What To Do / How to explore Northlondon as an Arsenal Fan

Arsenal links eller ting man har fundet på nettet om Arsenal. Arsenal billeder, video, bøger og merchandise. Artikler og udtalelser fra fodboldverden om Arsenal. Diskussion om sjove ting og emner der vedrører eller omhandler Arsenal. Køb/salg/byttet af Arsenal ting.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

What To Do / How to explore Northlondon as an Arsenal Fan

Post by peterdebel » 18. May. 2016 14:26

Ved ikke om det er den korrekte tråd, så gør det kort:

Spørgsmål: Ville det være en god ide med en tråd om nyttige informationer, hvis man ønsker at se Emirates i London og evt. en kamp?

Kunne ikke lige finde en tråd, da der er blevet rydtet lidt op. Ellers venligst lav et link, tak!

Det er garanteret rigtig svært/umuligt at få billetter men trods alt:

1. Er det bedst/billigst kun at bruge sit hævekort uden at veksle først fra DDK til GP?

2. (Lavpris) flyselskaber der kan anbefales? Er det beder at flyve til Heathrow end Gattwick?

3. Priser på taxa til London fra Lufthavnen. Noget man skal være opmærksom på, f.eks. pirater?

4. Hvor bor man billigst og nogenlunde godt? Fordele/ulemper ved det ene frem for det andet hotel osv.

5. Hvor køber man togkort til stationen tættest på Emirates?

6. Hvor sidder man bedst på Emirates?

7. Er der nogle gode råd man skal være opmærksomme på?
(Der må være nogle der har besøgt Emirates mange gange og fundet ud af nogle tips om alt muligt praktisk,de forhåbentlig vil viderebringe)

Kort sagt: En tråd om "What To Do"/"How to explore Northlondon as an Arsenal Fan"..

Så kan man forhåbentlig finde information herinde, hvis man pludselig ønsker at booke en forlænget weekend i London.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: What To Do / How to explore Northlondon as an Arsenal Fan

Post by araAFC » 18. May. 2016 17:02

1. Det afhænger af hvilke bankaftaler, man måtte have. Generelt er det praktisk at have kontanter, men man kommer også langt alene med kort i England. Ikke helt lige så langt som i Danmark - men næsten. Hæver man i en automatik er det "normale" gebyr, som danske banker tager omkring 30,- pr. gang man hæver i en hæveautomat. Men igen, det afhænger af hvilken bank, og hvilken aftale, man har.
For mig personligt er vekselkursen på kortbetalinger meget rimelig, og det er billigere end at hæve kontanter.

2. Flyveturen fra Danmark til London er så kort, at man næsten ikke kan brokke sig over komforten. Fra København kan man flyve til enten Heathrow (Bristish Airways, SAS), Gatwick (Norwegian og EasyJet) eller Luton (Ryanair og EasyJet).
Fra de jyske lufthavne er mulighederne Heathrow, Gatwick, Stansted og London City, hvor sidstnævnte primært er tiltænkt forretningsrejsende (og mon det er LEGO, der har lobbyet for den rute?).
Transportmæssigt afhænger det meget af, hvor man skal hen. Skal man direkte til stadion, så tror jeg, man hurtigst kan komme derhen fra Stansted. Luton er transportmæssigt den mest besværlige, da man skal med shuttlebus, før man er ved togstationen. De andre lufthavne har ekspresstog (- der dog godt kan være en anelse dyre). Derudover er Heathrow forbundet til underground-systemet, og man kan således komme ret billigt til London derfra. Fra Gatwick kan man ligeledes tage alternativer til ekspresstoget, og de er kun marginalt langsommere, og koster kun den halve.

3. Taxaprisen fra centrum til en lufthavn vil jeg gætte på ligger omkring 60-90 pund uden at være sikker. Uber kan være et alternativ til dette. Offentlige transportforbindelser, både bus og tog, er dog generelt godt fra lufthavnene.

4. Flere områder i London kan man bo "billigt", men det afhænger af turens formål. Er det udelukkende fodbold, er det måske smart at bo i samme område. Derudover er Paddington/Bayswater udpræget et hotelområde. Men folk har forskellige præferencer, og det er svært at sige, nogle områder er bedre end andre. Og ift. transport til og fra stadion, så bør man være fint stillet, hvis man let kan komme på Piccadilly, Victoria eller Overground-linjerne. Og derudover kan man også benytte et par togruter, der stoppet på Finsbury Park.

5. Oyster Card kan såvidt jeg ved købes på alle stationer. Og det skal man købe. At købe enkeltbilletter kan aldrig svare sig; de koster det dobbelte.

6. Alle pladser giver udmærket udsyn. Og hvor man har bedst udsyn giver nærmest sig selv. Dog er stemningen bedst i de nedre afsnit i begge ender, men generelt er stemningen også bedre på det nedre afsnit.

7. Hvis man vil undgå de mange mennesker i undergrunden før og efter kampen kan man komme lidt inden (- evt. inden Holloway Road lukkes ned), og efter kampen kan man også vente lidt, drikke en øl, eller hvad man nu ellers kan finde på. I løbet af 20-30 minutter begynder stationener efterhånden ikke at være så pressede.
Der er også fint med liv i områderne omkring stadion inden, og det kan være man gerne vil være en del af det. Nogle af de kendte Arsenal-pubs er også i området.
Om man benytter Arsenal, Highbury & Islington, Finsbury Park, Caledonian Road eller Holloway Road (inden den lukker ned) er næsten ligegyldigt. Man skal max. gå 10-15 minutter, og det skader ikke. Man kan også gå til en af stationerne længere væk, hvis man vil undgå den store menneskemængde ved især Arsenal og Highbury & Islington.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 18. May. 2016 17:31

1000 TAK for bidraget, araAFC :D

Det er præcis sådan et indlæg der er guld værd, når hvis/man tænker på en sviptur til London/Emirates sæson 16/17.

Kort sagt. Alt det som ikke står i guidebøger og når man skal holde turen nogenlunde ansvarlig.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. May. 2016 18:30

Et godt råd kan være at bede om "cash back" (udtalt som i ét ord), hvilket svarer til at hæve over. Det kan ofte gøres på barer osv. På den måde slipper du for gebyret. Jeg hævede ikke kontanter i en ATM en eneste gang, da jeg boede i Irland.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. May. 2016 18:51

Kejser wrote:Et godt råd kan være at bede om "cash back" (udtalt som i ét ord), hvilket svarer til at hæve over. Det kan ofte gøres på barer osv. På den måde slipper du for gebyret. Jeg hævede ikke kontanter i en ATM en eneste gang, da jeg boede i Irland.
Dog kan man ikke altid gøre dette - desværre. Flere steder accepterer de kun "cash-backs" med debit-kort. Og det er ikke helt unormalt som dansker at være udstyret med to kreditkort, og ingen debitkort: VisaDankort og et standard MasterCard.

Men et godt tip!

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. May. 2016 19:45

araAFC wrote:
Kejser wrote:Et godt råd kan være at bede om "cash back" (udtalt som i ét ord), hvilket svarer til at hæve over. Det kan ofte gøres på barer osv. På den måde slipper du for gebyret. Jeg hævede ikke kontanter i en ATM en eneste gang, da jeg boede i Irland.
Dog kan man ikke altid gøre dette - desværre. Flere steder accepterer de kun "cash-backs" med debit-kort. Og det er ikke helt unormalt som dansker at være udstyret med to kreditkort, og ingen debitkort: VisaDankort og et standard MasterCard.

Men et godt tip!
Dit VisaDankort er teknisk set en hybrid af et debitkort og et kreditkort. Du har dog ret i, at det ikke er alle systemer, der accepterer dankortet som et debitkort.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. May. 2016 19:48

Kejser wrote:
araAFC wrote:

Men et godt tip!
Dit VisaDankort er teknisk set en hybrid af et debitkort og et kreditkort. Du har dog ret i, at det ikke er alle systemer, der accepterer dankortet som et debitkort.
Mit kære VisaDanmark virker i hvert fald ikke til cash backs i de fleste supermarkeder. På barer har jeg ikke prøvet.

Arsenal Fc
Arsenal Danmark medlem

Post by Arsenal Fc » 27. May. 2016 12:14

1. Er det bedst/billigst kun at bruge sit hævekort uden at veksle først fra DDK til GP?
Jeg plejer altid at hæve godt med penge hjemmefra. Når jeg så får brug for flere penge, så betaler jeg godt nok et gebyr for at hæve, men so be it. Det er dejligt nemt. Jeg sørger for at hæve nok, så jeg ikke skal gøre det igen.
2. (Lavpris) flyselskaber der kan anbefales? Er det beder at flyve til Heathrow end Gattwick?
Alt afhængigt af hvor du bor, så vil jeg anbefale Norwegian (hvis du kan få billige billetter der). Ryanair er pis, men det er altid billigt.
3. Priser på taxa til London fra Lufthavnen. Noget man skal være opmærksom på, f.eks. pirater?
Tag toget! Det er langt billigere og det fungerer ganske udemærket. Har aldrig oplevet, at det ikke spiller. Det tager ca. 40 min fra Stansted.
4. Hvor bor man billigst og nogenlunde godt? Fordele/ulemper ved det ene frem for det andet hotel osv.
Jeg har kun roser til Tune Hotel ved Kings Cross. Det er billigt, rent og ligger perfekt. Jeg ville ønske, at jeg kendte til dette sted fra start.
5. Hvor køber man togkort til stationen tættest på Emirates?
Du kan bruge dit dankort (hvis du kan benytte dig af trådløs betaling). Så vidt jeg ved, så vil det aldrig blive dyrere end Oyster.
6. Hvor sidder man bedst på Emirates?
Det kommer an på, hvad du mener med "sidder bedst". Hvis du går efter det bedste udsyn til banen, så vil jeg anbefale langsiderne. Dog er det ikke muligt at "sidde dårligt" på Emirates. Selv da jeg sad på bagerste række bag mål, så havde jeg et fint udsyn. Hvis du går efter noget der minder om stemning, så skal du for alt i verden undgå club level. Det vestlige hjørne af North Bank er klart at foretrække, men jeg har også oplevet, at det er sværere at få billetter dertil. Man kan dog være heldig.
7. Er der nogle gode råd man skal være opmærksomme på?
(Der må være nogle der har besøgt Emirates mange gange og fundet ud af nogle tips om alt muligt praktisk,de forhåbentlig vil viderebringe)
Få dine pre match pints på Twelve Pins. Det er efter min mening den klart bedste Arsenal bar. Der er ingen plastik, billige øl og en passioneret fanskare.

RBJ
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by RBJ » 29. May. 2016 9:25

1. Det er klart billigst, at hæve penge i en ATM når man er ankommet - dette også selv om det koster 30,- i gebyr med et visa/dankort. Du får en klart bedre kurs, end hvis du veksler hjemmefra eller i et ad de utallige vekselbereauer. Og så må I aldrig vælge at betale i danske kroner, hvis butikken eller ATM'en giver Jer muligheden for dette. Det koster ofte en mérpris på 10 % end hvis du betaler i lokal valuta.

2. Eftersom jeg bor i Jylland flyver jeg altid med Ryanair. De flyver både fra Aarhus og Billund. Altid billigere end de andre alternativer når jeg undersøger priser.

3. Efterhånden kører der altid tilbud på Stansted Express'en, så den er ikke voldsomt dyrere end at tage bussen. Hvis man er min. fire, så kam det nogen gange være billigere at booke en taxa hjemmefra - her er fordelen at man bliver kørt direkte til døren, og skal ikke skifte med tuben eller lign.

4. Husk at Arsenal Denmark har rabatter med flere hoteller. Jeg bor altid på Kent Hall (ikke egnet hvis fruen er med ;-)) Det ligger i gå afstand fra Emirates, er billigt, og det er hurtigt at komme dertil fra lufthavnen.

5. Køb et Oystercard ved den første station du kommer tid. Altid billigere end enkeltbilletter. Fordelen er også, at det ikke kan blive dyrere end 6,50 GBP Per dag, hvis man kører i zone 1-2.

6. Alle pladser er gode. Jeg syntes det er mega fedt at sidde på lower.

7. Få en øl efter kampen, så er det værste myldretrafik overstået efter en god halv time.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Sep. 2018 9:41

Dejligt med en tråd hvor vi kan forhåbentlig kan hjælpe hinanden til at ar Arsenal live.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply