Kampen om Top4

Arsenal links eller ting man har fundet på nettet om Arsenal. Arsenal billeder, video, bøger og merchandise. Artikler og udtalelser fra fodboldverden om Arsenal. Diskussion om sjove ting og emner der vedrører eller omhandler Arsenal. Køb/salg/byttet af Arsenal ting.

Moderator: admin

Crippers
Normal Bruger

Kampen om Top4

Post by Crippers » 14. Feb. 2015 3:25

Henover julen havde vi en tråd, hvor vi gættede vores pointhøst over julen, så tænkte det ku' være meget sjovt at se, hvad folk forventer af resten af sæsonen. Kampen om top 4 er latterlig spændende i år. Tror de fleste er enige om at City og Chelsea nok skal ende i top 4, mens det højt sandsynligt er Tottenham, Liverpool, United og Southampton, som vi skal kæmpe med de sidste 2 pladser om.

Nedefor er et overblik over det resterende kampprogram for os og vores primære konkurrenter i forhold til top4.
Image

Som I kan se, så er vi det hold sammen med Tottenham, som faktisk har færrest topkampe tilbage. Det vil sige 3.
Southampton har 4.
Liverpool og United har begge 5 tilbage.

Dog er West Ham ikke medregnet i det stykke. (VI og Tottenham har begge en kamp mod West Ham tilbage)

Mit bud:

Arsenal får 31 point
United får 30 Point
Liverpool får 26 point.
Tottenham får 26 point
Southampton får 24 point.

Samlende stilling vil derfor være således:

1) Chelsea
2) City
3) United - 77 point
4)Arsenal -76 point
5)Southampton -70 point
6) Tottenham - 69 point
7) Liverpool -68 point

Resultatet er faktisk lidt anderledes, end jeg havde regnet med, før jeg gik ind og kiggede på hvert enkelte kamp, men hvad med jer?

Tror i på Top 4? Kom med jeres bud :D

I behøver selvfølgelig ikke sidde og tælle point udfra alle kampene, som jeg har gjort, men i skal da være velkommen :wink:

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Kampen om Top4

Post by Alansmith » 22. Feb. 2015 15:48

Fint oplæg, Crippers.

Dit bud indebærer, at vi leverer 10-1-2 i de sidste 13 kampe. Selv om vi har leveret en overbevisende stime - 10 sejre i de seneste 14 PL-kampe - så er det efter min mening for optimistisk.

Jeg tror, at vi leverer 8-3-2 i de sidste 13 kampe og ender på 72 point. For mig at se, har vi nu det "letteste" slutprogram, fulgt af Tottenham. Og jeg tror, at 72 point kan række til tredjepladsen i lyset af formen og slutprogrammet hos United, Liverpool og Tottenham.

Jeg tror, at vi vil se Tottenham sætte flere point til i slutprogrammet, da de har en relativ smal trup og flere vanskeligere udebanekampe, herunder Everton og Stoke. Desuden tror jeg, at Liverpool vil overraske positivt i slutprogrammet. Endelig tror jeg, at Chelsea straffes for deres manglende rotation i startelleveren.

Jeg tror på følgende slutstilling:

1. Manchester City
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Tottenham
6. Manchester United
7. Southampton
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 23. Feb. 2015 7:06

Kan vi ikke få flere bud, så der bliver lidt konkurrence om det?

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 23. Feb. 2015 9:18

Tror på

Chelsea
City
Arsenal
Liverpool
United
Saints
Tottenham
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 23. Feb. 2015 9:46

Mit bud er således:

1. Chelsea - desværre
2. Manchester City - Ville ønske de tog den
3. Arsenal
4. Liverpool

Chelsea virker rimelig solide, på trods af lidt små bump hist og her. Hvis de skal smide mesterskabet, så skal det være fordi Costa og/eller Fabregas render ind i en del skader.

City er noget mere ustabil end Chelsea, men hvis de rammer formen (Agüero, Touré, Kompany, Silva og Hart), så er der bestemt muligheder. Silva er allerede i god form, men han er ikke typen der afgører mange kampe. Derfor bliver Agüero og Touré vigtige for dem.

Arsenal vi har retskrav på en plads i top 4 :wink: ej, synes faktisk kun, at Chelsea og City har bedre hold end os. De sidste to kampe har ikke været specielt kønne, men vi får hevet de nødvendige point hjem. Vi har dog ramt en god stime 7-1-2 i de sidste 10 kampe. Ligeledes har flere af spillerne ramt formen.

Liverpool har bestemt også ramt formen og de minder mere om sig selv fra sidste sæson - dog uden at være i nærheden af det niveau. De er lige pt. inde i en god stime, hvilket deres 10 sidste kampe også fortæller, 7-3-0.

Andre kommentarer:
United er langt oppe i tabellen, men har på intet tidspunkt ramt formen eller stimen, hvor man tænker "wow, de spiller sgu godt". Mange middelmådige præstationer og lidt portion held har sikret dem MANGE point. Specielt i denne del af sæsonen er det vigtigt, at man rammer en spillemæssig form. Det kan man ikke sige de har. Og så har de selvfølgelig været ligeså ustabile igennem hele sæson, som vi, Liverpool og Tottenham har.

Sounthampton lever i stor grad på sin stærke defensive organisation, men de scorer dog langt fra ligeså mange mål. Set bort fra deres afklapsning af Sunderland på 8-0, så har de kun scoret 30 mål i 25 kampe. De har selvfølgelig også kun lukket 19 mål ind, men i denne del af sæsonen er det vigtigt, at man kan få scoret - specielt hvis modstanderne har lidt held med sig.

Tottenham behøver ingen uddybning. Deres jagt på top 4 er simpelthen en bedre kærlighedshistorie end Twilight.
Image

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 23. Feb. 2015 9:48

Og indtil videre, så kan vi konkludere i den første runde i skemaet at:

Arsenal - 3 point
Liverpool - 3 point
Tottenham - 1 point
Man United - 0 point
Southampton - 0 point
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 23. Feb. 2015 11:29

Før weekendens kampe var jeg klar til at sende Tottenham i top 4. Det er jeg tilsyneladende ikke længere, og mit bud ser umiddelbart således ud:

1. Chelsea
2. Manchester City
3. Arsenal 74 p.
4. Liverpool 73 p.
5. Man United 70 p.
6. Southampton 70 p.
7. Tottenham 69 p.

Velvidende, at det sikkert har ændret sig radikalt efter næste rundes kampe :roll:
Last edited by ajakob on 23. Feb. 2015 12:20, edited 1 time in total.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 23. Feb. 2015 11:57

Stillingen lige nu:

3. Arsenal - 48
4. Man Utd - 47
5. Southampton - 46
6. Liverpool - 45
7. Tottenham - 44

Mine bud på, hvor mange point de respektive hold får:

Arsenal (9-1-2) = 28 point
Man Utd (8-3-1) = 27 point
Southampton (8-2-2) = 26 point
Liverpool (7-4-1) = 25 point
Tottenham (7-2-3) = 23 point

Hvilket giver følgende slutstilling:

3. Arsenal - 76
4. Man Utd - 74
5. Southampton - 72
6. Liverpool - 70
7. Tottenham - 67

Det vil altså sige ingen rokeringer på de endelige placeringer ift. efter runde 26. Det er måske lidt kedeligt, men selvom formkurve og logik siger, at Liverpool burde være på vej op og Man Utd og Southampton på vej ned, så har jeg kigget isoleret på det tilbageværende program kamp for kamp og kommet frem til ovenstående.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 24. Feb. 2015 10:50

