Optakt: Sheffield Utd -Arsenal (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Sheffield Utd -Arsenal (PL)

Post by peterdebel » 20. Oct. 2019 9:23

Undertegnede laver hermed igen-igen optakt for ikke at forumtrådene går fuldstændig i stå.. :| selvom vi kan spille os op på en flot 3. PLADS i PL :!:

Image

TID: Mandag d.21. oktober kl. 21
STED Bramall Lane
TV Skysports Football, TV3MAX.

Forum er som et gravsted uden debat eller kommentarer vedr opstillinger og taktik, men våger at løfte gravfreden ved at lave en optakt. Vi kan, som skrevet, nå 4. pladsen og kun 1 point fra 3 pladsen, hvis vi formår at vinde på udebanen her.

Kun 3 point skiller en 10 plads med 5 pladsen i PL, så vi har virkelig, virkelig brug for en sejr på udebane :!: Tilmed efter en lang landholdspause, så det bliver spændende hvordan Emery & Co. blander kortene.

Hjemmeholdet ligger på en 15. plads med 9 point efter senest 0-0 ude mod Watford hvor deres målmand Dean Henderson blev MoM. United stiller nok i en 5-3-2, med rutinerede Foster på mål. Janmaat, Prödl, tidligere engelsk landholdspiller Graig Dawson, græske Holebas, belgiske Kabasele i bagkæden, med Cleverly. Deucouré, og argentinske Pereyra på midten og i front skal Danny Welbeck :!: måske forsøge at gøre livet surt for os, hvis ikke Sarr eller Grey kan.

Men Watford har svært ved at lave mål. Kun Pereyra med 2 er deres topscorer. Til gengæld lukker de ikke mange mål ind..7 stk .

Formodentlig har vi Tierney og Bellerin tilbage, men Lacazette er højest sandsynligt stadig ude så en opstilling a la denne kan være mulig:

Tierney erstatter Kolasinac. Ved ikke om Granit burde starte foran Torreira og Pepe foran Willock men nu gør de.

Leno
Chambers - Sokratis - Luiz - Tierney
Granit - Guendouzi
Ceballos
Pepe - Aubameyang - Saka

Hvordsn mener forum ellers vi skal stille op og hvordan kampen vil forløbe?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Sheerk
Normal Bruger

Re: Optakt: Sheffield Utd -Arsenal (PL)

Post by Sheerk » 20. Oct. 2019 12:34

Dejligt at du stadigvæk kæmper med at holde liv i forummet :lol:
Jeg nyder at læse her inde, men er desværre ikke selv så aktiv.
Lige et par kommentarer til din optakt, så tror jeg du er kommet til at kigge lidt meget på Watfords hold, da flere af de nævnete spiller, spiller for Watford :wink:
Og så skulle vi gerne kunne komme op på igen på tredjepladsen med den meget nødvendige sejer i morgen.
Håber som dig at både Bellering og Teirney er med i startopstillingen.
Om vi skulle prøve med özil kan jeg ikke helt finde ud af, når Lacazette desværre åbenbart endnu ikke er helt klar.
Men tror selvfølgelig ikke Unai vælger ham, da han åbenbart ikke mener han kan udrette noget for holdet.
Om vi for en gang skyld kan spille en hel kamp på fuld koncentration bliver spændende, men forsvaret virker heldigvis til at være lidt bedre i de sidste kampe, men vi overlader stadigvæk alt for meget spil til modstanderne.
I den sidste kamp mod Bournemouth var det noget af en ynk, at se anden halvleg :evil:
Vi skulle kunne dræbe sådanne kampe, så det ikke bliver for nervøst til sidst.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 20. Oct. 2019 13:07

Sheerk wrote:
20. Oct. 2019 12:34
Dejligt at du stadigvæk kæmper med at holde liv i forummet :lol:
Sku meget sjovt du nævner det.

Det skriver ALLE brugere når de kommer dryppende forbi, men der ikke rigtig nogen som virkelig ønsker det samme som mig..

Og sjældent nogle såkaldte nye brugere.

Det burde man have taget op på Generalforsamlingen, men der vil de hellere lancere vores egen Rom, at man kan møde vores gamle kæmpe Tony Adams og udvikle Facebook siden.

Men tak for din kommentar og ja,fordi du, i det mindste, kommer med en kommentar..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 21. Oct. 2019 16:49

Troede aldrig jeg skulle sige det, men tak for at forstyrre gravfreden!

Maaaaaaaatchday og hvilken en. Vi har en stor mulighed for at holde os inde i mesterskabskampen. Yes. I læste rigtigt. De næste 5 kampe, hvis det kan give en god stime, så er vi da med i mesterskabskampen. Omend målet stadig er top 4. Jeg håber så inderligt sindsygt meget at vi kan præstere en overbevisende udebane kamp.

