Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Gabe
Site Moderator

Re: Rygtebørsen

Post by Gabe » 28. Jan. 2018 15:36

Mr. Wenger wrote:
28. Jan. 2018 12:46
Gabe wrote:
28. Jan. 2018 10:14
Kejser wrote:
28. Jan. 2018 1:43

Til gengæld har man nu fået et ry som fuldstændig umulige forhandlingspartnere. Dertil er man efterhånden gået glip af mange handler, fordi forhandlingerne trak i langdrag, og til sidst har modparten sat prisen voldsomt i vejret, fordi man har været ude over det punkt, hvor de har kunne finde en erstatning inden vinduets udløb.
Helt enig. Hvad betyder 500 mio hvis Arsenal mister chancen for at få gode spillere som igen kan sælges langt dyre på sigt. Derudover kan man tydeligt se hvad klubber som City og Barcelona går ud af at betale hvad spillerne koster. Hvis vi skal i nærheden af at vinde PL igen nogensinde skal vi betale hvad spillerne koster og der kunne de passende betale 60 mio pund for Aubameyang, som jeg stadig ser som spot pris når man lige ser hvad Morata, Higuain og andre angribere bliver solgt til. Hvem ellers kan vi købe som har sådan et vanvittigt scorings-gennemsnit til den pris?

http://metro.co.uk/2018/01/28/dortmund- ... g-7266489/
Jeg forstår ikke hvorfor nogle mener man skal betale "listeprisen" på spillerne. Det er der jo ingen klubber, der uden videre betaler hvad den sælgende klub forlanger, så hvorfor skulle Arsenal pludselig begynde på det?

Arsenal har netop en rigtig god økonomi fordi man har været dygtige til at lave gode indkøb (value for money). Det skal man selvfølgelig holde fast i, men man kunne godt ønske sig at de købte spillerne tidligere i hvert transfervindue og at selve købsprocessen blev forkortet. Men det er svært at analysere på afstand, så der er sikkert en god grund til at den måde de agerer på.
Har du nogen form for evidens bag din påstand om at ingen købende klubber betaler det den sælgende klub oprindeligt forlanger.? Synes det lader til at Coutinho ikke blev solgt fordi at Barcelona ikke ville betale det der blev forlanget. Faktum er at vi ikke har en eneste spiller i truppen som har en værdi over 500 mio og den tilgang vinder man ikke nogle pokaler på. Så er det da klart at vi har en sund økonomi når vi stort set aldrig investere i dyre spilere, ligesom United, City, Barca, Psg og Real gør.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 28. Jan. 2018 16:57

Kejser wrote:
28. Jan. 2018 1:39
Mr. Wenger wrote:
27. Jan. 2018 21:16
Kejser wrote:
27. Jan. 2018 17:42
Det lyder relativt bekendt. WBA er også ude og brokke sig over nølen og petty money ang. Evans.
4-1-2-1-2 (smal diamant) er en fed opstilling, men det kræver, at 10'eren er dynamisk og arbejdsom, da hans arbejde skal sikre de to sider af diamanten tid til at sideforskyde rigtigt.
Med andre ord en anden 10'er end Özil.
Er det ikke en overdrevet "folkemyte" at Ozil ikke er arbejdsom?

Jeg mener at der findes data, der bl.a. viste Ozil løb betydeligt mere end Sanchez i løbet af en gns. kamp. Nu skal den type data ikke stå alene for vurderingen af om Ozil's defensive evner passer til denne rolle, men jeg mener at Ozil ofte bliver undervurderet fordi hans kropsattitude virker opgivende og ligeglad.

Jeg tror Ozil vil passe fint ind på toppen af en diamant-midtbane i de fleste kampe.
Nej, det er det ikke. Det er rigtigt, at Özil løber meget, men det skyldes primært, at han er i konstant bevægelse for at finde rum. I det defensive arbejde kræver det sprints, for ellers kommer du bare til at løbe rundt efter bolden. For de fleste er det nok et velkendt billede at se Özil rende rundt i et halvhjertet pres, altid 3-4 sekunder efter modstanderen.
Özil arbejder meget mere defensivt end han gjorde tidligere. Især de sidste par måneder, hvor Ramsey har manglet, er Özil kommet meget længere ned i banen. Jeg har flere gange tænkt, at det ligner, at Wenger er blevet inspireret af Pep's "omskoling" af KDB til moderne 8'er.
Med JW og Ramsey bag sig - og to mobile og arbejdsomme angribere, skal det kunne lade sig gøre at spille 4-1-2-1-2. Med Giroud på toppen og Iwobi på den ene 8'er, vil jeg godt medgive, det ikke kan lade sig gøre. Når det kan fungere for City at spille KDB og Silva som de to 8'ere (Sane/Sterling på kanterne) og stadig klare sig defensivt, skal det også kunne lade sig gøre for os med en diamand med Özil forest, som jeg ser det.

Jeg er i øvrigt enig i, at vi ikke bare skal betale, hvad Dortmund forlanger. Problemet er, at prisen er fair, som markedet er lige nu. Auba er en af verdens 5 bedste ST's i sin karrieres bedste tid. Den slags spillere koster altså penge. Det gjorde det også før i tiden, da vi brød transfer rekorden og hentede Bergkamp. Bergkamp kostede den gang en større procentvis del af vores omsætning, end Auba ville gøre i dag - eller som Lacazette gjorde i sommer. Selv med en stor forlængelse til Özil, bør der stadig være plads i lønbudgettet. Vi har penge og det er på tide at vi bruger nogle for igen at blive sportsligt relevante.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 28. Jan. 2018 18:03

Fair nok at nogen argumenterer for, at vi skal holde orden i økonomien, hvilket der selvfølgelig er en grad af sandhed i. Dog må man også sande, at når vi igennem årene har glippet den ene handel efter den anden pga. "småbeløb" i det vi byder kontra det modparten kræver, så er det jo netop at man ender som os: En klub som nu udelukkende kæmper om de engelske cup titler og kun er outsider til top-4.

Kører man videre i samme rille som vi har gjort i 10+ år, rykker vi os i hvertfald ikke fremad - tværtimod.

sweetmaniac
Normal Bruger

Post by sweetmaniac » 28. Jan. 2018 18:06

Mr. Wenger wrote:
28. Jan. 2018 12:46
Gabe wrote:
28. Jan. 2018 10:14
Kejser wrote:
28. Jan. 2018 1:43

Til gengæld har man nu fået et ry som fuldstændig umulige forhandlingspartnere. Dertil er man efterhånden gået glip af mange handler, fordi forhandlingerne trak i langdrag, og til sidst har modparten sat prisen voldsomt i vejret, fordi man har været ude over det punkt, hvor de har kunne finde en erstatning inden vinduets udløb.
Helt enig. Hvad betyder 500 mio hvis Arsenal mister chancen for at få gode spillere som igen kan sælges langt dyre på sigt. Derudover kan man tydeligt se hvad klubber som City og Barcelona går ud af at betale hvad spillerne koster. Hvis vi skal i nærheden af at vinde PL igen nogensinde skal vi betale hvad spillerne koster og der kunne de passende betale 60 mio pund for Aubameyang, som jeg stadig ser som spot pris når man lige ser hvad Morata, Higuain og andre angribere bliver solgt til. Hvem ellers kan vi købe som har sådan et vanvittigt scorings-gennemsnit til den pris?

http://metro.co.uk/2018/01/28/dortmund- ... g-7266489/
Jeg forstår ikke hvorfor nogle mener man skal betale "listeprisen" på spillerne. Det er der jo ingen klubber, der uden videre betaler hvad den sælgende klub forlanger, så hvorfor skulle Arsenal pludselig begynde på det?

Arsenal har netop en rigtig god økonomi fordi man har været dygtige til at lave gode indkøb (value for money). Det skal man selvfølgelig holde fast i, men man kunne godt ønske sig at de købte spillerne tidligere i hvert transfervindue og at selve købsprocessen blev forkortet. Men det er svært at analysere på afstand, så der er sikkert en god grund til at den måde de agerer på.
Dejligt at se der stadig er nogle herinde der har bevaret en fornuftigt tilgang til klubben, og ikke bare buldrer ud med det evindelige “Wenger out” pis - som jeg godt nok er ved at være voldsomt træt af at glo på.
Det er nemlig ikke så simpelt som når man sidder og spiller Football manager hjemme i stuen.

COYG

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 28. Jan. 2018 21:15

Kejser wrote:
Mr. Wenger wrote:
Kejser wrote:
27. Jan. 2018 17:42
Det lyder relativt bekendt. WBA er også ude og brokke sig over nølen og petty money ang. Evans.
4-1-2-1-2 (smal diamant) er en fed opstilling, men det kræver, at 10'eren er dynamisk og arbejdsom, da hans arbejde skal sikre de to sider af diamanten tid til at sideforskyde rigtigt.
Med andre ord en anden 10'er end Özil.

Jeg mener at der findes data, der bl.a. viste Ozil løb betydeligt mere end Sanchez i løbet af en gns. kamp. Nu skal den type data ikke stå alene for vurderingen af om Ozil's defensive evner passer til denne rolle, men jeg mener at Ozil ofte bliver undervurderet fordi hans kropsattitude virker opgivende og ligeglad.

Jeg tror Ozil vil passe fint ind på toppen af en diamant-midtbane i de fleste kampe.
Nej, det er det ikke. Det er rigtigt, at Özil løber meget, men det skyldes primært, at han er i konstant bevægelse for at finde rum. I det defensive arbejde kræver det sprints, for ellers kommer du bare til at løbe rundt efter bolden. For de fleste er det nok et velkendt billede at se Özil rende rundt i et halvhjertet pres, altid 3-4 sekunder efter modstanderen.
Jeg er enig i at det ofte ser halvhjertet ud når Ozil forsvarer og han får næppe den samme kærlighed til tacklinger som Coquelin eller Flamini har. Men han er eftersigende god til at de dække de områder som han bliver bedt om ift. det taktiske koncept og internt på holdet er der heller ikke utilfredshed med hans defensive indsats (jeg læste en artikel om det for noget tid siden, som jeg ikke kan finde nu). Igen er sammenligningen med Alexis nærliggende, da han umiddelbart arbejdede hårdt, men det var sjældent koordineret med de andre og han brød ofte ud af det holdtaktiske koncept, hvilket internt i klubben skabte en del utilfredshed med Alexis' indsats.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 28. Jan. 2018 21:22

Esben wrote:
28. Jan. 2018 18:03
Fair nok at nogen argumenterer for, at vi skal holde orden i økonomien, hvilket der selvfølgelig er en grad af sandhed i. Dog må man også sande, at når vi igennem årene har glippet den ene handel efter den anden pga. "småbeløb" i det vi byder kontra det modparten kræver, så er det jo netop at man ender som os: En klub som nu udelukkende kæmper om de engelske cup titler og kun er outsider til top-4.

Kører man videre i samme rille som vi har gjort i 10+ år, rykker vi os i hvertfald ikke fremad - tværtimod.
Jeg er helt enig i at der skal ske ændringer, men der er allerede sket store ændringer i den sportslige organisation på det seneste som uden tvivl vil give klubben et løft. Det vedrører dog primært arbejdet i kulisserne, men forhåbentlig får det positivt effekt på klubbens resultater i løbet af de næste 2-3 år.

Jeg er i øvrigt ret sikker på at Auba bliver købt inden vinduet lukker, og forhandlingerne udadtil mest af alt er et spil om de sidste detaljer. (Disclaimer: jeg forventede også at Malcom blev købet i løbet af nogle dage tidligere i januar...)

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 28. Jan. 2018 21:51

Süddeutsche Zeitung skriver vi er bliver enige med Dortmund onsdag. De kan nok godt regnes som tier 1,5-2.
http://www.sueddeutsche.de/sport/aubame ... -1.3844272
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 28. Jan. 2018 22:15

Mr. Wenger wrote:
28. Jan. 2018 21:15
Kejser wrote:
Mr. Wenger wrote:

Igen er sammenligningen med Alexis nærliggende, da han umiddelbart arbejdede hårdt, men det var sjældent koordineret med de andre og han brød ofte ud af det holdtaktiske koncept, hvilket internt i klubben skabte en del utilfredshed med Alexis' indsats.
Men pointen er jo netop, at hvis man går til 4-1-2-1-2, så skal det holdtaktiske koncept laves om, og så skal der presses langt mere aggressivt, end der bliver gjort i dag. Og dette gælder for alle tre af de forreste, for hvis deres pres ikke sidder i skabet og lynhurtigt, så bliver der slået en tværbold, og så er modstanderen i en to-mod-én på kanten.

Delvist er Özil ikke spilleren til det, og delvist er Wenger ikke manageren til det.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 28. Jan. 2018 22:24

Esben wrote:
28. Jan. 2018 18:03

Det helt tåbelige i at sidde og argumentere for, at klubben ikke bare skal give ublu priser, er jo, at den nævnte pris fra Dortmund er fuldstændig fair for en spiller af Aubameyangs kaliber. Det er nok endda at betegne som decideret billigt. Man fristes til at tro, at årsagen til den manglende betalingsvillighed er, at klubbens sportslige ledelse heller ikke helt ved, hvad den taktiske plan med spilleren egentlig er.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 28. Jan. 2018 22:27

Kejser wrote:
28. Jan. 2018 22:15
Mr. Wenger wrote:
28. Jan. 2018 21:15
Kejser wrote:

Igen er sammenligningen med Alexis nærliggende, da han umiddelbart arbejdede hårdt, men det var sjældent koordineret med de andre og han brød ofte ud af det holdtaktiske koncept, hvilket internt i klubben skabte en del utilfredshed med Alexis' indsats.
Men pointen er jo netop, at hvis man går til 4-1-2-1-2, så skal det holdtaktiske koncept laves om, og så skal der presses langt mere aggressivt, end der bliver gjort i dag. Og dette gælder for alle tre af de forreste, for hvis deres pres ikke sidder i skabet og lynhurtigt, så bliver der slået en tværbold, og så er modstanderen i en to-mod-én på kanten.

Delvist er Özil ikke spilleren til det, og delvist er Wenger ikke manageren til det.
Jeg er heller ikke sikker på at Wenger er den rette mand til denne formation, og Ozil er muligvis heller ikke 100% ideel til den rolle, hvilket især gælder de kampe, hvor Arsenal ikke har +60% boldbesiddelse. Men ikke desto mindre synes jeg at formationen kunne være spændende at prøve, da den umiddelbart passer godt til de nuværende spillere.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 29. Jan. 2018 4:53

Nå, så sker der noget:
David Ornstein @bbcsport_david
BREAKING: Arsenal close to reaching agreement to sign to striker Pierre-Emerick Aubameyang from Borussia Dortmund for club-record fee in region of £60m. Transfer won’t be sanctioned until #BVB have replacement lined up - remains unclear if that will be Olivier Giroud or not #AFC

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 29. Jan. 2018 7:22

Gode nyheder.

Det bliver dog spændende at se, hvad der kommer til at ske med Giroud. Bare tanken om, at vi kunne finde på at sælge ham til Chelsea gør, at jeg får det dårligt. Forhåbentlig er det kun rygter.

Jeg håber virkelig, at vi beholder ham, i hvert fald frem til sommer. Det er dog fuldt forståeligt, hvis han vil væk nu med VM i tankerne.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 29. Jan. 2018 8:52

Niels Lønberg wrote:
29. Jan. 2018 7:22
Gode nyheder.

Det bliver dog spændende at se, hvad der kommer til at ske med Giroud. Bare tanken om, at vi kunne finde på at sælge ham til Chelsea gør, at jeg får det dårligt. Forhåbentlig er det kun rygter.

Jeg håber virkelig, at vi beholder ham, i hvert fald frem til sommer. Det er dog fuldt forståeligt, hvis han vil væk nu med VM i tankerne.
Det virker til, at Arsenal gerne vil sælge, Chelsea gerne vil købe, og Giroud vil gerne blive i London. Med mindre vi kan lokke West Ham til at smide et kæmpe bud, så ligner det nok desværre et skifte til Chelsea. Bliver lidt ulækkert at se så flot en mand i så vammel en trøje.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Jan. 2018 9:22

Kejser wrote:
29. Jan. 2018 8:52
Niels Lønberg wrote:
29. Jan. 2018 7:22
Gode nyheder.

Det virker til, at Arsenal gerne vil sælge, Chelsea gerne vil købe, og Giroud vil gerne blive i London. Med mindre vi kan lokke West Ham til at smide et kæmpe bud, så ligner det nok desværre et skifte til Chelsea. Bliver lidt ulækkert at se så flot en mand i så vammel en trøje.
Det skulle være hans kone som slet ikke vil forlade London med parrets 3 børn..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 29. Jan. 2018 10:12

Kejser wrote:
29. Jan. 2018 4:53
Nå, så sker der noget:
David Ornstein @bbcsport_david
BREAKING: Arsenal close to reaching agreement to sign to striker Pierre-Emerick Aubameyang from Borussia Dortmund for club-record fee in region of £60m. Transfer won’t be sanctioned until #BVB have replacement lined up - remains unclear if that will be Olivier Giroud or not #AFC
Det var dog en fantastisk nyhed at starte ugen på. Men kan du mon finde en erstatning på så kort tid?

Post Reply