1. Chelsea
2. City
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Tottenham
6. United
7. Southampton

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 24. Feb. 2015 18:27

1 Chelsea 96
2 Man City 89
3 Arsenal 75
4 Southampton 72
5 Liverpool 72
6 Tottenham 69
7 Man Utd 67

Det kommer helt sikkert ikke til holde.
Brugte denne side. har angivet resultaterne som 0-1, 0-0 eller 1-0.
https://www.thesportspredictor.com/#/predictor
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 24. Feb. 2015 18:28

Olitast wrote:Mine bud på, hvor mange point de respektive hold får:

Jeg er lidt nysgerrig vedr.vurderingen af Southampton. Det er en høj pointhøst i lyset af deres program. Hvad afgør dit bud?

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 24. Feb. 2015 18:33

Wengers globalisering wrote:1 Chelsea 96
2 Man City 89
3 Arsenal 75
4 Southampton 72
5 Liverpool 72
6 Tottenham 69
7 Man Utd 67

Det kommer helt sikkert ikke til holde.
Brugte denne side. har angivet resultaterne som 0-1, 0-0 eller 1-0.
https://www.thesportspredictor.com/#/predictor
Det er en ganske sjov side!

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 25. Feb. 2015 9:38

Alansmith wrote:
Olitast wrote:Mine bud på, hvor mange point de respektive hold får:

Jeg er lidt nysgerrig vedr.vurderingen af Southampton. Det er en høj pointhøst i lyset af deres program. Hvad afgør dit bud?
Tabte: Chelsea, City
Uafgjorte: West Bromwich, Stoke
Vundne: Crystal Palace, Burnley, Everton, Hull, Tottenham, Sunderland, Leicester, Aston Villa

Jeg er godt klar over, at det er et ambitiøst bud på deres vegne, men ser jeg på det isoleret kamp for kamp, så tror jeg, det ender sådan.

De 2 tabte giver sig selv - især da de er på udebane.
De 2 uafgjorte er på svære udebaner, der har for vane at hive en del uafgjorte, hvor Southampton nok også vil være tilfredse med det.
De 8 sejre er alle imod dårligere hold, som Southampton bør kunne slå, hvis de mener europæisk fodbold alvorligt. Everton er en skygge af sig selv, selv på hjemmebane, og Tottenham har jeg en fidus til, at de slår på hjemmebane. Tottenham plejer jo også at snuble imod slutningen af sæsoner, og jeg ser denne kamp være en af dem - til den tid må Kane og Eriksens held også være brugt op :).

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 19. Mar. 2015 12:05

Image

Sidste weekend led top-4 drømmene et knæk for Spurs og Southampton, der begge smed point til konkurrenter i top-4 kapløbet. Denne weekend er der igen vigtige kampe på programmet, når Arsenal skal en tur til St. James Park, mens Liverpool hjemme på Anfield tager imod Manchester United.

Hvordan lyder jeres bud på en slutstilling?

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 19. Mar. 2015 12:23

Steensen wrote:Image

Sidste weekend led top-4 drømmene et knæk for Spurs og Southampton, der begge smed point til konkurrenter i top-4 kapløbet. Denne weekend er der igen vigtige kampe på programmet, når Arsenal skal en tur til St. James Park, mens Liverpool hjemme på Anfield tager imod Manchester United.

Hvordan lyder jeres bud på en slutstilling?
Jeg tør simpelthen ikke sige noget før den Liverpool kamp. Pt ligger vi jo sådan set godt til og umiddelbare favoritter til 2. pladsen. Men Liverpool spiller bedre pt og hvis de vinder over os så er de kun et point efter med et fint kampprogram.
Hvis vi taber den kamp så bliver det lidt for skræmmende tæt med formentlig både United og Pool et point efter.
Hvis vi derimod vinder mod pool kan vi intensiverer kampen om 2. Pladsen og kun fokuserer på det. Det kan ende i øst og vest det her.
Gjorde det mentalt ondt at tabe samlet til Monaco? Det får vi svar på mod Newcastle og Pool.

Post Reply