Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Ginnerup
Site Admin Arsenal_Danmark_medlem

Re: Arsene Wenger

Post by Ginnerup » 28. May. 2017 0:35

Dejligt dejligt med endnu en FA cup finale sejr.

Nu har Wenger så igen muligheden for at stoppe med et trofæ, som efter FA cup sejren mod Hull.

Det kommer nok desværre ikke til at ske. Lad os håbe at der kommer en afklaring i næste uge.

Go Gunners...
Michael Ginnerup
Wherever. Forever. ARSENAL

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. May. 2017 11:48

Ginnerup wrote: Lad os håbe at der kommer en afklaring i næste uge
Arsene Wenger siger til BBC at der skulle komme en afgørelse efter Bestyrelsesmødet tirsdag, så onsdag eller torsdag kommer udmeldingen.

http://m.bbc.com/sport/football/40071519
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 30. May. 2017 13:19

Så er det desværre bare med at vente på at Wenger offentliggør hvad der kommer til at ske..

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... o-10527339

Endnu 2 år i stilstand desværre..

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. May. 2017 13:39

Ja, alt peger i retning af en 2-årig forlængelse.

Özil-indkøbet og generelt 13/14-sæsonen lignede endeligt et springbræt til mere succes. Desværre har opturen begrænset sig til udelukkende at være 2013/14-sæsonen. Man har i perioden vundet 3 FA Cup-titler, og det er isoleret set rigtig flot, men i ligaen er man gået i en negativ retning. Ikke én af de efterfølgende 3 sæsoner har man for alvor kæmpet med om mesterskabet.

Selvom point på tværs af sæsoner ikke nødvendigvis er voldsomt sigende, så er der alligevel tydelige tegn på, at der skal 85 point plus/minus til, før man blander sig i titelkampen i Premier League. I 13/14 opnåede man 79 point - højere end mange foregående år. I de efterfølgende sæsoner er det så blevet til 75, 71 og igen 75 point. Og det er ikke kun på pointfronten, at historien gentager sig. Fejlene på tværs af sæsonerne er skræmmende ens, og at se det ændret under Wenger; ja, hvad kan man snart bygge det på.

I ejer- og ledelseskredsen synes problemer mindst lige så store, og det er et utaknemmelig tidspunkt at være Arsenal-fans: Økonomien er god, faciliteterne er gode, truppen er god; men alle involverede i at drive biksen synes mere eller mindre inkompetente.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 30. May. 2017 13:58

Gabe wrote:Så er det desværre bare med at vente på at Wenger offentliggør hvad der kommer til at ske..

Nu er det jo klubben, og ikke Wenger, der skal offentliggøre det. Forlængelsen er ikke en beslutning, som Wenger enerådigt tager.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 30. May. 2017 15:51

Hvis jeg en dag får tiden og overskuddet til det, vil jeg meget gerne lave et længere indlæg. Her og nu vil jeg dog blot pointere, at jeg er tilfreds hvis forlængelsen passer. MEGET tilfreds. Frygter virkelig hvor Arsenal ville ligge de næste 5-10 år, hvis ikke Wenger var træner.

Jeg synes Wenger fortjener en kæmpe opbakning fra alle fans. Altid professional, altid 100 % klubmand, altid sympatisk overfor sit hold, altid ansvarlig. I det hele taget en utrolig klog, behagelig og sympatisk person, som man bør være stolt over at ha' som træner i den klub man holder med!!!

Det betyder i min verden også en hel del.

3 FA Cup trofæer på 4 sæsoner er også imponerende. Altid i top 4 (på nær 5. pladsen i år) er en bedrift man om 20-30 år vil sige var fuldstændig vanvittig i så tæt en turnering. Og det er endda på trods af vanvittig mange skader sæson efter sæson. Inkl. i år. (Jeg vil stadig pointere, at det hold - selvfølgelig med en vis kvalitet - som kan undgå længevarende skader til deres 14 bedste spillere, vinder Premier League).

Og så lige et surt opstød til de utilfredse fans: Stødt holdet og stødt træneren! De er trods alt blot ansat til at prøve at få de resultater, som fansene ønsker. Er man utilfreds med kvaliteten, bør man rette sin frustration mod ejer, bestyrelse eller direktør.
Og til dem der siger Wenger selv burde gå. Hvorfor dog det??? Han tror og SKAL da tro på, at han er den bedste til jobbet, ellers er man jo ikke træner på det niveau.

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 30. May. 2017 23:05

Seb'82 wrote:Hvis jeg en dag får tiden og overskuddet til det, vil jeg meget gerne lave et længere indlæg. Her og nu vil jeg dog blot pointere, at jeg er tilfreds hvis forlængelsen passer. MEGET tilfreds. Frygter virkelig hvor Arsenal ville ligge de næste 5-10 år, hvis ikke Wenger var træner.

Jeg synes Wenger fortjener en kæmpe opbakning fra alle fans. Altid professional, altid 100 % klubmand, altid sympatisk overfor sit hold, altid ansvarlig. I det hele taget en utrolig klog, behagelig og sympatisk person, som man bør være stolt over at ha' som træner i den klub man holder med!!!

3 FA Cup trofæer på 4 sæsoner er også imponerende. Altid i top 4 (på nær 5. pladsen i år) er en bedrift man om 20-30 år vil sige var fuldstændig vanvittig i så tæt en turnering. Og det er endda på trods af vanvittig mange skader sæson efter sæson. Inkl. i år. (Jeg vil stadig pointere, at det hold - selvfølgelig med en vis kvalitet - som kan undgå længevarende skader til deres 14 bedste spillere, vinder Premier League).

Og så lige et surt opstød til de utilfredse fans: Stødt holdet og stødt træneren! De er trods alt blot ansat til at prøve at få de resultater, som fansene ønsker. Er man utilfreds med kvaliteten, bør man rette sin frustration mod ejer, bestyrelse eller direktør.
Og til dem der siger Wenger selv burde gå. Hvorfor dog det??? Han tror og SKAL da tro på, at han er den bedste til jobbet, ellers er man jo ikke træner på det niveau.
Enig i det hele, dejligt indlæg!

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 30. May. 2017 23:17

Seb'82 wrote:Hvis jeg en dag får tiden og overskuddet til det, vil jeg meget gerne lave et længere indlæg. Her og nu vil jeg dog blot pointere, at jeg er tilfreds hvis forlængelsen passer. MEGET tilfreds. Frygter virkelig hvor Arsenal ville ligge de næste 5-10 år, hvis ikke Wenger var træner.

Hvis du mener Wenger er 100 % klubmand, burde han så ikke selv kunne se at han ikke er løsningen på Arsenals problemer i forhold til at få os tilbage til at kæmpe med om mesterskab og CL titler?
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 31. May. 2017 3:12

LasseP wrote:

Hvis du mener Wenger er 100 % klubmand, burde han så ikke selv kunne se at han ikke er løsningen på Arsenals problemer i forhold til at få os tilbage til at kæmpe med om mesterskab og CL titler?
Det ville jo være ensbetydende med at Wenger ikke tror på sig selv - hvilket han tydeligvis gør, og gudskelov for det. Som Seb82 så smukt skriver, ellers var han her netop ikke.

2 år mere til AW lyder godt i mine ører. Hvis man mener AW er så frygtelig burde man kigge lidt på klubbens formåen før 1996 - gennemsnitligt set ikke nogen prangende trofæsamling...
Wenger knows!

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 31. May. 2017 6:58

Vinzent wrote:2 år mere til AW lyder godt i mine ører. Hvis man mener AW er så frygtelig burde man kigge lidt på klubbens formåen før 1996 - gennemsnitligt set ikke nogen prangende trofæsamling...
Det var vist heller ikke så slemt, at være Arsenal supporter inden Wengers era begyndte, som nogen prøver at gøre det til. George Graham blev ansat i 1986 og stoppede i 1995 og i den tid vandt han følgende:

87 Ligacuppen
89 Ligaen
91 Ligaen
93 FA Cuppen
93 Ligacuppen
94 Cup Winners Cup

Image

Wenger har bestemt ikke overtaget en klub, der ikke har været vant til at vinde trofæer - tværtimod.

Grøn
Normal Bruger

Post by Grøn » 31. May. 2017 9:06

Jeg har det ambivalent med dit indlæg - bogstaveligt talt - og det skyldes, at du på én side fremhæver alverdens kvaliteter ved den kære franskmand, som kun de allermest ignorante Arsenal-fans (læs: Sir Hisss) vitterligt kan erklære sig uenig i. For blot at nævne få, så er det utvivlsomt, at Wenger er klubmand, at han er professionel og at han er en behagelig person samt, at tre FA Cup-sejre på fire år bestemt er godkendt. Derudover har du ret i, at fansene til enhver tid skal kunne se igennem deres vrede, i et eller andet omfang, så man på kampdagen er i stand til at stå 100% bag holdet.

Dog! Og det er desværre væsentligt, bliver argumenterne dels værdibaserede og dels nostalgiske, hvilket ikke fjerner fokus fra problemerne, vi ser i klubben nu. Den vindermentalitet, som vi så i lørdags på Wembley tyder på, at Wenger faktisk er i stand til at sætte holdet op selv til de store kampe. Desværre har fortællingen over de sidste mange år været, at det kun lykkes hver fjedre gang i ligaen. Og vindermentalitet er desværre - i min optik - en kvalitet, som er strengt nødvendig hvis man vil vinde noget som helst, der kræver konsistens over 38 kampe, ligemeget hvor godt holdet ellers er - se bare Leiceister og deres adskillelige 1-0-sejre midt i sæsonen sidste år. Læg dertil Wengers alternative transferpolitik (relativt til næsten hvilken som helst topklub i Europa), der gør, at vi hellere sælger end køber - og derfor falder bagud, samt en implicit målsætning om, at Champions League og en fjerdeplads i ligaen er tilstrækkeligt økonomisk (så hvorfor satse alt for meget?). Der er altså nogle faktorer i den måde, klubben drives på for tiden, der gør, at trods Wengers mange kvaliteter, må/skal (!) der stilles spørgsmålstegn ved situationen. Som topklub i Europa bliver man nødt til at tænke i status quo og hvordan den forbedres hele tiden, hvorfor spørgsmålet - og svaret på samme - bør fremstå meget simpelt: hvor er Arsenal nu, hvor skal Arsenal hen og vigtigst af alt, hvem kan få Arsenal derhen, hvor vi skal være? Svaret på de to første spørgsmål giver sig selv: vi er et skridt bag toppen, hvilket skal indhentes. Svaret på det tredje spørgsmål er jeg selv usikker på, for at være ærlig. Det kan sagtens være, at Wenger er den rette, hvis ellers bare alvoren går op for ham. Omvendt kan det også sagtens være, at han ikke er. Ikke at tænke i alternativer er i hvert fald naivt, ligemeget hvor flot et renommé manden må have. Vi er jo ikke Liverpool :twisted:
“Courage is what it takes to stand up and speak. Courage is also what it takes to sit down and listen.”
- Winston Churchill

MOLA_DK
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by MOLA_DK » 31. May. 2017 14:58

Med venlig hilsen
Morten

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 31. May. 2017 15:02

Michael-Arsenal wrote:
Gabe wrote:Så er det desværre bare med at vente på at Wenger offentliggør hvad der kommer til at ske..

Nu er det jo klubben, og ikke Wenger, der skal offentliggøre det. Forlængelsen er ikke en beslutning, som Wenger enerådigt tager.
Wenger vælger at blive og han bliver. Så jo lige nu bestemmer Wenger som den eneste top manager på kloden hvornår han forsvinder. Det har de sidste 3 års resultater tydeligt vist, som på ingen måde har været tilfredsstillende..

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 31. May. 2017 15:20

Det værste ved forlængelsen er, at man nu skal høre på 3 års hylen om "Wenger Out" mv., diverse ekspertkommentatorers og tidligere spillere sædvanlige udlægning af Arsenals mangler etc.

Og nej, jeg er ikke pro Wenger, men jeg er træt af høre på den evindelige negativitet omkring hans dispositioner, der for det meste er begrundet i hadet til manden og banaliteter, som f.eks. at han ikke lige har købt verdens top, top, top kvalitet (ofte fremført i samme sætning som, hvorfor han ikke fandt guldkornet i den franske 4. division før alle andre), fremfor saglige argumenter.

Allerhelst så jeg, at han var stoppet med et trofæ i hånden. Det må formentlig vente to år med at se om, det bliver tilfældet.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 31. May. 2017 15:57

Gabe wrote:
Michael-Arsenal wrote:

Wenger vælger at blive og han bliver. Så jo lige nu bestemmer Wenger som den eneste top manager på kloden hvornår han forsvinder. Det har de sidste 3 års resultater tydeligt vist, som på ingen måde har været tilfredsstillende..
Og hvem bærer skylden for det? Virker som om din "vrede" er rettet mod Wenger nemlig.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Post Reply