Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Wengers globalisering
Normal Bruger

Re: Arsene Wenger

Post by Wengers globalisering » 1. Jun. 2017 5:41

Sir_Hisss wrote: Står af her. Men heldigvis så elsker jeg stadig fodbold og Premier League og pt. er der så mange andre spændende hold, har vel aldrig før set så mange kampe med Everton, Spurs, Crystal Palace, og Liverpool som i år og jeg glæder mig allerede til næste år. Klopp og Pool er stadig mega fede og det samme med Spurs, der pt. er det mest interessante og spændende hold i PL. Derudover så håber jeg at Silva tager det fantastisk arbejde med til Watford, vil gerne se det gamle London hold drille de store noget mere. Southampton er også cool men deres endeløse produktion af talenter og hvad kan Rafa med Newcastle. Glæder mig. Arsenal, max. en ny 5. plads - kan måske overraske og få en 4. plads.
Bortset fra Spurs og Southampton har alle de hold du nævner skuffet. CP spillede noget ringeste fodbold i ligaen, Liverpool havde ikke andet end PL og havde problemer mod alle tæt pakket hold. Everton var nat og dag, og deres sidste kamp mod Arsenal afspejler meget godt deres umotiveret hold. Newcastle og Benitez rykkede ned sidste år og var kæmpe favoritter til rykke op igen. Selvom hverken spurs eller Southampton ikke har skuffet, så har de ikke noget sølvtøj og røg begge ud af europæisk fodbold tidligt mod suptop hold fra henholdsvis Belgien og Danmark.

Wenger måtte meget gerne have arbejdet sammen med klubben om finde en ny sportsligstruktur for Arsenal. Desværre er der ikke noget der tyder på det, men at forsøge , at fremhæve andres elendige sæsoner som bedre, er bare ynkeligt.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 1. Jun. 2017 7:36

Wengers Globalisering:
Jeg er sjældent på forum og det af en grund. LÆS NU FOR HELVEDE HVAD FOLK SKRIVER.
At fremhæve andres elendige sæson..... på INTET TIDSPUNKT FREMHÆVER JEG ANDRE HOLDS SÆSON.

SKREV: Men heldigvis så elsker jeg stadig fodbold og Premier League og pt. er der så mange andre spændende hold, har vel aldrig før set så mange kampe med Everton, Spurs, Crystal Palace, og Liverpool som i år.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Baun
Arsenal Danmark medlem

Post by Baun » 1. Jun. 2017 11:01

#OneArsèneWenger
He may be cast in bronze - but he's still capable of producing truly golden moments!
https://vine.co/v/MHKejhp2LwK

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Jun. 2017 13:36

Sir_Hisss wrote:Wengers Globalisering:
Jeg er sjældent på forum og det af en grund. LÆS NU FOR HELVEDE HVAD FOLK SKRIVER.
At fremhæve andres elendige sæson..... på INTET TIDSPUNKT FREMHÆVER JEG ANDRE HOLDS SÆSON.

SKREV: Men heldigvis så elsker jeg stadig fodbold og Premier League og pt. er der så mange andre spændende hold, har vel aldrig før set så mange kampe med Everton, Spurs, Crystal Palace, og Liverpool som i år.
Og tilbage i 2008 og 2009 så du flere Aston Villa-kampe end Arsenal-kampe. Det stod du standhaftigt ved. Har aldrig forstået, at du har brugt din tid på et Arsenal-forum. Giver absolut ingen mening.
Image

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Jun. 2017 16:07

Sir_Hisss wrote:Wengers Globalisering:

Og jeg skrev, at de fleste af de hold du nævnte havde spillet kedeligt og ringe i de fleste af deres kampe. Det er tråd om Wenger, hvor i du fremhæver en række andre hold som spændende påtrods af de fleste af dem har spillet og præsteret som forventet og lavet samme fejl, igen og igen. Godt for dig, at du stadig elsker fodbold og premier League. Du får det til at lyde som om, at man ikke kan elske fodbold og Arsenal på samme tid. Jeg vil påstå, at Arsenal giver dig alle elementer og facetter af spillet. Tradition, flydende spil, frustrationer, nervepirrende kampe, total kollaps, stædighed og en manager som føler og lider med holdet.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 6. Jun. 2017 20:26

Nu da klubben har forlænget med Wenger efter den hårde kritik han har fået og det at Arsenal for første gang under ham ikke skal spille CL føles det næsten som at starte forfra. Og hvis Wenger ikke hiver et mesterskab hjem indenfor de 2 år er han så en fiasko? Jeg vil mene, at ambitionen må være minimum et mesterskab i de 2 år. CL er ikke indenfor rækkevidde og det er ikke nok med en FA-cup. Og jeg mener han skal gøre Mou kunststykket efter og vinde Europa League. Wenger må gnide sig godt i skægget (hvis han ellers havde et), for han har alt at vinde og intet at tabe. Hiver han et mesterskab hjem, er han igen alles helt og beviser han stadig har det. Hvis ikke så er det bare status quo. Jeg tror nu mest på det sidste. Rygtet lyder på at AW får 1,3 milliard til rådighed og alligevel siger han at klubben nok kun henter 3 spillere. Jeg tror nu det er ligegyldigt hvor mange penge han får til rådighed og hvilke spillere han henter. Vi kommer til at kæmpe om 4-pladsen de næste 2 år og det forbavser mig ikke hvis vi havner udenfor de næste 2 år. Jeg mener det er en fejl at forlænge med ham og jeg går 2 sæsoner i møde uden tro.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 8. Jun. 2017 9:22

Jeg er sgu lidt splittet ift. forlængelsen.

Hjernen, historikken og de andre klubbers udvikling råber "åh nej!" men hjertet synes det er godt.

For på trods af vores dårlige sæson sidste år, hele polemikken om hans og stjernespilleres kontrakter, de manglende handler osv. osv. osv så synes jeg han her sidst på sæsonen alligevel viser at han godt kan forandre sig og prøve noget anderledes med systemskiftet.

Hold nu det nye system, få handlet de spillere vi mangler, få ryddet op i dødvægten i truppen, og gå nu igang med at finde en god erstatning så skal det nok gå.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 14. Jun. 2017 22:46

Uanset hvilket standpunkt man har ift. forlængelsen med Wenger, så er det ekstremt interessant at høre Arseblog Arsecast-afsnittet "stay" fra 1. juni.
Virkelig spændende og indsigtsfulde input fra bl.a. en fra AST, Ian Wright (som muligvis er fuld) og David Ornstein.
Normalt lytter jeg primært til arsecast extra, men dette afsnit er i særklasse, efter min mening.

Desværre, bekræfter de mange af mine bange anelser omkring hvad der foregår i klubben.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Jul. 2017 14:43

Inden Arsene tager fat på sin nye regeringsperiode,kunne være sjovt med lidt PL statistik:

År: 21
Kampe: 790
Kampe Vundet: 457
Vundne i %: 58
Kampe Uafgjort:193
Kampe tabt: 140
Titler: 3

Når dette skrives har han været træner i klubben i 7584 dage..

Når det er sagt så er kravene og forventningerne til mere end et FA Cup trofæ, tårnhøje og der er pres på fra os fans om at store titler, gerne internationale, skal hentes hjem..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 31. Jul. 2017 1:14

https://www.arsenal.com/news/wenger-giv ... il-futures

Ekstremt skræmmende udtalelser fra wenger.
Alle citater omhandlende kontrakter der udløber og hvordan spillere frit kan tale med klubber mens de er på kontrakt.
Det er utopi at agere som en handlekraftig manager i en business fodboldverden hvis wenger virkelig gør handling ud af de ord!
Jeg er i chok.
Stadig udtaler han at han ikke ved hvorvidt sanchez forlænger.
City køber dyrt og City tiltrækker spillere på free agent fordi de har penge. Vi vil hverken købe eller give attraktiv lønninger.
Det er i høj grad spilleragenter der ødelægger transfer markedet. Men wenger er simpelt en hr modsat i forhold til resten af verden igen igen.
Fint at han vil ændre koncepter... men gør det når du får en stilling i det franske fodbold forbund en dag.
Han er en moderne forælder der har misforstået hvordan god opdragelse virker. Alt kan ikke bare være op til fornuften hos spilleren selv. Vi taler 600.000.000 mio kr vi kunne have fået for sanchez ved at lave en aftale med ham om en forlængelse og så love ham at skride til en penge stærk klub der kan give ham kassen.
Og fuck nu hans nye signing i form af elneny som CB. Køb en CB for satan!

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 31. Jul. 2017 10:21

Friendly Fire wrote:
31. Jul. 2017 1:14

Alle citater omhandlende kontrakter der udløber og hvordan spillere frit kan tale med klubber mens de er på kontrakt.
Det er utopi at agere som en handlekraftig manager i en business fodboldverden hvis wenger virkelig gør handling ud af de ord!
Jeg er i chok.
City køber dyrt og City tiltrækker spillere på free agent fordi de har penge. Vi vil hverken købe eller give attraktiv lønninger.
Det er i høj grad spilleragenter der ødelægger transfer markedet. Men wenger er simpelt en hr modsat i forhold til resten af verden igen igen.
Fint at han vil ændre koncepter... men gør det når du får en stilling i det franske fodbold forbund en dag.
Han er en moderne forælder der har misforstået hvordan god opdragelse virker. Alt kan ikke bare være op til fornuften hos spilleren selv. Vi taler 600.000.000 mio kr vi kunne have fået for sanchez ved at lave en aftale med ham om en forlængelse og så love ham at skride til en penge stærk klub der kan give ham kassen.
Kan simpelthen ikke se det skræmmende i de udtalelser. Igen giver manden blot sin ærlige mening til kende. Og kan egentlig sagtens se hans pointe i, at det bliver mere "normalt" at spillerne går deres kontrakter ud, for dernæst at skrive med en anden klub. Ligesom det er meget velkendt i flere af de store amerikanske sportsgrene.

Så stiller han spørgsmål til hvornår spillerne performer bedst. Er det når de har et år tilbage af deres kontrakt eller to år? Han har ikke undersøgt det, men kalder det interessant. Jeg synes faktisk også det lyder ret spændende. Spilleren har i hvert fald en del på højkant det sidste år af hans kontrakt. En korsbåndsskade gavner i hvert fald ikke spillerens "chance" ved at lade kontrakten løbe ud.

Endelig konkluderer du, at vi kan få 600 mio for Sanchez ved at tilbyde ham en ny kontrakt med lovning om at blive solgt. Hvordan ved du, at Sanchez vil acceptere at Arsenal kan gøre det???? Kan de garantere at der kommer et byd på 600 mio. næste sæson? Og hvor meget skal Arsenal så betale Sanchez i lønninger, for at han vil acceptere den kontrakt? Kan ikke forestille mig, at han slækker på sine krav.

Til sidst. Jeg så da også gerne, at Oxlade, Özil og Sanchez havde forlænget deres kontakter, for de har alle gode kvaliteter. Men hvis de er væk om et år, er jeg sikker på, at der kommer andre klassespillere til - og som Wenger også siger. Arsenal skal nok bestå.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 31. Jul. 2017 19:20

Seb'82 wrote:
31. Jul. 2017 10:21
Friendly Fire wrote:
31. Jul. 2017 1:14

Jeg er i chok.
Kan simpelthen ikke se det skræmmende i de udtalelser. Igen giver manden blot sin ærlige mening til kende. Og kan egentlig sagtens se hans pointe i, at det bliver mere "normalt" at spillerne går deres kontrakter ud, for dernæst at skrive med en anden klub. Ligesom det er meget velkendt i flere af de store amerikanske sportsgrene.

Så stiller han spørgsmål til hvornår spillerne performer bedst. Er det når de har et år tilbage af deres kontrakt eller to år? Han har ikke undersøgt det, men kalder det interessant. Jeg synes faktisk også det lyder ret spændende. Spilleren har i hvert fald en del på højkant det sidste år af hans kontrakt. En korsbåndsskade gavner i hvert fald ikke spillerens "chance" ved at lade kontrakten løbe ud.

Endelig konkluderer du, at vi kan få 600 mio for Sanchez ved at tilbyde ham en ny kontrakt med lovning om at blive solgt. Hvordan ved du, at Sanchez vil acceptere at Arsenal kan gøre det???? Kan de garantere at der kommer et byd på 600 mio. næste sæson? Og hvor meget skal Arsenal så betale Sanchez i lønninger, for at han vil acceptere den kontrakt? Kan ikke forestille mig, at han slækker på sine krav.

Til sidst. Jeg så da også gerne, at Oxlade, Özil og Sanchez havde forlænget deres kontakter, for de har alle gode kvaliteter. Men hvis de er væk om et år, er jeg sikker på, at der kommer andre klassespillere til - og som Wenger også siger. Arsenal skal nok bestå.
Den sammenligning giver jo ingen mening. I amerikansk sport er man bundet på hænder og fødder af den kontrakt, der er indgået, hvorefter klubben kan gøre med dig hvad de vil, medmindre der er indsat en "no-trade clause". Spillere kan derfor kun frit vælge klub og vilkår, når de er transferfrie. Sådan er det jo ikke i praksis i fodbold.

Han ødelægger som jeg ser det sin egen påstand i det efterstående udsagn, hvor han siger, at længden af kontrakten ikke er afgørende for en spillers motivation? Eller er det kun mig der læser det sådan :roll:

Alle hans idealistiske betragtninger om hvordan fodboldverdenen er og bør være, er jo fløjtende ligegyldige. Jeg forstår, at det må være trættende at få gentaget det samme spørgsmål ved hver eneste pressemøde, men at begynde på de der stråmandsargumenter er så himmelråbende dumt.

Ang. det sidste, så er der vel ikke nogen der tror på dommedag fordi det sker. Mange er dog retteligt frustrerede over, at der igen ikke lader til at være en professionel drift af klubben, når der øjensynligt ikke er lagt en plan for, hvad der skal ske ift. de pågældendes kontrakter. Det er jo langt fra første gang, at Wenger bliver spurgt til kontraktforlængelser på et pressemøde (bl.a. RVP og Walcott).

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Aug. 2017 14:50

Uha Wenger. Syntes ikke håndteringen af salget af Oxlade-Chamberlain er håndteret særligt godt.

8. Marts: Wenger kommenterer Ox' situation:

All I can say is personally I rate him highly, I showed that in the way I kept faith in him when he was injured. I personally wish that he stays at the club, he’s a very promising player who has developed very well, looks to have the values we rate at this club.

April 10. Wenger sends clear message to Arsenal:
I personally think it is vital that Chamberlain stays at Arsenal. We bought him when he was very young, we have built him up and I think he has a great mentality.

I like his mentality and he has a good football brain. It would be a big damage for us to lose this kind of player.

April 23
I want Oxlade-Chamberlain to be part of Arsenal Football Club for the next ten years.He is a big player and we live in a world where agents are linked to the press and can always have a tactic to make the whole package come up.

But at the end of the day it all comes down to “do you want to be part of that?

April 26
It will be decided in the summer – we have a big job to do in the summer.

I believe that he’s happy in his new position – at the moment he’s convinced that he has all the qualities to play there and it’s given him confidence.

He has to commit his future to the club and hopefully he’ll do so in the summer.

July 15 Oxlade-Chamberlain will ‘100% stay’:
expect him to stay, 100%. No matter the speculation, he will stay.

August 9 He will continue to move up because the potential is there. Personally I believe he will be a very great player.

August 16 – best of his generation?
I want him to stay here for a long time – I’m convinced that he will be in the next two or three years the English player everyone looks at.

August 24 – last-ditch attempt to make him stay:
He is one of the players the team needs to be built around. I want him to commit to the club.

"I want to keep my best players. I want to keep everyone on board. For me they have a responsibility to the club. I am highly determined to keep him."

31.08.16. Oxlade-Chamberlain skifter til Liverpool..

"100% he vil stay"..?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 31. Aug. 2017 22:03

Fantastisk vi sælger OX i hans bedste alder! Sanchez er den næste der ryger. Hvem sælger vi dem til? Selvfølgelig til vores rivvaler!
Vi henter selvfølgelig intet, hvis vi er heldige får vi et stort talent for overpris i bytte.

Sæsonstarten, fortiden og transfervinduet in mente er Wengers 2-årig forlængelse helt uforståeligt. Wenger og ledelsen er ved at sænke klubben!

Vi er en i situation hvor vi skal være glade for at komme i top 4. Hvorfor? Hvad er undskyldningen? Vi har midlerne og status'en til at spille med om mesterskabet hver sæson.

Vi er tilbage til de gamle tider hvor vi solgte profiler og være tilfredse hvis vi bare kommer i top 4

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 31. Aug. 2017 23:21

Wengers tilhængere kunne altid hænge deres hat på at Wenger i det mindste var økonomisk ansvarlig men ikke engang det kan fossilet længere præstere. At vi ikke sælger Sanchez og får de 50 mil.£ for en spiller der skriger på at komme væk og som 100 procent skrider gratis næste sommer er vanvid.
Dog formår Wenger endnu engang at sikre et transfer overskud +10 mil.£ - til grin. Vi er totalt til grin og farcen mod Liverpool vil blive gentaget adskillige gange i denne sæson. Tror vi skal være glade for en 5. plads men tror rent faktisk at vi kan ryge helt ned på en 7. plads.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Post Reply