Optakt: Arsenal - Saints (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Optakt: Arsenal - Saints (PL)

Post by Niels Lønberg » 24. Feb. 2019 13:25

En must-win kamp venter i dag mod Southampton på hjemmebane. Spillet er ikke alt for prangende for tiden, men vi er stadig med i kampen om top 4. Og hvis vi skal gøre os forhåbninger om, at slutte der, så skal vi simpelten hen have 6 point mod Saints og Bournemouth på onsdag.

Det er stort set umuligt, at forudse, hvordan Emery stiller op. Jeg håber, at vi fortsætter med 4 i bagkæden, og at Özil igen spiller for start. Jeg vil dog ikke blive overrasket, hvis vi stiller op med 5 i bagkæden og Özil på bænken. Koscielny har trænet, men det er nok ikke usansynligt, at han starter ude, hvis der er det mindste tvivl omkring ham.

Men henblik på Lacazettes karantæne i EL, så synes jeg det vil give mening, at spille med Lacazette fra starten, og Auba på bænken i det næste to kampe. Det må forventes, at Auba får fuld tid i begge kampe mod Rennes, som bliver spillet efter kampe mod Spurs og United, hvor han helt sikkert også vil spille.

Jeg håber på en opstilling a lá dette:

-----------------Leno---------------------
AMN - Sokratis - Koscielny - Monreal
---------Xhaka----Torreira--------------
Mhki-----------Özil---------------Iwobi
----------------Laca---------------------

Ramsey er også klar igen, og kunne også være en mulighed fra start.

Jeg håber vi snart får lidt mere flydende angrebsfodbold at se. Det har været meget hostende og hakkende det sidste lange stykke tid. Men i sidste ende er det de tre point der tæller, og dem skal vi simpelthen have - ligemeget, hvordan vi spiller.

Mon ikke ikke at Shane Long får scoret mod os som han plejer? Saints skal i hvert fald nok få deres chancer i dag.

Kampen vises ikke på dansk tv, så man skal ud at støve et stream op et sted.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Optakt: Arsenal - Saints (PL)

Post by levinas » 24. Feb. 2019 13:37

Fed optakt!!

Der skal en revanche på bordet idag, efter misæren i den omvendte kamp. Mon ikke Saints prøver at bruge musklerne igen. Håber også vi snart kan finde det flotte angrebsfodbold frem med hurtige 1-2 afleveringer. Savner virkelig en god gang Wenger ball. Og please, lad nu Özil starte igen.

2-0!
Image

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 24. Feb. 2019 13:47

God optakt - nok også fordi jeg generelt er enig omkring opstilling.
Og kommentaren angående Long - ikke vild med ham.
Så også gerne de 4 navne i forsvaret.
Mine tvivl er Mikhi (ligner en spiller uden selvtillid); Xhaka (en omvandrende hjerneblødning).
Afløsere: Ramsey - som ofte vandrer lidt for meget til den plads. Guenduezi - som stadig mangler lidt fysik. Men helt klart en bedre fodboldspiller end Xhaka
Jeg vil ærgre mig, hvis Özil ryger på bænken. Der er brug for hans offensive kvaliteter. Hvis han er på bænken/væk, vil det i mine øjne vise, at klubben/Emery helst vil af med Özil.
Også enig omkring Laca/PEA. ville gerne bruge PEA på højre kant, men hans defensive kvaliteter er ikke noget at råbe hurra for.
Kan desværre kun se 1. halvleg, da nogen har bestilt flybillet til mig.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. Feb. 2019 13:51

Jeg er enig i, at Özil bringer noget, men han fjerner samtidig noget andet.
Sammenligner man kampen i torsdags, hvor han er med, mod en stærkere modstander som Chelsea hjemme, så er forskellen netop den, at vi kan presse højere og vinde bolden tættere på modstanderens mål. Med Özil sker dette sjældent, men til gengæld kan vi bedre åbne forsvar der står lavt.
Kan man så få begge dele? Ja, men så skal man bare ikke have andre med, der ikke laver pres eller vinder bolde.
3-5-2, hvor Özil er en af de 2 fremme i en fri rolle.

Jeg er dog af den holdning, at Özil er en gevinst i alle kampe imod hold udenfor top7 hjemme.
D.v.s. at jeg ikke mener han er i de resterende hjemme og ude = alt for dyr spiller, som vi skal af med - selvom jeg godt kan li den fodbold han spiller.

Jeg tror vi vinder idag og på onsdag. Det er det her program, der viser at vi har en trup, hvor mange nu er klar (fra midten og fremad).
Det tror jeg gør forskellen.

