Ønsketråden

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Ålen
Normal Bruger

Re: Ønsketråden

Post by Ålen » 28. Apr. 2017 18:20

Michael-Arsenal wrote:
Olitast wrote:Mit allerstørste ønske til sommer er en pasnings- og boldsikker 8'er med lavt tyngdepunkt. Med andre ord en afløser for Santi Cazorla, som jeg ser som en stærkt medvirkende faktor til, vi ikke har spillet bedre i år. Vores midtbane er simpelthen for langsom.

Typer a la Verratti, Kroos og Isco ville være interessante. Er der nogle, der ved, om der findes unge og mere realistiske alternative end de 3?
Rabiot kunne være et realistisk bud, omend han lige er et niveau under dem, du nævner. Er dog altid imponeret over hans pasningsspil, når jeg ser ham spille.

En anden er Thiago. Han har dog lige forlænget med Bayern, så han er nok mere eller mindre umulig.
Spændende spiller, men med sine 191 cm kan han vel ikke prale af et lavt tyngdepunkt, som der efterspørges :wink:

Thomas Lemar fra Monaco er virkelig fed og hamrende undervurderet i deres succes, men også uprøvet og uden så meget skoling i at spille cm. Pjanic er min ønskespiller, men tvivler meget på, at Arsenal er interessant for ham.

Og det kan man vel egentlig sige om de fleste af dem, der umiddelbart vil forstærke os, på nuværende tidspunkt :shock:

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 29. Apr. 2017 0:45

Ålen wrote:
Michael-Arsenal wrote:
Olitast wrote:Mit allerstørste ønske til sommer er en pasnings- og boldsikker 8'er med lavt tyngdepunkt. Med andre ord en afløser for Santi Cazorla, som jeg ser som en stærkt medvirkende faktor til, vi ikke har spillet bedre i år. Vores midtbane er simpelthen for langsom.

Typer a la Verratti, Kroos og Isco ville være interessante. Er der nogle, der ved, om der findes unge og mere realistiske alternative end de 3?
Rabiot kunne være et realistisk bud, omend han lige er et niveau under dem, du nævner. Er dog altid imponeret over hans pasningsspil, når jeg ser ham spille.

En anden er Thiago. Han har dog lige forlænget med Bayern, så han er nok mere eller mindre umulig.
Spændende spiller, men med sine 191 cm kan han vel ikke prale af et lavt tyngdepunkt, som der efterspørges :wink:

Thomas Lemar fra Monaco er virkelig fed og hamrende undervurderet i deres succes, men også uprøvet og uden så meget skoling i at spille cm. Pjanic er min ønskespiller, men tvivler meget på, at Arsenal er interessant for ham.

Og det kan man vel egentlig sige om de fleste af dem, der umiddelbart vil forstærke os, på nuværende tidspunkt :shock:
Haha. Mht. Rabiot tænkte jeg nu mere på pasningsstyken fremfor det lave tyngdepunkt :D

Lemar synes jeg, virker som en alt for offensiv type til den rolle.

Pjanic er et godt bud, men kan ikke se hvorfor, at Juve og ham skulle ønske at bryde samarbejdet.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 29. Apr. 2017 9:10

Michael-Arsenal wrote:
Ålen wrote:
Michael-Arsenal wrote:

Haha. Mht. Rabiot tænkte jeg nu mere på pasningsstyken fremfor det lave tyngdepunkt :D

Lemar synes jeg, virker som en alt for offensiv type til den rolle.

Pjanic er et godt bud, men kan ikke se hvorfor, at Juve og ham skulle ønske at bryde samarbejdet.
Santi har selvfølgelig bygget på sit spil over tiden og tillært sig de defensive pligter, så der skal heller ikke udelukkes med rund hånd, da folk kan omskoles, så det er mere de naturlige talenter, jeg ville prioritere som Arsenal-scout; hurtig boldomgang, evne til at bruge begge fødder og blik for spillet fremadrettet. Vi har i forvejen både Coquelin, Elneny og ikke mindst Granit, der som drømmescenarie gerne skulle kunne danne det perfekte makkerpar med den nye 8'er med en mindre hyppig skadesfrekvens.

Thiago og Pjanic er nok helt urealistiske, men Rabiot kunne være en light-udgave, der er mulig. Typer som Lemar og for den sags skyld også Bernardo Silva fra Monaco har også vendt mit hoved, men er de ikke ret udprægede kantspillere - det synes jeg i hvert fald, de har været i de kampe, jeg har set med dem.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 29. Apr. 2017 14:25

Hvis Wenger skal få sine fans bag sig igen skal han gøre noget helt vildt på markedet til sommer og her ville han være en god start.
http://www.teamtalk.com/news/pires-full ... onaco-star

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 4. May. 2017 11:22

Min ønskeliste til den nye sæson er følgende:

- En ny Santi
- Kantspiller
- VB
- Angriber
- (Målmand)

Men meget kommer selvfølgelig an på, om eksempelvis Alexis smutter, om Wenger bliver og hvad der ellers sker. Men som truppen ser ud lige nu, så er disse mine ønsker.

En erstatning for Santi, som vi ikke kan regne med mere både pga. alder og de seneste sæsoners skadesfrikvens, er klart mit største ønske. Kvaliteten er milevidt fra det optimale når Santi ikke er med, så her skal der gøres noget.

En kantspiller har vi efter min mening manglet alt for længe. Ox har fået en opblomstring det seneste stykke tid, Theo gjorde det fornuftigt i starten af sæsonen, Iwobi er et stort talent... Men alt i alt skal vi altså have en, som man kan stole på over en hel sæson, der er simpelthen for mange udsving på de andre spillere vi har.

Monreal har ikke samme niveau som tidligere, og Gibbs bliver med al sandsynlighed aldrig til mere end en fin back-up. Det behøves ikke uddybes nærmere.

Angriberposten kan let ryge op på min prioriteringsliste, hvis Alexis smutter, men pt. ser jeg de ovenstående pladser som mere kritisable. De rigtig gode angribere koster nærmest et helt transferbudget, og hvis det eksempelvis lykkes at skaffe en kantspiller med stor kvalitet, så tror jeg ikke vi kommer til at mangle mål.

Målmanden har jeg med vilje sat i parantes. Cech er stadig en fin målmand, og leverede i øvrigt en kanon kamp imod Spurs. Jeg mener dog at det er tydeligt, at han generelt ikke længere var det, som han var for nogle år siden. Der går i hvertfald ikke længe, før der skal investeres på denne plads. Et manglende indkøb på denne plads, vil dog på ingen måde være en katastrofe.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 4. May. 2017 12:04

Esben wrote:Min ønskeliste til den nye sæson er følgende:

- En ny Santi
Mit ønske er at klone ham 5-7 år yngre og gør ham immun over for skader. :)

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 4. May. 2017 20:19

Den hører nok ikke så meget hjemme her, men for at vores midtbane skal fungere, så skal vi begynde at kigge nærmere på hold som Real og Bayern.
For begge er det gældende, at begge hold har en defensiv spilfordeler og 2 mobile spillere, der kan sætte spillet og har kreativitet fremad.
For Arsenal har den 3. spiller det meste af sæsonen været Özil, hvor vi forringer vores muligheder for bolderobring og har færre løb hjem for at forsvare.

Jeg mener derfor at fremtidens Arsenal hold skal være med en midtbane, der er mere mobil og ikke mindst kan spille begge veje.
Jeg ser Xhaka som værende vores Alonso/Casemio (backup er Coq), hvor vi så skal se på hvem der skal spille de 2 pladser foran Xhaka.
Her har Ox, Ramsey og Iwobi deres mulighed, men vi skal så absolut hente en med mere fysik.
For mig er Rabiot perfekt.

Problemet ligger dog i alle 3 kæder.
Tænker man på kampen mod Spurs, frygter man jo hvad der kan se, hver gang Kane har bolden.
Han kan sætte en...eller 2 og være truende mod mål, hvor Giroud i modsætning ikke er den samme trussel. (han har sine kvaliteter, men er ikke en top angriber). Så vil nogle mene vi har Alexis, der scorer lige så mange mål, men problemet er, at han starter for langt fra mål, og er for nem at sætte 2 på, hvis vi ikke er farlige fra andre sider. Derfor må de 5 køb (min.) være: 1. bedste angriber vi kan købe (det betaler sig) - brug gerne halvdelen af pengene på ham 2. Fysisk boldstærk midtbane - Rabiot 3. Bombstærk forsvar - Van Dijk og 4. en stærkere målmand (Cech har ikke reddet point for os i denne sæson) 5. Udfordrende kant - Mahrez eller Zaha (vant til PL) - her har vi Ox som starter på midt, eller kant til konkurrence.

Sælg:
- Özil - vi har brug for stabilitet og 3 der kan forsvare på midten. Få 350 for ham og brug pengene til at finansere en top angriber
- Walcott - får 175 for ham - han er umulig, når vi møder hold udenfor top7. Han kan overhovedet ikke skabe spillet selv (en af sæsonens største skuffelser sammen med Bellerin)
- Gabriel - Ikke vores niveau (Stoke eller West Brom spiller)
- Bellerin. Tror vi skal erkende, at han ikke er pl spiller, og passer til Barca. Sammenlign med Walker fra spurs - der er så meget fysik til forskel, og bolde til bagerste rum, har kostet (husk bare Chelsea kampen). Han er super god fremad, men han udstiller desværre, hvor vi ikke er gode nok i hele foråret.
- Wilshere - tror aldrig det bliver til noget - desværre, jeg var stor fan.
- Perez
- Sanogo
- Debuchy
- Jenkinson

Leje:
- Lej Chambers ud i en sæson mere

Forlæng:
- Alexis. Vi har brug for at beholde en stjerne. Det må dog kræve at han leverer ordentligt og ikke som det her forår, hvor han kun har villet spille bolden til Özil.

Gør Mertesacker til en del af trænerteamet.
ps - jeg er en af dem, der tror Xhaka vil få et glimrende år 2.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 6. May. 2017 12:10

Frankster wrote:Den hører nok ikke så meget hjemme her, men for at vores midtbane skal fungere, så skal vi begynde at kigge nærmere på hold som Real og Bayern.
For begge er det gældende, at begge hold har en defensiv spilfordeler og 2 mobile spillere, der kan sætte spillet og har kreativitet fremad.
For Arsenal har den 3. spiller det meste af sæsonen været Özil, hvor vi forringer vores muligheder for bolderobring og har færre løb hjem for at forsvare.

Jeg mener derfor at fremtidens Arsenal hold skal være med en midtbane, der er mere mobil og ikke mindst kan spille begge veje.
Jeg ser Xhaka som værende vores Alonso/Casemio (backup er Coq), hvor vi så skal se på hvem der skal spille de 2 pladser foran Xhaka.
Her har Ox, Ramsey og Iwobi deres mulighed, men vi skal så absolut hente en med mere fysik.
For mig er Rabiot perfekt.

Problemet ligger dog i alle 3 kæder.
Tænker man på kampen mod Spurs, frygter man jo hvad der kan se, hver gang Kane har bolden.
Han kan sætte en...eller 2 og være truende mod mål, hvor Giroud i modsætning ikke er den samme trussel. (han har sine kvaliteter, men er ikke en top angriber). Så vil nogle mene vi har Alexis, der scorer lige så mange mål, men problemet er, at han starter for langt fra mål, og er for nem at sætte 2 på, hvis vi ikke er farlige fra andre sider. Derfor må de 5 køb (min.) være: 1. bedste angriber vi kan købe (det betaler sig) - brug gerne halvdelen af pengene på ham 2. Fysisk boldstærk midtbane - Rabiot 3. Bombstærk forsvar - Van Dijk og 4. en stærkere målmand (Cech har ikke reddet point for os i denne sæson) 5. Udfordrende kant - Mahrez eller Zaha (vant til PL) - her har vi Ox som starter på midt, eller kant til konkurrence.

ps - jeg er en af dem, der tror Xhaka vil få et glimrende år 2.
Jeg er helt enig i, at problemerne på midtbanen går meget dybere end en manglende Santi. Santi er så speciel en spiller, at han har kunne fixe mange af de fundamentale problemer i afstemningen på vores midtbane, men man kan ikke lægge sin stil an på, at man har en spiller så speciel som Santi. Og det har vi gjort, og derfor har Wenger slet, slet ikke formået at fixe problemerne i forbindelse med Santis fravær. Han har nu brugt halvandet år på at forsøge, og han har stadig ikke fundet en løsning, der tilnærmelsesvist fungerer. Og det er derfor, vi nu ser ud til at få den ringeste sæson siden 1995. Og det er også derfor, at spillet ser ganske forfærdeligt ud. Selv når vi var dårlige, formåede vi at spille noget attraktivt fodbold, hvor vi dominerede med vores pasningsspil. I denne sæson har vi været omtrent lige så røvsyge at se på som et Mourinho-hold. Bare med dårligere defensiv organisation.

Jeg er ligeledes enig i, at en del af problemerne også bunder i Özil, som mere og mere ligner en flødespiller, der ikke er plads til (i hvert fald centralt) i moderne fodbold.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 8. May. 2017 16:54

Dolberg bliver et par år i hollandsk fodbold i hvertfald til 2021..Til bladet Four-Four-Two siger han at han ikke har noget favorithold mere..men kunne godt lide TH14's stil, men gør det klart at vores klub kke var hans favorithold.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 9. May. 2017 6:25

Der er lidt rygter om, at vi går efter Michael Zorc som ny sportsdirektør. Det vil være glimrende - han har gjort det fortrinligt i Dortmund. Et ønske herfra.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 9. May. 2017 7:22

Alansmith wrote:Der er lidt rygter om, at vi går efter Michael Zorc som ny sportsdirektør. Det vil være glimrende - han har gjort det fortrinligt i Dortmund. Et ønske herfra.
Hvis Wenger fortsætter, hvilket meget tyder på at han gør, tror du så vi vil ansætte en sportsdirektør? Wenger mener i hvert fald ikke, at Arsenal har brug for en sportsdirektør. I så fald vil det være en beslutning taget henover hovedet på Wenger fra Gazidis' side, hvilket kunne tyde på en magtkamp mellem de to.
When asked whether or not the club needed a structural change of the sort provided by a Director of Football, he said:

“No. You know, it’s always difficult, we spend a lot of time in our society to focus on things which are superficial, and not take care of the essential. The essential in football is one thing: good players on the football pitch, and that’s what we have to take care of.”

Kilde
Jeg har virkelig svært ved at se Wenger som 67-årig, ændre mening omkring sit syn på en sportsdirektør.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 9. May. 2017 12:27

På dagens pressemøde har Wenger endnu engang afvist ideen om en sportsdirektør/director of football i Arsenal.
Here’s how that exchange with James Olley of the Evening Standard went down.

Olley: This morning there was another name linked with a potential Director of Football. Is it your understand that the club are going to make that appointment?

Wenger: No.

Olley: So you don’t think there’ll be a Director of Football here under any circumstances next season?

Wenger: Director of Football – I don’t know what it means. Is it somebody who stands on the road and directs players right and left? I don’t understand. I never could understand what it means, Director of Football.

Olley: Because there’s been talk about a restructuring of the club, and-

Wenger (interrupting): No, no, no, no, no, no. Sorry no.

Olley: There won’t be anything like that?

Wenger: Look I’m not prepared to talk about that. I’m manager of Arsenal Football Club and as long as I’m manager of Arsenal Football Club I will decide what happens on the technical front. That’s it.

Kilde

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. May. 2017 14:29

Hvis rygterne om kold luft mellem ledelsen+bestyrelsen og Wenger er sande, så kunne sportsdirektør-stillingen være en kilde til konflikten.

Hvis Wenger fortsætter, så er det forståeligt, at Wenger ikke ser en ændring, der indskrænker magten nødvendig. Det er naturligt. Omvendt ved ledelsen, bestyrelsen og formodentlig også Wenger - uanset forlængelse - at der snart skal en ny manager til Arsenal.
At lave en omstrukturering inden ville gøre fundamentet for den kommende træner endnu bedre. Det kan potentielt være en hæmmende stor ændring, hvis der laves ændringer på ledelsesgangene med en sportsdirektør samt en ny manager.

Videre synes det også åbenlyst, at en kommende manager skal suppleres med en sportsdirektør. Dels er det tendensen i moderne fodbold, så manageren i højere grad kan fokusere på sit, og dels er langtidsløsninger på managerfronten - som Wenger og Sir Alex - passé, og det giver derfor mening at have en mand indover de sportslige beslutninger, der har et mere langsigtet perspektiv. Uden det vil managerfyringer ofte medfører for store trupændringer, der hæmmer holdet. Liverpool er et eksempel, hvor nye trænere kræver nye spillere/typer, men inden de har mulighed for at køre et system ind er de allerede fortid. Og så kører møllen igen. Ideelt set kan en sportsdirektør være med til at sikre klubbens langsigtede stabilitet og mål, og eksempelvis Zorcs arbejde i Dortmund (- siden 2006) vidner om, at han potentielt kan være en rigtig fornuftig mand at få ind.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 10. May. 2017 7:21

Jeg synes der er meget, der tyder på, at der er en magtkamp bag kulisserne. Det kan muligvis også være en overfortolkning, for man hører jo absolut intet fra hverken vores CEO eller ejer. Men udefra ligner Arsenal en klub i et stort rod på rigtig mange fronter. Det skal nok blive en spændende sommer vi går i møde :shock:

Men det hører nok mere til i en anden tråd end 'Ønsketråden'.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 10. May. 2017 10:53

Niels Lønberg wrote:Jeg synes der er meget, der tyder på, at der er en magtkamp bag kulisserne. Det kan muligvis også være en overfortolkning, for man hører jo absolut intet fra hverken vores CEO eller ejer. Men udefra ligner Arsenal en klub i et stort rod på rigtig mange fronter. Det skal nok blive en spændende sommer vi går i møde :shock:

Men det hører nok mere til i en anden tråd end 'Ønsketråden'.
Hvad for eksempel?

Man har jo aldrig hørt et kvæk fra hverken ejer eller CEO, så der er da intet nyt der. Det tyder mere på, at rådvildheden er større end nogensinde, fordi der netop nu er et større behov end nogensinde for deres handling :?

Post Reply