Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 14. Jan. 2012 15:48

Wess wrote:
Wess wrote:There are a lot of reports that Mr Cissokho is on his way for a medical... nothing confirmed yet. Good news if it's true

Så er der rygter...
According to reports in France, Aly Cissoko is set to have a medical at Newcastle within 72 hours
Ja, og så til 9 mio. pund...virkelig et røverkøb af dimensioner.

Er nu lidt ærgeligt over at vi ikke henter ham, da han er minimum et niveau og både Santos og Gibbs...

Ser dog hellere at vi bruger pengene på offensive forstærkninger, da vores spil frem ad banen, ofte har været krampagtigt og alt for uinspirerende i denne sæson...Men ærligt talt er jeg næsten sikker på, at der ikke sker noget før til sommer, hvor 4. pladsen muligvis er glippet...
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 14. Jan. 2012 15:51

levinas wrote:Ser ud til Chelsea har sikret sig Cahill. Rygterne går på han vil blive præsenteret senere på ugen. Omend ikke andet, har de ihvertfald hårdt brug for en spiller nede bagi. Deres forsvar har sejlet hele sæsonen. Om Cahill kan blive redningsmand? Jeg tror det faktisk ikke. Er i øvrigt glad for vi ikke signede ham, den dag idag. Cahill er en god spiller, uden tvivl. Men hans niveau er dalet en del over det sidste års tid.
Enig, jeg vil mene han er på niveau med Mertesacker, men bestemt under både Kos og Verm...
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 14. Jan. 2012 15:54

Fåååååårk! Få nu hovedet ud af røven på det transfermarked, Wenger. Jeg ved godt, at du ikke vil have tre venstre backs i truppen, men reelt har du jo kun én (og pt. ingen), da Gibbs er skadet hele tiden! Når så chancen for at hente en verdensklasse back billigt, så forspilder man den ikke - specielt ikke når situationen er som den er.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 14. Jan. 2012 15:54

arsenal1983 wrote:
Wess wrote:
Wess wrote:There are a lot of reports that Mr Cissokho is on his way for a medical... nothing confirmed yet. Good news if it's true

Så er der rygter...
According to reports in France, Aly Cissoko is set to have a medical at Newcastle within 72 hours

Er nu lidt ærgeligt over at vi ikke henter ham, da han er minimum et niveau og både Santos og Gibbs...

Ser dog hellere at vi bruger pengene på offensive forstærkninger, da vores spil frem ad banen, ofte har været krampagtigt og alt for uinspirerende i denne sæson...Men ærligt talt er jeg næsten sikker på, at der ikke sker noget før til sommer, hvor 4. pladsen muligvis er glippet...
Var også skuffet over vi ikke var ude efter ham, til jeg læste på Lyons hjemmeside..... SINDSYG hvor bliver han svinet til. Kaldt dårligste forsvar i rækken, og den klammeste diverattitude. Jeg tror det er fint vi holder nallerne væk. Lad Newcastle hente ham, også kan vi passende hente Santon, der har et mega talent, men ikke rigtigt er faldet i Newcastle. Kan være vores løsning i de her tider som VB og backup til Sagna på højrebacken. Kan tilmed også spille i midterforsvet, hvis (når) der opstår trængelstider derinde ang skader. Kan vi også fyre Squallaci af, som Monaco eftersigende skulle være meget intersserede i.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 15. Jan. 2012 10:03

Fantastic-Fab wrote:
arsenal1983 wrote:
Wess wrote: According to reports in France, Aly Cissoko is set to have a medical at Newcastle within 72 hours

Var også skuffet over vi ikke var ude efter ham, til jeg læste på Lyons hjemmeside..... SINDSYG hvor bliver han svinet til. Kaldt dårligste forsvar i rækken, og den klammeste diverattitude. Jeg tror det er fint vi holder nallerne væk. Lad Newcastle hente ham, også kan vi passende hente Santon, der har et mega talent, men ikke rigtigt er faldet i Newcastle. Kan være vores løsning i de her tider som VB og backup til Sagna på højrebacken. Kan tilmed også spille i midterforsvet, hvis (når) der opstår trængelstider derinde ang skader. Kan vi også fyre Squallaci af, som Monaco eftersigende skulle være meget intersserede i.
Det ændrer jo stadig ikke mandens spillemæssige kvaliteter? :P Han er trods alt en af de bedre venstre back'er - Og hvis vi ikke havde haft Santos, klart et ønskekøb! Ihvertfald en kæmpe styrkelse af Newcastle defensiven hvis han ender der. Det kan jo sagtens være fordi at han skifter klub at de sviner ham til? Hvis man læste her på forum inden Nasri skiftede så tror jeg bestemt heller ikke man fik det bedste indtryk af drengen :-) Eller har du læst på deres forum igennem længere tid? Jeg mener Santon skrev under på en langtidskontrakt sidste år i Newcastle? Men ja, kæmpe talent var han for nogle år siden, og han har vel stadig alderen med sig. Men så ser jeg da hellere at vi hiver en spiller op fra egne rækker, hvis det endelig skulle være. Det ville være for dumt at købe en decideret venstre back, således at vi ender med at have 3 i truppen. Det ville også blokerer for vores upcomings' muligheder på den position. Ja, Santon kan også spille højre back, men i princippet har vi jo en kanon afløser i Le Coq som også kan gå ned at spille den position. Og så må Carl da snart vende tilbage.
Image

Grøn
Normal Bruger

Post by Grøn » 15. Jan. 2012 10:45

levinas wrote:
Fantastic-Fab wrote:
arsenal1983 wrote: Ja, og så til 9 mio. pund...virkelig et røverkøb af dimensioner.

Det ændrer jo stadig ikke mandens spillemæssige kvaliteter? :P Han er trods alt en af de bedre venstre back'er - Og hvis vi ikke havde haft Santos, klart et ønskekøb! Ihvertfald en kæmpe styrkelse af Newcastle defensiven hvis han ender der. Det kan jo sagtens være fordi at han skifter klub at de sviner ham til? Hvis man læste her på forum inden Nasri skiftede så tror jeg bestemt heller ikke man fik det bedste indtryk af drengen :-) Eller har du læst på deres forum igennem længere tid? Jeg mener Santon skrev under på en langtidskontrakt sidste år i Newcastle? Men ja, kæmpe talent var han for nogle år siden, og han har vel stadig alderen med sig. Men så ser jeg da hellere at vi hiver en spiller op fra egne rækker, hvis det endelig skulle være. Det ville være for dumt at købe en decideret venstre back, således at vi ender med at have 3 i truppen. Det ville også blokerer for vores upcomings' muligheder på den position. Ja, Santon kan også spille højre back, men i princippet har vi jo en kanon afløser i Le Coq som også kan gå ned at spille den position. Og så må Carl da snart vende tilbage.
Levinas, det er vel netop hvad det siger noget om. Han bliver kaldt den dårligste forsvarer i rækken af klubbens egne fans. Det siger mere end rigeligt om hans fodboldmæssige kvaliteter ;-)
“Courage is what it takes to stand up and speak. Courage is also what it takes to sit down and listen.”
- Winston Churchill

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 15. Jan. 2012 10:56

Grøn wrote:
levinas wrote:
Fantastic-Fab wrote: Var også skuffet over vi ikke var ude efter ham, til jeg læste på Lyons hjemmeside..... SINDSYG hvor bliver han svinet til. Kaldt dårligste forsvar i rækken, og den klammeste diverattitude. Jeg tror det er fint vi holder nallerne væk. Lad Newcastle hente ham, også kan vi passende hente Santon, der har et mega talent, men ikke rigtigt er faldet i Newcastle. Kan være vores løsning i de her tider som VB og backup til Sagna på højrebacken. Kan tilmed også spille i midterforsvet, hvis (når) der opstår trængelstider derinde ang skader. Kan vi også fyre Squallaci af, som Monaco eftersigende skulle være meget intersserede i.
Levinas, det er vel netop hvad det siger noget om. Han bliver kaldt den dårligste forsvarer i rækken af klubbens egne fans. Det siger mere end rigeligt om hans fodboldmæssige kvaliteter ;-)
Hvis du læser videre i mit indlæg vil du forstå hvad jeg mener. Det lød som om at fantastic-fab før han læste på Lyons forum syntes godt om Cissokho. Det jeg mener er at når fansene mister deres tilhørsforhold til spillerne kan de godt være svinske. Men har ikke fulgt ham nok i ligaen til at vurdere om han diver osv. Så ved ikke om det har noget på sig.
Image

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 15. Jan. 2012 12:24

Manden har jo ret, og det giver et godt billede af hans manglende aktivitet på transfermarkedet i januar.

http://www.teamtalk.com/news/2483/74329 ... ing-Wenger

Baun
Arsenal Danmark medlem

Post by Baun » 15. Jan. 2012 12:38

-DIABY- wrote:Manden har jo ret, og det giver et godt billede af hans manglende aktivitet på transfermarkedet i januar.

Er både enig og uenig. Kan da godt følge hans tankegang, men hvis vinduet var åbent i hele sæsonen, var der jo samme problem. Samtidig giver Januar transfervinduet en mulighed for klubber ramt af mange skader (som vi er) for at handle ind, så skaderne ikke havde den store betydning.

