Arsenal - Leicester 3-1 (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 29. Oct. 2018 22:37

Leno
0
No votes
Bellerin
2
7%
Mustafi
0
No votes
Holding
1
4%
Lichtsteiner
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Torreira
4
15%
Mikhitaryan
0
No votes
Özil
19
70%
Iwobi
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Aubemayang
1
4%
Ramsey
0
No votes
Guendozi
0
No votes

Total votes: 27

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Leicester 3-1 (PL) MoM/Post debat

Post by Gabe » 22. Oct. 2018 23:37

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage

theo-walcott
Normal Bruger

Re: Arsenal - Leicester 3-1 [PL] MOM/PMD

Post by theo-walcott » 22. Oct. 2018 23:57

Stemte Bellerin.. Involveret i to mål og ellers solid kamp bortset fra en uheldig fod. Der er rigtig mange gode i dag. Mesut, Laca, Auba, Bellerin og Torreira.. Vi har marginalerne med os da vi nok burde have kommet bagud 1-2 på deres header på overlæggeren efter suverænt elendigt målmandsspil fra Leno. Jeg mener også han blir sat nemt på deres mål. Det ligner han oversatser på at ville snuppe et potentielt indlæg. Fin refleks redning på Maguires header ellers under middel IMO. Laca spiller vildt godt påtrods af at han nok skal score i hvert fald en enkelt. Han er vild til at bruge sin fysik til at holde hans markering på afstand. Hvis han får en flad bold op så holder han den 9 ud af 10 gange og får den sendt fornuftigt videre så vi kan bygge spillet op. Auba tjaaah... Hashtag målnæse. Mesut viser klassen i dag. Mål nummer 2 og særligt nummer 3 er out of this world.. Dem har vi snart lavet et par stykker af. Torreira er et beast på 165 centimeter. Holdning spiller med en dejlig ro. Der er en 2-3 gange hvor han ser lidt for nonchalant ud. Det skal han helst undgå. Men alt i alt virkelig en stærk 2.halvleg. Selvom programmet har været overkommeligt siden Chelsea kampen så er 10 sejre i rap imponerende. Fortsætter vi så er vi i den grad outsider til titlen. Der kan nemt komme grus i maskineriet hos Liverpool, Chelsea og City. Håber vi får roteret en del på torsdag i Europa League.. #UnaiEmery #NextChapter

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Oct. 2018 7:12

Men Puel og Leicester følte sig snydt, da de mener Holding, som vel var udmærket, skulle have haft badebilletten...

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-10-23- ... od-arsenal
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 23. Oct. 2018 7:41

Mere eller mindre elendig første halvleg. Ligesom som mange andre kampe denne sæson, så kommer vi slet ikke i gang fra kampens start. Kampen kunne nemt have udspillet sig anderledes, hvis der var blevet dømt straffe på Holding, og dommeren havde takseret det til et gult kort. Men sådan gik det heldigvis ikke.

Det var virkelig vigtigt at vi fik scoret inden pausen. I de sidste 5-10 minutter af anden halvleg begyndte vi endelig at vise lidt mere fremad banen, og hvilket mål af Özil. Der er virkelig så meget klasse over måden han sparker den bold ind på. Og det skulle kun blive bedre i anden halvleg. Og stor cadeau til Bellerin for at finde ham i feltet med en god aflevering.

Anden halvleg var en helt anden historie. Vi kommer virkelig godt ud fra pausen og presser på. Men alligevel var det ved at gå galt, da Leno fuldstændigt mistimer sin indgriben på det hjørnespar, hvor Leicester rammer overliggeren. Ligeså god som han så ud ved Maguires hovedstød i første halvleg, ligeså skidt så han ud i denne situation.

Heldigvis fortsatte vi bare, og Emerys modige udskiftninger bar hurtigt frugt. Jeg synes Lichsteiner så fuldstændigt smadret ud, og han havde det utrolig svært som venstre back, men det er nok de færreste, der var alt for glade ved tanken om Xhaka (med et gult kort) som venstre back. Men det gjorde han sgu fint. Egentlig meget bedre end han havde gjort som central midtbane - men der skulle heller ikke så meget til.

De sidste to mål viser virkelig Özils klasse på den position. Hans vision og evne til at slå afleveringen til Bellerin på det 2. mål er helt sublim. Og det tredje mål er jo helt fantastisk. Vi har virkelig fået nogle lækre mål på det sidste.

Det er stadig meget tydeligt, hvor vores svagheder ligger, men forhåbentlig kan Emery forbedre vores defensiv. Det er dog virkelig fedt at se, hvordan vi bare bliver ved med at hamre på i anden halvleg. Med en front fire bestående af Auba, Özil, Iwobi og Lacazette, så kan man hele tiden se os score.

MOM kan efter min mening kun gå til Özil, men der var andre, som kan fremhæves. Bellerin, Torreira og Iwobi spiller alle en god kamp. Guendouzi gør et virkelig godt indhop, og jeg synes egentlig også Lacazette spiller en ok kamp. Han ærger sig dog nok over, at han ikke får scoret.

Sidenote:
Vi er virkelig presset rent defensivt, hvis vi får flere skader. Godt nok er Maitland-Niles og Koscielny på vej tilbage, men i dag har vi Zech Medley med på bænken, som vi i teorien kunne have fået brug for. Jeg ved ikke om Monreal er skadet eller hvorfor han ikke var med i går, men for mig at se, så skal der ikke meget til at vælgte læsset.

Hvis vi vil ud at bruge penge i januar, så håber jeg virkelig, at vi er på udkig efter en central forsvarsspiller.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 23. Oct. 2018 11:31

WE GOT OUR ARSENAL BACK!

Mange af de mål vi ser i øjeblikket, er i samme kaliber som da spillet var bedst under Wenger. Det er en sand fornøjelse at se på. Emery får virkelig det optimale ud af det her hold.

Özil uden tvivl MOM. Han var eminent. Dog var Bellerin, Laca, og Auba også fremragende. Dertil synes jeg også Iwobi gjorde en fin figur, indtil udskiftningen.

Og tænk at vi skulle se Xhaka som venstre back, hvilket var virkelig godt set af Emery, da Leicester ikke rigtigt spillede med kanter. Elsker Emerys taktiske forståelse og evne til at tænke ud af boksen. Det er præcis det, som jeg har savnet i 10-13 år.

Glæder mig virkelig til at se, hvad Emery kan få ud af det her hold, når han har haft samme tid som Klopp/Guardiola, til at opbygge holdet.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 23. Oct. 2018 17:36

MoM: M1Ö
Kæmpe løbearbejde, gode assists, sætter spillet flot. Det er helt tydeligt, at der er en unik forståelse mellem Mesut, Auba og Lacazette. Det lover sindsygt godt for fremtiden.

Bellarin, Auba, Iwobi, Leno, Torreira var alle fremragende. Gounduezi var god, da han kom ind. Laca indgik fint i spillet, men scorer på en god dag en kasse eller to.

Øvrige pointer:
  • Emerys justeringer i pausen var genial. Intet mindre.
  • Iwobi ligner en forvandlet spiller! Knægten spillede lights out og var et af de eneste lyspunkter i første halvleg. Gode ryk dybt og højt teknisk niveau.
  • Torreira er såååå vigtig for vores hold. Han bryder mange bolde og fylder enormt meget. Modsat Jan Mølby synes jeg, han gør det fint på modstanderens halvdel også. Xhaka derimod spiller for langsomt. Torreira og Gouendouzi ligner en fantastisk duo i fremtiden.
  • Vores defensive dødbolde er stadig ikke på plads. Bellarin IKKE dække Harry Mcguire.
  • Leno har et par vigtige redninger. Hans pasningsspil er en fornøjelse.
Sidst, men ikke mindst; 10 SEJRE I TRÆK! Fremragende arbejde af Unai! Han ved hvad han laver! 8)
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 23. Oct. 2018 18:14

Undskyld mig, men hvad er der lige sket med Iwobi. Han laver den ene nelle efter den anden og virker som en helt ny spiller. Ja, han virker endelig som en der er i familie med Jay Jay Okocha. Det er jo helt vanvittigt med 10 sejre i streg. Mere end hvad man kan forvente af holdet på nuværende tidspunkt. Men det er en fryd at se på.

Er alt så fryd og gammen? Nej. Langtfra. Defensiven mangler en ankermand. En stålmand som dirigerer. Vi kommer nogle gange på glatis. Og det er tydeligt at imod mere effektive/dygtigere hold, kommer vi til at lukke mål ind. Men som situationen er nu, er det over alt forventning. Og der er vel ingen som har nogle forventninger til os i år. Lad det blive vores styrke.
Image

Post Reply