Mikel Arteta

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Mikel Arteta

Post by AndersArsenal » 25. Dec. 2019 11:17

Han var en af dem, jeg håbede på, da Wenger gik af. Nu sker det så på baggrund af uheldige omstændigheder, men jeg føler, at det her er det rigtige for klubben. Ligeledes en spændende staff, han har fået lov til at køre ind.

Med Arteta føler jeg mig oprigtigt tiltrukket til Arsenal igen. Vi mistede mere og mere identitet under Emery, der behandlede vores klub, og deraf den taktiske tilgang, som nedrykningspotentiale. Det var umuligt at forene sig med, og med de udtalelser og budskaber af MA har viderebragt, siden han tiltrådte, så lader han til eksakt at være bevidst om ''the magnitude of this job''.

Jeg glæder mig til at følge det her projekt. Elskede ham som spiller for os, og kommer forhåbentlig til det samme som træner.

Og tak til Freddie.
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 25. Dec. 2019 19:28

Taget fra en tråd på bold om vores nye målmandstræner.
Han lyder da rimelig spændende? 8)

"Han revolutionerede virkelig målmandstræningen i FCN. Flemming P kaldte den for "Unik" og "Enestående i Skandinavien" og det så da også anderledes og fascinerende ud.

Herudover er han på et teoretisk plan en af de meste anerkendte målmandstrænere i Europa og en en hyppig oplægsholder på diverse målmandssymposiums (jo der afholdes den slags)."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Jan. 2020 22:53

En flot, flot 2-0 sejr over Manchester United viser at der er potentiale i både vores spillere og trænerstab
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Jan. 2020 22:56

4 kampe under Artetas nye ledelse og det ser ud som om at trænerteamet allerede har gjort en positiv indflydelse forhåbentlig går vi mere positive tider i møde, men vi tager en kamp ad gangen.

Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Mar. 2020 18:45

For første gang under Arteta vinder vi den tredje sejr i træk i PL, da vi hjemme slår West Ham 1-0.

Ja, mange af vores kampe i PL har været en smule rodet siden Arteta tog over som manager den 26 december 2019 men der er tegninger til at vi er på vej i den rigtige retning. Efter det uheldige hjemmenederlag mod Chelsea på 1-2, slår vi ugen efter, d. 1/1-20, Manchester United hjemme 2-0. og får point ude mod Chelsea og Crystal Palace. Vinder over Newcastle og ikke mindst Everton hjemme. Og senest West Ham dags dato.

Selvfølgelig vokser træerne ikke ind i himlen, da vi ikke er med i Europa League mere og må forventes at få det svært på Ethiad mod Manchester City. Kampen om topplaceringerne i PL er benhård og kun få point skiller holdene fra 5. til 12. plads, så hver eneste kampdag er en test for vores hold.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Jul. 2020 20:30

Med Mikel ved roet vinder vi 2-0 ude mod Wolves.

For første gang siden 2012 at vi får en sejr deroppe i Midland. En langsom positiv forvandling ser ud til at være i gang. Vores 4. sejr i træk.

Sammenligner man vores nuværende træner mod vores tidligere ser det pr. dags dato således ud efter 21 kampe:

Emery: W8 L4 D9 Pts. 33 GF 42 GA 31 GD 11
Arteta: W12 L4 D5 Pts. 41 GF 32 GA 18 GD 14

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Jul. 2020 21:59

theo-walcott wrote:
21. Dec. 2019 11:23
Hvem blir hans assistent?
Assistent på bænken er hollandske Albert Stuivenberg som også har været Van Gaals' og Giggs' assistent i...United :?

Havde en professionel karriere i Freynoord, Haarlem og Telstar i Holland. Har været direktør i hollandske Molenbeek og ungdomstræner i saudiske Al-Jazeera. Senere assistent for Wales' landshold.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 8. Jul. 2020 0:25

Mener du belgiske Molenbeek ?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 8. Jul. 2020 7:17

Jan BRX wrote:
8. Jul. 2020 0:25
Mener du belgiske Molenbeek ?
Ja, belgisk. Går ikke så meget op i det. Det vigtigste er, at han, sammen med Arteta & Co., lægger en plan så vi får 3 point når vi spiller.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 11. Jul. 2020 10:53

