Hvem kan bruge debatforum - og hvordan?

Velkommen til Arsenal Danmarks Debatforum. Information om debatforum. Site Admin og Site Moderator Teamet. Ordensreglement for Arsenal Danmarks Debatforum. Bliv registreret 'Arsenal Danmark medlem' på debatforum. Bliv medlem af Arsenal Danmark. Spørgsmål og svar om debatforum. Kritik og gode ideer.

Moderator: admin

Post Reply
Ginnerup
Site Admin Arsenal_Danmark_medlem

Hvem kan bruge debatforum - og hvordan?

Post by Ginnerup » 29. Feb. 2008 10:08

Hvem kan bruge Arsenal Danmarks Debatforum - og hvordan?

Alle er velkommen på Arsenal Danmarks Debatforum. Der er dog forskellige måder at anvende debatforum på, som har hver sine muligheder og begrænsninger.

Der findes 3 typer af brugere, som kan anvende Arsenal Danmarks Debatforum.

Gæster

- Gæster kan læse indlæg på debatforum.
- Gæster har ikke adgang til fora som er forbeholdt for Arsenal Danmark medlemmer.
- Det kræver ikke login at være gæst på debatforum

Brugere

- Brugere kan både læse og skrive indæg på debatforum.
- Brugere har ikke adgang til fora som er forbeholdt for Arsenal Danmark medlemmer.
- Brugere har ikke adgang til funktioner på debatforum som er forbeholdt for Arsenal Danmark medlemmer.
- Det kræver login at være bruger på debatforum

Du kan læse mere om hvordan du bliver bruger på debatforum her

Registrerede 'Arsenal Danmark medlemmer'

- Arsenal Danmark medlemmer kan både læse og skrive indæg på debatforum.
- Arsenal Danmark medlemmer har adgang til alle fora på debatforum
- Arsenal Danmark medlemmer har adgang til alle funktioner på debatforum
- Det kræver login at være registreret 'Arsenal Danmark medlemmer' på debatforum

Fora som er forbeholdt for Arsenal Danmark medlemmer
- Arsenal Danmark
- GunAction
- Medlemmer

Du kan læse mere om hvordan du bliver registreret 'Arsenal Danmark medlem' på debatforum her

Du kan læse mere om hvordan du bliver medlem af Arsenal Danmark her

Arsenal Danmark
Michael Ginnerup
Site Admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Hvem kan bruge debatforum - og hvordan?

Post by peterdebel » 4. Aug. 2017 20:17

Det er selvfølgelig fint at vores Facebookside kører i højeste gear, men omvendt er det lidt ærgeligt at mange af den som kommer med kommentarer derinde, ikke skriver på hjemmesiden vedr. pre-match, live match og postmatch..

Det er som om at Facebook nu er blevet et lettere sted for medlemmer og måske i høj grad af ikke-medlemmer til at kommenterer på nyheder i de 3 emner som nævnt ovenfor.

Syntes der mangler lidt flow herinde på kampdage..

Hvad kan der gøres ved det? Og er det en ligegyldig debat at tage, da det er sjovere at skrive og kommentere på Facebook hvor man får hurtigere svar end herinde?

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 16. Aug. 2017 15:53

[quote=peterdebel post_id=314811 time=1501870632 user_id=212212]
Det er selvfølgelig fint at vores Facebookside kører i højeste gear, men omvendt er det lidt ærgeligt at mange af den som kommer med kommentarer derinde, ikke skriver på hjemmesiden vedr. pre-match, live match og postmatch..

Det er som om at Facebook nu er blevet et lettere sted for medlemmer og måske i høj grad af ikke-medlemmer til at kommenterer på nyheder i de 3 emner som nævnt ovenfor.

Hvad kan der gøres ved det? Og er det en ligegyldig debat at tage, da det er sjovere at skrive og kommentere på Facebook hvor man får hurtigere svar end herinde?
[/quote]

Personligt ser jeg ikke et forum som det her som en god løsning under kampe. Der vil jeg mene noget som discord er bedre.
Til pre match og post match debat passer forum stilen rigtig godt.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Aug. 2017 21:35

[quote=LasseP post_id=315121 time=1502891583 user_id=16042]
[quote=peterdebel post_id=314811 time=1501870632 user_id=212212]

[/quote]

Personligt ser jeg ikke et forum som det her som en god løsning under kampe. Der vil jeg mene noget som discord er bedre.
Til pre match og post match debat passer forum stilen rigtig godt.
[/quote]

Problemet er at der bare er så STILLE...også i pre og postmatch..

MOLA_DK
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by MOLA_DK » 20. Aug. 2017 8:47

peterdebel wrote:
19. Aug. 2017 21:35
Hvem er det et problem for, ud over dig?
Jeg har ikke set andre brokke sig over aktivitetsniveauet.
Med venlig hilsen
Morten

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Aug. 2017 11:10

[quote=MOLA_DK post_id=315265 time=1503211657 user_id=15917]
[quote=peterdebel post_id=315258 time=1503171334 user_id=212212]
[/quote]

Hvem er det et problem for, ud over dig?
Jeg har ikke set andre brokke sig over aktivitetsniveauet.
[/quote]

Okay nu har jeg så oprettet en Prematchtråd mod Liverpool og håber på lidt respons.

truegoonie
Arsenal Danmark medlem

Post by truegoonie » 16. Jan. 2018 15:06

Tænker det er ok, at skrive på dansk ?
Vil gerne lige knytte en kommentar' til efterspørgslen der har været vedr. hvorfor der er så stille her på debatforum, ( måske debatforum og The Emirates er i eller anden form for symbiose ) -
Min tanke/personlige erfarring er,at det nærmest er umuligt at komme ind, hvis du først har været ude ...
Har tidligere været meget aktiv - Og har så mistet mit log in -
Har flere gange, når lysten til at give mit besyv med i en debat, forsøgt at logge ind, eller få kontakt til en admin - med intet absolut INTET sker ...
Tiden er gået, og har så tænkt, tjaaae måske noget i det tekniske har drillet, lige da jeg forsøgte, og prøvede så igen
- men igen, larmende tavshed - ingen respons ...
Hvorfor skal det foregå på engelsk, når man ansøger om at blive medlem af en DANSK baseret fanklub - DET VIRKER SÅ DUMT ?
Hvad fanden er der galt med det danske sprog ?? " SUBMIT" / " ATTACHMENTS " og bla bla bla - undskyld, men HVORFOR ????????
Samtidig er det umuligt at se hvad der står, hvis man kommer så langt, at man skal genskrive hvad der står i en eller anden firkant - komplet UMULIGT !! Lidt ris herfra, da jeg umuligt kan være den eneste, der har haft de problemer - tænker jeg, at det kunne være en af årsagerne til, at folk bare ikke orker at blive ved med at forsøge at komme " tilbage i stalden " ...
Men stor tak, til Rasmus og hvem der eller via facebook, har gjort det muligt, at jeg igen kan være blandt ligesindede ...
Venligst - truegoonie

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Jan. 2018 23:45

Hvordan kan det være at man opretter MoM afstemninger på Facebook umiddelbart efter en kamp, hvor alle mulige medløberfans kan skrive med, hvorimod at man på den officielle skal vente 2-3 timer på at der kommer en MoM tråd?

Hvordan kan det være at man ikke lukker lidt ned for Facebook under Prematch, Livematch og Postmatch.

Det er fint nok at i kører transferrygter derinde men det er frustrerende at sidde 3-4 folk i en Livetråd på den officielle og så kan man se at admin. hellere vil poste en afstemning på Facebook lige efter kampen end at gøre det på vores hjemmeside.

