Ny hjemmebanetrøje 16/17

Arsenal links eller ting man har fundet på nettet om Arsenal. Arsenal billeder, video, bøger og merchandise. Artikler og udtalelser fra fodboldverden om Arsenal. Diskussion om sjove ting og emner der vedrører eller omhandler Arsenal. Køb/salg/byttet af Arsenal ting.

Moderator: admin

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re: Ny hjemmebanetrøje 16/17

Post by Blastino » 21. May. 2016 11:02

Ligner mest en træningstrøje, men jeg synes den er vanvittig fed! Der er går lidt rygter på, at det er den kommende 3. trøje.

Image
Torreira <3

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 21. May. 2016 11:57

Blastino wrote:Ligner mest en træningstrøje, men jeg synes den er vanvittig fed! Der er går lidt rygter på, at det er den kommende 3. trøje.

Image
Udskift det gule med hvid og det blå med rød, og vi havde formentlig haft den første pumatrøje jeg kunne lide :lol: 3. trøjen kommer virkelig sjældent i brug, men jeg kan godt lide den fordi den er simpel, og ikke har Pumas normale "farve under armhulen", som jeg hader :shock:

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 21. May. 2016 14:13

Trøjers design er noget, som fans åbenbart elsker at hade. Jeg kan ikke huske et eneste design, som folk har været tilfredse med, da det blev offentliggjort. Eller ikke da vi spillede i Nike.

Og at folk så foretrækker mærket Nike over Puma, gør ikke deres opgave lettere. Kampen er tabt på forhånd.

Vores nye hjemmebanesæt er en rød trøje med hvide detaljer og enkelte blå afslutninger, shorts er hvide med en rød stribe på siden, strømperne er røde med hvidt i toppen.
Den mørkerøde detalje i midten er ret neutral og er formegentlig en reference til Arsenals gamle bordeaux-trøjer.
Jeg kan ikke se problemet. Trøjen og selve sættet minder utroligt meget om 98/99-trøjen, og den gætter jeg på folk godt kan lide.

Image

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 21. May. 2016 20:03

araAFC wrote:Trøjers design er noget, som fans åbenbart elsker at hade. Jeg kan ikke huske et eneste design, som folk har været tilfredse med, da det blev offentliggjort. Eller ikke da vi spillede i Nike.

Og at folk så foretrækker mærket Nike over Puma, gør ikke deres opgave lettere. Kampen er tabt på forhånd.

Vores nye hjemmebanesæt er en rød trøje med hvide detaljer og enkelte blå afslutninger, shorts er hvide med en rød stribe på siden, strømperne er røde med hvidt i toppen.
Den mørkerøde detalje i midten er ret neutral og er formegentlig en reference til Arsenals gamle bordeaux-trøjer.
Jeg kan ikke se problemet. Trøjen og selve sættet minder utroligt meget om 98/99-trøjen, og den gætter jeg på folk godt kan lide.
Det er så ikke rigtigt for mit vedkommende. Jeg var fuldstændig pjattet med både 98/00, 04/05, 05/06, 10/11 og 12/13, selv da de blev lanceret. De eneste jeg aldrig rigtig har affundet mig med eller fundet kærligheden til, siden 00'erne, er Puma x 2 (nu 3), 11/12, 08/10. Før Nike var også Adidas trøjerne super fede, men dem var jeg ikke gammel nok til at være "pscyhed" over ved lancering :) Går man endnu længere tilbage var Umbro'erne også super fede.

Den første Puma var egentlig ok, fordi der trods alt var nogenlunde "rene linjer". Jeg foretækker klart Nike over alt andet, men det gør ikke at jeg ikke kan anerkende andet. Eksempelvis laver Adidas mange fede trøjer, og New Balance har også meldt sig ind på markedet nu med nogle fine trøjer. Puma fungerer godt for bl.a. landshold, hvor der er emblemer eller flag der skal bringes i spil på trøjen, for der er de rigtig gode til at "lege" med designet. Men med "simple" trøjer som vores der fejler de konsekvent efter min mening.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 21. May. 2016 20:28

Ålen wrote:
araAFC wrote:Trøjers design er noget, som fans åbenbart elsker at hade. Jeg kan ikke huske et eneste design, som folk har været tilfredse med, da det blev offentliggjort. Eller ikke da vi spillede i Nike.

