Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsene Wenger

Post by Alansmith » 4. Apr. 2017 6:03

Der har i et par uger været rygter om, at Arsenal vil ændre organisationen og herunder den ledelsesmæssige struktur. Der tales bl.a. om, at der ansættes/udpeges en sportsdirektør. Der kan blive tale om en ny rolle til Arsene Wenger.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 63611.html

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... senal.html

Er der nogen, der har set noget herom fra de mest seriøse journalister?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Apr. 2017 22:35

Kunne dagen i dag være dagEN hvor Arsene kommer til en konklusion..?

0-3 mod Crystal Palace....Et nederlag til Palace for første gang siden 1977..

For første gang..4 (FIRE) udebanekampe tabt i træk!!

41 dage..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 20. Apr. 2017 13:40

Wenger bruger ordet "We" når han taler om spillerne hvis kontrakter snart udløber..

"I think for all these cases where there is only one year to go, WE will enter into negotiations during the break."

Hvornår mon klubben annoncerer at man forlænger aftalen..?

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 21. Apr. 2017 9:30

peterdebel wrote:Wenger bruger ordet "We" når han taler om spillerne hvis kontrakter snart udløber..

"I think for all these cases where there is only one year to go, WE will enter into negotiations during the break."

At han siger We tror jeg ikke du skal lægge noget som helst i.
Det fleste vil efter kort tid begynde at identificere sig med deres arbejdsplads. Efter over 20 år er Arsenal lige så meget en del af Wenger som Wenger er af Arsenal. Jeg siger også Vi og Os om Arsenal.

En anden ting jeg studsede over, var i denne "artikel" med Ozil quotes fra hans bog på PLBOLD.
http://www.plbold.dk/nyhed/ozil-afsloer ... s-hver-dag
Hvor Ozil udtaler følgende:
- Wenger har en passion for dødboldssituationer, og Mesut Özil har aldrig haft en manager, som bruger så meget tid på dødbolde.
Det havde jeg absolut ikke gennemskuet, i forhold til hvor dårligt vi klarer os, og hvor få spillere vi har der angriber bolden på dødbolde kan jeg ikke få det til at hænge sammen.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 21. Apr. 2017 9:30

peterdebel wrote:Wenger bruger ordet "We" når han taler om spillerne hvis kontrakter snart udløber..

Det fleste vil efter kort tid begynde at identificere sig med deres arbejdsplads. Efter over 20 år er Arsenal lige så meget en del af Wenger som Wenger er af Arsenal. Jeg siger også Vi og Os om Arsenal.

En anden ting jeg studsede over, var i denne "artikel" med Ozil quotes fra hans bog på PLBOLD.
- Wenger har en passion for dødboldssituationer, og Mesut Özil har aldrig haft en manager, som bruger så meget tid på dødbolde.
Det havde jeg absolut ikke gennemskuet, i forhold til hvor dårligt vi klarer os, og hvor få spillere vi har der angriber bolden på dødbolde kan jeg ikke få det til at hænge sammen.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 21. Apr. 2017 17:24

cnissen wrote:

Er det ikke ved at være lidt af en myte, at vi er dårlige på dødbolde? Både offensivt og defensivt.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 21. Apr. 2017 20:03

Michael-Arsenal wrote:
cnissen wrote: Det havde jeg absolut ikke gennemskuet, i forhold til hvor dårligt vi klarer os, og hvor få spillere vi har der angriber bolden på dødbolde kan jeg ikke få det til at hænge sammen.
Er det ikke ved at være lidt af en myte, at vi er dårlige på dødbolde? Både offensivt og defensivt.
Tror efterhaanden, at det er blevet bevidst mange gange over de seneste par saesoner, at Arsenal i den bedre halvdel naar det kommer til forsvare og scorer paa doedbolde. Jeg vil gaette paa spild procenten er hoej, og at rationen maal/(frispark,hjoernespark) er lav. Derudover er problemet kampe, som west brom der fuldstaendig udstillede forsvaret.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Apr. 2017 19:55

Taber 0-2 til Spurs og næste runde venter Mourinho.

Hvis vi også taber den, vil det hedde minimum 10 nederlag i en sæson, på 38 kampe..

Vi skal mange år tilbage i tiden for at det senest er sket..

Kan ikke se det fornuftige at forlænge kontrakten.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 30. Apr. 2017 20:39

Wenger virkede sur under interviewet efter kampen og gik før det sidste spørgsmål. Tror det kan være fordi han godt er klar over at CL ikke længere er realistisk. Og at han ikke har flyttet vores resultater i pind de sidste 4-5 år. Af de andre top 6 hold så er de på nuværende tidspunkt lig med eller bedre end deres slutresultatet sidste sæson. Vi er så dårligere. Jeg kan heller ikke se begrundelsen for en forlængelse. Hvad skulle blive anderledes med Wenger ved roret? Er han efterhånden den eneste der tror han kan reopfinde sig selv? Kontrakten er underskrevet. Man kan jo ikke vente til slut på sæsonen med at bestemme sig. Der skal jo en anden på plads hvis han ikke underskriver. Og der kan man ikke vente med at finde en når sæsonen er slut. Så jeg tror den er underskrevet.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 30. Apr. 2017 20:43

Salledreng wrote:Wenger virkede sur under interviewet efter kampen og gik før det sidste spørgsmål. Tror det kan være fordi han godt er klar over at CL ikke længere er realistisk. Og at han ikke har flyttet vores resultater i pind de sidste 4-5 år. Af de andre top 6 hold så er de på nuværende tidspunkt lig med eller bedre end deres slutresultatet sidste sæson. Vi er så dårligere. Jeg kan heller ikke se begrundelsen for en forlængelse. Hvad skulle blive anderledes med Wenger ved roret? Er han efterhånden den eneste der tror han kan reopfinde sig selv? Kontrakten er underskrevet. Man kan jo ikke vente til slut på sæsonen med at bestemme sig. Der skal jo en anden på plads hvis han ikke underskriver. Og der kan man ikke vente med at finde en når sæsonen er slut. Så jeg tror den er underskrevet.
Det er skandaløst, hvis der forlænges.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 1. May. 2017 7:15

En kæmpe skandale. Men venter vi alle ikke bare på, hvornår kontraktforlængelsen bliver offentliggjort? Jeg har et meget spinkelt håb om, at Wenger ikke er ved roret næste sæson, men jeg er nu ret sikker på, at han faktisk har forlænget for lang tid siden.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 1. May. 2017 22:53

Enhver der følger NFL og Kroenkes hold - den evige taber franchise St. Louise Rams - nu LA Rams (I jagten på mere profit) vil efter en evighed med forlængelser af taber Head Coach Steve Fisher - ikke være det mindste overrasket hvis Wenger har fået en ny 3 årig kontrakt.
Kunne vi ikke bare blive købt af en kineser, araber el. lign der så fyrer helt boardet og Wenger. Om vi er ejet af en nareagtig amerikaner eller anden sugardaddy er sgu ligegyldigt. Kan bare ikke mere træde vande når alle andre klubber ræser forbi os.

Det citat der bedst beskriver afslutningen på Wenger epoken er "IT ENDS NOT WITH A BANG, BUT WITH A WHIMPER".
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 2. May. 2017 3:32

Sir_Hisss wrote:Enhver der følger NFL og Kroenkes hold - den evige taber franchise St. Louise Rams - nu LA Rams (I jagten på mere profit) vil efter en evighed med forlængelser af taber Head Coach Steve Fisher - ikke være det mindste overrasket hvis Wenger har fået en ny 3 årig kontrakt.
Kunne vi ikke bare blive købt af en kineser, araber el. lign der så fyrer helt boardet og Wenger. Om vi er ejet af en nareagtig amerikaner eller anden sugardaddy er sgu ligegyldigt. Kan bare ikke mere træde vande når alle andre klubber ræser forbi os.

Det citat der bedst beskriver afslutningen på Wenger epoken er "IT ENDS NOT WITH A BANG, BUT WITH A WHIMPER".
Bortset fra at han hedder Jeff Fisher og faktisk blev fyret i sidste sæson så har du ret i at Rams ikke har flyttet sig ret meget de sidste mange år. Og ja det kan være fuldstændig ligegyldigt hvem der ejer os så længe det er en ejer med ambitioner. Nævn en eneste storklub med respekt for deres omdømme der vil beholde en manager der ikke leverer trofæer. Nuvel en FA-cup er da bedre end ingenting men det er jo slet ikke nok.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 3. May. 2017 18:18

Graeme Souness har en interessant udlægning af den manglende afklaring af managersituationen i Arsenal. Han argumenterer, at der er en magtkamp internt, hvor Arsene Wenger skal acceptere en betydelig mindre rolle i en forlængelse. Dvs. at der ligger en kontrakt til ham, hvor der ansættes en over ham.

“What you hear now, with talk of Directors of Football coming in, it sounds like Arsenal are dictating the role Wenger will have next season. They sound like they are telling him: stay on our terms or not at all. Up to now, he has been the manager of all the departments at the club, but now he will be just a coach, so his influence will be diluted and he has to decide whether he wants to work in that new set-up.”

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 3. May. 2017 19:49

Alansmith wrote:Graeme Souness har en interessant udlægning af den manglende afklaring af managersituationen i Arsenal. Han argumenterer, at der er en magtkamp internt, hvor Arsene Wenger skal acceptere en betydelig mindre rolle i en forlængelse. Dvs. at der ligger en kontrakt til ham, hvor der ansættes en over ham.

“What you hear now, with talk of Directors of Football coming in, it sounds like Arsenal are dictating the role Wenger will have next season. They sound like they are telling him: stay on our terms or not at all. Up to now, he has been the manager of all the departments at the club, but now he will be just a coach, so his influence will be diluted and he has to decide whether he wants to work in that new set-up.”
Og hvis der er noget, man ønsker, så er det at få det taktiske geni, Wenger, i en rolle som træner.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply