Wengers arvtager

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Wengers arvtager

Post by Niels Lønberg » 31. Oct. 2017 6:36

Esben wrote:
30. Oct. 2017 19:36
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/anc ... gue-retur/

Nu ved jeg godt at vores ledelse ikke tør fyrer Wenger og de generelt er virkelig inkompetente, men nøj hvor ville Ancelotti dog være en våd drøm som Wengers arvtager. Man kan ikke finde en bedre erstatning.
Ancelotti er uden tvivl et spændende navn med en helt utrolig samling trofæer, men jeg er i tvivl, om han er den rette type af manager til overtage Arsenal i den forfatning vi er i øjeblikket. For mig at se, skal der ske en større omvæltning når vi engang (krydser fingrer) får en ny manager, og Ancelotti slår mig ikke lige som typen til et sådan projekt.

Det var noget andet, hvis han havde overtaget holdet i en anden forfatning, hvor mange spillere ikke var på var ud, vi havde en sportsdirektør på plads og der var noget mere at bygge videre på.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 31. Oct. 2017 9:36

Esben wrote:

Nu ved jeg godt at vores ledelse ikke tør fyrer Wenger og de generelt er virkelig inkompetente, men nøj hvor ville Ancelotti dog være en våd drøm som Wengers arvtager. Man kan ikke finde en bedre erstatning.
Ancelotte er en Wenger-klon, forstået på den måde, at hans ledelsesstil minder meget om Wenger. Når spillerne er gode nok, så går det godt, men der en ingen eller lidt udvikling under ham.

Der er vores hold slet, slet ikke, og jeg tror at vil blive en større eller mindre fiasko.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 31. Oct. 2017 21:13

ajakob wrote:
31. Oct. 2017 9:36
Esben wrote:

Ancelotte er en Wenger-klon, forstået på den måde, at hans ledelsesstil minder meget om Wenger. Når spillerne er gode nok, så går det godt, men der en ingen eller lidt udvikling under ham.

Der er vores hold slet, slet ikke, og jeg tror at vil blive en større eller mindre fiasko.
Bayern har spillet langt under niveau og flere spillere har snakket om hvor dårlig en træning de fik under ham. Hvad skulle han præcis have tilføjet? Han har vel ikke præsteret noget helt vildt de seneste par år?

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 1. Nov. 2017 9:12

Gabe wrote:
31. Oct. 2017 21:13
ajakob wrote:
31. Oct. 2017 9:36
Esben wrote:

Bayern har spillet langt under niveau og flere spillere har snakket om hvor dårlig en træning de fik under ham. Hvad skulle han præcis have tilføjet? Han har vel ikke præsteret noget helt vildt de seneste par år?
Jeg går ud fra, at det til Esben?
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Nov. 2017 17:21

Marco Silva som med Watford er kommet godt fra start har (også) kontrakt til 2019..Syntes han har en fin fodboldfilosofi og det kunne måske være et bud på en forholdsvis ung træner, nøjagtig som Tuchel.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Dec. 2017 19:11

Mægtige Bayern og talentsatsende Dortmund vil meget gerne have Julian Nagelsmann tilknyttet, så hvis han overhovedet har været nævnt et sted på en blok papir så er det nok ikke han vi skal satse på..

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Jan. 2018 12:56

Italienske Corriere dello Sport er som det påpejes i en anden tråd, ude og skrive at Ancelotti har skrevet under på en 4 årig kontrakt til 8.8 millioner £. årligt.

Nu er det en sladder-spalte avis, så det er meget, meget sandsynligt at det er en and for at sælge aviser.

Samme avis har feks. før skrevet at Dybala skulle til Barcelona i stedet for Coutinho.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jan. 2018 11:41

Syntes Watford ofte har spillet noget underholdende spil og nu er Marco Silva ledig på markedet pga. manglende resultater.

Watford lå i oktober på 4. pladsen i Premier League, men har tabt 7 ud af de seneste 9 kampe og er dumpet ned på 10. pladsen.

Det bliver spændende hvem der nupper ham.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 9. Feb. 2018 0:28

Hvad syntes folk egentlig om Antonio Conte?

Hvis Arsene nu ikke lykkes at få os i Champions League i år og Conte bliver ledig på markedet.. Ville det være en underlig tanke..?

Personligt håber jeg vi får en træner som lærer holdet at forsvare så vi igen kan synge... "One Nil To The Arsenal... One Nil.."

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 27. Feb. 2018 17:26

Semiofficiel læk fra klubben siger Löw og Jardim på shortlisten. Jeg ville være meget keen på begge selvom Löw åbenlyst er lidt et sats. Brendan Rodgers nævnes også, men det tages vist ikke seriøst.

Spørgsmålet er om det er spin for at skabe lidt positiv stemning eller måske led i en magtkamp med Wenger. Jeg tror umiddelbart at det skal tages med et stort gran salt.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 27. Feb. 2018 21:45

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 31641.html

Der er rigtig mange rygter i dag om Wengers fremtid, og der er flere bud på hvem der står højt på Gazidis liste over oplagte kandidater. Der har været løse rygter om Manager-skifte igennem flere år, men nu lader det til at der er mere tyngde i rygterne, så jeg mener nu at der er en god sandsynlighed for at Arsenal til sommer for første gang i 22 år skifter Manager.

Blandt kandidaterne som afløser til Wenger er den 43-årige portugiser; Leonardo Jardim. Jeg ved ikke alt om denne mand, men hans alder og erfaring med Monaco siden 2014 giver et perfekt match ift. den profil som Arsenal menes at have på den kommende træner. Jeg krydser fingre for at Jardim står i spidsen for Arsenal i juli 2018.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 27. Feb. 2018 23:16

Mr. Wenger wrote:
27. Feb. 2018 21:45

Der er rigtig mange rygter i dag om Wengers fremtid, og der er flere bud på hvem der står højt på Gazidis liste over oplagte kandidater. Der har været løse rygter om Manager-skifte igennem flere år, men nu lader det til at der er mere tyngde i rygterne, så jeg mener nu at der er en god sandsynlighed for at Arsenal til sommer for første gang i 22 år skifter Manager.

Blandt kandidaterne som afløser til Wenger er den 43-årige portugiser; Leonardo Jardim. Jeg ved ikke alt om denne mand, men hans alder og erfaring med Monaco siden 2014 giver et perfekt match ift. den profil som Arsenal menes at have på den kommende træner. Jeg krydser fingre for at Jardim står i spidsen for Arsenal i juli 2018.
Matt Spiro om Jardim: "Very shrewd manager. Has shown great ability to adapt team to different circumstances. But communication (and language skills) so poor, I'd have reservations". Det afskrækker mig ikke nødvendigvis, men det er da et input.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 28. Feb. 2018 14:38

Kejser wrote:
27. Feb. 2018 23:16
Mr. Wenger wrote:
27. Feb. 2018 21:45

Matt Spiro om Jardim: "Very shrewd manager. Has shown great ability to adapt team to different circumstances. But communication (and language skills) so poor, I'd have reservations". Det afskrækker mig ikke nødvendigvis, men det er da et input.
Jeg har ikke set mange kampe med Jardim's Monaco, så jeg ved ikke hvilken taktik de foretrækker eller spiller. Men et kort søg på Google oplyser at de tit har spillet/spiller 4-4-2, hvilket giver mig lidt hovedbrud i forhold til de spillere vi har.

Med mindre Öil skal starte på kanten, giver det ikke meget plads til at han kan udfolde sit talent. Omvendt så giver det plads til at spille på Laca og Auba samtidig...

Jardim foretrækker en solid og tilbageholdende defensivt orienteret midtbaneakse, hvilket vi har skreget efter i årevis. To CDM som holder sig tilbage, og så skal det offensive komme fra kanterne. Hvis man kunne justere taktikken lidt så vi spille 4-2-3-1, med Özil foran de to CDM og med frihed til at tænke offensivt, så tror jeg vi ville se det bedste fra hans side.

Så frem Jardim kommer til klubben, hvilket jeg slet ikke er sikker på, betyder det også en større rokade på holdet og mange afgange/tilgange. Personligt er jeg fortaler for nyt blod både på managerposten og i truppen, syntes vi er stagneret fuldstændig og de sidste par indkøb (på nær Auba og Miki som har kvaliteten) har simpelthen ikke været gode nok.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Mar. 2018 21:30

0-3 på hjemmebane mod City i PL efter 30 min.

Det kan ikke gå hurtigt nok i udvælgelsesprocessen...

Speed up processen, tak!

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 2. Mar. 2018 7:33

Vi har én ting tilbage at spille for i denne sæson. Venter vi virkelig bare på, at Wenger også pisser den mulighed væk på torsdag?

Få nu ringet til Ancelotti eller hvem som helst anden. Få nu bare stoppet den her galskab.

Post Reply