Øvrige klubkampe 2016/17

Diskussion om kampe hvor Arsenal IKKE deltager. Herunder Premier League, FA-Cup, Champions League, Landskampe, EM, VM samt klubkampe i andre ligaer end Premier League.

Moderator: admin

Locked
Ginnerup
Site Admin Arsenal_Danmark_medlem

Øvrige klubkampe 2016/17

Post by Ginnerup » 20. Jul. 2016 13:10

Her kan alle øvrige klubkampe 2016/17 diskuteres.
Michael Ginnerup
Wherever. Forever. ARSENAL

Gabe
Normal Bruger

Re: Øvrige klubkampe 2016/17

Post by Gabe » 29. Jul. 2016 18:57

Ved ikke helt hvor jeg skal spørge så prøver her. Jeg smutter til Barcelona på ferie og har nu opdaget at Barcelona spiller Gamper kamp på hjemmebane d. 10 august. Men hvordan får man fat i et par billetter - nogle ideer og erfaringer?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. Jul. 2016 19:40

Gabe wrote:Ved ikke helt hvor jeg skal spørge så prøver her. Jeg smutter til Barcelona på ferie og har nu opdaget at Barcelona spiller Gamper kamp på hjemmebane d. 10 august. Men hvordan får man fat i et par billetter - nogle ideer og erfaringer?
http://fcbarcelona.dk/INFORMATION/billetter.html

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 30. Jul. 2016 20:58

araAFC wrote:
Gabe wrote:Ved ikke helt hvor jeg skal spørge så prøver her. Jeg smutter til Barcelona på ferie og har nu opdaget at Barcelona spiller Gamper kamp på hjemmebane d. 10 august. Men hvordan får man fat i et par billetter - nogle ideer og erfaringer?
http://fcbarcelona.dk/INFORMATION/billetter.html
Fedt tak for hjælpen. :)

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 15. Sep. 2016 22:50

Hvad var det lige med Özil, da han kom? Med det prisskilt bør man kunne forvente, han kan levere fra dag ét. Dobbelt så dyre Pogba har været en katastrofe, ift. pris, de første fire kampe, og jeg synes, at medierne er uhyr stille.
Image

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 15. Sep. 2016 23:22

AndersArsenal wrote:Hvad var det lige med Özil, da han kom? Med det prisskilt bør man kunne forvente, han kan levere fra dag ét. Dobbelt så dyre Pogba har været en katastrofe, ift. pris, de første fire kampe, og jeg synes, at medierne er uhyr stille.
Det er bare så nemt at være efter arsenal...

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 16. Sep. 2016 0:20

AndersArsenal wrote:Hvad var det lige med Özil, da han kom? Med det prisskilt bør man kunne forvente, han kan levere fra dag ét. Dobbelt så dyre Pogba har været en katastrofe, ift. pris, de første fire kampe, og jeg synes, at medierne er uhyr stille.
Det er det paradoksale med medier og kommentatorer om igen.

Morten Bruun beskrev det fint i tweets efter Englands exit fra EM-slutrunden. Jeg tror, du kom med (måske ubevist) hentydning til disse tweets den anden dag vedr. Ospinas præstation sat op imod Neuer. Hvis X gør A, så er det dårligt; men når Y gør A, så er det godt.

Morten Bruuns tweets var i øvrigt vedr. Roy Hodgsons taktiske beslutninger, som blev sablet ned i den engelske presse.

Jeg tror dog, at Pogba kan blive genstand for massiv kritik, hvis han ikke forbedrer sig. Men den kommer bare ikke lige så prompte. Di Maria gik eksempelvis ikke fri.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 16. Sep. 2016 6:46

Jeg er lidt nysgerrig - hvad baserer du det på?

Whoscored har Pogba som syvende bedste spiller i PL efter fire kampe - baseret på deres objektive performancemålinger.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 16. Sep. 2016 9:21

Alansmith wrote:

Whoscored har Pogba som syvende bedste spiller i PL efter fire kampe - baseret på deres objektive performancemålinger.
Sjovt, for hos Squawka er han nummer 59 - baseret på deres objektive performancemåliger.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 16. Sep. 2016 9:24

Alansmith wrote: Jeg er lidt nysgerrig - hvad baserer du det på?

Ved at se hans præstationer. Han har jo ikke bidraget med noget de første 3 PrL kampe for United. En blind passager lige pt.

Ift. WhoScored, så har Pogba præsteret bedre end Koscielny indtil videre? Det passer jo ikke.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 16. Sep. 2016 9:46

Blastino wrote:

Ved at se hans præstationer. Han har jo ikke bidraget med noget de første 3 PrL kampe for United. En blind passager lige pt.

Ift. WhoScored, så har Pogba præsteret bedre end Koscielny indtil videre? Det passer jo ikke.
Til gengæld har jeg hørt, at han skulle være god i det nye FIFA.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 16. Sep. 2016 12:06

ajakob wrote:
Til gengæld har jeg hørt, at han skulle være god i det nye FIFA.
Eneste midtbanespiller med 5 stjerner i driblinger..
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 16. Sep. 2016 13:53

Alansmith wrote:

Jeg baserer det på det, jeg har set.

Jeg har været vidne til tre af de fire kampe, som han har spillet for United: Mod Southampton, Hull og så i går mod Feyenoord. Udover et par fine, ineffektive tricks, så har overskrifterne for præstationerne været overmodige langskud, mislykkede 'guld'-bolde, og så har han hverken lavet mål eller oplæg endnu.

Jeg kunne ikke overvære kampen mod City, men der har jeg set grundige og gode analyser fra eksempelvis J. Carragher, der fuldstændig udstiller hans bl.a. manglende taktiske disciplin.
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 16. Sep. 2016 13:55

Blastino wrote:

Det der statistik er ved at tage overhånd ift. vurdering af spillernes præstationer. Den bedste måde at gøre det på er ved at se kampene eller høre/se/læse om dem fra udvalgte pundits.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 16. Sep. 2016 15:03

AndersArsenal wrote:
Blastino wrote:

Det der statistik er ved at tage overhånd ift. vurdering af spillernes præstationer. Den bedste måde at gøre det på er ved at se kampene eller høre/se/læse om dem fra udvalgte pundits.
Statistik skal naturligvis aldrig blive meget mere end et hjælpemiddel. Men når det så er sagt, så tror jeg, at et "årets hold" baseret på WhoScoreds algoritmer ikke vil afvige alt for meget fra et reelt årets hold. Men at decideret vurdere præstationer ud fra statistik vil nok altid være meget, meget svært.

En vigtig begrænsing at huske er også, at midtbanespillere kan varetage meget forskellige roller, og hvis Pogba eksempelvis får en god statistisk score fordi, han har vundet mange hovedstødsdueller, så er det naturligvis ikke retvisende, for det er ikke det, han er på banen for. Han er på banen - må man formode - for at skabe noget offensivt. Og det har han endnu ikke gjort, og derfor han han naturligvis ikke leveret det, han skulle.

Personligt kan jeg godt lide statiskkerne, og jeg ville elske at have adgang til den avancerede Opta database, så jeg selv kunne sidde og lege med tallene, og lave nogle af de regressioner og test, jeg synes, kunne give mening.

Locked