Wengers arvtager

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
LeifM.
Normal Bruger

Re: Wengers arvtager

Post by LeifM. » 20. Apr. 2018 11:04

Officielt på Arsenal.com

Arsene Wenger stopper efter sæsonen !!!!!!!!!!

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 20. Apr. 2018 11:33

LeifM. wrote:
20. Apr. 2018 11:04
Officielt på Arsenal.com

Arsene Wenger stopper efter sæsonen !!!!!!!!!!
Bedste nyhed i jeg ved ikke hvor mange år. Nu har klubben endelig en reel mulighed for at rykke sig fremad.

Bliver spændende at se hvem der skal efterfølge ham. Kan jeg tillade mig at forvente end klasse manager? De har trods alt haft årevis til at finde en afløser.

Og de sidste ord: Trods alt en stor tak til Wenger. Han er uden tvivl en legende, men tiden er simpelthen løbet fra ham. Bare ærgeligt at det skulle tage så mange år at indse.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 20. Apr. 2018 12:28

Min tyske insiderkilde siger at det bliver Zorniger...

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 20. Apr. 2018 12:40

Kæmpe nyhed. Næsten så stor, at man mangler ord.
Først og fremmest: tak for alt til Wenger.
Vi har været forkælet med flot fodbold gennem mange år og en manager, som virkelig elskede klubben.
Jeg ved godt, at vores resultater ikke nødvendigvis bliver bedre af at have en manager, som brænder for klubben, men det er alligevel noget jeg har sat stor pris på. Ligesom fans typisk bliver frustrerede, når spiller ikke giver sig fuldt ud, ikke løber nok, ikke går ind i tacklinger, og bare har en lad attitude. Man har aldrig kunne klandre Wenger for manglende engagement.
Men han skal selvfølgelig også bedømmes på sine resultater og spillet på banen, og der har han givet os mange gode oplevelser.
Oplevelser, som dog desværre er blevet mindre hyppige i de senere år, og derfor glæder det mig også, at han siger stop.
Forhåbentlig kan det fylde Emirates igen og hjælpe på atmosfæren. Det ideelle ville selvfølgelig være en triumf i Europa League.
Det ville også gøre det nemmere for den kommende træner.
Ligegyldig hvad giver det fornyet energi frem mod den kommende sæson, medmindre klubben hyrer Alan Pardew eller en på det niveau.
Det tvivler jeg dog stærkt på bliver tilfældet :)

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 20. Apr. 2018 12:49

Det eneste rigtige.

Dog kan jeg ikke være andet end at være sørgmodig.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 20. Apr. 2018 17:42

En afløser kommer "as soon as possible" skriver klubben, så der er grund til at følge med i nyhederne.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Apr. 2018 19:26

Vieira insisterer på at sige, han er glad i New York, mens Ancelotti skamroser Arsene ved at sige om Arsenes afsked:

"It's a great decision, but I think it's the decision Mr Wenger [made] with a lot of respect for the club and also I think the club have shown a lot of respect. I can say I would like to work again, but that depends on me. If I find the right possibility, the right project I would be delighted to continue, mens Brendan Rodgers blot siger at han elsker at være i det skotske højland.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 22. Apr. 2018 19:35

Rodgers er noget nær det eneste, der er værre, end hvis Wenger var blevet forlænget.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Apr. 2018 22:47

De såkaldte eksperter kommer med deres meninger:

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-04-21- ... mming-toft

Mon ikke det bliver en for stor mundfuld for Vieira?

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 23. Apr. 2018 9:26

peterdebel wrote:
22. Apr. 2018 22:47
De såkaldte eksperter kommer med deres meninger:

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-04-21- ... mming-toft

Mon ikke det bliver en for stor mundfuld for Vieira?
Der er så meget i vejen med den artikel.

Flemming Toft har ligeså meget grundlag for at udtale sig som mig. Hans titel af ekspert er der fortsat ingen, der ved hvor stammer fra, og det skinner også tydeligt igennem, at hans "vurdering" bygger på, hvad han har læst og set alle mulige andre steder. Så det gør ham åbenbart til "ekspert" at han kan læse og se.

Derudover så er det netop ikke en "vurdering" som overskriften ellers proklamerer, når han senere citeres "min favorit er". Det er i bedste fald et kvalificeret gæt, som de ligeså godt kunne have spurgte en tilfældig Arsenal-fan på gaden om.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Apr. 2018 9:51

Bettingfirmaes liste ser sådan ud. Måske med et par pladser med forskydelse, men Top 10 skulle være rimelig ens

5/2
Carlo Ancelotti
7/2
Luis Enrique
6/1
Joachim Loew
7/1
Brendan Rodgers
8/1
Patrick Vieira
9/1
Massimiliano Allegri
10/1
Thomas Tuchel
10/1
Leonardo Jardim
14/1
Mikel Arteta
14/1
Rafael Benitez
14/1
Diego Simeone
16/1
Eddie Howe
16/1
Julian Nagelsmann
16/1
Thierry Henry
18/1
Antonio Conte
22/1
Dennis Bergkamp
25/1
Eusebio Di Francesco
25/1
Lucien Favre
25/1
Paulo Fonseca
25/1
Roberto Martinez
25/1
Sean Dyche
25/1
Domenico Tedesco
28/1
Ronald Koeman
28/1
Zinedine Zidane
28/1
Dragan Stojkovic
33/1
Laurent Blanc
33/1
Marco Silva
33/1
Ralph Hasenhuttl
33/1
Roberto Mancini
33/1
Slaviša Jokanović
33/1
Unai Emery
33/1
Adi Hütter
40/1
Claudio Ranieri
40/1
David Wagner
40/1
Gennaro Gattuso
40/1
Giovanni van Bronckhorst
40/1
Graham Potter
40/1
Jorge Sampaoli
40/1
Frank De Boer
50/1
Jaap Stam
50/1
Manuel Pellegrini
50/1
Maurizio Sarri
50/1
Michael Laudrup
50/1
Nuno Espirito Santo
50/1
Steve Bould
50/1
Andries Jonker
66/1
Claude Puel
66/1
Didier Deschamps
66/1
Ernesto Valverde
66/1
Jens Lehmann
66/1
Jurgen Klopp
66/1
Marcelino García Toral
66/1
Rudin Garcia
66/1
Derek McInnes
80/1
Jose Mourinho
80/1
Jurgen Klinsmann
80/1
Mauricio Pochettino
80/1
Pep Guardiola
80/1
Roger Schmidt
80/1
Sam Allardyce
80/1
Steven Gerrard
80/1
Vincenzo Montella
80/1
Antoine Kombouare
100/1
Fabio Capello
100/1
Frank Rijkaard
100/1
Harry Redknapp
100/1
Louis van Gaal
100/1
Luiz Felipe Scolari
100/1
Paul Clement
100/1
Quique Sanchez Flores
100/1
Slaven Bilic
100/1
Sol Campbell

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 23. Apr. 2018 10:48

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 47596.html

Ovenstående artikel får mig godt nok til at savle lidt over Schalkes nye unge 32-årige træner Domenico Tedesco. Han blev ansat i sommers med kun 11 kampes erfaring fra 2. bundesliga klubben Ezgebirge Aue, som han nåede at redde fra en næsten stensikker nedrykning. Nu er han i gang med at føre Schalke fra en 10-plads i sidste sæson, til pt. en anden plads i Bundesligaen. Han har en ret interessant baggrund:
- Født i Italien, opvokset i Tyskland og taler 5 sprog flydende.
- Ingen nævneværdig karriere som aktiv
- Arbejdet i ungdomsafdelinger siden 2008
- Har en bachelor i business Engineering og en master i innovation management. Arbejdede med Project Development hos Mercedes-Benz
- Dimmiteret fra Tysklands fodboldakademi, Hennes-Weisweiler-Akademie, best-in-class foran en hvis Julian Nagelsmann.

Han er utvivlsomt et urealistisk target til at overtage til sommer, men kan godt se ham være en oplagt kandidat om et par sæsoner.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Apr. 2018 11:14

Tedesco spiller typisk med 3 mands forsvar og wingbacks, en defensiv midtbanespiller og 2 offensive og to angribere spillere.

Alle spllere er særdeles aggresive og konstant på boldjagt og angriber nådessløst når modstanderen har bolden og så ligger Meyer og fordeler boldene hurtigt rundt, lidt a la en rolle rom Jack sikkert var tiltænkt hos os..mens Goretzka er den offensive kreatør som ofte løber direkte mod mål i kontraer bag/sammen med angriberne.

Midtbanen er gode til at tage løb som trækker modstanderens forsvarsspillerne med hvorved angriberne kan gå ned i banen og modtage dybe bolde som de hurtigt spiller frem i en 1-2 med midtbanespilleren som er stukket afsted mod mål. Med lidt snilde kommer de frem til gode og store chancer..

Løb uden bold er 80% af Tedescos taktik..og resten 20% er deres ekstremt fokusering på dødbolde, hvor de går ind i alle dueller med 110% dedikation og aggresivitet og fokusering, feks. ved frispark omkring feltet..

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 23. Apr. 2018 18:49

Trænere som Nagelsmann og Tedesco er unge spændende navne, men tror ikke de er store nok navne til os. De vil få svært ved at tiltrække de bedste spillere. Vi så jo hvordan Moyes havde svært ved at hente de bedste spillere da han overtog efter Ferguson. I fremtiden er de begge muligheder, hvis de fortsætter med at udvikle sig.

Min favorit er Allegri eller Jardim, men tror klubben har andre planer. Personligt mener jeg at Luis Enrique er et meget godt bud på at være den næste Arsenal manager. Han har et rigtigt godt forhold til Raul Sanllehi, og hans spillestil passer fint til det klubben ønsker. Det spændende er så hvor meget der skal skiftes ud i truppen, han vil givetvis ønske en keeper der er bedre på bolden og en bedre defensiv midtbanespiller. Specielt sidstnævnte er enormt vigtig for den spillestil Enrique plejer at bruge, vi skal altså finde vores egen Busquets.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Apr. 2018 18:55

Nico_gooner wrote:
23. Apr. 2018 18:49
Personligt mener jeg at Luis Enrique er et meget godt bud på at være den næste Arsenal manager. Han har et rigtigt godt forhold til Raul Sanllehi, og hans spillestil passer fint til det klubben ønske
Så skal vi nok forvente mumlen i krogene..og udtryk som...Det er jo Barcelona DNA, osv.

Post Reply