Arsenal - Aston Villa (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Kriedel
Normal Bruger

Re: Arsenal - Aston Villa (PL)

Post by Kriedel » 22. Sep. 2019 19:21

5 ekstra minutter
"You know, my normal age is 31 but in football years I'm 29. I lost 2 years because of injuries so let's just talk about my football age" Tomas Rosicky

Fan siden Ian Wright dagene og får stadig ballade fordi jeg syntes at Schmeichel skuespillede dengang Wright to-fods tacklede ham :)

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 22. Sep. 2019 19:22

Kriedel wrote:
22. Sep. 2019 19:14
Frispark på kanten af feltet. Auba sparker den semi fladt udenom muren over i målmandens side. Ingen chance for keeperen.
Synes det er forfærdeligt af keeperen.
Det er hans side. Men han har smidt 17 mand i muren så ham intet kan se. Samtidig hopper han ind bag ved muren da Auba sparker så han slet intet kan se.
Godt spark, men horribelt af keeperen

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 22. Sep. 2019 19:23

http://arsenalist.com/f/2018-19/villa-p ... 09-22.html

Kunne godt have været fløjtet for straffe her....

Kriedel
Normal Bruger

Post by Kriedel » 22. Sep. 2019 19:26

3 point....hold da kæft en møj kamp.
"You know, my normal age is 31 but in football years I'm 29. I lost 2 years because of injuries so let's just talk about my football age" Tomas Rosicky

Fan siden Ian Wright dagene og får stadig ballade fordi jeg syntes at Schmeichel skuespillede dengang Wright to-fods tacklede ham :)

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 22. Sep. 2019 19:27

Jeg synes Sokratis gør sig meget bred. Synes ikke den rammer skulder, men mere armen. Tak for kendelse VAR.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 22. Sep. 2019 19:28

Jan BRX wrote:
22. Sep. 2019 19:27
Jeg synes Sokratis gør sig meget bred. Synes ikke den rammer skulder, men mere armen. Tak for kendelse VAR.
Jeg var blevet stik tosset hvis det havde været i den anden ende og den ikke blev dømt. Klart arm på bolden

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 22. Sep. 2019 19:34

3 point er flot. Men det er bekymrende, så mange personlige fejl der laves. Jeg ser frem til Match Of the Day I aften på BBC. Håber Keown er I studiet, så han kan blive lamslået/vred igen.

Gunner321
Normal Bruger

Post by Gunner321 » 22. Sep. 2019 19:58

Det var godt nok en grim kamp, men 3 point når tottenham og united taber bliver ikke bedre. :D Nu siger jeg lige en ting, som mange sikkert tænker - hvor er det pinligt at være arsenalfan med tåber som IpswichHorse og Fedder her på forumet. Nej hvor er jeg træt af jeres ligegyldige negative kommentarer. (Fedder er dog til tider meget sjov)

Men ikke mange gjorde det godt. Guendouzi skal have ros. Og så skal Luiz byttes ud med Chambers, som spillede godt da han kom ind. Og nøj hvor jeg glæder mig til Bellerin og Holding er klar igen. Kommer virkelig til at pynte på holdet. Det er jeg helt sikker på.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 22. Sep. 2019 20:22

Jeg kunne desværre ikke se kampen. Det lyder som, at den var rigtig underholdende og til tider frustrerende.
At vi får så store problemer på hjemmebane mod et oprykkerhold er skuffende. Deres to mål ser alt for nemme ud.
Jeg så gerne, at Chambers fik chancen fra start i næste ligakamp. Og egentlig også i Carabao Cup. Han er ikke nogen topklasse-midterforsvarer, men jeg har ikke den samme fornemmelse af, at en kæmpe fejl er lige rundt om hjørnet.
I forbindelse med købet af Luiz havde jeg ellers læst jeg flere artikler, hvor de skrev, at han faktisk ikke er så "error prone" længere. Forhåbentlig er det bare en dårlig start, og ikke hvad vi kan forvente fremadrettet af Luiz.
For et bare dage siden sagde Maitland-Niles, at han ikke ser sig selv som forsvarsspiller, og at han gør sit bedste. Der er stadig for mange fejl. Derfor bliver Bellerins tilbagevenden et kæmpe boost. Tierney på den anden back ser jeg også frem til.
Indtil da må holdet arbejde ekstra hårdt på træningsbanen og Emery må tage sig sammen og sætte holdet bedre op.
Apropos Emery sagde Saka for nylig: "It helps so much. Sometimes when I don’t understand when the coach is trying to communicate with me, I have a better communication with Freddie, he speaks better English."
En smule foruroligende...

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 22. Sep. 2019 20:24

Gunner321 wrote:
22. Sep. 2019 19:58
Det var godt nok en grim kamp, men 3 point når tottenham og united taber bliver ikke bedre. :D Nu siger jeg lige en ting, som mange sikkert tænker - hvor er det pinligt at være arsenalfan med tåber som IpswichHorse og Fedder her på forumet. Nej hvor er jeg træt af jeres ligegyldige negative kommentarer. (Fedder er dog til tider meget sjov)

Men ikke mange gjorde det godt. Guendouzi skal have ros. Og så skal Luiz byttes ud med Chambers, som spillede godt da han kom ind. Og nøj hvor jeg glæder mig til Bellerin og Holding er klar igen. Kommer virkelig til at pynte på holdet. Det er jeg helt sikker på.
Beklager at jeg har forventninger til spillere og trænere i klubben. Beklager at jeg ikke stiller mig tilfreds med sløje resultater. Beklager at jeg ikke er glad for at vi har spillere som konstant mister hovedet.

Men du er velkommen til at begynde og bidrage til forummet ved at starte saglige diskussioner og deltage i dem. Fx kommentere på hvorfor vores defensive sejler, som nogle af os har gjort et utal af gange. Men ja, under en kamp kommer det meget galde ud når tingene ikke spiller. Det er vel forventeligt?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Sep. 2019 20:41

Jo flere som vil bidrage med gode indlæg i spillertrådene, optakter og MoM kommentarer, jo bedre er det!!! :D Alle skal være så hjertelig velkommen til at oprette tråde, så vi kan få noget DEBAT på forum. :wink:

Det er kun godt een vej siden Ginnerup og Fantastiske Fab stoppede, så det er dejligt at se nye ansigter (Hov, vent..Nye, der spidser pennen herinde)

Dejligt at se at der blev skrevet i kamptråden som ikke må under live kampe. Keep it Up!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 22. Sep. 2019 20:48

Fedder wrote:
22. Sep. 2019 20:24
Gunner321 wrote:
22. Sep. 2019 19:58

Beklager at jeg har forventninger til spillere og trænere i klubben. Beklager at jeg ikke stiller mig tilfreds med sløje resultater. Beklager at jeg ikke er glad for at vi har spillere som konstant mister hovedet.

Men du er velkommen til at begynde og bidrage til forummet ved at starte saglige diskussioner og deltage i dem. Fx kommentere på hvorfor vores defensive sejler, som nogle af os har gjort et utal af gange. Men ja, under en kamp kommer det meget galde ud når tingene ikke spiller. Det er vel forventeligt?
Men hey, Fedder, i det mindste er du ham den sjove.

Jeg har ved flere lejligheder forsøgt at forklare hvorfor jeg ikke synes at Emery et den rigtige mand. I andre tråde end kamptråde. Der får følelserne frit løb. Og det bliver de forhåbentlig ved med at få lov til. Jeg mener stadig at Emery skal fyres på gråt papir og hvis ikke klubben gør det, så mener jeg at man viser mangel på ambitioner. Jeg kan forklare hvorfor i en anden tråd, hvis du er interesseret. Så kan du jo bare starte diskussionen.

For at gå efter bolden. Så spiller vi en rædselsfuld kamp. Igen uden gameplan. Oven i det så er vores træner komplet naiv og tror at teenagere kan rykke bjerge. Det var rent held og en gylden fod fra Auba der afgjorde det i dag. En træner der lukrerer på det med Aston Villa ender ikke i top 6 og slet, slet ikke i top 4, som et klubbens mål.

Guendouzi og Auba skal have ros og det samme skal Leno, Chambers og Torreira.

Igen er vi svineheldige at de andre hold sætter point til.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 22. Sep. 2019 21:33

Fedder wrote:
22. Sep. 2019 19:28
Jan BRX wrote:
22. Sep. 2019 19:27
Jeg var blevet stik tosset hvis det havde været i den anden ende og den ikke blev dømt. Klart arm på bolden
Helt uenig. Det havde været et meget tyndt straffespark. Loven bør ændres til bevidst hånd på bolden. Man skal som spiller have lov til at gøre sig bred, løbe og hoppe uden at være bekymret for bold til hånd.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 22. Sep. 2019 22:26

Hold da op en rutchetur.
Det er en svær kamp at lave en analyse på, der kan bruges til andre kampe og en vurdering på, hvor vi er - det røde kort gjorde det til en anden type kamp. Her sad jeg herhjemme og råbte, og blev samtidig begejstret over at se nogle spillere vise, at de vil det her. Det gælder specielt Goundozi, som viser hvor stort et skridt han har taget forud for denne sæson. Nuvel, han var ikke god mod Watord og lavede mange fejl, men idag viser han (20 år), at han er den, der skal have bolden, da vi er bagud, og manden med en plan. Det er ret vildt, og et godt billede på, hvad vi skal bygge på.
Dertil synes jeg Chambers viser sig god med bolden igen, og Torreira samt Willock kommer godt ind. Til sidst synes jeg Kolasinac spiller en godkendt kamp og kommer med gang på gang.
Nå, men så kan man jo igen se på dem, der ikke leverer, og igen taler vi om de mest rutinerede i vores midterforsvar og Xhaka.
Som nævnt er det svært at drage nogle konklusioner ud fra denne kamp (rødt kort), men spillet efter Xhaka kommer ud, er meget mindre statisk og har mere fart. Det gad jeg godt se mere af, men jeg er også klar over, at en meget ung midtbane ikke holder i længden eller på udebane.
Jeg ser nogen roser Auba, og det skal man også på målet, men forud for det, synes jeg ikke han sætter mange fødder korrekt. Det kan jeg dog godt leve med, efter den sidste scoring, og super fed reaktion fra ham og holdet efter 3-2.
Ja, vi kan alle blive enige omkring det forsvar, og det er mig stadigvæk en gåde, at Chambers ikke får chancen. Hvor dårlig skal man lige være, før det sker. Når det er nævnt (igen), så må man også rose et hold, for at komme tilbage og en mand nede, score 3 mål mod et hold, hvor man er bagud 2 gange.
Det synes jeg har klasse, og bør være noget, der kan bruges fremadrettet.

Nu står vi overfor United på mandag, der har mange skader, spiller elendigt og vil have en uge, hvor der bliver skrevet meget om OGS fremtid. Det må give os gode kort på hånden, og især efter dette comeback.

Ps Sokratis burde have en karantæne for sin pinlige opførsel, da han holder fast i et ben...så pinligt
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 24. Sep. 2019 17:10

Set på den positive side, så er AMN da ude i næste kamp. Nøj han har været sløj.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply