Unai Emery

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Unai Emery

Post by levinas » 29. Nov. 2019 9:30

Det er jo også tydeligt, at manden selv har kastet håndklædet i ringen. Der er en verden til forskel hvordan han agerede på sidelinjen i starten og så generelt hele denne her sæson.

(Dejligt med de rød hvide farver på forum, er det en drille nisse?)
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 29. Nov. 2019 10:18

Ornstein melder at lige nu at Emery med stor sandsynlighed bliver fyret i dag. WOW hvor er det vigtigt. Så giv titlen til Freddie indtil en ny træner er på plads.
Tusind tusind tak Frankfurt.. 8)

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 29. Nov. 2019 10:44

Gabe wrote:
29. Nov. 2019 10:18
Ornstein melder at lige nu at Emery med stor sandsynlighed bliver fyret i dag. WOW hvor er det vigtigt. Så giv titlen til Freddie indtil en ny træner er på plads.
Tusind tusind tak Frankfurt.. 8)
Så er det vel sket. Gode nyheder. Tid til at samle klubben igen. Men det store spørgsmål er hvem.
Image

phra
Normal Bruger

Post by phra » 29. Nov. 2019 10:46

Det er helt vildt at UE ikke er fyret - men det må og skal han. Klubben rykkede sig ikke de sidste år under AW.
Under UE rykker Arsenal som hold baglæns.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Nov. 2019 11:15

BOOM!!

We announce today that the decision has been taken to PART COMPANY with our head coach Unai Emery and his coaching team.

https://www.arsenal.com/news/unai-emery-leaves-club
Last edited by peterdebel on 29. Nov. 2019 11:18, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Alexis
Normal Bruger

Post by Alexis » 29. Nov. 2019 11:18

YEAH!!! Fed fredag! :D

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Nov. 2019 11:19

Freddie indsættes som midlertidig træner.

Spændende

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 29. Nov. 2019 11:51

peterdebel wrote:
29. Nov. 2019 11:19
Freddie indsættes som midlertidig træner.

Spændende
Ja tak!

Tak til unai, jeg tror har har gjort alt hvad han kunne... det kom bare aldrig til at lykkedes for ham. Jeg syntes ellers potentialet var der og syntes godt om ansættelsen dengang... men nogle gange klikker det bare ikke. Held og lykke fremover.

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 29. Nov. 2019 15:04

Ja det er jo en skam det er kommet så vidt, men det var nødvendigt ingen tvivl om det.. Så bliver det spændende om den nye træner kan få dem til at præsterer bedre. Hvis ikke, så skal der godt nok skiftes ud i truppen, selvom jeg synes vi har et hold til top 3, når man udelukkende ser på navnene ..COYG

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 29. Nov. 2019 16:54

Helt sindssygt, at vi skulle helt frem til November. Point of No return var for to måneder siden, og så har man bare siddet på flade hænder, imens den ene kamp efter den anden er skyllet ud i lokummet.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

sweetmaniac
Normal Bruger

Post by sweetmaniac » 29. Nov. 2019 17:39

Alexis wrote:
29. Nov. 2019 11:18
YEAH!!! Fed fredag! :D
Jeg kan sgu ikke se noget fedt ved det her.
Jeg synes det er mega trist, at det er kommet dertil at vi må fyre vores træner.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 29. Nov. 2019 21:27

Emery har til sidste sekund, hvilket hans afskedsbrev også bevidner, været en mand, der har behandlet klubben med stor respekt, men hvor hans fodboldmæssige tilgang ikke hang sammen med klubbens ambitioner. Derfor var en fyring i sidste ende uundgåelig, og de seneste tre måneders miserable nedgang var kulminationen på et 2019, hvor spillet på banet har været mere end pinligt. Statistikker fortæller sjældent hele historien, men de lyver ikke dette tilfælde. På 1,5 år er det muligvis kun hjemmekampen mod Liverpool i sidste sæson, hvor vi spillede 90 solide, gode minutter under Emery. I hvert fald i ligaen. Så selvfølgelig skulle han ud. Jeg troede på ham, så længe det gav mening, men det var bare ikke et match, der duede.

Jeg er spændt på, hvordan klubben håndterer situationen nu. Med mindre man kan hente et virkelig interessant navn, så ser jeg ingen grund til, at vi skal haste en ny head coach ind. Ljungberg virker til at have fint fat i spillerne, og selvom resultaterne formentlig ikke kommer til at vende 180 grader, så kan han forhåbentlig få skabt noget ro og optimisme omkring holdet og klubben igen. Det trænger jeg virkelig til.

Som det ser ud lige nu, så synes jeg, at Pochettino kunne være ekstremt labert, men venter gerne til sommer på typer som Nagelsmann, Ten Hag mv. i den retning - Arteta er også et interessant bud, imens jeg meget nødigt vil have fat i Ancelotti, Allegri, Vieira, Santo og hvad der ellers bliver nævnt. Mindre pragmatisme, langt mere offensiv frihed og fleksibilitet.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Nov. 2019 1:23

Unai Emerys afskedsbrev:

"It has been an honour to be the Arsenal head coach.

To all the fans, I want to thank you all from the bottom of my heart for helping me to understand and feel the greatness of Arsenal. To all of you who have supported us from every corner of the globe, all of you who have come to the Emirates, all of you who have waited in the rain and cold just to greet me after a game. I want to tell all of you that I have worked with passion, with commitment and with effort.

I would have liked nothing more than to have achieved better results for you.

I also want to send a message of gratitude to all Arsenal employees for the way they have treated me. The greatness of Arsenal is in every director, executive, employee, assistant and volunteer.

In particular, I want to highlight Ivan Gazidis, who welcomed me to the club, and Raul Sanllehi, Edu and Vinai Venkatesham for their respect, companionship and help. Until the very last minute I have been treated with honour and honesty. And of course, I send my sincere gratitude to the Kroenke family, for their trust.

It has been a year and a half full of emotions, of great moments and some other more bitter ones, but not a single day has gone by without me stopping to think about how lucky I have been to work for this club with these players and their professional and personal qualities.

They have always honoured the shirt they wear. They deserve your support.

I had already experienced a lot in football, but I have enjoyed and learned a lot in England, in the Premier League, about respect for professionals and about the purity of football.

My best wishes always.

COYG"

Bestemt fine ord fra Unai.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 30. Nov. 2019 13:18

Tak til Unai.
Ingen havde forventet at det ville være let at erstatte en levende legende som Arsene Wenger – se bare på Man U. eller enhver sport hvor et hold har haft en ”greatest of all time” type manager – det strækker sig fra NFL, basket, hockey.
Unai er nu endt som en overgangs figur og vi leder videre efter en ny manager … ingen skam i det. Man U. leder stadigvæk og er på manager no.4 efter Fergie.
Unai selvom han viste sig ikke at være manden til at erstatte Wenger nåede trods alt af udfylde en meget vigtig rolle for nogengange er det mindst ligeså vigtigt at hente spillere ind som det er at få spillere ud og Unais arv er at han virkelig fik ryddet op i en bund elendig spillertrup – farvel til Cech, ham højrebacket som Wenger købte for 12 mil. som jeg ikke engang kan huske Matteo.. something, farvel til Wilshere (den gjorde ondt men var nødvendig), farvel til Ramsey (hamrende unødvendig, et svigt af klubben), farvel til Welbeck, Elneny, Mhkiteriyan, Campell, Nacho Monreal, Koscielny. Selvom der absolut er mangler i truppen og plads til forbedringer så er vores trup altså meget meget mere homogen og bedre end da Unai overtog den.
Held og lykke fremover.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Post Reply