Ønsketråden

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Ønsketråden

Post by araAFC » 1. Aug. 2017 12:21

Rygter om at PSG muligvis vil sælge Rabiot som led i Neymar-handlen pga. FFP.

Til de centrale roller er de dækket godt ind med Matuidi, Verratti, Krychowiak og Motta mens Di Maria og Pastore også kan smides i ligningen; plus en ung Nkunku, der spillede lidt i sidste sæson.

At sælge een af midtbanespillerne giver således udmærket mening, hvis der skal nogle €€€ den anden vej. Den nævnte pris er €20m, hvilket lyder noget lavt.

Jeg kunne godt se Rabiot løse nogle af de problemer, vi har haft, når Cazorla har været ude. Om han er en bedre løsning end Xhaka/Ramsey i det nye system ved jeg ikke, men han må ubetinget være dygtigere i det gamle system, som jeg tror, vi kommer til at se igen.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 8. Sep. 2017 13:00

En af dagens historier i den engelske presse er historien om at AW antyder at Chamberlain er blevet "tappet up" af Liverpool. Jeg syntes det kunne være friskt at gøre det samme med Emre Can, som er i det sidste år af hans kontrakt. Liverpool har eftersigende tilbudt ham 100.000 pund om ugen, hvilket vi sagtens kan matche og forbedre.

En spændende spiller som kunne gøre stor gavn på den defensive midtbanen, men som også har masser af power til at arbejde længere frem i banen og med nogle spidskompetencer som hæver ham over mange andre på samme position.

En anden historie er rygterne om at vi har en aftale på plads med Lemar, som betyder at han skifter til os allerede til januar, hvilket kunne indikere at City får held med at lokke Sanchez til Manchester. Jeg har intet problem med at Sanchez smutter, hvis ikke han kan samle sig om at spille for Arsenal og tror samtidig at Lemar ville være en stor gevinst.

Jeg er personligt fortaler for, igen, at skifte system. Med henblik på overstående samt det faktum at så vigtig en spiller som Özil stadig ikke har underskrevet en ny aftale og eftersigende ikke er blevet tilbudt én ny siden marts måned, regnes han ikke med i denne ændring.

Vi har brug for en taktik med mere fokus på det defensive, og få beskyttet forsvaret som er en af vores akilleshæle. Jeg kunne godt tænke mig at se os stille op i én 4-1-4-1 opstilling, med de overstående spillere med/ fraregnet.

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Kolasinac

Emre Can

Iwobi - Ramsey - Xhaka - Lemar

Lacazette

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 9. Sep. 2017 11:24

Målmand:
Sergio Rico - Sevilla
- Har længe kunne lide ham, stadig ung, 24 år.

Højre Back:
Mario Gaspar - Villareal
- Vil være forholdsvis dyr, men en klasse højre back som har spillet mange sæsoner hos Villareal, hvis Bellerin ikke er helt 100% investeret i Arsenal, kan det være muligt at skifte ham ud men Gaspar.

Hugo Mallo - Celta Vigo
- Erfaren, men samtidig ung spiller fra Celta(26 år), kaptajn, hurtig og fornuftige indlæg, ville være en god back-up for Bellerin på højrebacken.

Bernardo - RB Leipzig
- Højre back primært, kan også spille på midten, kun 22 år.

Thomas Meunier - PSG
- Bund solid højre back, at PSG hentede Alves må være et tegn på at de ikke helt stoler på ham.

Ricardo Pereira - Porto
- Udlejet til Nice sidste sæson, nu er han tilbage i Porto og spiller fast på højre back.

Midterforsvar:
Yeray Alvarez - Atletico Bilbao
- Mange kender Laporte, men ved siden af ham i midterforsvaret er der også en dygtig spiller i Alvarez, kun 22 år.

Virgil van Dijk - Southampton
- Ønske signingen for mange, PL erfaring, ledertype, stor og stærk. Får Southampton en dårlig start på sæsoner kan det være at han skifter til vinter.

Kostas Manolas - Roma
- Wenger har gang på gang forsøgt at hente ham, men det lykkedes åbenbart aldrig.

Rafael Toloi - Atalanta
- Solid forsvarsspiller som potentielt kunne forbedre bredden på holdet.

Kalidou Koulibaly - Napoli
- Af en eller anden grund spiller han stadig i Napoli, det er lidt underligt at han ikke er blevet hentet af en større klub endnu. Har leveret 3 sæsoner på meget højt niveau i Napoli.

Central midt:
Asier Illarramendi - Real Sociadad
- Illarramendi havde ikke den store success i Real Madrid men har nu spillet to sæsoner på meget højt niveau i Sociadad.

Dani Ceballos - Real Madrid
- Dani Ceballos er en ung spiller som havde en meget god sæson på lån fra Real til Betis sidste sæson, det kan blive svært for ham at finde spilletid på Real Madrids hold.

Saul Niguez - Atletico Madrid
- Mange kender Niguez, han er en ung spiller, men stadig en af de bedste på Atleticos hold, trods han kun er 22 er han igang med hans 4 sæson på førsteholdet i Madrid.

Idrissa Gueye - Everton
- Bold-vindende midtbanespiller med et stort løbepensum

Radja Nainggolan - Roma
- Erfaren, 29-årig spiller, skal han hentes skal det være nu, primært defensiv orienteret.

Kerem Demirbay - Hoffenheim
- Ung spiller, lige kommet på det tyske landshold. Kan spille fremskudt eller lidt dybere, han skal købes nu ellers bliver han dyrere og dyrere.

Leon Goretzka - Schalke 04
- IMO en klasse-spiller af den type vi har brug for. Han skal hentes før Bayern gør det.

Danilo Pereira - FC Porto
- Landsholdsspiller fra Portugal, fast mand i Porto i 3 år.

Offensiv midt:
Felipe Anderson - Lazio
- 24 år og over 100 kampe for Lazio, måske den bedste offensive midtbanespiller i Serie A

Adem Ljajic - Torino
- Målfarlig offensiv midt, kan det en offensiv midtbanespiller skal.

Emil Forsberg - RB Leipzig
- Fantastisk spiller, kan spille i midten eller til venstre. 19 assist i 16/17 sæsonen.

Wing:
Yacine Brahimi - FC Porto
- Teknisk dygtig kant-spiller, en af de bedste spillere i den portugiske liga.

Gelson Martins - Sporting
- Hurtig og spændende ung spiller, 22 år og allerede 12 kampe for Portugals landshold, fast mand i Sporting i nu 3 sæsoner.

Lorenzo Insigne - Napoli
- En af de absolut bedste spillere i Serie A, han bliver næppe billig.

Thomas Lemar - Monaco
- Jeg synes at han var Monacos bedste spiller sidste sæson, hvis der er mulighed for at få ham til klubben skal det gøres

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 14. Sep. 2017 15:52

MichaeL wrote:
9. Sep. 2017 11:24
Målmand:
Sergio Rico - Sevilla

Højre Back:
Mario Gaspar - Villareal
- Vil være forholdsvis dyr, men en klasse højre back som har spillet mange sæsoner hos Villareal, hvis Bellerin ikke er helt 100% investeret i Arsenal, kan det være muligt at skifte ham ud men Gaspar.

Hugo Mallo - Celta Vigo
- Erfaren, men samtidig ung spiller fra Celta(26 år), kaptajn, hurtig og fornuftige indlæg, ville være en god back-up for Bellerin på højrebacken.

Bernardo - RB Leipzig

Thomas Meunier - PSG
- Bund solid højre back, at PSG hentede Alves må være et tegn på at de ikke helt stoler på ham.

Ricardo Pereira - Porto
- Udlejet til Nice sidste sæson, nu er han tilbage i Porto og spiller fast på højre back.

Midterforsvar:
- Mange kender Laporte, men ved siden af ham i midterforsvaret er der også en dygtig spiller i Alvarez, kun 22 år.

- Ønske signingen for mange, PL erfaring, ledertype, stor og stærk. Får Southampton en dårlig start på sæsoner kan det være at han skifter til vinter.

Kostas Manolas - Roma
- Wenger har gang på gang forsøgt at hente ham, men det lykkedes åbenbart aldrig.

Rafael Toloi - Atalanta

- Af en eller anden grund spiller han stadig i Napoli, det er lidt underligt at han ikke er blevet hentet af en større klub endnu. Har leveret 3 sæsoner på meget højt niveau i Napoli.

