31. Aug. 2017 22:48
AWG wrote:
31. Aug. 2017 22:15
http://www.football-oranje.com/psv-sign ... ell-malen/

Donyell Malen var han ikke et pænt stort talent?
67 kampe og 27 mål..Hvofor f...kunne trænerteamet ikke finde plads til et indhop for spilleren i et par enkelte kampe..!! :evil:

Håbløst!!
Ikke mere håbløst end dette indlæg.

Der var ikke engang plads på holdet til en etableret spiller som Lucas Perez som scorede 17 mål i La Liga sidste sæson, hvorfor skulle vi begynde at sende 16-17 årige spillere ind på førsteholdet?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Sep. 2017 1:08

MichaeL wrote:
1. Sep. 2017 0:50
peterdebel wrote:
AWG wrote:
31. Aug. 2017 22:15
http://www.football-oranje.com/psv-sign ... ell-malen/

Donyell Malen var han ikke et pænt stort talent?
67 kampe og 27 mål..Hvofor f...kunne trænerteamet ikke finde plads til et indhop for spilleren i et par enkelte kampe..!! :evil:

Håbløst!!

Der var ikke engang plads på holdet til en etableret spiller som Lucas Perez som scorede 17 mål i La Liga sidste sæson, hvorfor skulle vi begynde at sende 16-17 årige spillere ind på førsteholdet?
Spørgsmålet er bare om Lucas var købt for at tilfredsstille os fans og slet ikke var en spiller efter Arsenes hoved. En form for panikindkøb..?

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi bruger så meget tid på talentarbejde og slet ikke giver nogle unge spillere spilletid, men Wenger knows!

De får forhåbentlig lov til at spille i Carabao Cuppen som starter den 20. september.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 1. Sep. 2017 9:24

peterdebel wrote:
1. Sep. 2017 1:08
MichaeL wrote:
1. Sep. 2017 0:50
peterdebel wrote:

Håbløst!!

Spørgsmålet er bare om Lucas var købt for at tilfredsstille os fans og slet ikke var en spiller efter Arsenes hoved. En form for panikindkøb..?

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi bruger så meget tid på talentarbejde og slet ikke giver nogle unge spillere spilletid, men Wenger knows!

De får forhåbentlig lov til at spille i Carabao Cuppen som starter den 20. september.
Vi giver de unge spillere massere af spilletid, det er bare ikke alle der er gode nok til at slå igennem på førsteholdet.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 1. Sep. 2017 9:26

MichaeL wrote:
1. Sep. 2017 0:49
Amatøragtigt havde været hvis vi havde en dårligere trup end sidste år, det mener jeg ikke vi har.

Det kunne sagtens havde været bedre, uden tvivl, og jeg er da heller ikke tilfreds, men jeg synes at den situation vi er i, (2 nederlag i træk og 0-4 til Liverpool) får det hele til at se værre ud end det er.
Men har vi en markant bedre trup end sidste år? Nej det synes jeg ikke. Vi har hente 2 spillere på positioner hvor vi egentlig har stået rimelig stærkt i form af Giroud og Monreal.
Vi har tværtimod skippet en folk afsted til positioner hvor vi i forvejen slet slet ikke er gode nok. Så egentlig står vi vil svagere end før sommeren. Vi har absolut ingen bredde i forsvaret. Vores centrale midt hænger stadig ikke sammen. Hvis han vil blive ved med at spille med wing backs har vi kun Bellerin til at spille den højre.
Jeg synes vi er kommet svækket ud af vinduet på trods af 2 klasse signings.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 1. Sep. 2017 9:33

Transfervinduet opsummeret:

Positivt:
+ Kolasniac er en KONGE signing. 140k/uge er tungt, men sådan er det med spillere, der kommer på fri. Han bliver en kæmpe gevinst sportsligt.
+ Lacazette. God handel i et overophedet marked! Han adresserer nogle mangler, vi har råbt på i mange år. Dynamisk, god afslutter, passer ind i flere formationer
+ Luft i lønbudgettet. Salget af Ox. God pris for en spiller der laver overraskende få mål/assists - og som åbenlyst ikke har udviklet sig som håbet. Vi får tyndet ud i lønbyrden med flere mindre salg/udlån.
+ Stjernerne blev. Problemet er, at de stadig ikke har forlænget - og reelt kan gå gratis næste sommer.

