Outgoings

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Re: Outgoings

Post by peterdebel » 31. Aug. 2018 20:10

MichaelBo wrote:
31. Aug. 2018 12:55
Kejser wrote:
29. Aug. 2018 21:01
Jeg har ikke set så meget af den nye sæson. Er vi dækket ind med de nye signings, hvis nogen skulle finde på at kaste penge efter Ramsey?
Vi er vel ok dækket ind så længe, vi ikke rende ind i for mange skader.. Ellers har vi jo stadig nogle af de unge spillere, der kan komme ind og få et indhop en gang i mellem. Jeg håber stadig, at Ramsey bliver i klubben, men Emery har angiveligt været ude og sige, at nå er det mere vigtigt, at Ramsey fokuserer på spillet på banen og ikke spillet om en kontraktforlængelse. Det tolker jeg i den retning, at klubben er interesseret i at lave en ny kontrakt, men at de gerne vil holde fokus på banen..

PS: peterdebel, jeg tror vi fleste har forstået, at du er bitter over aktiviteten herinde på forum, men for mig bliver lysten mindre til at skrive herinde, når du kommer med sure opstød om det i næsten hvert indlæg, du skriver..
Fair nok.
Forum er til at at lave indlæg som giver modspil.
Bare ærgelig over andre medier opdateres dagligt af arsenal.dk, men størstedelen af folk gider jo ikke kommentere på eller lave indlæg herinde og så bliver jeg bitter over at folk har 20-30 indlæg på præcis samme emne som her på andre medier.

Men lad det nu ligge og håbe på administratorerne kan finde ud af og bruge deres tid på, at skifte den lyseblå/hvid baggrund ud med rød og hvid istedet for opdateringer.. 8)
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 1. Sep. 2018 11:10

peterdebel wrote:
31. Aug. 2018 20:10

Fair nok.
Bare ærgelig over andre medier opdateres dagligt af arsenal.dk, men størstedelen af folk gider jo ikke kommentere på eller lave indlæg herinde og så bliver jeg bitter over at folk har 20-30 indlæg på præcis samme emne som her på andre medier.

Men lad det nu ligge og håbe på administratorerne kan finde ud af og bruge deres tid på, at skifte den lyseblå/hvid baggrund ud med rød og hvid istedet for opdateringer.. 8)
Så kommer der lige en spandfuld ynk mere fra din side.
Nyheder egner sig bare meget bedre til facebook. De kommer nemmere ud til flere folk. Hvor tit checker du dette forum i forhold til facebook?
Et forum egner sig rigtig godt til debattråde hvor man kan tage sig tid til at skrive. F.eks. pre og postgame tråd egner sig fantastisk. Live og nyheder egner sig meget dårligt til et forum.
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 1. Sep. 2018 13:42

LasseP wrote:
1. Sep. 2018 11:10
peterdebel wrote:

Fair nok.

Nyheder egner sig bare meget bedre til facebook. De kommer nemmere ud til flere folk. Hvor tit checker du dette forum i forhold til facebook?
Et forum egner sig rigtig godt til debattråde hvor man kan tage sig tid til at skrive. F.eks. pre og postgame tråd egner sig fantastisk. Live og nyheder egner sig meget dårligt til et forum.
Ikke enig LasseP, jeg tjekker dette forum for specifikt at få nyheder omkring Arsenal. Men at fanklubben ikke magter opgaven omkring hjemmesiden. (hvilken klub med respekt for sig selv, har et forum i farver som ikke er klubben farver?)
Der er mange andre alternativer at skaffe billetter på, som koster det samme. Hvis jeg ville over og se en A-kamp, har jeg under et minut og trykke mine informationer og håbe på det bedste, fair nok der er lodtrækning, det er vilkårene. Men de sidste par år, har jeg betalt 350kr om året for et fan magasin, hvor nyhederne i er forældet. Det bliver her sikkert fanklubbens død, at opgaverne ikke bliver taget seriøst. Farverne her har været blå i mange år. Skammeligt.

Undskyld for min galde, men det er hvad jeg mener om dette. Og iøvrigt i forkert topic.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Sep. 2018 15:42

LasseP wrote:
1. Sep. 2018 11:10
peterdebel wrote:

Fair nok.

Tja..Jeg checker her 10-15 gange dagligt. Ja det er altså muligt med en Smartphone. :wink:

Vil I så som moderatorer sørge for at folk kommer i Pre og Postmatch trådene her på siden og lukke lidt ned for det andet, eller er det for meget at håbe?

PS. Ynk..Måske. men jeg gider bare ikke at trådene dør og vi sidder 3 folk der har en mening i et DEBATforum

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Nov. 2018 12:26

Tilbage til det som vi burde bekymre som om. Spillet på banen og vi derfor blot nævne at der skal snart findes en løsning med Ramsey.

Både vores walieser og Elneny er frie til at få en aftale istand med en ikke-engelsk klub..

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 19. Nov. 2018 19:59

peterdebel wrote:
17. Nov. 2018 12:26
Tilbage til det som vi burde bekymre som om. Spillet på banen og vi derfor blot nævne at der skal snart findes en løsning med Ramsey.

Både vores walieser og Elneny er frie til at få en aftale istand med en ikke-engelsk klub..
Elneny har contract til 2021.
Ramsey, Mhiki, Welbeck er nok alle væk til sommer.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 20. Nov. 2018 8:16

Elneny virker ikke til at have nogen fremtid i Arsenal under Emery, så jeg kunne nemt forestille mig, at han skifter klub til sommer. Han har ikke fået spilletid i Premier League i denne sæson.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Nov. 2018 9:22

Niels Lønberg wrote:
20. Nov. 2018 8:16
Elneny virker ikke til at have nogen fremtid i Arsenal under Emery, så jeg kunne nemt forestille mig, at han skifter klub til sommer. Han har ikke fået spilletid i Premier League i denne sæson.
Ja, Elneny passer ikke ind i vores system mere, så det er bedst hvis alle parter kommer videre.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 6. Dec. 2018 20:03

Ift. at vurderer hvilke spillere der skal væk fra klubben, synes jeg at man i høj grad kan tage udgangspunkt i hvor godt spillerne præsterer ift. deres nuværende løn. Dvs. at det er en relativ vurdering, da det handler om at sammensætte den bedste trup ud fra den økonomi, der er til rådighed.

Spillerlønningerne er ikke offentlige, så de tal man finder på nettet skal tages med et forbehold. Jeg har fundet en tilfældig side, som jeg anvender som udgangspunkt for min subjektive vurdering:
https://www.totalsportek.com/money/arse ... -salaries/

Jeg har valgt at lave en inddeling med 5 kategorier:
• Præsterer meget over lønniveauet --> Afvise at sælge (med mindre at det er tæt på kontraktudløb) og tilbyd en ny forbedret kontrakt, hvis kontrakten udløber indenfor 3 år (såfremt spilleren er max 28 år)
• Præsterer over lønniveauet: --> Afvise at sælge (med mindre at det er tæt på kontraktudløb) og overvej ny forbedret kontrakt, hvis kontrakten udløber indenfor 3 år (såfremt spilleren er max 28 år)
• Præsterer ift. lønniveauet: --> Sælg kun hvis der kommer et stort bud (med mindre at det er tæt på kontraktudløb). Man bør forlænge kontrakten med begrænset lønstigning, hvis kontrakten udløber indenfor 2 år (såfremt spilleren er max 28 år)
• Præsterer under lønniveauet: --> Afvise kontraktforlængelse og søge et salg, hvis der kan sælges for et beløb der i store træk kan finansierer en erstatning
• Præsterer meget under lønniveauet: --> Afvise kontraktforlængelse og sælg til højestbydende

Ift. denne opgørelse mener jeg, at man i januarvinduet bør gå langt for at sælge Özil, Bielik og Koscielny, samt lytte på eventuelle bud på Mustafi, Mavropanos, Kolasinac, Lichtsteiner og Elneny for at skaffe råderum til nye spillere med højere spillepræstationer ift. lønniveauet.

Er I enige? (Der er I næppe, men jeg håber at I forstår idéen med denne opgørelse :) )

Præsterer meget over lønniveauet:
• Monreal (65k)
• Guendouzi (? – formentlig mindre end 50k)
• Torreira (75k)

Præsterer over lønniveauet:
• Holding (40k)
• Iwobi (30k – tror dog at han har fået en ny kontrakt ift. denne opgørelse)
• Aubameyan (180k)
• Lacazette (140k)

Præsterer ift. lønniveauet:
• Leno (90k)
• Cech (100k)
• Sokratis (90k)
• Chambers (25k)
• Bellerín (100k)
• Ramsey (110k)
• Xhaka (90k)
• Mkhitaryan (120k)
• Welbeck (70k)

Præsterer under lønniveauet:
• Mustafi (90k)
• Mavropanos (25k)
• Kolasinac (120k)
• Lichtsteiner (90k)
• Elneny (55k)

Præsterer meget under lønniveauet:
• Koscielny (90k)
• Bielik (25k)
• Özil (300k)

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 7. Dec. 2018 12:38

Jeg synes det er meget svært at vurdere en spillers fremtid i klubben udelukkende baseret på forholdet mellem deres præstation på banen og hvilket lønniveau de er på. Men hvis man skal se isoloret set på det, så synes jeg du rammer meget fint med dine fem kategorier. Jeg vil dog nok tilføje en 'uden for bedømmelse'-kategori til spillere, som har været skadet det meste af sæsonen (Koscileny og Mavropanos) og udlejede spillere (Chambers og Bielik).

Derudover er der også nogle uhåndgribelig værdier, som man nok ikke kan sætte en pris på. Måske er Lichsteiner, Koscielny og Cech ikke £90-100.000 værd om ugen baseret på deres præstationer, men hvor stor betydning har har deres tilstedeværelse og lederevner for truppen? Det er stort set umuligt at svare på som fan. Men jeg tror ikke kun vi hentede Lichtsteiner fordi han var gratis, men også fordi han bringer noget til truppen, som den manglede - ligesom det også er tilfældet med Sokratis. Vi har fået nogle spillere som har kynisme, og som mestrer flere af de 'mørke kunstarter'.

Der er vel ikke nogen, der kan være uenige i, at vi på ingen måde har fået værdi for pengene ved at give Özil den kæmpe kontrakt. Hvis en spiller, skal have £350.000 pr. uge, så skal han levere noget ekstraordinært over en hel sæson, og være den første spiller på holdkortet hver kamp. Özil kan i den grad levere den ekstraordinære præstation, som vi så mod Leicester, men der er bare alt for langt i mellem dem. Jeg synes virkelig det er problematisk, at vores højest betalte spiller slet ikke med i truppen ofte. De £350.000 kunne nemt deles ud på 2, hvis ikke 3 gode spillere. Men hvem vil købe Özil - og betale ham den løn? PSG, Barca, Real eller klubber fra Mellemøsten/Kina er vel det eneste realistiske bud.

Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så ligner det ikke, at Elneny har en fremtid i klubben. Derudover, så peger alt også på at Ramsey og Welbeck ikke er i klubben længere end til sommer. Men det ville være rart, hvis vi forstærker truppen i januar, selv om det ikke virker ret sandsynligt.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 7. Dec. 2018 21:20

Niels Lønberg wrote:
7. Dec. 2018 12:38
Jeg synes det er meget svært at vurdere en spillers fremtid i klubben udelukkende baseret på forholdet mellem deres præstation på banen og hvilket lønniveau de er på. Men hvis man skal se isoloret set på det, så synes jeg du rammer meget fint med dine fem kategorier. Jeg vil dog nok tilføje en 'uden for bedømmelse'-kategori til spillere, som har været skadet det meste af sæsonen (Koscileny og Mavropanos) og udlejede spillere (Chambers og Bielik).

Derudover er der også nogle uhåndgribelig værdier, som man nok ikke kan sætte en pris på. Måske er Lichsteiner, Koscielny og Cech ikke £90-100.000 værd om ugen baseret på deres præstationer, men hvor stor betydning har har deres tilstedeværelse og lederevner for truppen? Det er stort set umuligt at svare på som fan. Men jeg tror ikke kun vi hentede Lichtsteiner fordi han var gratis, men også fordi han bringer noget til truppen, som den manglede - ligesom det også er tilfældet med Sokratis. Vi har fået nogle spillere som har kynisme, og som mestrer flere af de 'mørke kunstarter'.

Der er vel ikke nogen, der kan være uenige i, at vi på ingen måde har fået værdi for pengene ved at give Özil den kæmpe kontrakt. Hvis en spiller, skal have £350.000 pr. uge, så skal han levere noget ekstraordinært over en hel sæson, og være den første spiller på holdkortet hver kamp. Özil kan i den grad levere den ekstraordinære præstation, som vi så mod Leicester, men der er bare alt for langt i mellem dem. Jeg synes virkelig det er problematisk, at vores højest betalte spiller slet ikke med i truppen ofte. De £350.000 kunne nemt deles ud på 2, hvis ikke 3 gode spillere. Men hvem vil købe Özil - og betale ham den løn? PSG, Barca, Real eller klubber fra Mellemøsten/Kina er vel det eneste realistiske bud.

Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så ligner det ikke, at Elneny har en fremtid i klubben. Derudover, så peger alt også på at Ramsey og Welbeck ikke er i klubben længere end til sommer. Men det ville være rart, hvis vi forstærker truppen i januar, selv om det ikke virker ret sandsynligt.
Jeg er enig i alle dine betragtninger, ikke mindst ift. at det er svært at vurderer hvordan spillerne bidrager til at skabe en god kultur i klubben. Spillere som Lichsteiner, Koscielny og Cech er helt sikkert vigtige for Emery i denne sæson selvom de ikke er bærende kræfter på banen. Men andre spillere kan forhåbentlig overtage deres roller i hierarkiet til sommer, hvor det vil være oplagt at skifte dem ud med bedre spillere.

Ideelt set håber jeg at Mustafi, Mavropanos og Kolasinac (har dog spillet godt den seneste måned) hæver niveauet, så truppen kan nøjes med at afhænde 8 spillere til sommer (Özil, Bielik, Koscielny, Lichtsteiner, Elneny, Cech, Ramsey, Welbeck) med en samlet løn på +800k i ugen. Lad os sige at de 8 spillere skal erstattes af 3 talenter fra klubben og 5 spillere udefra, så kan Sven give de 5 nye spillere ca. 100k-150k i gennemsnit (der skal også være råd til kontraktforlængelser), hvilket fx er op til dobbelt så meget som Torreira får i løn. Det er voldsomt. Problemet er dog nok at klubben max har 100m netto i transfermidler til sommer, så man kan ikke bare plukke de dyreste spillere fra de andre klubber, men jeg er stor tilhænger af at man sælger spillere for at frigøre midler til at Sven kan trylle på transfermarkedet.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 10. Dec. 2018 8:50

Der er "heldigvis" en del af de spillere du nævner, som har kontraktudløb til sommer. Jeg skriver "heldigvis", for det er endnu en bunke af spillere til listen, som vi ikke få en krone for når de forlader klubben. Godt nok får vi luft i lønbudgettet, men der kommer igen ingen transferkroner på kontoen, hvilket skyldes elendig ledelse.

Welbeck, Ramsey, Cech, Koscielny og Lichsteiner har alle udløb til sommer, og det er svært at se dem fortsætte i klubben ud fra den nuværende situationm. Hvis vi er heldige, så kan vi stadig nå at få lidt penge for Ramsey til januar, men det er højest usandsynligt, med den lukrative sign on fee han kan se frem til, når han skifter gratis.

Emiliano Martínez mangler på din liste. En 26-årig målmand, som endnu ikke har spillet 50 førsteholdskampe har efter min mening 0% chance for at slå igennem i Arsenal (eller en anden Premier League klub), så ham kan vi ligeså godt skyde afsted. Vi naturligvis brug for at have en ordentlig backup til Leno, og det kan også være, at klubben vurderer, at Martinez kan være den spiller, da han er tilfreds som reservemålmand, og han har et nogenlunde niveau.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 10. Dec. 2018 22:11

Niels Lønberg wrote:
10. Dec. 2018 8:50
Emiliano Martínez mangler på din liste. En 26-årig målmand, som endnu ikke har spillet 50 førsteholdskampe har efter min mening 0% chance for at slå igennem i Arsenal (eller en anden Premier League klub), så ham kan vi ligeså godt skyde afsted. Vi naturligvis brug for at have en ordentlig backup til Leno, og det kan også være, at klubben vurderer, at Martinez kan være den spiller, da han er tilfreds som reservemålmand, og han har et nogenlunde niveau.
Et argument for at forfremme Martínez til reservekeeper til sommer er at der kan flyttes transferbudget fra keeperpositionen til en anden position. Det vil jeg godt kunne leve med i 1 år indtil man har råderum til at investere i en ny keeper.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 12. Dec. 2018 6:57

Mr. Wenger wrote:
10. Dec. 2018 22:11
Niels Lønberg wrote:
10. Dec. 2018 8:50
Et argument for at forfremme Martínez til reservekeeper til sommer er at der kan flyttes transferbudget fra keeperpositionen til en anden position. Det vil jeg godt kunne leve med i 1 år indtil man har råderum til at investere i en ny keeper.
Det er sgu altid svært med reservekeepere. Hvis Leno bliver skadet i 6 måneder, kan vi så klare os med Martínez? Hvis man vil have en god gardering, som reserve, så er man også nødt til at at betale, hvad det koster.

Jeg blev lige mindet om, at vi faktisk også stadig også har Ospina på lønningslisten. Endnu en spiller, som har kontraktudløb til sommer. Derudover mangler også Maitland-Niles og Jenkinson på din liste. Hvor ligger Maitland-Niels henne i forhold til din kategorisering?

Jenkinson er et kapitel for sig selv. Han har først kontraktudløb i 2020, og lever en hver Arsenal-fans drøm - og bliver oven i købet betalt godt for det. Det bliver noget nært umuligt at få ham skudt afsted med den løn han får (Google siger £45K). Og jeg har egentlig fuld forståelse for, hvis han ikke gider at skifte.

Image

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 20. Dec. 2018 19:00

Niels Lønberg wrote:
12. Dec. 2018 6:57
Det er sgu altid svært med reservekeepere. Hvis Leno bliver skadet i 6 måneder, kan vi så klare os med Martínez? Hvis man vil have en god gardering, som reserve, så er man også nødt til at at betale, hvad det koster.

Jeg blev lige mindet om, at vi faktisk også stadig også har Ospina på lønningslisten. Endnu en spiller, som har kontraktudløb til sommer. Derudover mangler også Maitland-Niles og Jenkinson på din liste. Hvor ligger Maitland-Niels henne i forhold til din kategorisering?

Jenkinson er et kapitel for sig selv. Han har først kontraktudløb i 2020, og lever en hver Arsenal-fans drøm - og bliver oven i købet betalt godt for det. Det bliver noget nært umuligt at få ham skudt afsted med den løn han får (Google siger £45K). Og jeg har egentlig fuld forståelse for, hvis han ikke gider at skifte.
Ospina har kontrakt til 2020 ift. den liste jeg linkede til. Han få en løn på 40k, hvilket han umiddelbart også har præsteret til, så det kunne være en mulighed at bruge ham som et billigt 2. valg i næste sæson. Men jeg håber egentlig at han bliver solgt mens han har lidt transferværdi. AMN og Jenkinson kender jeg ikke lønningerne på, men jeg forestiller mig at Jenkinson får 20-40k, hvilket er for meget til hans præstationer. AMN er på vej frem og formentlig på en billig kontrakt, så han bør være en som klubben bør beholde i de kommende år.

Post Reply