Central midt:
- Illarramendi havde ikke den store success i Real Madrid men har nu spillet to sæsoner på meget højt niveau i Sociadad.

- Dani Ceballos er en ung spiller som havde en meget god sæson på lån fra Real til Betis sidste sæson, det kan blive svært for ham at finde spilletid på Real Madrids hold.

- Mange kender Niguez, han er en ung spiller, men stadig en af de bedste på Atleticos hold, trods han kun er 22 er han igang med hans 4 sæson på førsteholdet i Madrid.

Idrissa Gueye - Everton

Radja Nainggolan - Roma
- Erfaren, 29-årig spiller, skal han hentes skal det være nu, primært defensiv orienteret.

- Ung spiller, lige kommet på det tyske landshold. Kan spille fremskudt eller lidt dybere, han skal købes nu ellers bliver han dyrere og dyrere.

- IMO en klasse-spiller af den type vi har brug for. Han skal hentes før Bayern gør det.

Offensiv midt:
Felipe Anderson - Lazio
- 24 år og over 100 kampe for Lazio, måske den bedste offensive midtbanespiller i Serie A

Adem Ljajic - Torino

- Fantastisk spiller, kan spille i midten eller til venstre. 19 assist i 16/17 sæsonen.

Wing:

- Hurtig og spændende ung spiller, 22 år og allerede 12 kampe for Portugals landshold, fast mand i Sporting i nu 3 sæsoner.

Lorenzo Insigne - Napoli

Thomas Lemar - Monaco
- Jeg synes at han var Monacos bedste spiller sidste sæson, hvis der er mulighed for at få ham til klubben skal det gøres
Fantastisk godt arbejde!!!!

Håber virkelig vi kan hive nogen til vores centrale midt..

Ikke aktuelt nu , men en a la Isco-type fra Spanien (blot yngre), ser jeg gerne på vort hold. ASAP!

Vi SKAL være hurtigt ude for at få fat i de bedste talenter!

Isco har desuden forlænget i Hovedstadsklubben med 5 år og er således 30 år til den tid, så FARVELLER til ham..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 6. Oct. 2017 17:02

MichaeL wrote:

...
Interessant liste. Mange af spillerne kender jeg, så navnlig derfor. Jeg har valgt at kommentere på nogle positionerne, og enkelte af spillerne som jeg har et vist kendskab til.
MichaeL wrote:
Målmand:
Med salget af Szczesny og Cechs alder in mente, så mangler vi en målmand på sigt. Et andet bud kunne være Kölns Timo Horn, som efter min mening hører til blandt eliten af unge målmænd, hvis ikke man mener Martinez udvikler sig som ønsket eller vil have en med lidt mere erfaring.

MichaeL wrote:
Højre Back:
Jeg synes, det er særdeles problematisk, at vi ikke har et reelt alternativ til Bellerin. En erfaren spiller med defensiven som spidskompetence ville være at foretrække. Er der nogen på din liste, der opfylder dette krav?
MichaeL wrote:
Thomas Meunier - PSG
MichaeL wrote:
Midterforsvar:
Mange interessante bud her. Jeg kunne godt tænke mig en midterforsvar, der har nogle af de samme kompetencer som Mertesacker - lederevner og forudseenhed. Holding og Chambers besidder nogle af de samme egenskaber som Koscielny, som jeg mere ser som en "silent leader". Jeg troede, at Mustafi ville kunne bringe noget af det, qua hans partnerskab med Otamendi i Valencia, hvor han var oprydderen, men han er alligevel for aggressiv.
MichaeL wrote:
Så vidt jeg ved, så blev han først købt i år, og ses vel som en mand for fremtiden. Jeg tvivler på, at vi kommer i nærheden af ham før om et par år, og forudsat at ikke får spilletid.
MichaeL wrote:
Felipe Anderson - Lazio
Næppe en spiller, der vil falde i god jord hos Arsenal-fans, da hans defensivt godt kan være lidt lad (eftersigende). Men offensivt er han fænomenal, og bedre end Coutinho efter min mening. Både United og Chelsea har været ude efter ham, så han er næppe billig.
MichaeL wrote:
Jeg tror han kan blive virkelig god, men tvivler på, at Wenger eller vores stab i øvrigt kan indfri hans potentiale.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Miki
Normal Bruger