Negativt:
- Taktiske mangler bliver ikke adresseret! Vi får ikke adresseret to af de kritiske områder: Central midt og bagkæden. Det efterlader os sportsligt med utrolig lav fleksibilitet. Udover at Ramsey ikke nødvendigvis spiller godt over en hel sæson, så går han også i stykker nemt. JW10 er den eneste anden dynamiske 8'er i truppen. Iwobi er der ikke endnu, Elneny har sine forcer defensivt og på workrate, Xhaka er for langsom og begrænset (og bedre når han kan sætte/kontrollere spillet). I backkæden ser vi også tynde ud. Holding har stadig store udsving (det vil ske for unge spillere), Mustafi var halvt solgt (igen, skidt signalværdi), Monreal kan IKKE spille CB kun LCB, Kos helbred er ikke godt, Mertesacker er en max 15 kampe pr sæson spiller på nuværende tidspunkt. Vi mangler virkelig en forsvarsgeneral. En spiller der kan tage ansvar og styre de andre spillere. Jeg håbede Mustafi var den spiller, men det er han åbenbart ikke. Specielt set i lyset af, at Kos ikke er ung længere og at Mertesacker ikke spiller næste sæson. Bielik er ikke klar endnu, men det ligner Wenger tror på Chambers, når man afviser et 20m bud på ham.
- Udlån fremfor salg. For mange af de spillere, der fylder i løn budgettet, og som ikke er en del af fremtiden, bliver lånt ud fremfor solgt. Perez, Campell, Jenkinson er nogle eksempler. Alle parter burde være interesserede i at sælge disse 3.
- Kontrakter for Özil og Sanchez. Özil og Sanchez er i sidste år af deres i forvejen store kontrakter. Sanchez gider reelt ikke klubben. Det har elendig signal-værdi for medspillerne og fremtidige spillere.
- Manglende rettidig omhu! Det her er en joke. Bestyrelsen og Wenger bliver ved at lave de samme fejl, år efter år. Gibbs kunne vi have solgt dyrere. Chambers kunne vi have solgt til 20m pund, vi opgav først Lemar ved en pris på 52m pund og byder så 92m pund på deadline day, vi fejler i at være med omkring spillere som Renato Sanchez og V.V.Dijk. Debuchy er stadig Arsenal-spiller med 2(!!!) år tilbage af sin kontrakt. Hvad er planen med Walcott? Han passer ikke ind i vores måde at spille på. Hvem er vores backup på RB/RWB? Reiss Nelson er kun klar offensivt - og han er mere RW end RB. Der mangler bare sååååå meget en rød tråd. En forståelse og en vilje til at ville styrke holdet udefra. Og vi har sat os selv i den situation.

Taktisk står vi med 3 options til kommende sæson: 3-4-3, 4-2-3-1 eller 4-4-2.
Jeg havde mentalt forberedt mig på, at vi skulle ud i en 4-4-2, efter et salg af Sanchez, hvor både Lacazette, Giroud og Özil spillede. Det er lidt anderledes nu. Spørgsmålet er, hvordan Sanchez attitude vil være. Hvis han ikke gider, bliver det problematisk. Jeg har virkelig meget lyst til at spille BÅDE Lacazette og Giroud fra start - hver gang! Giroud har mangler, men han er en kriger, der vil klubben. Hans presspil er svagt, men han giver også nogle options. Især hvis vi har bolden meget.
Det er lidt den klassiske cliche; Vil man helst blive nr 8 med 11 spillere, der vil gå gennem ild og vand for klubben - eller nr 4 med et halvt "købehold"? Personligt er jeg klart mest til option 1.

Problemet i dag med 3-4-3 er, at vi mangler niveau på 2-3 pladser for at kunne praktisere systemet ideelt. Centralt på midten og defensivt for lidt arbejde fra Özil og Sanchez.

Min ideal opstilling as-is vil være med 4-back kæde:
Cech
Bellarin - Mustafi - Kos - Kolasinac
Coq (evt Elneney)
Ramsey - Xhaka (evt JW/Iwobi)
Özil
Lacazette - Sanchez (evt Giroud)

EDIT: Kos gik i stykker i går. Det så ikke godt ud! Vil tro han er ude nogle måneder. Det understreger bare flere pointer i ovenstående!
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 1. Sep. 2017 15:09

Don Karnage wrote:
1. Sep. 2017 9:33

Positivt:
+ Kolasniac er en KONGE signing. 140k/uge er tungt, men sådan er det med spillere, der kommer på fri. Han bliver en kæmpe gevinst sportsligt.
+ Lacazette. God handel i et overophedet marked! Han adresserer nogle mangler, vi har råbt på i mange år. Dynamisk, god afslutter, passer ind i flere formationer
+ Luft i lønbudgettet. Salget af Ox. God pris for en spiller der laver overraskende få mål/assists - og som åbenlyst ikke har udviklet sig som håbet. Vi får tyndet ud i lønbyrden med flere mindre salg/udlån.
+ Stjernerne blev. Problemet er, at de stadig ikke har forlænget - og reelt kan gå gratis næste sommer.

Negativt:
- Taktiske mangler bliver ikke adresseret! Vi får ikke adresseret to af de kritiske områder: Central midt og bagkæden. Det efterlader os sportsligt med utrolig lav fleksibilitet. Udover at Ramsey ikke nødvendigvis spiller godt over en hel sæson, så går han også i stykker nemt. JW10 er den eneste anden dynamiske 8'er i truppen. Iwobi er der ikke endnu, Elneny har sine forcer defensivt og på workrate, Xhaka er for langsom og begrænset (og bedre når han kan sætte/kontrollere spillet). I backkæden ser vi også tynde ud. Holding har stadig store udsving (det vil ske for unge spillere), Mustafi var halvt solgt (igen, skidt signalværdi), Monreal kan IKKE spille CB kun LCB, Kos helbred er ikke godt, Mertesacker er en max 15 kampe pr sæson spiller på nuværende tidspunkt. Vi mangler virkelig en forsvarsgeneral. En spiller der kan tage ansvar og styre de andre spillere. Jeg håbede Mustafi var den spiller, men det er han åbenbart ikke. Specielt set i lyset af, at Kos ikke er ung længere og at Mertesacker ikke spiller næste sæson. Bielik er ikke klar endnu, men det ligner Wenger tror på Chambers, når man afviser et 20m bud på ham.
- Udlån fremfor salg. For mange af de spillere, der fylder i løn budgettet, og som ikke er en del af fremtiden, bliver lånt ud fremfor solgt. Perez, Campell, Jenkinson er nogle eksempler. Alle parter burde være interesserede i at sælge disse 3.
- Kontrakter for Özil og Sanchez. Özil og Sanchez er i sidste år af deres i forvejen store kontrakter. Sanchez gider reelt ikke klubben. Det har elendig signal-værdi for medspillerne og fremtidige spillere.
- Manglende rettidig omhu! Det her er en joke. Bestyrelsen og Wenger bliver ved at lave de samme fejl, år efter år. Gibbs kunne vi have solgt dyrere. Chambers kunne vi have solgt til 20m pund, vi opgav først Lemar ved en pris på 52m pund og byder så 92m pund på deadline day, vi fejler i at være med omkring spillere som Renato Sanchez og V.V.Dijk. Debuchy er stadig Arsenal-spiller med 2(!!!) år tilbage af sin kontrakt. Hvad er planen med Walcott? Han passer ikke ind i vores måde at spille på. Hvem er vores backup på RB/RWB? Reiss Nelson er kun klar offensivt - og han er mere RW end RB. Der mangler bare sååååå meget en rød tråd. En forståelse og en vilje til at ville styrke holdet udefra. Og vi har sat os selv i den situation.

Jeg havde mentalt forberedt mig på, at vi skulle ud i en 4-4-2, efter et salg af Sanchez, hvor både Lacazette, Giroud og Özil spillede. Det er lidt anderledes nu. Spørgsmålet er, hvordan Sanchez attitude vil være. Hvis han ikke gider, bliver det problematisk. Jeg har virkelig meget lyst til at spille BÅDE Lacazette og Giroud fra start - hver gang! Giroud har mangler, men han er en kriger, der vil klubben. Hans presspil er svagt, men han giver også nogle options. Især hvis vi har bolden meget.
Det er lidt den klassiske cliche; Vil man helst blive nr 8 med 11 spillere, der vil gå gennem ild og vand for klubben - eller nr 4 med et halvt "købehold"? Personligt er jeg klart mest til option 1.

Problemet i dag med 3-4-3 er, at vi mangler niveau på 2-3 pladser for at kunne praktisere systemet ideelt. Centralt på midten og defensivt for lidt arbejde fra Özil og Sanchez.

Cech
Coq (evt Elneney)
Özil

EDIT: Kos gik i stykker i går. Det så ikke godt ud! Vil tro han er ude nogle måneder. Det understreger bare flere pointer i ovenstående!
+1

Nice indlæg. Jeg håber også vi går tilbage til en 4-kæde, hvor Coq skal beskytte forsvaret. Derudover håber jeg vi spiller med vores ny indkøb!
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 1. Sep. 2017 15:37

Hele den her skandale skriger simpelthen til himlen. Fuck hvor er det pinligt for Wenger og Sanchez. Sjældent har jeg dog været så flov og bitter som Arsenal fan!! Hvordan fuck fuck går man fra 52 mio pund til 92 på deadline day efter Wenger åbenlyst har sagt at den er død.

http://www.express.co.uk/sport/football ... nsfer-news

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 1. Sep. 2017 17:20

Og når vi så tænker, det ikke kan bliver værre, kan vi jo lege lidt med tanken om følgende næste år:

Stopper: Mertesacker
Kontraktudløb: Özil, Sanchez, JW
1 år tilbage af deres kontrakt: Ramsey, Giroud, Cech, Ospina, Welbeck, Monreal, Walcott

Specielt hvis vi ikke kommer i CL, igen, næste år...
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 1. Sep. 2017 19:13

Don Karnage wrote:
1. Sep. 2017 9:33

Positivt:

Negativt:

Cech
Coq (evt Elneney)
Özil

Godt indlæg. Jeg er især enig med den problematik, at en 3-4-3 simpelthen ikke dur til den her trup - især når man ser på forsvaret. Både midterforsvaret og højre WB ser simpelthen så vanvittigt tyndt ud, både mht. kvantitet og kvalitet. 4-4-2 giver rigtig god mening, med den nuværende trup. 4-2-3-1 ville også give mening, men 3-4-3'eren ser jeg simpelthen ikke fungerer som den primære opstilling.

Post Reply