Rygtet sagde, at Arteta var en hård/bestemt hund både på og uden for banen. Han går op i disciplin og specielt klubånd (f.eks. var det Arteta og Van Persies koner, som sørgede for at koner og kærester mødte hinanden noget mere - også privat).
Hvis en spiller ikke kan indordne sig efter en "advarsel" fra chefen, så er det ud af klappen. For ingen er større end klubben. Jeg tror det for alle til at træne hårdere og bedre. Man ved man har en chance, bare man arbejder for det.
I mine øjne minder Artetas stil lidt om Fergies. En stil som jeg godt kan lide.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Jul. 2020 19:20

Godt nok bliver det til et nederlag ude mod vores naboer 1-2 men det er efter en kamp hvor vi tager taktstokken og dikterer spillet i stort set alle 90 minutter, mens modstanderen blot står tilbage og venter. Det bliver fatalt, at vores midterforsvar er i gavehumør og vores målmand Martinez må diske op med flere klasseredninger.

Vi har tabt 21 point fra vindende positioner i denne sæson 19/20. Kun West Ham (24) har tabt flere.. :!:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Jul. 2020 0:52

Arteta giver andre trænere noget at tænke over :lol: :

Image

Image

Keep it up, Mikel!

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 23. Jul. 2020 9:47

Arteta er langt fra en mand med en plan. Han nyder fin anerkendelse fra spillerne. Formentlig fordi han var anfører for en del af dem for få år siden. Men hans taktiske egenskaber lader en hel del tilbage at ønske. Det er en mand uden en plan B og han evner ikke at lave justeringer under kampene, der får den fornødne indflydelse.

Han snakker en del og processen og faser vi skal igennem for at genopbygge holdet. Men hvor skal processen lede hen? Nogle gange spiller han 4-3-3, andre gange 3-5-2 eller 5-4-1. Der er ikke nogen kontinuitet og jeg kan ikke se, hvor spillernes kræfter og vores tålmodighed med dårlige resultater skal lede hen.

At vi får gode resultater mod et Liverpool hold med tømmermænd og et City hold, hvor vi parkerer bussen 100 procent er ikke noget, vi skal lægge for meget i. Det er ikke den måde, Arsenal spiller fodbold på, og det er ikke et bæredygtigt setup. Det er fint for nu, men det får os reelt ingen vegne. Det kan godt være at vi når FA Cup finalen, men hvis vi skal stå og pakke os igen i 85 minutter, så vil jeg hellere være det foruden. Europa League kunne jeg heller ikke være mere ligeglad med. Den har ikke bragt os meget lykke i de seneste to forsøg. Nærmere bare trætte spillere, der har underpræsteret i den hjemlige liga.

Jeg kan godt lide Mikel, men ikke som træner. Dertil mangler han for meget. Vi kan ikke skabe en kamp og det skyldes både spillere såvel som træner. Jeg er ked af at sige det, men han minder om Emery og er mere eller mindre clueless, når det kommer til det taktiske setup. Emery havde dog lidt i starten, hvor vores presspil fungerede rigtig fint, men det slap også op.

Mange snakker om at han skal have et transfervindue eller to til at bevise sit værd. Ligesom det var tilfældet med Emery. Men hvis ikke manden er i stand til at formidle sin taktik og sine visioner til spillere i Arsenal, som enten har spillet i nogle af Europas største klubber eller er unge og formbare, så er han altså heller ikke stand til at løfte et hold længere op end 8.pladsen.

Uden for murene viser fadæsen med Guendouzi også, at Arteta ikke har det greb om spillerne, som han selv og klubben gerne vil udvise, at han har. Guendouzi er vores største talent og en stjerne i svøb. Måske man skulle tænke i nye baner i stedet for at disciplinere ham med karantæner og udeladelser i spillertruppen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Aug. 2020 0:11

Det kan godt være Arteta ikke altid lige har en plan men...

Se hans engagement under kampen:

https://youtu.be/_TakJT6c4iU

FA CUP CHAMPIONS 19/20!!

Image

Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 3. Aug. 2020 19:39

Jeg har det helt fint med Artetas my way or the highway. Alt for længe har folk som Özil kunne levere en halv indsats uden konsekvens. Ud med dem. Også selvom det koster et stort talent. Dem findes der heldigvis flere af.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply