Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Kejser
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by Kejser » 17. Aug. 2016 22:01

Nico_gooner wrote:Ja Mahrez historierne i Frankrig var nok hans agents måde at få Leicester til at smide nogle penge i kassen til en ny kontrakt. Troede faktisk selv at vi var efter ham, men Ornstein sagde jo faktisk også at vi ikke jagtede ham, og at prioriten var en CB og angriber.

Der florere nu rygter i Spanien og i England om at vi skulle være i forhandlinger med Atletico omkring et køb af Jose Gimenez. Han er dyrere end Mustafi, men nok også en bedre spiller og med større potentiale. Det jeg har set til ham, har givet et indtryk af en enormt aggressiv forsvarsspiller. Han læser spillet rigtig fint, er ikke bange for en tackling og er et bæst i luften. Alt i alt en rigtig stærk spiller der ville være en tiltrængt forstærkning til vores trup. Men som altid når noget lyder for godt til at være sandt i forhold til Arsenal, så er det nok fordi der ikke er en skid i det. Men hvad pokker mon ikke Wenger kan finde en discount spiller eller to på en låneaftale på deadline day.

http://www.elconfidencial.com/deportes/ ... a_1228790/

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... z4HbMdnLNo
Gimenez er jo kun 21. Selvom han naturligvis har prøvet væsentligt mere end vores to unge cb's, så er det jo stadig ikke en, der kan gå ind og styre forsvaret. Spændende spiller, men jeg kan ikke se, at han skulle være det, vi har brug for.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. Aug. 2016 22:14

Ros til Leicester for at holde på 2 ud af 3 af deres bærende spillere.

Kanté skal så enten erstattes internt ved at Amartey griber chancen, eller ved at nyindkøbte Mendy tager pladsen. Begge er relativt små og dynamiske, så måske de kan overtage rollen.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 17. Aug. 2016 22:25

Kante 169 cm
Amatey 183 cm
Mendy er dog 168 cm

Men ja, flot af dem at holde på to spillere der hellere vil spille på et hold der lander fra 9 pladsen og ned, ikke kommer i CL de næste 2-3 sæsoner og formentlig kun har en chance for at vinde Carling Cuppen...

Spillere uden ambitioner hører sku ikke til i Arsenal.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. Aug. 2016 22:39

phra wrote:Kante 169 cm
Amatey 183 cm
Mendy er dog 168 cm

Men ja, flot af dem at holde på to spillere der hellere vil spille på et hold der lander fra 9 pladsen og ned, ikke kommer i CL de næste 2-3 sæsoner og formentlig kun har en chance for at vinde Carling Cuppen...

Troede Amartey var mindre faktisk.

Tjae, det kan du mene. Omvendt kan det også være, at deres thailandske pengemand, vil investere mere i truppen. Måske er der en frikøbsklausul i Mahrez' kontrakt. Hvem ved.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 17. Aug. 2016 23:02

araAFC wrote:
phra wrote:Kante 169 cm
Amatey 183 cm
Mendy er dog 168 cm

Troede Amartey var mindre faktisk.

Tjae, det kan du mene. Omvendt kan det også være, at deres thailandske pengemand, vil investere mere i truppen. Måske er der en frikøbsklausul i Mahrez' kontrakt. Hvem ved.
Sky skriver der ikke er en frikøbsklausul
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 17. Aug. 2016 23:11

Har du tænkt på, at Vardy og Mahrez måske begge har ambitioner og at det er DERFOR de siger "nej tak" til fossilet Wenger?

Hvis jeg var et kæmpe talent så ville Arsenal være et af mine første valg. Hvis jeg var i min bedste alder og ville vinde pokaler så ville Arsenal være meget, meget langt nede på listen - efter Man U. Man City, Liverpool, Spurs og Chelsea. Arsenal har jo vist over de sidste 10 år minimum at 4. pladsen er det vigtigste og Wenger har vist i 15 år at han bare ikke er villig til at bruge de penge der af og til kræves. At både Vardy og Mahrez vælger os fra, siger ALT om hvor Arsenal anno 2016 er henne. Tror for øvrigt vi taber på lørdag til Leicester, bud 2-0.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 17. Aug. 2016 23:21

Sir_Hisss wrote:
Har du tænkt på, at Vardy og Mahrez måske begge har ambitioner og at det er DERFOR de siger "nej tak" til fossilet Wenger?

Hvis jeg var et kæmpe talent så ville Arsenal være et af mine første valg. Hvis jeg var i min bedste alder og ville vinde pokaler så ville Arsenal være meget, meget langt nede på listen - efter Man U. Man City, Liverpool, Spurs og Chelsea. Arsenal har jo vist over de sidste 10 år minimum at 4. pladsen er det vigtigste og Wenger har vist i 15 år at han bare ikke er villig til at bruge de penge der af og til kræves. At både Vardy og Mahrez vælger os fra, siger ALT om hvor Arsenal anno 2016 er henne. Tror for øvrigt vi taber på lørdag til Leicester, bud 2-0.
Ville du, hvis du havde muligheden, vælge Leicester over Arsenal? Og snakker ikke om følelser for klubben osv., men bare ren og skær ambition objektivt set. Ser du så Leicester vinde mere end Arsenal over de næste fem år eksempelvis? Og hvordan tror du, at de fleste spillere har det? Leicester, der endnu engang siger, at deres mål er at undgå nedrykning, frem for Arsenal?

Og så lige for god ordens skyld. Vardy valgte os fra, Mahrez gjorde ikke, og fik aldrig muligheden.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 17. Aug. 2016 23:36

Sir_Hisss wrote:

Jeg tror alle har forstået du ønsker Wenger som fortid i Arsenal.
Prøv at spørge Liverpool og til dels Manu fans om de ikke gerne ville have spillet CL i stedet for ligegyldige torsdagskampe i EL sidste sæson, og også i denne sæson.

I forhold til Vardy, imo er han en one hit wonder, og ja, han løber hamrende stærkt. I sidste sæson var han på et hold der spillede over evne, ligesom jeg mener Vardy gjorde.
Jeg gætter på han scorer <17 mål i PL denne sæson.
Jeg forstår godt han ikke vil til Arsenal, han gider ikke sidde sine bedste år på bænken..
Endvidere, at mene ar Vardy > Giroud som ene angriber er helt i skoven.

Mahrez ved vi reelt set ikke om valgte os fra. Lad os antage han gjorde. Så er jeg ikke specielt utilfreds, 25 år og en god sæson, en rigtig god.
Jeg glæder mig til at se om han leverer i modgang, for mage til humør-spiller skal der ledes længe efter.
Last edited by phra on 17. Aug. 2016 23:37, edited 1 time in total.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. Aug. 2016 23:36

Telegraph melder om at Chelsea vil give £60m for Koulibaly.

Mustafi til £25m-£30m lyder jo pludselig som et scoop.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 17. Aug. 2016 23:55

Mht. Vardy - så valgte han os fra, fordi at han blev meddelt, at han ikke ville være sikker på at spille som angriber. Hvis jeg var Vardy ville jeg heller ikke sige ja det til. Han er 29 år og er slået igennem som netop angriber så hvorfor Wenger pludselig vil til og spille ham på kanten, hængende eller hvad nu han har fortalt, forstår jeg simpelthen ikke. Det var sgu da som angriber vi havde brug for ham. Og Wenger har vel også vist til fulde at han aldrig har ramt opskriften på at sætte en angriber ud på kanten eller en kant-ind som angriber. Podolski, Reyes, Hleb var alle katastrofer der ALDRIG fandt nogen god plads i Wengers omskiftelige placeringer, det samme gælder for øvrigt både Chambers og Walcott (mener, at Wenger endelig bør committe til Chambers som ren kant og intet andet) og de gange han satte LORD Bendtner eller Persie ud på kanten var de skandaløs ringe. Så jeg forstår godt Vardy.
Mht. Mahrez ved vi ikke om der har været et bud, eller om det bare har været røg. Synes dog at have læst at vi gav et bud på 32 mil.£
Men hvis jeg var Vardy/Mahrez ville jeg ikke vælge Arsenal, men derimod ville jeg vente og se. Kan jo også være at de har lavet samme analyse som Mig, at Arsenal ikke kommer i nærheden af mesterskabet og næste år er Wenger (forhåbentlig) væk og hvad så?

Mustafi til 25 mil.£ har hele tiden været en fin handel i betragtning af nuværende pris niveau (PL betyder bare en auto +20% pris forøgelse uanset hvordan man vender og drejer det. Go dag hr. sigøjner, du vil gerne købe en cola 20kr. tak. Go dag hr. Trump, du vil også købe en cola, 2000kr. tak - den eneste der ikke har forstået det er Wenger), spillerens alder og potentiale. Sir Hisss siger god for denne handel :)

phra
Normal Bruger

Post by phra » 18. Aug. 2016 0:03

Mens du ævler videre om kant til angriber eller angriber som kant der ikke virker så husk - hvad var Henry da han kom til Arsenal..

Det er ikke nemt at "diskutere" mod den slags selvopfundne argumenter..

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 18. Aug. 2016 0:09

Og Chambers som kant lyder fandme også som et langskud. Vi kunne også sætte Mertesacker på en kreativ 10'er i tilfælde af skade til Özil.
Image

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 18. Aug. 2016 0:11

Henry spillede kun som angriber for os.
Chambers brød igenem som kant og startede som kant indtil Wenger nu mener at han skal spille centralt og så nu igen starter ham på kanten.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 18. Aug. 2016 0:12

Sir_Hisss wrote:Henry spillede kun som angriber for os.
Chambers brød igenem som kant og startede som kant indtil Wenger nu mener at han skal spille centralt og så nu igen starter ham på kanten.
Hvad spillede Henry i Juventus ?

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 18. Aug. 2016 0:18

Sir_Hisss wrote:Henry spillede kun som angriber for os.
Han spillede kant, da han var ungdomsspiller, men mig bekendt har Chambers aldrig spillet den position på senior-niveau. Han var udelukkende højreback for Southampton, da han slog igennem på deres PL-hold. Og har i øvrigt kun spillet forsvarspositioner for os, hvis du ikke har bemærket det.
Last edited by AndersArsenal on 18. Aug. 2016 0:27, edited 1 time in total.
Image

Post Reply