Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
cnissen
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by cnissen » 24. Jun. 2018 17:55

peterdebel wrote:
22. Jun. 2018 22:13
Sir_Hisss wrote:
22. Jun. 2018 21:53
Ved godt at han ikke er rygtet til Arsenal men holy fuck hvor gad jeg godt at vi hentede Shaqiri. Man føler at han har spillet i en evighed men og hold fast han er kun 26 år. Altså så er de bedste år foran ham og han er bare blevet bedre og bedre på en elendigt Stoke. Tænkt lige hvor god Arsenal vil være med sådan en fantastisk wing der kan give dybte, bredte, det vilde og uventet. Sidste sæson lavede han altså 8 mål og 7 assists for Stoke. Prøv at se ham sammen med Lazacette, Abo, Miki etc. wow. Hent ham før Liverpool gør.
+1. Shaqiri kæmper r...ud af bukserne som en irriterende lille hund som bider sig fast i dit bukseben og bare ikke vil slippe
Jeg kan godt lide shaqiri, og den arbejdsindsats han ligger for dagen især. Men når det er sagt så ved jeg ikke hvor meget han arbejder bagud i banen. Hos Schweiz har han ingen defensive opgaver, der skal han ligge klar til omstillinger.
Vi har i forvejen Ozil, Lacazette og Aubameyang der alle springer over i den defensive del af spillet - den etablerede vel at mærke. Og derudover er hverken ramsey eller mhiki nogle superhelte rent forsvars mæssigt..
Shaqiri ville være fræk at have som alternativ, der kan ændre lidt i de låste kampe og som kan sætte en mand og true på mellem lange afslutninger. Og så har han nogle fysiske træk vi mangler, bom stærk og holder sig ikke tilbage.
Men hvordan tager han imod en bænke plads 4 kampe i træk? Og hvis han bliver sur hvordan påvirker det truppen? Med xhaka som rigtig god ven og nu også Lichtsteiner som er en slags landsmand.
Der kan være meget at vinde i ham, men jeg ser det også som et sats

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 24. Jun. 2018 21:02

Shaqiri har jeg det lidt "både og" med. Han er dygtig teknisk, god til at drible, har fantastisk fysik, og leverer fint med mål og assists. Han er desuden en fryd for øjet, når han er i spillehumør.

Og netop spillehumøret er blandt de ting, som trækker alvorligt ned. Shaqiri har desværre en kedelig tendens til at virke meget ugidelig i nogle kampe. Desuden arbejder han meget lidt defensivt, og de typer har vi allerede en del af. Dertil er jeg ikke overbevist om, at Shaqiri er en spiller som vil starte inde hver gang og jeg tror let Shaqiri kunne blive utilfreds, ved at blive placeret på bænken. Han virker som en spiller, som trives bedst de steder, hvor han har været den største offensive stjerne, hvilket både er tilfældet i Stoke og hos Schweiz og tidligere også i Basel.

Jeg tror det vil være et 50/50 køb, forstået på den måde, at han enten ville blive en bragende succes eller en stor skuffelse.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 25. Jun. 2018 0:46

Svar til Esben og Cnissen.
1. Jeg tror faktisk at Shaqiri lynhurtigt vil blive nærmest fast mand for han kan spille på kanten, det kan hverken Miki, Ramsey, Ozil, eller Laza eller Abu. Alle de nævnte spillere klumper sig sammen på midten så fordel til Shaqiri.
2. Shaqiri har noget ingen af ovenstående spillere har - kan kan sætte en mand, han udfordre igen og igen og meget ofte med success. Den type spiller har vi slet ikke i Arsenal længere. Ingen fordel Shaqiri.
3. Ronaldo og Messi har heller ingen defensive pligter, vi skal ikke fokusere på hvad Shaqiri ikke kan men hvad han kan. Måske spille på en måde der får det bedste ud af ham og ikke tænke på hans retur løb.
4. Ok, ikke så meget med Shaqiri men gud hvor ser Ozil efterhånden elendig ud. Helt ufattelig at han fik en kontrakt på 300.000 om ugen. Det er jo røveri for den luddovne nar, og helt på sin plads at Lowe har sat ham af. Han kommer ikke i trøjen igen.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 25. Jun. 2018 15:38

Nogen der lagde mærke til den sjove detalje i TV2's optakt til Rusland - Uruguay?

Peter Sørensen ved gennemgang af Uruguays startopstilling: "Det er med spillere på midtbanen fra klubber som Juventus, Inter og... Arsenal"

Jeg vidste ikke at Torreira var officiel endnu :lol:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 25. Jun. 2018 18:38

Esben wrote:
25. Jun. 2018 15:38
Nogen der lagde mærke til den sjove detalje i TV2's optakt til Rusland - Uruguay?

Peter Sørensen ved gennemgang af Uruguays startopstilling: "Det er med spillere på midtbanen fra klubber som Juventus, Inter og... Arsenal"

Jeg vidste ikke at Torreira var officiel endnu :lol:
Nice..Fed opservering. Tak! :P
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 25. Jun. 2018 18:57

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 26. Jun. 2018 14:05

Det lyder godt :)
Alt i alt er jeg meget tilfreds med transfervinduet indtil nu.
Der er ikke rigtig nogen drømmesignings iblandt, men de lader alle til at være ret solide, og at de kommer på plads så relativt hurtigt er ekstra godt. Transfervinduet lukker jo også for første gang tidligt i år (før sæsonstart), og med en VM-slutrunde havde jeg frygtet, at det ville blivet noget hektisk hastværk i slutningen af juli/starten af august.
Spillerne kommer også til en billig pris - særligt i dette marked. Det vidner selvfølgelig også om, at det ikke er de bedste eller mest eftertragtede spillere vi har hentet/henter.
Nu får vi forhåbentlig snart forlænget med Ramsey, og så ser det meget fornuftigt ud i forhold til næste sæson. En klassespiller til midterforsvaret ville dog lune, men det kan være, at pengene ikke er til det.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 26. Jun. 2018 16:10

Black Superman wrote:
18. Jun. 2018 17:26
peterdebel wrote:
16. Jun. 2018 22:39
Mr. Wenger wrote:
15. Jun. 2018 17:52

Enig i at det er en meget spændende tid. Det er dog vigtigt at forstå at det primært er Sven og Raul, der står for transfers. Unai er selvfølgelig med på råd som "Head Coach" (bemærk at han ikke har titel som "Manager" i Arsenal), men denne sommer er det første transfervindue med den nye sportslige organisation, hvor ansvaret er fordelt efter den kontinentale model som Ivan Gazidis har brugt 1 år på at implementere.

Indtil videre ser det overbevisende ud.
Det er selvfølgelig lidt svært at købe spillere som koncentrere sig om VM, men ja..

Lichtsteiner -- Check!! Blækket er tørt.
Sokratis -- Check!! Men Dortmund skal lige bruge tid til bogføring..Troede da, det var en Storklub..?
Torreira -- Check!! Skal lige finansieres fra Rusland.
Leno -- Burde være tæt på ifølge forskellige kilder. Forhåbentlig er den lukke og annonceret næste uge..
1/7 starter der et nyt skatter i tyskland, dette er meget normalt.
Dortmund henter en CB i Mainz, så det er kun et spørgsmål om tid før Sokratis er hos os.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. Jun. 2018 12:02

Mr. Wenger wrote:
8. Jun. 2018 21:35

4h4 hours ago
EXCLUSIVE - Arsenal in advanced talks over Caglar Soyuncu. All that remains is for fee to be agreed but they do face competition. Liverpool scouted defender over the international break. Four Premier League sides currently locked in talks
Han siger til den tyrkiske avis Gunes "I want Arsenal, God willing I will go to Arsenal or the Premier League but it all depends on Freiburg. I still have another three years on my contract. I received offers from teams in Turkey. I would not be able to give you a name, but I rejected them. I will not be returning to Turkey. I want to continue my career in Europe at the biggest clubs."

http://m.gunes.com/spor/insallah-arsena ... rim-884667

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Jun. 2018 22:07

Nico_gooner wrote:
4. Jun. 2018 15:19
Fair nok at tilføje noget erfaring i form af Lichtsteiner og Sokratis, men de seneste rygter om Fellaini begynder at få mig til at stille spørgsmålstegn ved om klubben vil i CL. Ser gerne erfaring tilført til truppen, men vi skal også bruge nogle unge spændende spillere der kan bygges videre på.
Fellalini har, heldigvis, forlænget med United, så godt at vi ikke ser ham på en eller anden kort kontrakt hos os. Vi kan gøre bedre..

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 30. Jun. 2018 21:15

Gabe wrote:
25. Jun. 2018 18:57
Tegner godt. 🙂👍

https://www.football.london/arsenal-fc/ ... a-14827490
Torreira ser lovende ud. Stort løbepensum. Ikke unødvendige frispark. Og så kender han sin “plads”.
Så tackler han lige med hovedet i græshøjde.

Jeg kan ikke erindre en Arsenal-spiller med sådanne fighter-egenskaber
.
PS Han kan faktisk sparke hjørnespark

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 30. Jun. 2018 22:04

Jan BRX wrote:
30. Jun. 2018 21:15
Gabe wrote:
25. Jun. 2018 18:57
Tegner godt. 🙂👍

https://www.football.london/arsenal-fc/ ... a-14827490
Torreira ser lovende ud. Stort løbepensum. Ikke unødvendige frispark. Og så kender han sin “plads”.
Så tackler han lige med hovedet i græshøjde.

Jeg kan ikke erindre en Arsenal-spiller med sådanne fighter-egenskaber
.
PS Han kan faktisk sparke hjørnespark
Bliver spændende. Han har ikke mange boldberøringer i sådan en kamp. Mon han vil se lige så god ud på et boldbesiddende hold?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Jun. 2018 23:11

Glimrende kamp af Torreira i Uruguays kamp mod Ronaldo og Portugal. Håber virkelig at den er lukket, og at der ikke kommer en eller anden dum klub som feks. Juventus eller Real ind over i 11. time.. :|

Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 3. Jul. 2018 14:13

peterdebel wrote:
30. Jun. 2018 23:11
Glimrende kamp af Torreira i Uruguays kamp mod Ronaldo og Portugal. Håber virkelig at den er lukket, og at der ikke kommer en eller anden dum klub som feks. Juventus eller Real ind over i 11. time.. :|

Image
Hvis han bliver købt, tror jeg ikke vi køber andre spillere. Synes egentlig også vi er meget forstærket i forsvaret og jeg tænker ikke vi mangler noget offensivt, medmindre at Emery gør os alle glade og sælger uduelige Iwobi.

Black Superman
Normal Bruger

Post by Black Superman » 3. Jul. 2018 15:30

Gabe wrote:
3. Jul. 2018 14:13
peterdebel wrote:
30. Jun. 2018 23:11

Image
Hvis han bliver købt, tror jeg ikke vi køber andre spillere. Synes egentlig også vi er meget forstærket i forsvaret og jeg tænker ikke vi mangler noget offensivt, medmindre at Emery gør os alle glade og sælger uduelige Iwobi.
Måske du skulle holde dig fra at udtale om hvad andre syntes...
#KroenkeOut, But for god sake don't let Aliko Dangote take over

Post Reply