Det er så ikke rigtigt for mit vedkommende. Jeg var fuldstændig pjattet med både 98/00, 04/05, 05/06, 10/11 og 12/13, selv da de blev lanceret. De eneste jeg aldrig rigtig har affundet mig med eller fundet kærligheden til, siden 00'erne, er Puma x 2 (nu 3), 11/12, 08/10. Før Nike var også Adidas trøjerne super fede, men dem var jeg ikke gammel nok til at være "pscyhed" over ved lancering :) Går man endnu længere tilbage var Umbro'erne også super fede.

Den første Puma var egentlig ok, fordi der trods alt var nogenlunde "rene linjer". Jeg foretækker klart Nike over alt andet, men det gør ikke at jeg ikke kan anerkende andet. Eksempelvis laver Adidas mange fede trøjer, og New Balance har også meldt sig ind på markedet nu med nogle fine trøjer. Puma fungerer godt for bl.a. landshold, hvor der er emblemer eller flag der skal bringes i spil på trøjen, for der er de rigtig gode til at "lege" med designet. Men med "simple" trøjer som vores der fejler de konsekvent efter min mening.
Hvis Puma havde lanceret designet på 04/05-trøjen, så var de blevet haglet ned for at forsøge på for meget. Det er i hvert fald sådan, der virker, synes jeg. I hvert fald virker det som den bredde holdning. Det er klart, at du alene har forskellige holdninger - positive som negative - til de enkelte trøjer. Men gennemsnitligt, så er tonen altid negativ.
Image

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 22. May. 2016 17:35

Hjemmebanesættet bliver officielt præsenteret imorgen :)

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 22. May. 2016 17:49

Rygterne går på, at det bliver denne skrifttype på ryggen.

Image
Torreira <3

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 22. May. 2016 17:53

Blastino wrote:Rygterne går på, at det bliver denne skrifttype på ryggen.

Image
Det er satme lovende - kæft det ser godt ud!

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 22. May. 2016 17:54

Steensen wrote:Hjemmebanesættet bliver officielt præsenteret imorgen :)
Okay lad mig gætte, den bliver rød med hvide ærmer og en mørkerød stribe ned på midten. Hvide shorts med en rød stribe på, og røde sokker. Dont ask why, men det er det jeg tror! ;)

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. May. 2016 17:56

Image
Er der ikke kun frihed ift. skrifttype i ikke-PL kampe? Eller hvordan er det? Arsenal plejer i hvert fald at have forskellige PL, og ikke-PL skrifttyper. Og så har jeg bare fået en opfattelse, at samtlige klubber i PL skal bruge samme skrift. Jeg kan tage fejl.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. May. 2016 18:17

Image
Er der desuden noget mønster i det røde? Ligesom man så det i 90'erne? Eller er det bare billedet, der snyder.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 22. May. 2016 22:02

araAFC wrote:

Image
Er der ikke kun frihed ift. skrifttype i ikke-PL kampe? Eller hvordan er det? Arsenal plejer i hvert fald at have forskellige PL, og ikke-PL skrifttyper. Og så har jeg bare fået en opfattelse, at samtlige klubber i PL skal bruge samme skrift. Jeg kan tage fejl.
I Premier League skal alle spille med samme skrift på trøjerne, så går udfra det der er den skrift vi kommer til at bruge i Europa og cup turneringer. Men kan ikke vide det med sikkerhed, fordi Premier League bliver rebranded til sommer. Ligaen dropper at have en hovedsponsor, og logoet er blevet ændret til næste sæson. Så måske kommer der også ny skrift til trøjerne, men intet er blevet lanceret endnu.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 23. May. 2016 0:02

12/13-trøjen var den flotteste, vi har haft imo. Også den eneste trøje, jeg har købt, siden jeg var barn.
Generelt er jeg glad for, at vi er gået væk fra de posede trøjer fra Nike i 0'erne. Så frygteligt ud. Omvendt er vi måske gået lige rigeligt i den modsatte grøft nu. Kan det give lidt i forhold til riv i trøjen, så fred være med det dog.

Til gengæld er jeg ikke meget til de der afgrænsede figurer, som Puma gør meget i. Vil hellere bare holde det simpelt. Men smag og behag, naturligvis.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 23. May. 2016 11:05

Image

Så blev den lanceret og den er IMO den flotteste siden 12/13-sæsonen.

Lagde lige mærke til, at Arteta og Rosicky ikke længere kan vælges som tryk, men at Flamini stadig er en mulighed :lol:

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 23. May. 2016 11:25

Steensen wrote: Lagde lige mærke til, at Arteta og Rosicky ikke længere kan vælges som tryk, men at Flamini stadig er en mulighed :lol:
Du godeste.

Post Reply