Mikel Arteta

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Mikel Arteta

Post by peterdebel » 3. Aug. 2020 21:36

Hvor ER det vigtigt at vores fans nu endelig kan sejre noget succes.

https://youtu.be/ZheLeXw9GkM
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Gunner321
Normal Bruger

Post by Gunner321 » 11. Aug. 2020 9:40

IpswichHorse wrote:
23. Jul. 2020 9:47
Arteta er langt fra en mand med en plan. Han nyder fin anerkendelse fra spillerne. Formentlig fordi han var anfører for en del af dem for få år siden. Men hans taktiske egenskaber lader en hel del tilbage at ønske. Det er en mand uden en plan B og han evner ikke at lave justeringer under kampene, der får den fornødne indflydelse.

Han snakker en del og processen og faser vi skal igennem for at genopbygge holdet. Men hvor skal processen lede hen? Nogle gange spiller han 4-3-3, andre gange 3-5-2 eller 5-4-1. Der er ikke nogen kontinuitet og jeg kan ikke se, hvor spillernes kræfter og vores tålmodighed med dårlige resultater skal lede hen.

At vi får gode resultater mod et Liverpool hold med tømmermænd og et City hold, hvor vi parkerer bussen 100 procent er ikke noget, vi skal lægge for meget i. Det er ikke den måde, Arsenal spiller fodbold på, og det er ikke et bæredygtigt setup. Det er fint for nu, men det får os reelt ingen vegne. Det kan godt være at vi når FA Cup finalen, men hvis vi skal stå og pakke os igen i 85 minutter, så vil jeg hellere være det foruden. Europa League kunne jeg heller ikke være mere ligeglad med. Den har ikke bragt os meget lykke i de seneste to forsøg. Nærmere bare trætte spillere, der har underpræsteret i den hjemlige liga.

Jeg kan godt lide Mikel, men ikke som træner. Dertil mangler han for meget. Vi kan ikke skabe en kamp og det skyldes både spillere såvel som træner. Jeg er ked af at sige det, men han minder om Emery og er mere eller mindre clueless, når det kommer til det taktiske setup. Emery havde dog lidt i starten, hvor vores presspil fungerede rigtig fint, men det slap også op.

Mange snakker om at han skal have et transfervindue eller to til at bevise sit værd. Ligesom det var tilfældet med Emery. Men hvis ikke manden er i stand til at formidle sin taktik og sine visioner til spillere i Arsenal, som enten har spillet i nogle af Europas største klubber eller er unge og formbare, så er han altså heller ikke stand til at løfte et hold længere op end 8.pladsen.

Uden for murene viser fadæsen med Guendouzi også, at Arteta ikke har det greb om spillerne, som han selv og klubben gerne vil udvise, at han har. Guendouzi er vores største talent og en stjerne i svøb. Måske man skulle tænke i nye baner i stedet for at disciplinere ham med karantæner og udeladelser i spillertruppen.
Arteta er da præcis en mand med en plan. Syntes det er ret tydeligt. Han skal også have tid til at prøve forskellige ting af taktisk. Rom blev ikke bygget på en dag. Han har da allerede løftet holdet en del. Det kan da godt være, at hans ændringer i nogle af kampene ikke har været givende, men det er stadig de samme spillere.

Han har da både sejret over Chelsea, ManU, City og Liverpool. Det kan godt være at vores spil ikke har været prangende, men en sejr er en sejr. Vi har ikke truppen til at spille de flotteste spil, så han udnytter spillerne fint – kæden er trods alt ikke stærkere end det svageste led. Så hvis vi skal spillede defensivt for at vinde trofæer/komme tilbage i top 4, så er det bare sådan det er. Vi har ikke et hold som vores konkurrenter.

Det kan godt være at han som træner har nogle mangler, det er jeg ikke uenig i, men han har det vi har manglet længe. En manager der sætter truppen på plads. Er selv skide ærgerlig over at vi højst sandsynligt mister Guen, men hvis det er det, som der skal til, så er det ok med mig. Er sikker på at han skal have et vindue eller to, men det er bestment ikke det samme tilfælde som med Emery. Emery tabte langsomt truppen, da hans sproglige kompetencer ikke tilstrækkelige. Kommunikation er nok det vigtigste redskab for en manager.

Han står over for et kæmpe arbejde, da vi nærmest har uendeligt meget dødvægt i truppen, og vi oven på pandemien står dårligt stillet økonomisk. Det bliver spændende at se, hvad vi får handlet. Hvis vi kan få forlænget /købt Ceballos + Partey står vi rigtig stærkt på midtbanen. Xhaka er simpelthen for dårlig, han udsætter forsvaret gang på gang på gang, spiller bolden tilbage, og er generelt utrolig langsom og er så træt af at se det. Så hvis vi kan få ham bænket og få en rigtig defensiv midtbane, tror jeg forsvaret vil se bedre ud. Derudover står vi til at få Willian på en fri, hvilket giver god mening i mit hoved, selvom jeg ikke kender hans nuværende niveau. Men penge er der ikke mange af, så en gratis spiller der kan spille flere positioner giver god mening. Hvad der skal ske med vores forsvar tør jeg ikke sige, for det mest optimale ville jo være, at gå ud over købe noget klasse, men det er der desværre ikke penge til. Men vi får jo også den unge franskmand, Saliba, som vidst skulle have spillet en rigtig god sæson. Han bliver spændende at følge. Men spørgsmålet er om han er klar. Auba ser ud til at forlænge, hvilket bare er en fornøjelse.

Generelt er jeg rigtig tilfreds med Arteta som manager. Det bliver spændende at følge ham gennem en hel sæson, og se hvad hans begrænsede erfaring kommer til at betyde. Kampen om top 4 er hård, og håber vi kan spille med. Der skal ryddes op i truppen, det er nok vigtigst, og derefter, tror jeg, at resultaterne nok skal komme. Om det er i løbet af næste sæson, eller om der går et par år, må tiden vise. men jeg er optimistisk. 8)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Aug. 2020 21:43

Med sejren over Liverpool i Commmunity Shield, PL optakten: "Mikel Arteta already has more wins (5) against the Big Six than Unai Emery (3)" og allerede 2 sejre over Klopp.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply