Forum er død

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Forum er død

Post by peterdebel » 6. Sep. 2018 0:35

IpswichHorse wrote:
6. Sep. 2018 0:04
Har lige tjekket Facebook-gruppen og det er vel egentlig ret tydeligt, at de to kanaler (forum og Facebook) løser tilfredsstiller to forskellige behov.

Facebook er til de hurtige kommentarer, links, opdateringer og delinger mens forum har den kvalitet, at man kan gå lidt mere i dybden med sine indlæg. Derfor tror jeg også på, at begge dele kan leve videre hvis man mestrer at bruge dem efter hensigten. Ikke at jeg skal gøre mig til bussemand og diktere hvilke typer indlæg, der er passende hvor, men i højere grad fordi at jeg fornemmer, at mange brugere ikke længere er her på forum fordi kvaliteten er dalende hvis ikke allerede så langt ned den kan komme.

Det nytter derfor heller ikke at konkurrere med Facebook på Facebooks præmisser. Det er en tabt kamp i og med at flere brugere tilbringer flere af deres timer derinde. I min optik bør man istedet skære ind til benet her på forum, reducerer støjen og lade den forstyrre Facebook-følgerne og istedet fokus på substans og kvalitet i indholdet. Jeg skal understrege, at jeg ikke har været vist det store engagement selv, men kunne sagtens finde på det hvis niveauet hæves og folk gider forholde sig sagligt til det hinandens synspunkter og anerkende, at der bliver brugt noget tid på det.

At forummet ikke har den rigtige farve bør ikke vel ikke være den store hindring for at folk engagerer sig mere. Skulle man ikke starte med at finde ud af om der er en reel interesse for det her? Man burde finde moderatorer der er ansvarlige for at investere tid og har skrive færdighederne i orden. Der bør ryddes ud i den gamle moderatorstab og de burde give faklen videre, såfremt der er nogen, der ønsker at bære den videre.

Hvis ikke der er opbakning. Ja, så er det sådan det er.

Det er selvfølgelig rigtig nok, men personligt syntes jeg det er lidt spild af tid og kræfter at lave lange Prematch og Postmatch analyser af opstillinger, karantæner, skader osv. og så sidde og se Facebook med et par enkelte tag:
"Hvem syntes du der skal starte mod XX" og "Hvem var kampens bedste spiller? (Uden begrundelse)" samler 40-50 kommentarer. Mange af disse har også gode og fine betragtninger, feks en spiller nu spiller en god kamp fordi XX."

Det kan så ærge mig, at de mange som bruger og skriver på Facebook ikke kommer med sine betragtninger i feks. Spillertrådene..? :!:

Kvaliteten er måske dalende herinde?. Det ved jeg ikke, men når der ikke er noget response fra andre end de 2-3 faste brugere, så er det svært at komme ping-pong dialog i trådene, eller rettere sagt: Kan folk relatere til det man skriver?

Enig i at moderatorerne må komme på banen, og så finde et link med de moderatorer som styrer Facebook og så feks. lukke Livetrådene herinde (ved en rød hængelås) og skrive at al debat kører nu på Facebook.

Det er 2 forskellige behov, ja. Men al der skrives på Facebook bliver ikke "gemt i en tråd" hvor man kan gå 2 måneder tilbage, og det kan ærge mig meget.

Personligt syntes jeg at det er lidt en underlig holdning af moderatorerne på Facebook.
De forstår ikke at skrive en udtalelse på debatforum/herinde om at de helst ser nyheder vedr. taktik, spillere, de enkelte kampe, Livekampe og MoM foregår på Facebook.

For mig virker det som om at tavshed for dem, er guld.

Personligt ville jeg ikke skrive det ene sted, Facebook, for så at gå ind i dette forum og så skrive det samme.

Det undrer også mig at de Moderatorer som burde stå for hjemmesiden, Ginnerup og andre ikke er mere aktive end tilfældet er.