Post by Miki » 8. Oct. 2017 17:46

MichaeL wrote:
Målmand:
Sergio Rico - Sevilla

Højre Back:
Mario Gaspar - Villareal

Hugo Mallo - Celta Vigo

Bernardo - RB Leipzig

Thomas Meunier - PSG

Ricardo Pereira - Porto

Midterforsvar:

Kostas Manolas - Roma

Rafael Toloi - Atalanta

Central midt:

Idrissa Gueye - Everton

Radja Nainggolan - Roma

Offensiv midt:
Felipe Anderson - Lazio

Adem Ljajic - Torino

Wing:

Lorenzo Insigne - Napoli

Thomas Lemar - Monaco
Der er helt sikkert et par navne, som vi er enige i kunne være spændende spillere, men der er også en del, som jeg umiddelbart tænker, ikke hører hjemme i Arsenal.

For mig er det essentielt, at der bliver investeret i en klasse Keeper, og hvis man ikke kan få fingrene i Jan Oblak, så synes også, at Sergio Rico er et godt valg og hvis det går helt galt, så kan man lige så godt tage et sats, Alban Lafont.

Af de højre backs, som du nævner, der synes jeg ikke, at der er nogle specielt i øjenfaldende spillere og at Mario er den eneste, som jeg kunne se gå ind i Arsenals trup. Hugo Mallo er jeg lidt sådan, meh omkring. De andre tre kan selvfølgelig udvikle sig og blive mere interessante. Hvad er der sket med Chambers, er han helt død som reserve back?

Af centrale forsvarspillere synes jeg ikke om Yeray Alvarez og Rafael Toloi - de er i mine øjne for meget Mustafi og for lidt Koscielny.

Mht. Forsvarsspillerne, de bagerste 2-3, alt efter system, så synes jeg at det er på tide, at der bliver investeret med fysisk som et af nøgleordene. Det er simpelthen så åndssvagt, når man er pinligt dårligt stillet i alle dødboldssituationer, fordi man har en gennemsnitshøjde på 1.75 cm.

Mine bud her ville være Virgil van Dijk, Stefan de Vrij, Aymeric Laporte eller Konstantinos Manolas og hvis de ikke er til rådighed, så kunne det være Alessio Romagnoli, Daniele Rugani, Jonathan Tah eller Issa Diop. (Jeg aner ikke, på hvilken hylde Arsenal kan hente)

Jeg så også gerne, at man hentede en spiller ind til venstre back, så vi aldrig skal se flere akavet øjeblikkemed højrebenet spillere derude. Det kunne være Faouzi Ghoulam, Juan Bernat, Raphaël Guerreiro, José Gayá eller Toni Lato.

På den centrale midtbane er den også svær, synes jeg. Jeg tror, sikkert arsenal-naivt, at Xhaka og Ramsey kunne fungere, men at det nok kræver systemskifte. Men jeg savner noget fysik, så hvis der skulle hives spillere ind til den plads, så ville jeg gerne se Leon Goretzka, Fabinho, William Carvalho, Sergej Milinkovic-Savic eller Grzegorz Krychowiak og hvis ingen af disse er mulige, så Steven N'Zonzi, Danilo Pereira, Leander Dendoncker, Geoffrey Kondogbia. (Jeg ved ikke, hvorfor jeg stadig tror på Kongogbia, men det gør jeg)

På de offensive pladser, så har jeg mest fidus til Yannick Carrasco og Thomas Lemar, og alternativerne kunne i mine øjne være Riyad Mahrez, Yacine Brahimi eller og man kunne også gå efter coinflips ala. Marco Reus, Julian Draxler, Iñaki Williams, Gelson Martins, Alex Teixeira, Nabil Fekir eller Quincy Promes.

Og af yngre sats kunne det være Kingsley Coman, Julian Brandt eller Mikel Oyarzabal.

Jeg er egentlig ikke den store fan af 3-2-2-2-1, 3-4-3 eller 3-5-2, og med Arsenals nuværende centrale midtbanespillere Xhaka og Ramsey, så så jeg hellere en opstilling med to centrale angribere og en defensiv midt bag de to centrale midtbanespillere. Det ville give dem mere plads frem af og mindre opgaver bagudrettet. Drømmen ville dog være, at Xhaka og Ramsey kunne spille begge veje, hvis de kunne det, så ville jeg gerne se Antoine Griezmann bagved Olivier Giroud og Alexandre Lacazette.

Hvis man forstiller sig, at man i Arsenal bliver ved med at spille 3-2-2-2-1, så ville jeg gerne se en Arsenalstartopstilling ala.

Målmand: Jan Oblak / Petr Cech

Mforsvar: Virgil van Dijk / Nacho Monreal
Mforsvar: Laurent Koscielny / Shkodran Mustafi
Mforsvar: Stefan de Vrij / Rob Holding

VBack: Sead Kolasinac / Faouzi Ghoulam
HBack: Héctor Bellerín / Calum Chambers

CMidt: Granit Xhaka / Francis Coquelin
CMidt: Aaron Ramsey / Mohamed Elneny

HKant: Thomas Lemar / Theo Walcott
VKant: Yannick Carrasco / Danny Welbeck

Angriber: Alexandre Lacazette / Olivier Giroud

Bænk: Alex Iwobi, Santi Cazorla, Jack Wilshere, Ainsley Maitland-Niles, Joe Willock, Reiss Nelson, Krystian Bielik, Jeff Reine-Adelaide

Sidenote:

Se bare Mourinhos indkøb: Zlatan 1.95 cm, Eric Bailly 1.87 cm, Paul Pogba 1.91 cm. Victor Lindelöf 1.87 cm, Nemanja Matic 1.94 cm, Romelu Lukaku 1.91 cm og Mkhitaryan på 1.77 cm. Læg dertil De Gea, Smalling, Fellaini og fysisk stærke spillere som Rojo og Valencia.

Der er en helt klar linje i de indkøb og jeg synes, at jeg savner den slags hos Arsenal. Det er alt for tit, at der render en Monreal 1.79 cm eller Mustafi 1.84 cm rundt, og er hjælpeløse på dødbolde - både offensivt og defensivt.

Som sagt, jeg aner ikke, på hvilken hylde Arsenal kan hente fra, men det kunne være frisk med noget fysik i forsvaret og nogle nye spillere bag Angriberen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 14. Nov. 2017 20:14

Så længde der ikke er en afklaring mht. Sanchez er det fint, men tænker at hvis City er i førerposition og VIL have Alexis, så bør vi kræve penge + Sterling i gengæld.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 15. Nov. 2017 0:10

Miki wrote:
8. Oct. 2017 17:46

Hvis man forstiller sig, at man i Arsenal bliver ved med at spille 3-2-2-2-1, så ville jeg gerne se en Arsenalstartopstilling ala.

Målmand: Jan Oblak / Petr Cech

Mforsvar: Virgil van Dijk / Nacho Monreal
Mforsvar: Laurent Koscielny / Shkodran Mustafi
Mforsvar: Stefan de Vrij / Rob Holding

VBack: Sead Kolasinac / Faouzi Ghoulam
HBack: Héctor Bellerín / Calum Chambers

CMidt: Granit Xhaka / Francis Coquelin
CMidt: Aaron Ramsey / Mohamed Elneny

HKant: Thomas Lemar / Theo Walcott
VKant: Yannick Carrasco / Danny Welbeck

Angriber: Alexandre Lacazette / Olivier Giroud

Bænk: Alex Iwobi, Santi Cazorla, Jack Wilshere, Ainsley Maitland-Niles, Joe Willock, Reiss Nelson, Krystian Bielik, Jeff Reine-Adelaide
Så har du også lige brugt for ca. 2 milliarder.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 15. Nov. 2017 0:11

peterdebel wrote:
14. Nov. 2017 20:14
Så længde der ikke er en afklaring mht. Sanchez er det fint, men tænker at hvis City er i førerposition og VIL have Alexis, så bør vi kræve penge + Sterling i gengæld.
Utopi.

Vi kan vel få en £40m maximum for Alexis til Januar, ellers intet til sommer.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 15. Nov. 2017 0:13

Andre spændende spillere som jeg har observeret på det seneste er Jorginho fra Napoli og Sergej Milinković-Savić fra Lazio.

Post Reply