Optakt: Arsenal - Napoli (EL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
cnissen
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Napoli (EL)

Post by cnissen » 11. Apr. 2019 12:13

Så er det i aften at vores sæson skal defineres!

Top 4 er stadig i spil, på trods af at grimt bump på vejen i weekenden, men det er her i EL hvor vi for alvor kan gøre dette til en god sæson.
Vi starter kvartfinalerne hjemme, og tager imod en skræmmende modstander i form af Napoli - der dog ikke er inde i nogen specielt skræmmende stime.
Med vores statistikker ude og hjemme, er der ingen tvivl om at vi i aften skal sætte os på kampen og sikre et resultat. Helst et resultat der nærmest dræber Napolis chancer i returen.
Vi kommer for en gangs skyld ind til en kamp uden nogle karantæner, men Xhaka og Mhiki får begge karantæne ved et gult kort.
Xhaka og Kos er tvivlsomme og testes i dag.
Iwobi og Guendouzi har begge været en fast del af vores EL trup, men set i lyset af alle de kampe Guendouzi har spillet på det sidste, kunne det være på tide med en puster.
Selvom vi har brug for et godt resultat - så skal vi også stille med et robust hold, der kan håndtere det potentielle pres fra Napoli. En modstander med brølstærke og hurtige Koulibaly i midterforsvaret og med lynhurtige og målfarlige Mertens på top. Samtidigt har de en rigtigt dygtig midtbane, der sagtens kan spille hurtigt og gå hårdt til den.

Så vi skal tage fat om kampen og aldrig give dem en chance.
Jeg ville starte med, hvis Kos og Xhaka er helt klar:
Cech
AMN - Papa - Kos - Monreal
Xhaka - Lucas
Mhiki - Iwobi
Laca - Auba

Jeg vælger Mhiki og Iwobi over Ozil, da de arbejder bedre defensivt og jeg synes Ozil på det seneste har været for længe på bolden når vi kører omstillinger. Der er Mhiki bedre til enten drive bolden eller at slippe den hurtigt - så vi kommer hurtigt mod mål. Hvis Emery foretrækker 3 midtstoppere kunne det være
Cech
Papa - Kos- Monreal
AMN - Xhaka - Lucas - Kolasinac
Ozil
Laca Auba

Hvordan vil i foretrække vi griber kampen an?

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Napoli (EL)

Post by Fantastic-Fab » 11. Apr. 2019 13:54

Kort herfra. For mig er det afgørende, at vi spiller med Torreria fra start, også drømmer jeg om Mustafi på bænken. Jeg havde gået med.

Cech

Sokratis - Kos - Monreal

AMN - Lucas - Xhaka - Kola

Ramsey

Laca - Auba

Bænk: Leno, Mustafi, Jenkinson, Guendouzi, Iwobi, Ozil, Mikitaryan.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Gabe
Site Moderator

Re: Arsenal - Napoli (EL)

Post by Gabe » 11. Apr. 2019 19:55

Rigtig fin start opstilling han kommer med.. Den skal simpelthen give en sejr. :mrgreen:

Arsenal: Cech, Maitland-Niles, Sokratis, Koscielny, Monreal, Kolasinac, Torreira, Ramsey, Ozil, Aubameyang, Lacazette

Subs: Leno, Mustafi, Elneny, Mkhitaryan, Guendouzi, Iwobi, Suarez,

Locked