Tag nu Henry som eksempel. Chamakh og Gervinho er begge til ANC. Park duer ikke til en skid. Det efterlader os med EN angriber, RvP. Havde RvP gået i stykker den første Januar uden der var et åbent transfervindue, så var vi jo færdige. Med Januar vinduet havde Wenger mulighed for at hente Henry til at holde skansen mens de to andre er til ANC.

Han bør gøre det samme med forsvaret. Vi mangler desperat en venstre back, for som andre også påpeger, har vi i realiteten kun en enkelt - Santos. Gibbs er kronisk skadet og spiller højst 10-15 kampe pr. sæson.
He may be cast in bronze - but he's still capable of producing truly golden moments!
https://vine.co/v/MHKejhp2LwK

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 15. Jan. 2012 14:28

Baun wrote:
-DIABY- wrote:Manden har jo ret, og det giver et godt billede af hans manglende aktivitet på transfermarkedet i januar.

Er både enig og uenig. Kan da godt følge hans tankegang, men hvis vinduet var åbent i hele sæsonen, var der jo samme problem. Samtidig giver Januar transfervinduet en mulighed for klubber ramt af mange skader (som vi er) for at handle ind, så skaderne ikke havde den store betydning.

Tag nu Henry som eksempel. Chamakh og Gervinho er begge til ANC. Park duer ikke til en skid. Det efterlader os med EN angriber, RvP. Havde RvP gået i stykker den første Januar uden der var et åbent transfervindue, så var vi jo færdige. Med Januar vinduet havde Wenger mulighed for at hente Henry til at holde skansen mens de to andre er til ANC.

Han bør gøre det samme med forsvaret. Vi mangler desperat en venstre back, for som andre også påpeger, har vi i realiteten kun en enkelt - Santos. Gibbs er kronisk skadet og spiller højst 10-15 kampe pr. sæson.
Vi er i det store hele enige kan jeg læse ud fra dit indlæg.

Men jeg tænker bare at truppen havde set anderledes ud hvis man kun kunne handle en gang om året, og AW derfor havde taget højde for Gervinho og Chamakhs fravær. Måske havde han også det med indkøbet af Park, som så fuldstændig er faldet igennem, det skal være usagt.

Men i forhold til den motivation som nogle spillere udviser og hvor lang tid det tager at køre en ny spiller ind på holdet, så er jeg 100% enig med ham.

Det er klart at behovet for en VB, grundet de mange skader, gør at vi tørster efter en ny spiller. Men havde vi ikke været så hårdt ramt som vi, så havde det formentlig ikke været et lige så stort tema.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. Jan. 2012 14:39

Jeg synes, at Wenger klynker med sine udtalelser. Vi skal ikke have et januarvindue, fordi nogle spillere vil søge væk? Det siger vist mere om Wengers måde at gøre tingene på, end om transfersystemet. Vi har mange spillere, der ikke har kvaliteten til at indgå i rotation. Derfor oplever de, at de ikke får spilletid, og at de først kommer på banen, når vores snævre kreds af førstevalg bliver skadet. Men det er da middelalderligt at staunsbinde folk, der ikke får spilletid?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

phra
Normal Bruger

Man har vel lov at håbe..

Post by phra » 16. Jan. 2012 11:15

Hej.

Efter gårsdagens knap så gode indsats hvor vi endnu engang har svært ved at skabe åbne chancer gennem midten via poleret fodbold. kan jeg kun håbe dette er sandt :twisted:

http://www.caughtoffside.com/2012/01/15 ... en-hazard/

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Re: Man har vel lov at håbe..

Post by ajakob » 16. Jan. 2012 11:25

phra wrote:Hej.

Efter gårsdagens knap så gode indsats hvor vi endnu engang har svært ved at skabe åbne chancer gennem midten via poleret fodbold. kan jeg kun håbe dette er sandt :twisted:

http://www.caughtoffside.com/2012/01/15 ... en-hazard/
Jeg tror der er sagt, hvad der skal siges om cauhtoffside som hjemmeside for seriøst fodboldnyheder. Det er så nemt, at lave hits på sådan en historie på dagen for et Arsenal-nederlag.

phra
Normal Bruger

Sandt/ ikke sandt

Post by phra » 16. Jan. 2012 11:33

Jeg ved godt at det er nemt at få "click" på den måde.

Jeg skriver ej heller at det er sandheden.

Jeg forholder mig blot til at det fra mit synspunkt ville være rart at se EH i vores trøje inden udgangen af tranfer vinduet :-D

Post Reply