Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Sir_Hisss
Normal Bruger

Re: Arsene Wenger

Post by Sir_Hisss » 21. Aug. 2016 0:23

2. 'Give me names' - taler for sig selv, £8M om året får du, og du har brug for navne? I 4 fucking år er hundredvis af strikers skiftet klub.

3. Bedre end dem vi har, altså fucking Sanogo som du af helt igennem psykopatiske årsager stadig beholder i klubben? Jamen selvfølgelig, så syntes opgaven umulig.

+20

Dinosauren er fuldstændig extinct.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 21. Aug. 2016 11:44

Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed længere, at Arsène Wenger er en stolt, gammel mand, der holder fast i principper, der ikke længere hører til i moderne fodbold. Men mon selve stoltheden også er en del af, hvad der holder klubben tilbage?

Wenger skulle eftersigende tjene £8m pund om året - det er i hvert fald blevet berettet både herinde og andre steder op til flere gange - hvilket svarer til lidt over £150k om ugen. Min lille lommefilosofi er, at vi får sværere og sværere ved at tiltrække nye spillere fra øverste hylde, da de i så fald med høj sandsynlighed skulle have en højere ugeløn end Wenger, hvilket på nuværende tidspunkt ikke er tilfældet for vores bedste spillere i truppen (Özil £140k, Alexis £130k, Walcott (rip) £110k). Mon hans egen stolthed og selvhævdelse er en lige så stor hæmsko for klubben, og særligt transfers, som hans ekstremt stringente tilgang til håndtering af klubbens likviditetsreserver? Jeg ville på ingen måde være overrasket.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 21. Aug. 2016 13:18

Det er så vanvittigt, at man åbenlyst kan erkende her efter to kampe, at holdet ikke rigtigt er klar endnu. Hvad fanden taler han om? Hvorfor helvede er holdet ikke klar til sæsonstart? Nu er vi 5 point bagefter de to manchesterklubber. Tror han, at det er point, som vi ikke senere får brug for, eller hvad? De 5 point kan ved sæsonafslutningen afgøre, om vi ender 1'er eller 2'er (ikke at der er nogen sandsynlighed for dét), eller om vi ender 4'er eller 5'er. Tæller pointene mindre, fordi transfervinduet stadig er åbent? Jeg er ret overbevist om, at jeg har til gode at læse den regel. Nu er det da heldigvis - forhåbentligt - sidste gang, vi skal være vidne til den slags inkompetence. Hvorfor fanden er holdet ikke klart til sæsonstarten? Og her menes ikke bare transfermæssigt, men også taktisk, fysisk og mentalt? Hvad helvede er det for en lallet tilgang til sit arbejde - som man oven i købet får langt over en million kr om ugen for. Det kan godt være, at det er et marathon og ikke en hundredemetersprint, men man ser sgu da heller ikke marathonløbere starte med at binde sine snørebånd og derefter at rende baglæns på de første to kilometer, efter fløjten har lydt.
De fleste har set det i noget tid, men nu må selv de sidste folk da erkende, at Wengers tid endegyldigt er forbi. En mand så dybt fanget i sin egen storytelling om økonomisk ansvarlighed, at han ikke længere er i stand til at gøre det, der burde være hans arbejde.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 21. Aug. 2016 17:12

Hvilke managere er egentlige ledige for tiden, hvis Arsene Wenger stoppes?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 21. Aug. 2016 18:43

Alansmith wrote:Hvilke managere er egentlige ledige for tiden, hvis Arsene Wenger stoppes?
Roy Hodgson er uden job så vidt vides...
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 21. Aug. 2016 18:44

ajakob wrote:
Alansmith wrote:Hvilke managere er egentlige ledige for tiden, hvis Arsene Wenger stoppes?
:)

Mancini, Bielsa, Pelligrini, Hiddink, Remi Garde, Van Gaal, Rudi Garcia
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 21. Aug. 2016 19:42

Vi har simpelthen brug for en klar ansvarsfordeling i vores klub. Det er vores aller største problem. Vi bør have en sportsdirektør som har ansvaret for transfers, mens træneren har ansvaret for holdet.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 22. Aug. 2016 9:49

Alansmith wrote:
ajakob wrote:

Wenger bliver ikke fyret, det ved vi allesammen. Men hvis vi alligevel leger med tanken, så er der kun to fra ovenstående liste, som jeg reelt synes er muligheder, og det er Pellegrini og Rudi Garcia.

Mancini er et kæmpe "nej tak", og vil kun fungere med en røvfuld penge i ryggen, og Bielsa er for ustabil.

Hiddink og van Gaal virker "over the hill" og Remi Garde har ikke rigtig bevist noget i mine øjne, og det er uden at lægge hans tid i Aston Villa ham til last.

Min egen personlige favoritløsning som "caretaker" ville være Heynckes, udstyret med en toårig kontrakt, hvorefter Tuchel overtog.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 22. Aug. 2016 9:55

Titi wrote:Vi har simpelthen brug for en klar ansvarsfordeling i vores klub. Det er vores aller største problem. Vi bør have en sportsdirektør som har ansvaret for transfers, mens træneren har ansvaret for holdet.
Problemet er jo ikke, at vi ikke har en sportsdirektør, men at vi har en manager, der tilsyneladende er ansvarsfri og en direktion, bestyrelse og ejerkreds, der har udstyret ham med den ansvarsfrihed.

Jeg tvivler i hvert fald på, at det vil hjælpe at sætte en sportsdirektør ind i mellem ham og Gazidis, der kan tvinge transfers igennem. Det vil der næppe komme noget godt ud af. Den eneste løsning med Wenger, er at han selv indser, at han ikke skal tænke på den økonomiske del af klubben eller at en uduelige ledelse fratager ham det ansvar de facto.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. Aug. 2016 11:26

Alansmith wrote:
ajakob wrote:

Laurent Blanc er vel også stadigvæk uden job efter Paris ansatte Emery.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 22. Aug. 2016 12:27

araAFC wrote:
Alansmith wrote:
ajakob wrote:

Laurent Blanc er vel også stadigvæk uden job efter Paris ansatte Emery.
Han ville godt nok være underwhelming, men kunne sagtens se os gå den vej.

Håber Don Simeone er klar på en challenge næste sæson, alle andre klubber har store managers, så vores muligheder er faktisk excellente for at hente ham.

Marcelinho er i øvrigt også uden job, han gjorde det glimrende i Villarreal og er ratet højt i Spanien.
Nyt brugernavn, please.

Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. Aug. 2016 12:47

Fabregas4 wrote: Han ville godt nok være underwhelming, men kunne sagtens se os gå den vej.

Håber Don Simeone er klar på en challenge næste sæson, alle andre klubber har store managers, så vores muligheder er faktisk excellente for at hente ham.

Marcelinho er i øvrigt også uden job, han gjorde det glimrende i Villarreal og er ratet højt i Spanien.
Jeg synes nu ikke, Blanc ville være så skidt.

Han var god for Bordeaux, skuffende som landstræner, men igen fin for PSG. Modstanden var ikke så stor, men det blev trods alt alligevel til 2 gange Double. I Champions League blev de heller aldrig sendt ud af et hold, hvor det var en decideret skuffelse, at de ikke vandt. Manchester City, Barcelona og Chelsea var endestationerne. Men de har bl.a. også slået Chelsea ud 2 gange.

Diego Simeone ville godt nok være en radikal ændring, men jeg tvivler på, at det nogensinde bliver aktuelt. Manden taler vist knap nok engelsk, og det er en lille ulempe.
Thomas Tuchel er spændende, for Dortmund har virket rigtig stærke under ham.

