Arsenal - Spurs 4-2 (PL) Post match/ MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 9. Dec. 2018 17:28

Leno
0
No votes
Bellerin
1
4%
Sokratis
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Holding
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Torreira
13
46%
Xhaka
0
No votes
Mkhitaryan
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Aubameyang
13
46%
Ramsey
1
4%
Lacazette
0
No votes
Guendouzi
0
No votes

Total votes: 28

peterdebel
Normal Bruger

Re: Arsenal - Spurs 4-2 (PL) Post match/ MOM

Post by peterdebel » 3. Dec. 2018 15:41

Sikke "fans" Tottenham har. :roll:

Politiet har anholdt en idiot fordi vedkommende smed bananskræl efter Aubameyang...

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 3. Dec. 2018 15:43

Jeg er helt høj efter gårsdagens pragtpræstation og har suget alt Arsenal til mig lige siden. Kan i øvrigt anbefale arseblog podcast. Jeg synes de har nogle interessante betragtninger, også efter kampe med mindre fantastisk udfald end i går.
Jeg kunne sagtens i forlængelse af alt det ovenstående, skrive samme roser til de oplagte i går; Lucas, Auba og Emery osv., men tænker også efter sådan en oplevelse, at de unsong heros fortjener et blive fremhævet. Jeg vil her opliste nogle lidt anderledes betragtninger, som jeg har tænkt meget på i timerne efter.

1) Aaron Ramsey. Jeg er som udgangspunkt ikke hans største fan og langt hen af vejen, har jeg været meget enig i Emerys undladen af ham, fordi der ikke har været nogle positioner, hvor han naturligt har været den oplagte. Ramsey er på mange måder en uortodoks spiller. Taktisk kan man nogle gange bliver helt forbløffet. Hvordan kan han end været noget så langt i hans karriere, når han ingen forståelse (lyst) har til det defensive aspekt i en 8'er position. Helt basics. Andre gange har man siddet med følelsen af han kan blive den nye Lampard/Gerrard med dybe og gennemborende løb i boksen, som ofte har kastet et pænt målsnit med sig. Domineret en bane fuldkommen. Undret sig han brugte 5-6 berøringer, når han hentede bolden fra stopperne istedet for at spille hurtigt fra. Til 15 minutter senere at hive flække en bold videre med den mest kælne kattepote. Har Aaron Ramsey god eller ordinær teknik? Jeg er stadig i tvivl 10 år senere. Fra at dominere San Siro med massivt løbepensum til at se tung og ugidelig ud ala Watford hjemme i år. Hvor har man ham? Det var jeg oprigtig i tvivl om. Derfor var jeg enig i beslutningen om ikke kaste en megakontrakt efter ham (dog fejl at vi nok lader ham gå på en bosman - tak igen Gazidis). Men denne uge har sgu gjort mig i tvivl igen. Ikke så meget præstationen on field i går. Det har han i sig. Kæmpe energi og sætter 2 fantastiske mål op. Men at han tager fat i Dele Ali, som er på vej i flæsket på Guendouzi, det er så meget karakter. Ingen kommer her til hans hjem, selv et par måneder, måske endda uger før han skal videre, og på den måde prøver at jorde en ny ung gunner. Kaptajn aktion. Samtidig røg han i torsdags med på flyet til Ukraine. Han tog det som en mand, præsterede fremragende og hjalp de unge drenge til en massiv sejr og oplevelse for dem. Præcis som han selv blev hjulpet i Galatasaray, hvor det var ham som var den yngste på banen. Verdensklasse. Kan vi mon finde en løsning. Ikke en bumber kontrakt som tidligere for Aaron er ikke en af klubbens bedste spillere, men han er måske en af de vigtigste særligt off-field. Ingen tvivl om hans Arsenal-hjerte. Hvis ingen løsning bliver fundet, så skal han altid kunne komme tilbage til Emirates og blive hyldet. Han er og bliver en Arsenal-legende.

2) Stephen fucking Lichtsteiner Ja. Måske har hans spillemæssige præstationer ikke været lige som ønsket, men det er satme også svært som middelaldrende mand at være backup. En dieselmoter som Lichtsteiners skal holdes i kog, og vil se rusten ud, når man kun blive brugt hver 3./4. kamp. Modsat hans middelmådige præstationer på banen, så har hans passion været tydelig fra dag 1. I går sprinter den gamle mand altså en halv banelængde, vælter og kaster sig derefter ned i bunken af ekstatiske spillere, fordi vi fortjent har taget føringen. Konge. Derudover skal man ikke undervurdere det han, måske lidt provokerende, foretager sig efter Diers udliningsmål. Prikker til ham. Rolig bassemand, respekt og køl ned i den jubel (selvom den i min verden var okay. Jeg HADER Eric Dier mere end nogen andre Spurs spillere... Sorry glemte Dele Ali, men Dier klart nummer 2). Derudover skal han også have æren af at have gjort Bellerin god igen. Jeg var sgu kommet i tvivl om Bellerin, og var nok nået til det punkt at jeg var klar til et farvel, fordi han mentalt så så rystet ud sidste sæson. Jeg troede ikke han havde det der skal til, men er du vimmersvej hvor har han modbevist mig. Særligt de sidste 4-5 kampe har han været outstanding. Stephens ankomst har helt klart påvirket Hector til igen at trykke på speederen, fordi uanset hvor ringe han var sidste år, var der jo ingen reel konkurrence. Calum Chambers vel eneste der kunne spille den plads, og nu har vi altså en mand siddende derude som har vundet de første 10 titler i hans karriere. Konkurrence er sundt.

3) Matteo Guendouzi Han har haft det fra dag 1. Jeg blev helt forelsket, da det et par kampe inde i sæsonen kommer frem, at han har været Arsenal-fan som lille. Mange har sagt lignende tidligere, men med ham er jeg faktisk ikke i tvivl. Det skinner tydeligt igennem på banen. Han spiller med den passion, som tidligere har været så efterspurgt på banen men også bag skærmene. Nogle jeg/vi kunne identificere os med på banen. Hans video da han bliver kørt (har han ikke kørekort - klasse :D) væk fra Emirates i går er også enormt tiltalende og inspirerende. Han er en af os.
Tilmed er han spillemæssigt uhyre spændende, og ham og Lucas er måske de to unge under 22 CM's jeg allerhelst ville have i verden. Der er et KÆMPE potentiale i begge. Han slår mig også lidt som en fyr med lidt liv i, måske til den gode side, jeg håber han kan tøjle det. Hvis, så bliver det her kæmpe stort.

4) Lucas Jeg kan skrive herfra til juleaften omkring, hvor imponeret jeg har været af ham. Så glimt til VM, tog styringen i knock-out kampe, selvom han indledningsvis ikke var fast mand på holdet. Det siger noget om karakter, særligt hans unge alder taget i betragtning. Særligt en situation blev jeg særligt opmærksom på ham. Han prøvede i 1/8 finalen at tackle en bold på jorden med hoved. Lettere vanvittigt, men det sagde til mig vi har at gøre med en kriger her. En rigtig kriger. Ikke de der plastic Harry Arter og Højbjerg, som laver sliding tackles og bliver fremhævet i match of the day, men et rigtigt dyr, som altid sætter holdet først. Det har vi bare set i alle kampe. I de kampe hvor vi ikke har spillet godt, har han også lyst op. Hver gang, consistent, klasse. Det eneste han ikke må nu er, at målet giver ham lidt for meget bevægelse i de nedre regioner. Han skal være dyret, der vinder, slås og beskytter hans forsvar og hold. Der gør han nemlig sine holdkammerater bedre - en fodboldspilleres fornemeste opgave.
Faktisk var det meningen, da jeg skrev Lucas, at jeg ikke ville nævne hans sæson, men blev grebet. Jeg er snot forelsket. Nej, det jeg ville nævne var hans reaktion efter 1-2 målet. Han henter bolden, videre, vi nakker dem alligevel. Sidste år havde sådan et ufortjent 1-2 målet knækket os. Vi havde tabt 1-4. Men Lucas eksemplificerer den radikale kulturændring det her hold er ved at tage. Kæmpe ord, men det er sgu følelsen.

5) Granit Xhaka, Hector Bellerin og Alex Iwobi De her tre spillere skal nævnes. De var sidste år kyst, alle inklusiv mig selv, havde dømt dem fuldkommen ude. Og ja - du vinder nok ikke mesterskaber med Alex Iwobi i start 11 og Granit Xhaka som kaptajn, men i år viser de en helt anden spirit. Det som frustrerede mig allermest ved dem var, at de var så forbandede modløse. De havde tabt bolden, tacklingen eller skuddet overhoved før aktionen var færdig. Ja de laver stadig fejl, Alex Iwobi er stadig fandens ineffektiv og kan ikke spark rent til kuglen, Granit Xhaka laver stadig mange dumme frispark og er ukoncentreret, når basics skal gøres, og ja Hector Bellerin kan ikke drible, men for fanden det lyser ud af dem i år de gerne vil. Og det er en start.

Ja kunne blive ved, men holder den til det her. Oldtrafford up next. En af de sværeste baner for os, selv i deres nuværende forfatning. Uanset resultatet er det vigtigt vi står sammen. Vi er en proces, og det må vi ikke glemme, selvom kampen i går får tankerne i retning af noget endnu større. Det kommer hvis vi fortsætter, men en til af gangen. Fantastisk, fantastisk start Emery har fået. Stadig mange fejl, men der tegner sig et billede af en mand, som puster frisk luft i en klub, som sidste var rådden - meget rådden.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 3. Dec. 2018 18:53

Godt indlæg, well put.

Meanwhile er Coquelin for vild:
Image
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 3. Dec. 2018 19:08

Don Karnage wrote:
3. Dec. 2018 18:53
Godt indlæg, well put.

Meanwhile er Coquelin for vild:
Image
Ret sikker på det er en fake profil. Men sjovt (og rigtigt) er det.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 3. Dec. 2018 20:02

Du rammer som altid plet med dine betragtninger, Fan-Fab. Fantastisk.

Har også selv haft svært at holde fokus på andet end kampen i går, og måtte også gense den her til eftermiddag. Stor cadeau til de fremmødte Arsenal-fans. Helt ekstatisk og elektrisk atmosfære.

Emery fortjener så vanvittig meget ros. For mig egentlig allermest omkring Torreira. Den måde, han kørte ham langsomt ind på (ved godt, at han også skulle restituere oven på VM), har været helt spot on. Det samme er næsten alle hans ind- og udskiftninger. De har alle et taktisk formål, og er med til at ændre kampe gevaldigt. Det har været et af de største kendetegn for hans start her.

Og kan vi lige bruge to sekunder på at applaudere Aubameyangs andet mål. Den afslutning er så hjernedød. Decideret hjernedød.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Dec. 2018 21:26

En bruger på Reddit.

Roses are red.
Spurs feeling blue.
Arsenal 4 - 2 Tottenham

Fantastisk sejr. Nu venter endnu et svært opgør...
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 3. Dec. 2018 21:54

Hold op, hvor var det en fantastisk kamp i går :D Det var godt nok opløftende at være vidne til. Inden kampen havde jeg forventet et X. Jeg havde regnet med, at det ville gå mere eller mindre som mod Liverpool.
At holdet ville gøre en god figur, men alligevel ikke have det sidste og det afgørende til at besejre en top-6-konkurrent. Hvorefter Emery ville få en "behersket ros," og der ville blive lagt vægt på, at holdet er inde i en proces osv. Det forstår jeg alt sammen godt og jeg er sådan set også enig i det. Jeg har det bare stadig lidt svært ved, at vi skal måle os op mod Tottenham og Liverpool. Specielt at blive målt op mod Tottenham irriterer mig.
Vi er selvfølgelig stadig inde i en proces, men at vinde 4-2 over Tottenham tyder forhåbentlig på, at vi er længere fremme i processen end først antaget. Sejren kan forhåbentlig give et godt rygstød frem mod kampen på Old Trafford.

Ligegyldig hvad, var det forrygende at se holdet i går. For mig giver det altid en ekstra glæde, når vi vinder efter at have været bortdømt. At Lacazettes mål går ind efter en afretning på Dier er god karma. Dier er sgu generelt irriterende at se på. Ligesom Vertonghen.
Jeg synes, at fansene og holdet var opsatte og energiske fra start, men Diers handling gav formentlig lidt ekstra gas.
Fed, fed reaktion fra holdet på at komme bagud. Og i særdeleshed fed reaktion fra bænken.
At han skifter to ud i pausen, er dejligt forfriskende. I det hele taget bør Emerys dispositioner sørge for at hele holdet er oppe på dupperne.
Han må også være godt tilfreds med kampen i går som første derby, og sin første store sejr.
I øvrigt synes jeg, at vi denne sæson er blevet forkælet med flere rigtig flotte mål. I går var Aubameyangs endnu et af dem, der hører til denne kategori. Smuk afslutning. Jeg havde ellers ikke troet, at han var særlig farlig uden for feltet.. God overraskelse jeg har fået på det punkt.
Også fedt at se Torreira score sit første mål for os. Han er forståeligt nok en fanfavorit allerede.

Post Reply