Chelsea-Arsenal 3-2 (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
Don Karnage
Normal Bruger

Chelsea-Arsenal 3-2 (PL) MoM/Post debat

Post by Don Karnage » 19. Aug. 2018 14:26

Dagen derpå...

- Vi kan ikke forvente at få 3 point, med de chancer vi brænder. De to i første halvleg, er helt absurde! :oops:

- Vi forsvarer os håbløst! 4-backkæden står for højt og sideforskyder ikke nok. Vores centrale forsvar, er stadig det største problem. Mustafi (og til dels også Sokratis) var ringe i alle spillets facetter i går. Jeg synes, på ingen måde der er tegn til, at Mustafi + Sokratis, er fremtidens konstallation. Hvis vi kigger på kvaliteten på CB's sammenlignet med vores konkurrenter, ser det altså sløjt ud! Bellerin havde dertil en super ringe kamp defensivt. Kunne godt tænke mig at se Lich fra start på RB.

- Torreira skal starte fremfor Xhaka ASAP! Det er som nat og dag. Torreira kunne have markeret bedre ved 3-2 målet, men vores midtbane er en helt anden, når Guendouzi og Torreira spiller. Jeg har ingen ide om, hvorfor Xhaka startede i går.

- Speaking of; Guendouzi kan blive så absurd god. 19 år, kæmpe radius, har ok fysik, ser spillet super godt. Hans aflevering til Bellerin i første halvleg, hvor Auba brænder, er genial! I øvrigt, hold kæft det er fedt at se, det hjerte og mandsmod han spiller med. Han ligner én, der vil det mere end samtlige medspillere!

- Jeg vil rigtig gerne have Leno på kassen snarest, men Cech stod en fin kamp.

- Iwobi ligner en helt anden spiller under Emery allerede. Godt set at starte ham.

- Özil var usynlig, igen. Måske er det bare mig, men jeg forventer mere af ham.

Jeg elsker i øvrigt, at Emery skifter mere ud og ikke lader nogle spillere være fredet. Det er den indstilling, der skal til.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Wengers globalisering
Normal Bruger

Re: Chelsea - Arsenal (3-2)

Post by Wengers globalisering » 19. Aug. 2018 17:38

Don Karnage wrote:
19. Aug. 2018 14:26
Dagen derpå...

- Vi kan ikke forvente at få 3 point, med de chancer vi brænder. De to i første halvleg, er helt absurde! :oops:

- Vi forsvarer os håbløst! 4-backkæden står for højt og sideforskyder ikke nok. Vores centrale forsvar, er stadig det største problem. Mustafi (og til dels også Sokratis) var ringe i alle spillets facetter i går. Jeg synes, på ingen måde der er tegn til, at Mustafi + Sokratis, er fremtidens konstallation. Hvis vi kigger på kvaliteten på CB's sammenlignet med vores konkurrenter, ser det altså sløjt ud! Bellerin havde dertil en super ringe kamp defensivt. Kunne godt tænke mig at se Lich fra start på RB.

- Torreira skal starte fremfor Xhaka ASAP! Det er som nat og dag. Torreira kunne have markeret bedre ved 3-2 målet, men vores midtbane er en helt anden, når Guendouzi og Torreira spiller. Jeg har ingen ide om, hvorfor Xhaka startede i går.

- Speaking of; Guendouzi kan blive så absurd god. 19 år, kæmpe radius, har ok fysik, ser spillet super godt. Hans aflevering til Bellerin i første halvleg, hvor Auba brænder, er genial! I øvrigt, hold kæft det er fedt at se, det hjerte og mandsmod han spiller med. Han ligner én, der vil det mere end samtlige medspillere!

- Jeg vil rigtig gerne have Leno på kassen snarest, men Cech stod en fin kamp.

- Iwobi ligner en helt anden spiller under Emery allerede. Godt set at starte ham.

- Özil var usynlig, igen. Måske er det bare mig, men jeg forventer mere af ham.

Jeg elsker i øvrigt, at Emery skifter mere ud og ikke lader nogle spillere være fredet. Det er den indstilling, der skal til.
Meget enig. De første 25min vidste skræmmende lavt niveaue. Jeg havde lyst til, flå Bellerin, Mhiki, Ozil, Xhaka ud af kampen. Mhiki, spillede sig lidt op, men de øvrige blev ikke meget bedre.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 19. Aug. 2018 20:56

Ret enig i ovenstående.

Man må konkludere at:

- Özil har i meget lang tid ikke leveret imod top 6 og på udebane mod fysiske hold
- Xhaka spillede et godt forår, men nu: vinder ingen nærkampe, ser langsom ud, tager for god tid med bolden og har få offensive aktioner/afleveringer.
- Alle hold har læst, at de skal spille med 3 på midten mod os, når Özil ligger derinde - det betyder vi kommer i undertal og ikke vinder nogle bolde midt på banen. Torreira og Goundouzi havde ingen chance for at komme i nærkampe, da Kovacic kom på banen.
- Vi vil presse højt, hvilket kræver at holdet skubber op - ellers bliver vi trukket ud og så spilles der nemt igennem. Her skal der bruges tid, og der skal være en general, der styrer presset, da det ellers falder til jorden. Bolden bliver nemt spillet forbi, og så har midterforsvaret bevæget sig til midten, og bliver fanget på dybe bolde, da der ingen pres bliver efter at de har spillet sig ud af det første pres. Man taler om forsvaret, men det bliver udstillet af manglende styring og typer til at presse ordentligt.
- Mustafi har det hårdt med Bellerin. Tænk at spille den plads, og ikke vide om din mand til højre er der halvdelen af kampen. Midtbanen dækkede bedre af for hullerne vores backs efterlod i 2. halvleg, men Mustafi får ikke nok hjælp fra højre. Vores bedste defensive (og måske generelle) kamp, sidste sæson, var ude mod Milan. Her spillede Chambers højre back.
- Begge mål er miniput fejl. Jeg nævner blot første, da det andet hænger sammen med pres, som beskrevet ovenfor. Bellerin følger Willam op over midten for at markere ham og efterlader hele højre side. Måske som en del af et pres og måske, hvad Unai vil (vi scorer første mål da Nacho gør det samme, dog mindre hovedløst), men når der ikke er pres på boldholderen, skal man som højre back ikke følge sin mand ind i midtercirklen.
- Angribere koster lige så meget på deres fejl som en fejl fra forsvarsspiller.

Vi kan være glade for, at det har været 2 kampe, hvor vi ville have svært ved at få point senere i sæsonen, men jeg er ærgerlig over, at vi ikke udnyttede vores chancer, og at der var taktiske/personlige fejl i hvert mål.
Vi klager over vores forsvar, men Chelsea sejlede også rundt, eller hvis vi tager en anden vinkel, så spillede vi fremragende 20 minutter med 6 direktører.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 20. Aug. 2018 9:46

Frankster wrote:
19. Aug. 2018 20:56
Ret enig i ovenstående.

Man må konkludere at:

- Özil har i meget lang tid ikke leveret imod top 6 og på udebane mod fysiske hold
- Xhaka spillede et godt forår, men nu: vinder ingen nærkampe, ser langsom ud, tager for god tid med bolden og har få offensive aktioner/afleveringer.
- Alle hold har læst, at de skal spille med 3 på midten mod os, når Özil ligger derinde - det betyder vi kommer i undertal og ikke vinder nogle bolde midt på banen. Torreira og Goundouzi havde ingen chance for at komme i nærkampe, da Kovacic kom på banen.
- Vi vil presse højt, hvilket kræver at holdet skubber op - ellers bliver vi trukket ud og så spilles der nemt igennem. Her skal der bruges tid, og der skal være en general, der styrer presset, da det ellers falder til jorden. Bolden bliver nemt spillet forbi, og så har midterforsvaret bevæget sig til midten, og bliver fanget på dybe bolde, da der ingen pres bliver efter at de har spillet sig ud af det første pres. Man taler om forsvaret, men det bliver udstillet af manglende styring og typer til at presse ordentligt.
- Mustafi har det hårdt med Bellerin. Tænk at spille den plads, og ikke vide om din mand til højre er der halvdelen af kampen. Midtbanen dækkede bedre af for hullerne vores backs efterlod i 2. halvleg, men Mustafi får ikke nok hjælp fra højre. Vores bedste defensive (og måske generelle) kamp, sidste sæson, var ude mod Milan. Her spillede Chambers højre back.
- Begge mål er miniput fejl. Jeg nævner blot første, da det andet hænger sammen med pres, som beskrevet ovenfor. Bellerin følger Willam op over midten for at markere ham og efterlader hele højre side. Måske som en del af et pres og måske, hvad Unai vil (vi scorer første mål da Nacho gør det samme, dog mindre hovedløst), men når der ikke er pres på boldholderen, skal man som højre back ikke følge sin mand ind i midtercirklen.
- Angribere koster lige så meget på deres fejl som en fejl fra forsvarsspiller.

Vi kan være glade for, at det har været 2 kampe, hvor vi ville have svært ved at få point senere i sæsonen, men jeg er ærgerlig over, at vi ikke udnyttede vores chancer, og at der var taktiske/personlige fejl i hvert mål.
Vi klager over vores forsvar, men Chelsea sejlede også rundt, eller hvis vi tager en anden vinkel, så spillede vi fremragende 20 minutter med 6 direktører.
Frankster dejligt perspektiv på Mustafis præstationer!

Jeg synes også vi har nogle helt vilde udfordringer med baglinjen. Alt for ofte bliver vi jo overspillet af at de bare smider en bold dybt henover hele midtbanen. Og kan vi ikke håndtere det er der ingen fidus i at presse! Vi så det også i forrige sæson med Kos dernede - så det handler ikke bare om fart. Og så er Xhaka jo en skandale når bolden er spillet forbi ham - han slår helt fra!
Fra anden halvleg stod vi lidt dybere, og Chelsea var ikke nær så gode til at straffe os med dybde løb. Tilgengæld blev rummene mellem kæderne større og de kunne i højere grad kontrollere kampen..

De afbrændere vi har i den kamp gør virkelig ondt på os - vi kunne virkelig godt have brugt en sejr..

Det er så trættende at Ozil ikke kan gå mod baglinjen. Hver gang han modtager bolden i en god position på kanten, venter han til backen kommer tæt på ham og så forsøger han at cutte ind i banen. Men da han heller ikke har fart til at udnytte sit Cut ender det med en aflevering. Så hellere en der tør angribe bagrummet. Så hellere se Welbeck, han knokler for at kompensere for det han ikke leverer - det har Ozil aldrig lært..

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 20. Aug. 2018 12:11

Helt sikkert dejligt med nogle nuancer.

De næste par kampe giver ikke ligeså store udfordringer mod defensiven, men så virkelig gerne, at Bellerin fik en tur på bænken, så han kan se hvordan højre back kan spilles. Synes ikke at han har udviklet sig i det sidste års tid.

Så gerne denne opstilling mod West Ham
Cech (mest fordi han trods alt har stået fint med hænderne og virker motiveret)
Lichtsteiner - Mustafi - Sokratis - Monreal
Guendouzi - Torreira
Ramsey - Özil - Mkhitaryan
Lacazette

På udebane ville jeg ofre som minimum Özil, og i stedet spille 4-4-2 med følgende midtbane og angreb:
Ramsey - Guendouzi - Torreira - Mkhitaryan
Aubameyang - Lacazette

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 20. Aug. 2018 21:54

Vi er ene og alene igang med en overgangssæson, hvor Emery skal se spillerne an og afgøre, hvem der skal blive og hvem der skal skippes væk til sommer.

Det er trist at se, at flere af spillerne har taget taberattituden fra Wenger tiden med over i denne sæson, særligt Özil og Granit mangler den rette attitude.

Vi er endt med det ringeste midterforsvar i over 10 år. Det minder om tiden med Stephanovs og Cygan. Hvordan fanden kunne det gå til, at vi smider £ 20 mio. efter en afdanket græker, der kun er blevet dårligere de sidste sæsoner. Håber vi eksperimenterer med Licht og Holding i midten fremadrettet og sender Musta og Grækeren ned på reserveholdet.
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 21. Aug. 2018 12:26

arsenal1983 wrote:
20. Aug. 2018 21:54
Vi er ene og alene igang med en overgangssæson, hvor Emery skal se spillerne an og afgøre, hvem der skal blive og hvem der skal skippes væk til sommer.

Det er trist at se, at flere af spillerne har taget taberattituden fra Wenger tiden med over i denne sæson, særligt Özil og Granit mangler den rette attitude.

Vi er endt med det ringeste midterforsvar i over 10 år. Det minder om tiden med Stephanovs og Cygan. Hvordan fanden kunne det gå til, at vi smider £ 20 mio. efter en afdanket græker, der kun er blevet dårligere de sidste sæsoner. Håber vi eksperimenterer med Licht og Holding i midten fremadrettet og sender Musta og Grækeren ned på reserveholdet.
Ja det bliver spændende at se hvem der måtte ryge i januar. Og meget enig i den uheldige attitude fra Ozil og Xhaka - Xhaka tror jeg kan ændres, Ozil er jeg meget i tvivl om.

I forhold til forsvar, så husk på at vi i en periode spillede med Djourou og Kos (den tidligere Kos) som midt stoppere, med Squillaci som backup.
Sokratis har ikke fået en chance endnu, så vent med at dømme ham.

Men jeg er helt på linje med at det vil være fint at hive de spillere ud, der ikke præsterer! Der skal være konkurrence om pladserne, spillerne har haft det for komfortabelt under Wenger. Uden at være den største City og især Pep rygklapper, så læg mærke til hvor meget han rotere. Hvis man ikke leverer bør man få en tur på bænken. BUM og så lad nogle andre få muligheden gerne fra start. Det måtte meget gerne være Xhaka der snart skal lære at man skal præstere for at spille!

OG så et lille klip: Neville og Carra diskuterer hvordan Emery bør gøre fremad. Det er de 5-6 minutter værd at høre deres diskussion (IMO)
http://www.skysports.com/football/news/ ... ys-arsenal

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 21. Aug. 2018 22:19

Nogle dage forsinket fra min side, det er ærgerligt at disse tråde ikke bliver oprettet efter kampene ligesom i gamle dage.

Positivt:
- Vi kommer frem til masser af chancer, dog mest pga. Chelseas forfærdelige opdækning. Utroligt at vi ikke scorer mindst 4 mål i denne kamp.
- Cech står faktisk ganske udmærket.
- Guendouzi - Jeg synes han gør det ganske fortrinligt, taget i betragtning af at han lige er ankommet til PRL og er 19 år.
- Jeg synes (igen) Lacazette virker tændt da han kommer ind bliver også farlig i flere situationer. Håber han starter inde næste kamp.

Negativt:
- Forsvaret. Bellerin er ikke tilstede defensivt, Mustafi er som altid ligesom en hovedløs kylling, og vores nye græker ser tung ud i mange situationer (dog med nogle enkelte gode dueller og en flot glidende blokering på et skud). Den eneste der gjorde det tilnærmelsesvist godt var Monreal, dog ikke noget ekstraordinært.
- Midtbanen. Özil er som altid usynlig i de store kampe og Xhaka satte dårligt en fod rigtigt hele kampen - sidstnævnte skal på bænken næste kamp, han har virkelig været sløj at se på i de første to kampe. Miki var også under middel, leverede dog et flot mål og gjorde det okay i enkelte momenter i kampen. Iwobi gjorde det okay.
- Skarpheden i afslutningerne: Özil havde en semi-stor chance, imens Miki og Aubameyang havde gigantiske chancer lige foran mål - ingen ramte målet. Det er MEGET bekymrende, at vores spillere end ikke kan ramme målet.

Jeg håber på flere ændringer imod West Ham. Især Bellerin, Mustafi, og Xhaka håber jeg ryger ud:

Cech
Lichtsteiner - Holding - Sokratis - Monreal
Guendouzi - Torreira
Miki - Özil - Aubameyang
Lacazette

Post Reply