Wengers arvtager

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
phra
Normal Bruger

Re: Wengers arvtager

Post by phra » 15. May. 2018 21:50

Synes snakken om Arteta tager til.

I min optik vil det være katastrofalt at vælge ham. Endnu en lappe løsning set herfra.

Ingen erfaring som træner på egne ben, og formentlig heller ingen tiltrækningskraft ifht. Profiler/potentielle nye spillere.

Jeg synes det er ligeså dumt som at Wenger ikke har købt en god 6’er - det skriger til himlen af middelmådighed.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 15. May. 2018 22:11

Jeg er også bekymret for Arteta, af samme grunde. Ingen erfaring og det er ikke tiden til eksperimenter!

Hvad med Carlo Ancelotti? Der er da noget erfaring fra øverste hylde, undre mig over han ikke nævnes!
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. May. 2018 6:08

Paddy wrote:
15. May. 2018 22:11
Jeg er også bekymret for Arteta, af samme grunde. Ingen erfaring og det er ikke tiden til eksperimenter!

Hvad med Carlo Ancelotti? Der er da noget erfaring fra øverste hylde, undre mig over han ikke nævnes!
Hmm..

italienske Tuttosport skulle vide at Carlo kun venter på endnu en opringning fra os. De skriver at Anchelotti har lavet en forhåndsaftale med os og informationerne har de fra Napolis præsident som også ønsker ham som træner..Om der er mere i historien er spørgsmålet..?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 16. May. 2018 8:30

Håber der er noget om snakken, ser gerne Carlo tage over. Han er vandt til topspillere/ egoer. Store klubber. Spiller ok fodbold og kender Premier league. Tons af erfaring og Vil også tro, at han kan tale flere sprog. Jeg syntes han klikker mange af boksene af.
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. May. 2018 10:22

Bestemt.

Har dog ikke kunne få bekræftet historien andre steder..

Det lyder rigtig spændende hvis Ancelotti er på papiret.

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 16. May. 2018 13:19

Den eneste årsag til at ansætte Ancelotti nu er fordi man vil give Nagelsmann, Tedesco og evt. Arteta et år eller to mere til at bevise sig.

Der vil intet nyskabende være i sådan en ansættelse, og vil være ren Wenger om igen. Han vil klart være en sofistikeret "care-taker", men han er ikke det Arsenal har brug for nu.

Arsenal har brug for træner, der har bevist med taktisk-snilde at kunne "punch above his weight". Samtidig skal han have en track record for at genopfinde spillere og udvikle talenter. Vi må nemlig indse at vi ikke foreløbigt kommer til at bide skeer med City, Utd og Chelsea hvad angår transferbudgetter.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. May. 2018 14:34

På et tidspunkt blev RB Leipzigs Hasenhüttl nævnt, dog MEGET langt nede på en eller anden liste med MEGET høje odds. Vil blot tilføje, at han er smuttet fra Sodavandsklubben.

Men mon ikke vi er en for stor klub til ham som har brug for et stort navn.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 16. May. 2018 17:18

peterdebel wrote:
16. May. 2018 14:34
På et tidspunkt blev RB Leipzigs Hasenhüttl nævnt, dog MEGET langt nede på en eller anden liste med MEGET høje odds. Vil blot tilføje, at han er smuttet fra Sodavandsklubben.

Men mon ikke vi er en for stor klub til ham som har brug for et stort navn.
Det var i hvert fald ikke et skudsikkert forsvar der karakteriserede Leipzig den forgangne sæson.

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 16. May. 2018 22:47

carljoe wrote:
16. May. 2018 13:19
Den eneste årsag til at ansætte Ancelotti nu er fordi man vil give Nagelsmann, Tedesco og evt. Arteta et år eller to mere til at bevise sig.

Der vil intet nyskabende være i sådan en ansættelse, og vil være ren Wenger om igen. Han vil klart være en sofistikeret "care-taker", men han er ikke det Arsenal har brug for nu.

Arsenal har brug for træner, der har bevist med taktisk-snilde at kunne "punch above his weight". Samtidig skal han have en track record for at genopfinde spillere og udvikle talenter. Vi må nemlig indse at vi ikke foreløbigt kommer til at bide skeer med City, Utd og Chelsea hvad angår transferbudgetter.
Kunne ikke have sagt det bedre. Carlo er en lejesvend - intet andet. Han er ikke typen der skaber en hel klubkultur.
Wenger knows!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. May. 2018 7:01

Idag, torsdag, er Arteta indbudt til forhandlinger med Mislintat, Sanllehi og Gazidis.

Spændende om der slipper noget ud.

Hvis Arteta skulle blive træner (hvilket må siges at være et kæmpe sats), må man gå ud fra at han og klubben har en idé om hvilke folk som Mikel kan tiltrække i rollen som assistent, fysio osv.

Hvem husker ikke da en tidligere spiller havnede i en topklub..Neville i Valencia.!! Just Saying.. :?

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 17. May. 2018 7:57

Arsenal har behov for en ung og nyskabende træner. Jo mere man læser om Arteta, desto mere fremstår han som det bedste match for Arsenal i det nye sportslige setup, og derfor håber jeg at Arteta bliver manden der kan skabe en ny æra for Arsenal.

Her er Le Groves vurdering af Arteta:
https://le-grove.co.uk/2018/05/14/arsen ... -decision/

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 17. May. 2018 10:44

Jeg er faktisk positiv omkring Arteta. Ville jeg hellere have haft en manager som Conte eller Allegri? Helt klart. Jeg synes dog at det er et friskt pust, hvis man satser på Arteta. Han har altid virket som en yderst intelligent person og jeg tror han har lært meget, både under Wenger og som højre hånd for Pep. Hvis en topmanager ikke har været mulig at anskaffe, så er jeg inderligt glad for at man ser væk fra folk som Brendan Rodgers og lignende, som vil være en mærkelig form for mellemløsning - så hellere satse på en ung manager med potentiale.

United har prøvet at erstatte Ferguson med erfarne managers som Moyes, van Gaal og nu Mourinho. Moyes og van Gaal var ikke nogen større succes, og selv Mourinho er der delte meninger om, hvordan han har klaret det. Så erfarne managers er ikke nødvendigvis lig med succes.

Pep og Zidane havde heller ikke meget erfaring, men blev kastet for løverne og har siden gjort det fremragende.

Så hvis valget falder på Arteta, så støtter jeg op omkring det. Vi har brug for nye tanker og en mand med entusiasme og gå-på-mod. Dette er jeg sikker på at Arteta vil bringe.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. May. 2018 11:00

Arsenal FanTV's Robbie Lyle kunne ikke finde 1 tilskuer til Huddersfield kampen, som syntes Arteta er toppen. Vi fans taler om Anchelotti og Allegri..og nu nævnes Arteta.

Favoritter lige nu:

Arteta foran Vieira, Enrique og, nogle nævner Rodgers..

.

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 17. May. 2018 11:16

Jeg kan simpelthen ikke tage snakken om Charlie Chaplin som ny træner seriøst.. Lidt erfaring som hjælpetræner i City det er alt, hmmmm. Lyder som om krisen fortsætter...

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. May. 2018 11:51

AWG wrote:
13. May. 2018 21:32
Dig der har råbt Wenger out i flere år, forslår at vi ansætter Benitez?

Er du gal?

Kan også godt lide Benitez, men manden vil ikke vinde en PL titel. Hans tid i Inter, Real Madrid og Chelsea er nok overbevisende for mig! Han har selvfølgelig skabt succes med Liverpool og Valencia, men det var ikke hold der var de store forventninger til som de andre jeg har nævnt
Lige for at runde Benitez så skulle West Jam være særdeles interesseret..

Benitez og Newcastle slutter flot af med 3-0 over Chelsea.

Post Reply