Ingen undskyldninger idag.
Image

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 21. Oct. 2019 19:48

En sejr og vi ligger nr. 3. Og stadig med positiv måldifference (selv om den ikke er noget at råbe op om).
Og hvis man kigger optimistisk på de næste 8 PL-kampe, så har vi faktisk en god mulighed for, at beholde den 3. plads. Men der er jeg måske lidt for optimistisk (forhåbentlig ikke).
Desværre er Sheffield ikke nogen decideret let modstander på Bramall Lane. Normalt kæmper de 100% i samtlige 90min - og lidt til. Så det kunne være fedt, hvis Arsenal var koncentrerede hele kampen.
Opstillingen kan man jo gætte på, men man ved jo aldrig hvad Emery kan finde på. Og det er ikke negativt ment.
De eneste jeg er (næsten) sikker på spiller er: Leno, Guendouzi og PEA. Man har jo sine favoritter, men jeg kræver ikke at de spiller.
PS Spændende om deres dyreste spiller udtages efter, at han blev taget for spritkørsel natten mellem fredag og lørdag. Faktisk ret uprofessionelt at drikke sig beruset/fuld 2 dage før en kamp.

PSPS Synes det er lidt dobbeltmoralsk af Sheffield, at placere McBurnie på bænken. Som “rollemodel” burde han vide, at spirituskørsel ikke er særlig smart (gælder selvfølgelig også alle andre). Men Sheffield får måske brug for ham, så ser man åbenbart igennem fingrene med hans opførsel fredag nat

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 21. Oct. 2019 20:07

Nogle gange har man en tendens til at kalde de store kampe afgørende, men omvendt mener jeg, at kampene imod de "mindre" modstandere ofte viser sig at være dem, hvor vi styrker os i tabellen og tanker selvtillid. Det er afgørende, og specielt kampen idag vil afgøre om vi er med i toppen og tager afstand til midten, eller om Utd samt Spurs kan overskue hullet op til os. Vi har 2 kampe hjemme efter denne, og vi kan bruge bredden i truppen i EL samt Carrabao, så der er ingen undskyldninger for ikke at sætte fuldt sejl, og gå ind til denne kamp fuldt motiveret. Læg oveni, at vi faktisk har kunnet få friske folk til kampen, da den ligger mandag, efter rejse for nogen.
Lige nu kan denne kamp afgøre, hvilket afsæt vi får, så jeg vil se, at der er kugler i shortsene, og at konkurrencen i truppen påvirker os positivt.

Det er nu det gælder!!!!

Startopstillingen er kommet, og desværre starter Tierney ikke inde. Jeg havde håbet, men omvendt har Kolasinac spillet ok til at holde pladsen.
Man siger, at de hold, der kan holde en stabil 11ér, kommer langt (se Liverpool), men jeg kunne omvendt godt li, at Unai netop har en rotation.
Der kan argumenteres for, at der er kamp, hver 3. dag, men Tierney og Holding ser jeg gerne snart få chancen.

Pepe har tanket selvtillid på landsholdet - er det ikke på tide, at begynder at levere?

COYG
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 21. Oct. 2019 20:13

leno
Chambers - Sokratis - Luis - Kolasinac
Goundozi - Xhaka
Pepe - Willock - Saka
Auba
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 21. Oct. 2019 20:15

Arsenal: Leno, Chambers, Sokratis, Luiz, Kolasinac, Xhaka, Guendouzi, Willock, Saka, Pepe, Aubameyang
Subs: Martinez, Holding, Tierney, Torreira, Martinelli, Ceballos, Lacazette

Jeg havde håbet, at Bellerin og Tierney ville være klar til at starte inde i dag. Bellerins skade var en meget alvorlig en af slagsen, så sikkert fornuftig nok, at de er lidt forsigtige med ham.
Bortset fra det er der vel ikke nogen store overraskelser.
Xhaka og Guenduozi virker ret sikre på midten, og så er det svært at gætte på, hvem der tager den sidste plads på midtbanen.

Det er godt, at vi har Lacazette med igen. Hvis tingene ikke skulle virke for Pepe, er det fint med et stærkt kort på bænken. Manglende skarphed/kampform kan måske blive et problem.

Sheffield har rent faktisk været bedre ude end hjemme.
1 sejr og 3 nederlag hjemme,
1 sejr og 3 uafgjorte på udebane.
De har haft nogle svære hjemmekampe mod Leicester og Liverpool. Men dagens kamp bør også blive svær for dem, selvom vores spil indtil videre har været en smule skuffende.
Jeg tror stadig på en sejr. Den bliver nok kneben igen.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 21. Oct. 2019 20:17

Vil ikke gå ind på opstillinge. Men kan konkludere, at vi har en stærk bænk.
Og måske egner Özil sig ikke til Bramall i en sen aftenkamp - kan vel sammenlignes med Bolton under Big+Little Sam.
Men jeg tror desværre, at han er en færdig mand i Arsenal.

Locked