Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
cnissen
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by cnissen » 18. Jan. 2018 20:59

levinas wrote:
18. Jan. 2018 20:02
Madsen wrote:
18. Jan. 2018 19:09
Er jeg den eneste der syntes at vi er kommet styrket ud af transfer vinduet hvis vi både for Miki og aubamayang istedet for Sanchez?
Har lidt blandede følelser. Sanchez kommer til at styrke United gevaldigt, da han kommer med noget x factor fra øverste hylde som de mangler. Derudover går han ind på et hold bestående af De Gea, Pogba, Martial, Lukaku, Matic osv. Får de det til at fungere kan han gå hen og blive deres drivkraft. En direkte konkurrent bliver altså styrket! Hvilket selvfølgelig var uundgåeligt med tanke på Sanchez kontrakt udløber til sommer. Men det er aldrig en god ting. Vi forærede United et mesterskab med RVP. Forhåbentligt sker det samme ikke med Sanchez. Men man kan grue for det sker. Hvert et mål Sanchez klasker ind for United kommer til at gøre ondt.

Til gengæld, var Sanchez ikke glad i Arsenal og han gavnede ikke vores spil til sidst. I den kontekst, kommer vi styrket ud af vinduet hvis vi henter Mikhi og Auba, men til gengæld kan man stille spørgsmålstegn ved om vi kan håndtere store spillere og stjerner når de bliver for store til klubben.

Hvis Özil forlænger kan vi så både spille Mikhi og Özil?
Når det kommer til stykket har jeg set ret få kampe med Mikhi.. Men fra hans tid i tyskland producerede han virkelig meget for Dortmund. Det jeg har set fra United i år har ikke imponeret mig sønderligt. Han virker ikke til at kunne skabe det store i fastlåste situationer. Tilgengæld ser han ud tilat være dygtig til kontra spillet og til kombinationsspillet. To af de ting jeg forbinder med Arsenal, og som jeg har været meget ked af at Alexis ødelagde på det seneste.

Auba har jeg set lidt mere med, men det er stadig begrænset. Han er jo hurtig, og god til at være de rigtige stedet i feltet, kan bruge hovedet og så sparker han overraskende godt. Men duer han når modstanderne kommer til at stå dybt - det er jo næsten altid det vi oplever :S puhh J

Jeg kan ikke forstille mig at Auba, Mikhi, Laca og Ozil kan fungere samtidigt. Det er simpelthen for få retur løb. Men det betyder ikke at jeg ikke vil have dem! Det ville være perfekt med noget konkurrence om pladserne!
Derudover ville det glæde mig at se os være lidt mere taktisk fleksible. Og ja det siger jeg midt i en sæson hvor vi skifter mellem to formationer. Men selvom formationerne er forskellige er det oftest de samme offensive mønstre vi forsøger.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 18. Jan. 2018 21:48

Klubben havde stillet sig i den dårlig position før transfervinduet ved ikke at sælge Ozil og Sanchez i sommeren 2017.

Men hvis Wilshere og Ozil forlænger, Walcott, Sanchez og evt. Debuchy sælges samt Auba, Mikhi, Mavropanos og Evans købes i januar, så er januarvinduet det bedste transfervindue i nyere tid.

Jeg vælger at tro på at den flotte håndtering (såfremt alt går som håbet) af spillertruppen skyldes de nye nøglepersoner i den sportslige sektor. Der skal fortsat ske meget med truppen over de kommende 2-3 vinduer, men jeg føler at dette er begyndelse på en bedre periode. Alt er ikke løst, men man kan ser at tingene nu begynder at tage form.

Niels Lønberg lavede den liste i november, som nu ser mere afklaret ud: (jeg har lavet kommentarerne)

Kontraktudløb/pension i 2018:
- Alexis ---> sælges til et uventet højt beløb
- Özil ---> forlænger
- Wilshere ---> forlænger
- Cazorla ---> stopper formentligt til sommer
- Joel Campbell ---> sælges/kontrakt udløber
- Mertesacker ---> stopper til sommer

Kontraktudløb i 2019:
- Petr Cech (35) ---> bliver sandsynligvis kontraktperioden ud
- David Ospina ---> bliver nok solgt til sommer
- Mathieu Debuchy (32) ---> sælges senest til sommer (forhåbentlig januar)
- Nacho Monreal (31) ---> Formentlig ikke en nøglespiller i kommende sæson
- Aaron Ramsey ---> Meget uafklaret. Samtaler afsluttes forhåbentlig inden sommervinduet åbner, så man kan sælge ham hvis han ikke forlænger
- Olivier Giroud (31) ---> Formentlig ikke en nøglespiller i kommende sæson
- Theo Walcott ---> solgt
- Danny Welbeck ----> Meget uafklaret. Jeg håber at han bliver, men han kan relativt nemt erstattes

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 18. Jan. 2018 21:54

Arsenal and Pierre-Emerick Aubameyang have agreed on a 3-and-a-half year contract with a €10m-a-year wage. (Source: @DiMarzio) Tier 2.

Kom så Sven. Land ham!
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 18. Jan. 2018 22:49

Hvis Mikhitaryan og Aubameyang bliver hentet og Alexis solgt, så er det helt klart en styrkelse. Det ville være et super flot fundament at lægge op til en ny manager og derved forhåbning om en god 18/19 sæson!

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 18. Jan. 2018 22:52

Arsènic™ (@MrArsenicTM)
18/01/2018 22.00
BBC’s @garyalsmith report that Auba has agreed terms with #AFC and was promised big strengthening in summer. He was willing to take a pay-cut to join.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 18. Jan. 2018 23:45

Don Karnage wrote:
18. Jan. 2018 21:54
Arsenal and Pierre-Emerick Aubameyang have agreed on a 3-and-a-half year contract with a €10m-a-year wage. (Source: @DiMarzio) Tier 2.

Kom så Sven. Land ham!
Hvorfor kun 3.5 år det kan jeg virkelig ikke fatte? Så begynder vi jo at komme i problemer allerede igen i sommeren 19.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 19. Jan. 2018 7:21

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-11875553
Håber ikke wenger ødelægger nogle potentielle handler ved at udtale sig på denne måde. Altså at klubben ikke kan konkurrere om de bedste spillere pga penge.
Lemar, Aubameyang og lignende ser jo formentlig sig selv som store spillere...

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 19. Jan. 2018 7:58

cnissen wrote:
19. Jan. 2018 7:21
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-11875553
Håber ikke wenger ødelægger nogle potentielle handler ved at udtale sig på denne måde. Altså at klubben ikke kan konkurrere om de bedste spillere pga penge.
Lemar, Aubameyang og lignende ser jo formentlig sig selv som store spillere...
Tja, det tror jeg nu alle er klar over. Og han mener jo nok spillere som Pogba, Mpabbe, Neymar, Coutinho osv. som koster 3/4 millard eller 1+ milliard. Kan slet ikke forestille mig at vi kommer til at betale de summer - og derved kan vi heller ikke handle fra den allerøverste hylde.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 19. Jan. 2018 9:18

Gabe wrote:
18. Jan. 2018 23:45
Don Karnage wrote:
18. Jan. 2018 21:54

Kom så Sven. Land ham!
Hvorfor kun 3.5 år det kan jeg virkelig ikke fatte? Så begynder vi jo at komme i problemer allerede igen i sommeren 19.
Vel fordi han er 32 til den tid.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Jan. 2018 9:22

Jeg er lidt loren ved ham Pierre-Emerick Aubameyang. Dels virker han umoden og optaget af, hvornår han kan komme videre til Real Madrid, og dels virker han meget begrænset i sit spil. Hans største mangel, hvilket jeg ser som særdeles kritisk i forhold til Arsenal, er at han ikke er specielt god i opbygningsspillet. Så det bliver spændende at se, hvad planen er med ham (et to-angriber setup kunne være spændende, fordi du har Lacazette/Giroud som spilstation og Aubameyang til at strække banen, men det sker næppe). Dertil kommer at han bruger ufatteligt mange forsøg på at nå sine, dog mange, mål.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 19. Jan. 2018 9:42

ajakob wrote:
19. Jan. 2018 9:22
Jeg er lidt loren ved ham Pierre-Emerick Aubameyang. Dels virker han umoden og optaget af, hvornår han kan komme videre til Real Madrid, og dels virker han meget begrænset i sit spil. Hans største mangel, hvilket jeg ser som særdeles kritisk i forhold til Arsenal, er at han ikke er specielt god i opbygningsspillet. Så det bliver spændende at se, hvad planen er med ham (et to-angriber setup kunne være spændende, fordi du har Lacazette/Giroud som spilstation og Aubameyang til at strække banen, men det sker næppe). Dertil kommer at han bruger ufatteligt mange forsøg på at nå sine, dog mange, mål.
Synes godt nok at der er imponerende at der kan være så meget kritik og brok over en spiller som har lavet så mange mål som han har i de sidste 6 år. Kan han overhovedet noget eller kommer målene bare dumpende ind med held og tusindvis af skud?

phra
Normal Bruger

Post by phra » 19. Jan. 2018 9:55

Pierre-Emmerick A - mange chancer mange mål.
vi har en del spillere der bruger mange chancer på at lave få mål, jeg ved godt hvad jeg vælger..

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 19. Jan. 2018 11:49

ajakob wrote:
Var også lidt skeptisk med Auba. Men hvad er alternativerne?
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Jan. 2018 12:21

levinas wrote:
19. Jan. 2018 11:49
ajakob wrote:
Var også lidt skeptisk med Auba. Men hvad er alternativerne?
Fordi man ikke har et alternativ, hvilket i øvrigt virker usandsynligt, er det jo ikke ensbetydende, at man skal tage den eneste løsning.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Jan. 2018 12:28

Gabe wrote:
19. Jan. 2018 9:42
ajakob wrote:
Synes godt nok at der er imponerende at der kan være så meget kritik og brok over en spiller som har lavet så mange mål som han har i de sidste 6 år. Kan han overhovedet noget eller kommer målene bare dumpende ind med held og tusindvis af skud?
Må man nu ikke forholde sig kritisk?

Han er, efter min opfattelse, en udpræget boksspiller, der når frem til den rette position qua sin hurtighed. Hvilket er positivt. At han bruger så mange afslutninger på at lave sine mål, er negativt, men han laver trods alt målene.

Det som kan bekymre mig, det er hans evner til at indgå i opbygningen af spillet. Jeg tror, at der er en reel chance for, at han kommer til løbe forvirret rundt, fordi vi ikke spiller så meget på omstillinger som Dortmund gør. Jeg er derfor spændt på at se, hvad planen er. For mig at se, kunne han godt være en afløser for Theo, som aldrig blev den store succes som afslutter.

Post Reply