Jeg er bare glad for at vi, forhåbentlig, har fået en dialog igang, hvor vi dagligt/ugeligt/månedligt kan drøfte nu og på sigt, hvad der skal til, for at vi kan få folk til at interessere sig for klubben selvom vi ikke har nogle danske spillere rende de rundt i klubben.

Rigtig nok at farven måske ikke har den store betydning.

Tænker bare, at hvis man som ny bruger kom herind og så de lyseblå farver, så var det ikke ligefrem i rød/hvid stemning man kom i..

Og noget jeg tidligere har spurgt om, men ikke fået svar:

Er det noget teknisk der gør problemet? (Og ja, jeg spørger både de nye moderatorer og gamle folk. Hvis der er nogle tilbage fra dengang det var rødt).

Ved ikke om jeg kan forvente svar denne gang? :|
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 10. Sep. 2018 19:50

Jeg sendte en mail til en af vores moderatorer for snart 4 dage siden og har stadig ikke fået svar på hvordan vi kan optimere vores forum og hvordan man bliver en del af den stab der har nogle rettigheder.
Jeg synes egentlig det er møg ærgerligt, at der ikke er flere der taget teten på at få gang i det her lækre fællesskab som ellers har kørt i mange år.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Sep. 2018 18:58

Gabe wrote:
10. Sep. 2018 19:50
Jeg sendte en mail til en af vores moderatorer for snart 4 dage siden og har stadig ikke fået svar på hvordan vi kan optimere vores forum og hvordan man bliver en del af den stab der har nogle rettigheder.
Jeg synes egentlig det er møg ærgerligt, at der ikke er flere der taget teten på at få gang i det her lækre fællesskab som ellers har kørt i mange år.
Enig. Jeg gider ikke poste mere energi herinde, hvis 80% er ligeglade...

Gladen og overskuddet er væk!!

Hvorfor skrive på Facebook, når det man skriver ikke gemmes i tråde, men forsvinder hurtigere, end en teenager kan sluge en Big Mac.

Er der nogle der opdaterer Facebook som har en mening om dette eller blot en simpel udtalelse?

På forhånd tak for svar.

Iøvrigt underligt at vi ikke ved navnene bag Facebook gruppen..

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 11. Sep. 2018 20:41

peterdebel wrote:
11. Sep. 2018 18:58
Gabe wrote:

Hvorfor skrive på Facebook, når det man skriver ikke gemmes i tråde, men forsvinder hurtigere, end en teenager kan sluge en Big Mac.

Er der nogle der opdaterer Facebook som har en mening om dette eller blot en simpel udtalelse?

På forhånd tak for svar.

Stop nu med at snak om Facebook og koncentrere dig om at vi skal have flere der har indflydelse herinde. Det er det her forum der er problemet. Så lad os få det her op at køre og spar os for det Facebook piveri en gang for alle.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Sep. 2018 22:55

Gabe wrote:
11. Sep. 2018 20:41
peterdebel wrote:
11. Sep. 2018 18:58
Gabe wrote:

På forhånd tak for svar.

Stop nu med at snak om Facebook og koncentrere dig om at vi skal have flere der har indflydelse herinde. Det er det her forum der er problemet. Så lad os få det her op at køre og spar os for det Facebook piveri en gang for alle.
Jeg piver ikke. Jeg er blot realist over at debatten, og trådene, er væk herfra og hvor mon de er flyttet hen.

Jeg har tilbudt min hjælp for over 1 måned siden til at kunne ændre tråde. Rungende tavshed.

Så lad mig sige det på en anden måde:

Hvad vil DU gøre for at få debatten og folk herind herind når moderatorerne ikke svarer..?

Moderatorer som ArsenalDanmark har sat til at bruge energi andre steder end forum.

Hvis jeg havde evnerne, så var Forum i røde og hvide farver for 2-3 år siden.

PS. Har ikke lyst til at sidde og blive småsur/skældes over Arsenal Danmarks arbejdsfordeling og hvor de ligger kræfterne, når der alligevel ikke er noget svar fra Moderatorerne, for nogle må jo syntes det ikke er nødvendigt at få folk herind, når det hele kører fint andetsteds eller at det ikke er nødvendigt at lukke/låse kamptrådetråde, oprette MoM efter slutfløjt, eller at kommentere på de andre kampe i ligaen.

Det meste er jo skrevet fra min side af og kommentarer er taget til efterretning.

Det kunne være spændende at høre andres brugers holdning, hvis de da kan sammenfatte en kommentar på et par linjer.

Nu har jeg så, endnu engang, lavet optakt til en af vores kamp, så må vi se om folk kommet med deres bud på opstilling og kampbilled og hvem der skal have muligheden og hvorfor. Blot et pip kunne være rart så vi kan få det op og køre, for det er folk vel enige i?
Last edited by peterdebel on 13. Sep. 2018 6:22, edited 2 times in total.

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 12. Sep. 2018 17:18

Jeg kan sagtens komme med min holdning omkring emnet, selvom jeg ikke har været specielt aktiv.
Som i alle sammen nævner har forummet generelt været forladt. Jeg selv nyder at kunne gå herind og læse opslag, kommentarer og debatter, men har ikke været særlig god til at deltage. Men det har egentlig også en del at gøre med manglen på engagement fra moderatorerne, det utroligt kedelige og gammeldags design af hjemmesiden osv.

Jeg vil så også nævne at min interesse for Arsenal egentlig er faldet markant under Wenger's sidste tid i klubben. Der skete ikke fornyelse, og jeg tror ikke engang at jeg sagde "næste år" på noget tidspunkt. Mit evindelige arsenal-håb var egentlig dødt. Det håber jeg vil komme tilbage når nu Emery engang får klubben (og DEFENSIVEN) op at stå igen.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 14. Sep. 2018 10:19

Jeg er på linje med jer, der mener, at der ikke har været gjort nok for forummet hvad angår layout/design og også oprettelse af post-match-tråde inkl. afstemninger.
Det er efterhånden 3-4 år siden (tror jeg), at det lyseblå design kom til. Nu er jeg ikke grafiker, men det er vel ikke det sværeste at ændre på.
Og hvis en bruger som kallemalle er flink at tilbyde sin hjælp, har jeg svært ved at forstå, at den hjælp ikke accepteres.

Sidste sæson og i nogen grad også sæsonen forinden var min begejstring og entusiasme for Arsenal dalende, og jeg blev ofte træt af den negative/giftige tone og stemning omkring Wenger og klubben, som til tider smittede af på debatter.
Der skulle ikke så meget dårligt spil eller resultater til, før der kom Wenger out-beskeder og indlæg med ret nedladende og grimt sprog.
Det har også påvirket mængden af mine indlæg her på siden.
Den nye sæson med Emery gør mig mere optimistisk og bare spændt på den nye sæson, så jeg vil gerne deltage mere herinde. Og det håber jeg, at andre også vil :)
Jeg kommer aldrig til at deltage aktivt i debatter på Facebook-siden. Det er slet ikke det rigtige format for mig. Men jeg synes ikke, at vi her på siden bør snakke så meget om Facebook. Hvis folk hellere vil chatte om Arsenal på Facebook skal de have lov til det.
Jeg tror, at hvis folk ser meget liv herinde på Arsenaldebat og nogle gode debatter/tråde, at folk af sig selv vil blive mere aktive. Det håber jeg i hvert fald.
Jeg deltager sjældent i kampenes live-tråde, da jeg foretrækker at koncentrere mig om at se kampen. Men det kan være fint nok at se jeres kommentarer i løbet af kampen.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 14. Sep. 2018 10:48

Cliffen wrote:
14. Sep. 2018 10:19
Jeg er på linje med jer, der mener, at der ikke har været gjort nok for forummet hvad angår layout/design og også oprettelse af post-match-tråde inkl. afstemninger.
Det er efterhånden 3-4 år siden (tror jeg), at det lyseblå design kom til. Nu er jeg ikke grafiker, men det er vel ikke det sværeste at ændre på.
Og hvis en bruger som kallemalle er flink at tilbyde sin hjælp, har jeg svært ved at forstå, at den hjælp ikke accepteres.

Sidste sæson og i nogen grad også sæsonen forinden var min begejstring og entusiasme for Arsenal dalende, og jeg blev ofte træt af den negative/giftige tone og stemning omkring Wenger og klubben, som til tider smittede af på debatter.
Der skulle ikke så meget dårligt spil eller resultater til, før der kom Wenger out-beskeder og indlæg med ret nedladende og grimt sprog.
Den nye sæson med Emery gør mig mere optimistisk og bare spændt på den nye sæson, så jeg vil gerne deltage mere herinde. Og det håber jeg, at andre også vil :)
Jeg kommer aldrig til at deltage aktivt i debatter på Facebook-siden. Det er slet ikke det rigtige format for mig. Men jeg synes ikke, at vi her på siden bør snakke så meget om Facebook. Hvis folk hellere vil chatte om Arsenal på Facebook skal de have lov til det.
Jeg tror, at hvis folk ser meget liv herinde på Arsenaldebat og nogle gode debatter/tråde, at folk af sig selv vil blive mere aktive. Det håber jeg i hvert fald.
Jeg deltager sjældent i kampenes live-tråde, da jeg foretrækker at koncentrere mig om at se kampen. Men det kan være fint nok at se jeres kommentarer i løbet af kampen.
Rigtig fint indlæg. Meget enig i alle synspunkterne. :)

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 14. Sep. 2018 14:14

Super fedt at folk byder ind i denne tråd. :mrgreen:
Lad os nu droppe snakken om Facebook og koncentrere os om hvordan det bliver mere lækkert og livligt herinde.

Jeg skrev for 7 dage siden og har stadig ikke fået et svar fra en moderator, hvordan får vi den i spil og flere tilføjelser?

Bargan
Arsenal Danmark medlem

Post by Bargan » 15. Sep. 2018 9:04

Gabe wrote:
14. Sep. 2018 14:14
Super fedt at folk byder ind i denne tråd. :mrgreen:
Lad os nu droppe snakken om Facebook og koncentrere os om hvordan det bliver mere lækkert og livligt herinde.

Jeg skrev for 7 dage siden og har stadig ikke fået et svar fra en moderator, hvordan får vi den i spil og flere tilføjelser?
Hørt!

Måske skal man stille en forespørgsel på Facebook... :wink:

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 15. Sep. 2018 15:33

IpswichHorse wrote:
6. Sep. 2018 0:04
Har lige tjekket Facebook-gruppen og det er vel egentlig ret tydeligt, at de to kanaler (forum og Facebook) løser tilfredsstiller to forskellige behov.

Facebook er til de hurtige kommentarer, links, opdateringer og delinger mens forum har den kvalitet, at man kan gå lidt mere i dybden med sine indlæg. Derfor tror jeg også på, at begge dele kan leve videre hvis man mestrer at bruge dem efter hensigten. Ikke at jeg skal gøre mig til bussemand og diktere hvilke typer indlæg, der er passende hvor, men i højere grad fordi at jeg fornemmer, at mange brugere ikke længere er her på forum fordi kvaliteten er dalende hvis ikke allerede så langt ned den kan komme.

Det nytter derfor heller ikke at konkurrere med Facebook på Facebooks præmisser. Det er en tabt kamp i og med at flere brugere tilbringer flere af deres timer derinde. I min optik bør man istedet skære ind til benet her på forum, reducerer støjen og lade den forstyrre Facebook-følgerne og istedet fokus på substans og kvalitet i indholdet. Jeg skal understrege, at jeg ikke har været vist det store engagement selv, men kunne sagtens finde på det hvis niveauet hæves og folk gider forholde sig sagligt til det hinandens synspunkter og anerkende, at der bliver brugt noget tid på det.

At forummet ikke har den rigtige farve bør ikke vel ikke være den store hindring for at folk engagerer sig mere. Skulle man ikke starte med at finde ud af om der er en reel interesse for det her? Man burde finde moderatorer der er ansvarlige for at investere tid og har skrive færdighederne i orden. Der bør ryddes ud i den gamle moderatorstab og de burde give faklen videre, såfremt der er nogen, der ønsker at bære den videre.

Hvis ikke der er opbakning. Ja, så er det sådan det er.
Helt enig.
Et forum og en facebook page har forskellige forcer og i stedet for tvinge folk et sted hen, så bør man udnytte de forcer de har og skabe en bedre samlet oplevelse. En chat er endda endnu bedre til livetråde, men det bliver nok svært at lokke folk over på noget som discord (selv om jeg har prøvet ;) ).

Fokus herinde bør efter min mening være på de mere tunge ting plus pre- og postmatch tråde. Opslag hvor der bliver tænkt lige mere over tingene end bare et opslag under en livekamp, hvor man lige vil kommentere på en god (eller dårlig) aktion som måske slet ikke var kampafgørende.

Angående farven, så er der en grund til at man vel aldrig set en hjemme side med et overvejende rødt farvetema. Hvis man ændrede alt hvad der havde en blå farve her med tilsvarende rød farve ville ens øjne nærmest brække sig. Ikke sagt at man ikke kan finde et tema der passer bedre til Arsenals farver, 1:1 swap med røde farver vil intet godt gøre.
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Sep. 2018 16:19

Cliffen wrote:
14. Sep. 2018 10:19

1. Ja, men hvordan skal vi få flere herind når alle de "nye" er på andre medier (Facebook etc )?

2. Ja fint nok, MEN er det fedt for Forum at nyheder om klubben, optakter OG kamprelaterede spørgsmål. Opstillinger.Taktik osv. kører på anden medier?

Folk er jo pisse ligeglade hvordan vi stiller op og om vi mangler skader, om der er karantæner osv. OG folk er ligeså pisse ligeglade med det hold vi møder og dets opstilling mod os...

3. Folk er ligeglade med forum og skrive i spillertrådene.
Hvornår er der en såkaldt ny bruger som sidst har oprettet en tråd? Hvornår har mere end 1 ny bruger/nyt medlem skrevet i en kamptråd eller blot har haft en mening om spillet/taktikken ud over Leif M.?

4. Som den gale Magiker så rigtigt skriver:

Det handler om engagement fra Moderatorenes side, og når de ligger fokus på andre medier, så bliver det svært at komme igennem herinde..

Prøv at gribe knoglen og ring til Ginnerup. Måske han har nogle gode råd til jer?

Hvis man, moderatorerne, nu forsøgte at gøre sig umage med at komme med spørgsmål og indlæg herine/nogle debatter herinde, så vil folk måske syntes det bare er en smule spændende..

Det kunne være interessant hvis Moderatorerne brugte lidt mere tid til den dybere analyse af vores hold/taktik osv. og skrev et indlæg engang i mellem herinde, istedet for at servicere de andre medier.

Brugerene vil gerne have Forum op og stå, men det kræver at Moderatorerne giver dem et skub.

Måske kunne man så lige få svar på hvorfor Forum stadig er i City farver?

Enig med LasseP. Discord var et udmærket tiltag, men igen et tiltag som faldt til jorden fordi Moderatorerne ikke gør noget for at lokke nye folk til.

Prøv nu at gøre lidt selv, kære Moderatorer, især når Kallemalle tilbyder hjælp. I stedet forties problemet og man forstår godt at folk herinde syntes det hele er en smule tungt at danse med og hopper på Face/Insta og Snapchat i stedet, hvor den dybere debat og reflektion over spillere, kampprogram osv. går tabt i småsætninger og "smart-i-en-fart" sætninger.

Og der er stadig ingen officiel udtalelse om hvorfor og baggrunden for at købe debatten på andre medier og hvorfor farverne ikke er ændret.

Rød og hvid kan være hårdt at se på, men lige nu er det lidt for meget et City farvevalg.

Håber inderligt i det mindste på et svar fra nogle som har noget indflydelse på hjemmesiden OGsamt gerne en kommentar fra Moderatorerne af Facebook gruppen..For når der kan opdateres dagligt dér, kan de også skrive her.. :wink:

Det er dejligt at med Forum gemmes alt det er postes i trådene, fra optakter til Kampe til Transfernyheder osv. i stedet for at forsvinde ud i den blå luft på de sociale medier.

@Gabe og andre: Det er ikke brok,jeg ønsker blot reelt debat om Forums fremtid og er så ærgelig over at se den drejning det har taget uden at vi som brugere får en forklaring på hvorfor det hele tager så lang tid.

Enig i, at jo bedre det går på banen, jo mere interesse får vi i medierne så forhåbentlig kan Emery får os helt frem hvor det er sjovt i turneringerne

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 17. Sep. 2018 17:03

@ peterdebel

1. De kan komme på de samme måder som før i tiden. Hvordan det skete ved jeg ikke helt.
Men det kan vel ske ved, at folk anbefaler andre at tage herind. Både venner og bekendte, men eventuelt også på debatfora på nettet.
Umiddelbart tror jeg ikke det gavner nogen at prøve at tvinge folk fra Facebook hertil, hvis de har det godt med at skrive på Facebook. Jeg tror heller ikke, at folk derovre er særlig modtagelig over for kritik omhandlende deres manglende tilstedeværelse på denne side.

2. Nej, det synes jeg ikke er helt specielt fedt. Jeg tænker dog, at det er muligt at genbruge/tilpasse optakter osv. fra Facebook hertil.

3. Ja, der er lidt lavvande i indlæggene på de felter, som du nævner. Igen tror jeg dog ikke, at det nytter så meget at forsøge at tvinge folk til noget, som de måske ikke har den store lyst til.
Jeg forestiller mig, at det er en lidt ond cirkel, som forummet er inde i for tiden. Det ville da være fedt, hvis flere folk deltog.
Jo flere gode og sjove debatter, der er kørende, jo flere vil sikkert deltage.
Moderatorerne kunne også gøre et større arbejde, eller lade flere folk blive det. Jeg skal ikke kunne sige, om der er nogen særlig store forhindringer i vejen for at flere af os bliver det.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Sep. 2018 18:36

@Cliffen

Dejligt roligt og velovervejet svar.

Tak for det.

Rart at vi kan få noget saglig debat/argumentation ind.

Det var det jeg prøvede på Facebook, men fik kun hurtige og hårnlige svar tilbage fra brugerne som typisk lige kom forbi og kommenterede da vi mødte en anden topklub.

Gad godt at vide mere om de Moderatorer herinde, og deres arbejdsgange, men da det jo er frivilligt, er det forståeligt nok at der er en del pause. Dog lidt underligt at FB forumet virker bedre sat op jf. tidligere beskrevet.

Det bløder dog mit rød/hvide hjerte at se så få deltage sagligt i debatterne, men ok. Har man intet at tilføje/og intet på hjerte så er det sådan det er. Vi gør det alle fordi det skal være infomativt, sjovt og interessant at være herinde, med ked af at ingen nye tager staffetten op efter os og viser at man virkelig vil forum ligesom Andersarsenal, og andre herinde

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 17. Sep. 2018 20:39

@ peterdebel

Det var så lidt, og tak for dit høflige svar og dit engagement her på sitet :)

Hmm, ærgerligt, at folk reagerer på den måde med hurtige og hånlige svar.
Det er muligvis bedre at henvise folk fra bold.dk eller plbold.dk hertil. Bare en tanke.

Ja, det kan godt undre en, men der er måske en god grund til det.

Enig. For bare få år siden var der rigtig godt liv herinde med gode debatter.
Det kommer forhåbentlig igen.

Post Reply