Kan I ikke lige lukke lidt ned for det Ungdomsgøjl og fokusere lidt mere på Debatforum og få folk derind som faktisk gider at bruge det og skrive kommentarer og meninger i trådene?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Feb. 2018 9:52

Ser man på trådene for 3 år tilbage var der ofte 30-50 svar i optakt og nedtaktstrådene..

Idag, 2018, skal man være heldig hvis det kommer over 15-20 svar..

Er det Facebook igen eller gider folk bare ikke mere...?

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by CescFabregas » 10. Feb. 2018 12:29

peterdebel wrote:
10. Feb. 2018 9:52
Ser man på trådene for 3 år tilbage var der ofte 30-50 svar i optakt og nedtaktstrådene..

Jeg tror det er en blanding af flere faktorer.

For det første, tror jeg, debatfora generelt bliver udkonkurreret af sociale medier, specielt facebook. Yngre generationer er vokset op med facebook, og har simpelthen ikke brugt diverse debatfora som vi andre. Jeg synes, at der helt sikkert også skal være plads til facebook, hvis det er dér "kunderne" er, så må man jo følge med tiden.

Der er ingen tvivl om, at et debatforum er til den mere seriøse debattør sammenlignet med facebook, og så må vi jo nok indse, at interessen for Arsenal ikke er hvad den har været. Et mesterskab vil uden tvivl sætte mere gang i den herinde. Måske folk bare ikke er så optimistiske som for år tilbage, og dermed ikke ønsker/orker at ligge samme tid i en seriøs debat, det kan jo ikke siges med sikkerhed, men sådan er det nok desværre.

Derudover er facebook en del lettere at bruge under en kamp da det kan foregå over mobilen. Her tænker jeg på diverse livetråde. Det kan debatforum også, men umiddelbart er facebook mere ligetil, medmindre man sidder med computeren fremme.
"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Feb. 2018 12:57

[quote=CescFabregas post_id=319101 time=1518262181 user_id=2281]
[quote=peterdebel post_id=319093 time=1518252758 user_id=212212]

[/quote]

Jeg tror det er en blanding af flere faktorer.

For det første, tror jeg, debatfora generelt bliver udkonkurreret af sociale medier, specielt facebook. Yngre generationer er vokset op med facebook, og har simpelthen ikke brugt diverse debatfora som vi andre. Jeg synes, at der helt sikkert også skal være plads til facebook, hvis det er dér "kunderne" er, så må man jo følge med tiden.

Der er ingen tvivl om, at et debatforum er til den mere seriøse debattør sammenlignet med facebook, og så må vi jo nok indse, at interessen for Arsenal ikke er hvad den har været. Et mesterskab vil uden tvivl sætte mere gang i den herinde. Måske folk bare ikke er så optimistiske som for år tilbage, og dermed ikke ønsker/orker at ligge samme tid i en seriøs debat, det kan jo ikke siges med sikkerhed, men sådan er det nok desværre.

Derudover er facebook en del lettere at bruge under en kamp da det kan foregå over mobilen. Her tænker jeg på diverse livetråde. Det kan debatforum også, men umiddelbart er facebook mere ligetil, medmindre man sidder med computeren fremme.
[/quote]

Tak for svar det er jeg glad for.

Blot til det sidste..Jeg syntes da at Livetråd på forum også er let at bruge på ens mobil/tablet når man sidder foran skærmen..Enig i at folk her skal være logget ind, men selvfølgelig hvis målet i sig selv er at komme ud til en bredere gruppe som blot kommer forbi og har lidt interesse i klubben på kampdage, så er Facebook stedet.

Men nu hvor i har lavet Facebook debatten, må det næste mål så nu være at få de folk som lige er blevet fans ind i de forskellige tråde på debatforum og give deres mening til kende..og får den til at blive mere end blot medløberfans på kampdage så de også har en holdning til vores spillere, formation, Arsene Wenger og bestyrelse.

Post Reply