Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Rygtebørsen

Post by levinas » 21. Jul. 2019 9:44

jenne927 wrote:
20. Jul. 2019 0:09
Når folk mener vi mangler folk der kan sætte sin direkte modstander, minder jeg lige om at vi har en af de bedste i ligaen.. ja - Iwobi er fremragende mand mod mand. Forskellen fra tidligere er som der bliver nævnt at de fleste hold er langt bedre til at bakke op og derfor får man oftest kun udbytte af disse ting i kontrasituationer. Det er vi bare ikke ret gode til at frembringe - som Liverpool eksempelvis er.

Jeg ser langt hellere en anden type end Zaha. En der kan spille i små rum. Han behøver sku ikke kunne løbe hurtigt.
Iwobi er dygtig teknisk. Men han får alt for lidt ud af hans anstrengelser. Det er fedt at lave en tunnel, men hvis du ikke kan afslutte på mål eller splitte et forsvar med en aflevering efter din dribling, så er det ligemeget. Men der er kæmpe potentiale i ham. Bare se Sterling. Han kunne heller ikke afslutte. Men Iwobi har stadig lang vej endnu. Fin som 2. valg pt. Krydser fingre for at han kan tage et skridt mere i den nye sæson.
Image

jenne927
Normal Bruger

Post by jenne927 » 21. Jul. 2019 10:16

Jeg er ikke uenig. Jeg tror bare ikke Zaha vil bringe meget større end-product, når vores modstandere typisk står omkring eget felt og der i øvrigt altid er minimum en mand i opbakning.
Man kan selvfølgelig blive klogere..

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 21. Jul. 2019 10:32

levinas wrote:
21. Jul. 2019 9:44
jenne927 wrote:
20. Jul. 2019 0:09
Når folk mener vi mangler folk der kan sætte sin direkte modstander, minder jeg lige om at vi har en af de bedste i ligaen.. ja - Iwobi er fremragende mand mod mand. Forskellen fra tidligere er som der bliver nævnt at de fleste hold er langt bedre til at bakke op og derfor får man oftest kun udbytte af disse ting i kontrasituationer. Det er vi bare ikke ret gode til at frembringe - som Liverpool eksempelvis er.

Jeg ser langt hellere en anden type end Zaha. En der kan spille i små rum. Han behøver sku ikke kunne løbe hurtigt.
Iwobi er dygtig teknisk. Men han får alt for lidt ud af hans anstrengelser. Det er fedt at lave en tunnel, men hvis du ikke kan afslutte på mål eller splitte et forsvar med en aflevering efter din dribling, så er det ligemeget. Men der er kæmpe potentiale i ham. Bare se Sterling. Han kunne heller ikke afslutte. Men Iwobi har stadig lang vej endnu. Fin som 2. valg pt. Krydser fingre for at han kan tage et skridt mere i den nye sæson.
Helt enig. Iwobi er en "lige ved og næsten" spiller. Han ender stort set nede ved hjørneflaget hver eneste gang. Han laver Ingen mål eller assist. Han burde have slået igennem i den sidste sæson med alt den spilletid han fik. Håber han bliver lejet ud eller solgt. Han greb simpelthen ikke chancen ligesom Mustafi og Kola heller ikke har gjort.. Forventer rigtig meget af de andre unge spillere og håber på et køb af en klasse winger, så er vi godt kørende fremad banen. :mrgreen:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jul. 2019 10:58

Unai bekræfter efter kampen mod Fiorentina, at vi forsøger at hente 4 spillere ind inden vinduet lukker.

Spændende.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 21. Jul. 2019 17:04

phra wrote:
19. Jul. 2019 20:06
Synes nu Sterling klarer den del ret godt.
Zaha er mere fysisk, og vi mangler spillere, der kan udfordre og sætte en modspiller. Typisk spiller alle hold med gardering i den side han spiller, da han kan tage samtlige backs i PL. Det aflaster også andre offensive muligheder. Burde score flere mål, men mon ikke det er nemmere i Arsenal end CP
[/quote]

Seriøst - sammenligner du sterling med Zaha... ?
De har to ting til fælles løber hurtigt og farven.
[/quote]

Øh...ja, Zaha er vel i top 4 en mod en i PL, og så spiller han altså ikke på et hold, hvor der er andre stjerner, der tager presset. Min pointe er dog, at han som type med fart (og fysik/driblinger) godt kan få noget ud af sine styrker mod hold, der står lavt, når en sammenlignelig type som Sterling kan.

Dertil kan det nævnes, at Zaha var den anden bedste dribler i 18/19 sæsonen med 3.4 i hver kamp, hvor Sterling havde 2.7 (iwobi 2.1), hvad er det vi mangler sammen med den fart og fysik han også tilbyder. Ja, Sterling laver flere mål, men han spiller også på et lidt andet hold😊
Mon ikke Zaha kommer over de 10 mål og 5 assist fra sidste sæson, hvis han spillede for os.
Send Iwobi den anden vej sammen med Jenkinson. Så burde de 40 mio næsten dække
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 22. Jul. 2019 16:13

Så sker der lidt.. :mrgreen:
Hvem der i helst bo køber som kant af dem vi er rygtet til? :mrgreen:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... r-18630310

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Jul. 2019 16:52

levinas wrote:
3. Jul. 2019 11:03
Gabe wrote:
3. Jul. 2019 10:39
Hvorfor er det at vi ikke bruger de unge store talenter vi har næste år. Jeg ville med glæde give Nelson en chance og så lade næste år være der hvor flere af vores talenter som Smith-Rowe kunne få chancen som afløser for Ramsey og der er jo endnu flere talenter. Synes vores offensiv egentlig er udmærket, det er defensiven der stinker..

https://talksport.com/football/567172/a ... ried-zaha/
Selvfølgelig skal Nelson have chancen! Der er nok kampe til både Nelson og Zaha (& Iwobi). Vi får brug for en bred trup over en lang sæson. Men hvorfor så ikke hente unge op til forsvaret? Vi kommer desværre ikke til at hente en Van Dijk til 700 millioner. Som i vores tilfælde kunne have været Koulibaly. Den er oplagt.

Forsvar: Kos, Sokratis, Holding, Mavropanos, Bellerin, Tierney, Kolasinac, Monreal. (Maitland Niles) Evt. en ny spiller i 200 millioner klassen. Det vigtigste er at vi får Mustafi UD.

Jeg ser kæmpe værdi i at hente Zaha til klubben, da han kan give det sidste til angrebet. Og derudover lukker Emery med hans spillestil mange mål ind. Det er sådan det er. Tjek hans tidligere stats. Vi må angribe os ud af den. Vi får vanvittigt mange facetter up front med Zaha eller Fekir eksempelvis. Det er værd at nævne Fekir og Laca tidligere har haft et godt samarbejde. Zaha kunne være vores Sterling/Sané.
Fekir skulle snart skrive med...Betis Sevilla.. :shock:

Selvfølgelig et godt hold, men altså ikke et fra helt øverste hylde..

Godt 150.millioner kroner bliver Betis fattigere.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 22. Jul. 2019 23:34

David Ornstein
@bbcsport_david
Arsenal have reached an agreement to sign Real Madrid and Spain U21 midfielder Dani Ceballos on loan for 2019-20 campaign. With William Saliba also set to complete move from Saint Etienne before returning there on loan next season, big week for #AFC in transfer market #RMFC #ASSE

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Jul. 2019 0:05

Seb'82 wrote:
22. Jul. 2019 23:34
David Ornstein
@bbcsport_david
Arsenal have reached an agreement to sign Real Madrid and Spain U21 midfielder Dani Ceballos on loan for 2019-20 campaign. With William Saliba also set to complete move from Saint Etienne before returning there on loan next season, big week for #AFC in transfer market #RMFC #ASSE
Spændende! 23 år er en fin alder.

Kender ikke meget til andalusiaske Ceballos som har fået sin opdragelse hos Sevilla, men hvis man kan spille 35 kampe for Madrid, lave 5 mål, må man kunne noget. Wikipedia skriver allerede at han har fået nummer 8 hos os.. :shock:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dani_Ceballos

Forhåbentlig har vi forkøbsret på ham, hvis han gør det godt...Men Mirror skriver at det har vi ikke, og samtidig betaler vi hele hans løn.."The Gunners will pay 100 per cent of his wages, understood to be £2.7million a year"..

Hmm...Vi skal ikke være en udviklingsklub.. :? Men bare han vil gøre det godt, og er kampafgørende hvis han skifter til os.

Så håber jeg er vi går efter en fløjspiller, som.kan udfordre a la Overmars. Det har vi manglet i årevis!!

Der var rygter om en brasiliansk Everton, men kan han noget og er han ikke dyr?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Jul. 2019 16:19

Det skulle være et spørgsmål om et par dage før Ceballos bliver annonceret, da spilleren skulle være i London, ifg. rygter.

Gunner321
Normal Bruger

Post by Gunner321 » 23. Jul. 2019 19:44

kan det virkelig passe, at der ikke inkluderer en købsret, hvis man tror på diverse løse rygter?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 24. Jul. 2019 14:09

Shit, jeg mister snart tålmodigheden. Hvor svært kan det være at få lukket de handler før der går panik i den inden lukketid :oops:
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Jul. 2019 21:21

Everton, altså PL klubben, skulle være kommet ind fra højre på omkring målstregen, og skulle være klar til at holde samtaler med Zaha, selvom sidstnævnte begræder en mulig udsigt til at forlade London..

Tierney burde være til at lukke. Det er nok mere svært med Zaha og Everton Soares.

Håberbder kommer gode nyheder inden længe..
Snart kun 15 dage tilbage.. :|

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. Jul. 2019 22:06

peterdebel wrote:
24. Jul. 2019 21:21
Everton, altså PL klubben, skulle være kommet ind fra højre på omkring målstregen, og skulle være klar til at holde samtaler med Zaha, selvom sidstnævnte begræder en mulig udsigt til at forlade London..

Tierney burde være til at lukke. Det er nok mere svært med Zaha og Everton Soares.

Håberbder kommer gode nyheder inden længe..
Snart kun 15 dage tilbage.. :|
Kan slet ikke forestille mig værende aktuelt. Sjovt som der altid opstår historier omkring andre klubber på mulige handler, når en klub er ‘officiel’ i forhandling/givet bud.
Det forlyder at både Zaha og Tierney gerne vil til Arsenal. Deres løn tredobles, de første bud er givet og modtaget afslag. Nu venter vi (den bydende klub) så på at spillerens agent melder sig ind og lægger pres på, hvor næste forhandling sker.
Jeg tror at begge handler går hjem, og at det snart tager fart med Zaha, da CP skal finde en erstatning.
Jeg tror også at Everton Suares er backup, hvis det går i hårknude, men det giver så meget mening med begge, så jeg tror det sker.
Set i lyset af, at vi ikke har mange penge, så har vi hentet et billigt talent, lejet Ceballos, og lægger en mindre udbetaling for Saliba. Vi har en god 2. Målmand og skal ikke investere, og bør have 2-4 aktiver som kan sælges for lidt penge (Jenkinson, Kos, Elneny + evt Mustafi/Miki/Nacho/iwobi.
Jeg synes og tror at pilen peger i den rigtige retning. Det skal også nævnes, at Zaha forlyder til at være Emerys primære mål. Ville være logisk at gå efter det som handlen der SKAL lukkes.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 25. Jul. 2019 13:37

Det er meget bekymrende at vi her 15 dage inden lukketid ikke er i nærheden af at have styr på forsvaret til næste sæson. Mustafa er stadig i truppen og Kos er på vej ud. Holding er skadet i starten af sæsonen og det eneste det lader til at være ved at ske er en 19 årig franskmand som vi først får glæden af næste år og en forsvarsspiller fra den skotske række som vi måske ikke engang har råd til.

Når manglerne i forsvaret er så store så forstår jeg ikke, at det ikke er topprioritet. Til helvede med offensive forstærkninger. Laca og Auba er er den giftigste duo i PL. Endnu engang forstår jeg ikke Emerys prioriteringer og jeg vedbliver at være usikker ved den mand ved roret.

Post Reply