Jeg håber blot, man ikke laver et dumt valg, som eksempelvis Manchester United gjorde det. David Moyes var fin for Everton, men set i bakspejlet, så var det jo dømt til at gå galt. Heldigvis er løsningen på et trænerskifte heller ikke entydigt. Jeg er overbevist om, at der som minimum er en håndfuld trænere, der alle ville kunne løse opgaven flot.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 22. Aug. 2016 12:51

araAFC wrote:Diego Simeone ville godt nok være en radikal ændring, men jeg tvivler på, at det nogensinde bliver aktuelt. Manden taler vist knap nok engelsk, og det er en lille ulempe.
Hvorfor ville det være en radikal ændring?

Sproget ser jeg ikke nødvendigvis som et problem. Pochettino talte heller ikke engelsk, og han har gjort det fint.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 22. Aug. 2016 12:58

araAFC wrote:
Fabregas4 wrote: Han ville godt nok være underwhelming, men kunne sagtens se os gå den vej.

Jeg synes nu ikke, Blanc ville være så skidt.

Han var god for Bordeaux, skuffende som landstræner, men igen fin for PSG. Modstanden var ikke så stor, men det blev trods alt alligevel til 2 gange Double. I Champions League blev de heller aldrig sendt ud af et hold, hvor det var en decideret skuffelse, at de ikke vandt. Manchester City, Barcelona og Chelsea var endestationerne. Men de har bl.a. også slået Chelsea ud 2 gange.

Diego Simeone ville godt nok være en radikal ændring, men jeg tvivler på, at det nogensinde bliver aktuelt. Manden taler vist knap nok engelsk, og det er en lille ulempe.
Thomas Tuchel er spændende, for Dortmund har virket rigtig stærke under ham.

Jeg håber blot, man ikke laver et dumt valg, som eksempelvis Manchester United gjorde det. David Moyes var fin for Everton, men set i bakspejlet, så var det jo dømt til at gå galt. Heldigvis er løsningen på et trænerskifte heller ikke entydigt. Jeg er overbevist om, at der som minimum er en håndfuld trænere, der alle ville kunne løse opgaven flot.
Chelsea og City burde de jo have slået, i sær City sidste sæson, som var brutalt ringe. Jeg har intet ektraordinært set over ham at jeg ville have ham over Wenger.

Don Simeone ville være anderledes, ja, men han ville bringe os tilbage der, hvor vi høre til. I sær i CL, de store aftener i kvartfinalerne, og semifinalerne savner jeg i den grad, og det bedste af det hele er, at vi ville have en chance mod et hvert hold. Sproget ser jeg ikke som et problem, alle ved, hvad han står for, han er frygtindgydende.

Taler Conte engelsk egentlig? Ajakob nævner Pochetinho.
Nyt brugernavn, please.

Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. Aug. 2016 13:10

ajakob wrote:
araAFC wrote:Diego Simeone ville godt nok være en radikal ændring, men jeg tvivler på, at det nogensinde bliver aktuelt. Manden taler vist knap nok engelsk, og det er en lille ulempe.
Hvorfor ville det være en radikal ændring?

Sproget ser jeg ikke nødvendigvis som et problem. Pochettino talte heller ikke engelsk, og han har gjort det fint.
Den radikale ændring er baseret på spillestil. Fra "den pæne dreng" til "den slemme dreng". Alle må være enige om, at spillet i Atl. Madrid er meget modsat det, som vi ser i Arsenal.

Jeg medgiver dog, at spillermaterialet i Arsenal i nogen grad hurtigt kunne tilpasses en mere aggressiv spillestil. Forsvaret burde ikke give problemer, ej heller den centrale midtbane med folk som Coquelin, Xhaka, Ramsey og Wilshere. Offensivt er Alexis som skabt til det arbejdssomme, ligesom Giroud også fra tid til anden kan kæmpe røven ud af buskerne. Welbecks arbejdsiver kender vi ligeledes. Özil ser doven ud til tiden, men laver meget kloge løb i sit presspil, når han så gør det.

Post Reply