Emery har udtalt at vi skal komme med power hjemme og få stadion med.
Jeg forventer derfor, at vi er klar fra start, hvad er nøglen.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 24. Feb. 2019 13:59

Så lige dette på Mirror:
Predicted XI: Leno, Lichtsteiner, Mustafi, Sokratis, Monreal, Torreira, Guendouzi, Xhaka, Iwobi, Aubameyang, Lacazette.

Hvis det holder, så må Kos og AMN være skadede. Kan ikke forestille mig begge på bænken!
1 GK, 1 træt gammel mand, 1 sikkert gult kort/straffe, 1 leder, Monreal, 3 arbejdsmænd, 1 LW, og 2 angribere. Hvem skal kreere chancerne?

Men nu er Mirror ikke altid tæt på situationen.

PS Men de var tæt på.
Kola for Monreal - hvilket ikke ligefrem styrker defensiven.
Og det er en utrolig flot bænk. Har aldrig forstået, hvorfor man sætter en spiller (Kos)på bænken, når han ikke er klar?
Og hvor er kreaviteten? Forventer en kedelig kamp. Men håber selvfølgelig på en sejr, måske 3-2

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. Feb. 2019 14:17

Opstilling:

Leno, Lichtsteiner, Mustafi, Sokratis, Kolo
Torreira, Xhaka
Iwobi, Ramsey, Miki
Laca

Udemærket og glæder mig til at se Ramsey, Iwobi og Miki - må give meget bevægelse og dybdeløb

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 24. Feb. 2019 14:22

Forstår simpelthen ikke hvad Iwobi og Mikhi bringer, som Özil ikke gør :roll:
Image

Jan BRX

Post by Jan BRX » 24. Feb. 2019 14:24

Og nu jeg er i gang med at være sortseer: Hvorfor spille Ramsey (som er på vej væk) i stedet for Özil (som bliver - hvis det står til ham)? Stinker langt væk af, at vi kommer med en defensiv ndstilling. Men med 10 spillere som er helt vilde med at løbe. Undtagen Lichtsteiner som ikke kan løbe så meget mere. Men der er åbenbart ikke noget alternativ.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 24. Feb. 2019 14:45

Jan BRX wrote:
24. Feb. 2019 14:24
Og nu jeg er i gang med at være sortseer: Hvorfor spille Ramsey (som er på vej væk) i stedet for Özil (som bliver - hvis det står til ham)? Stinker langt væk af, at vi kommer med en defensiv ndstilling. Men med 10 spillere som er helt vilde med at løbe. Undtagen Lichtsteiner som ikke kan løbe så meget mere. Men der er åbenbart ikke noget alternativ.
Vi må se hvad det ender med. God tur, hvor skal du hen?
Image

Jan BRX

Post by Jan BRX » 24. Feb. 2019 14:57

levinas wrote:
24. Feb. 2019 14:45
Jan BRX wrote:
24. Feb. 2019 14:24
Vi må se hvad det ender med. God tur, hvor skal du hen?
Tak. Hjem til Bruxelles. London er ManU og Rennes

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. Feb. 2019 15:02

levinas wrote:
24. Feb. 2019 14:22
De leverer genpres (og fysik), som er en stor del af den måde Emery vil spille på.

Synes det giver mening, og jeg regner med, at det er tæt på samme opstilling næste lørdag mod Spurs.
Så spiller de andre på onsdag.
Synes egentlig det er meget fornuftigt, og jeg er ligeglad med om Ramsey stopper til sommer.
Vi skal spille med dem, der kan give resultaterne

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. Feb. 2019 15:03

nogle der har et link?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 24. Feb. 2019 15:08

Frankster wrote:
24. Feb. 2019 15:02
levinas wrote:
24. Feb. 2019 14:22
De leverer genpres (og fysik), som er en stor del af den måde Emery vil spille på.

Synes det giver mening, og jeg regner med, at det er tæt på samme opstilling næste lørdag mod Spurs.
Så spiller de andre på onsdag.
Synes egentlig det er meget fornuftigt, og jeg er ligeglad med om Ramsey stopper til sommer.
Vi skal spille med dem, der kan give resultaterne
Den er jeg helt med på. Jeg synes bare det er fuldstændigt ligegyldigt når Iwobi løber direkte ind i sin modspiller med bolden efter at have erobret den. Helt enig i det sidste. Og der mener jeg altså Özil giver mere til holdet end Iwobi/Mikhi gør med deres form lige pt.

Mangler også link??
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. Feb. 2019 15:15

1-0...mangler bare et link :-(

Leon Bløndal
Arsenal Danmark medlem