Optakt: Atletico Madrid - Arsenal (EL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Atletico Madrid - Arsenal (EL)

Post by peterdebel » 2. May. 2018 17:26

Image

Tv: 6'ern, BT Sport 2 fra 20.30, MovieStar+, BeinSport Espana, SRF2

The time has come..

Vi har brug for mål i Madrid,så vi bliver nød til at satse frem i banen..Vi skal have nogle som kan skabe noget, og så satse frem i banen.

Det kunne være interessant med en midt således:

Ramsey Granit Jack
Özil Mkhi
WELBZ på top som forhåbentlig er livlig!!

Men mon ikke det bliver:

Ospina
Chambers Kos Holding
Bellerin Granit Ramsey Monreal
Özil Mkhi
Lacazette.

Når Quarabag kan score dernede, så kan vi også!!

https://m.youtube.com/watch?v=IJqypOdTxgI

Måske vi skal satse på hovedstød..?

Oblak har lidt problemer med lysken, forhåbentlig bliver han ikke klar.

Det er svært at være jubeloptimist, men forhåbentlig smiler Lykkens Gudinde til os gennem hele kampen.

Bare vi kommer frem i banen og får nogle afslutninger på mål, for indrømmet: På forhånd ligner det en uafgjort kamp.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Nico_gooner
Normal Bruger

Re: Optakt: Atletico Madrid - Arsenal (EL)

Post by Nico_gooner » 2. May. 2018 19:49

Igen frygter jeg den her kamp, tror nok vi skal scorer men spørgsmålet er om vi kan forhindre dem i at gøre det samme. Forventer at spillerne dør med skoene på, det skylder de allesammen Arsene. Vil være den perfekte afsked at give ham den finale i Lyon, og en CL billet vil være en perfekt optakt til der kommer en ny mand ind til sommer.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 2. May. 2018 20:57

Tror ikke rigtig på det. Når ikke Atletico er tvunget til at score, bliver det ret svært. Men i det mindste er det åbent nok til at en enkelt genistreg eller tilfældighed kan vende tingene på hovedet. Det er så vigtigt at vi holder hovedet koldt og først og fremmest ikke inkasserer.

Startopstillingen gir næsten sig selv hvis alle er klar, og det er de ifølge Wenger. Kun Caz og Mo der er ude.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. May. 2018 22:11

Vi skal vel have noget fart i kantspilet som kan smide nogle bolde ind i boksen.. Måske en slags 4-2-3-1..?

Villarreal gjorde det umulige på Metropolitano.. ved at bolden stjæles på midtbanen. Over stok og sten går det på fløjen og fra baglinjen smækkes et præcist indlæg ind i brysthøjde (Så Oblak står og tvivler) til en angriber som kommer foran forsvarsspilleren..

Og så er der ikke andet for end at...

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 3. May. 2018 7:23

Hvis man virkelig skal prøve at se positivt på, at vi smed føringen på tåbligste vis i torsdag, så er det, at vi ikke går på banen med en mentalitet, om at forsvare et resultat hjem. Det plejer virkelig, at hæmme vores spil.

Om vi så kan få spillet til at fungere mod defensivt fantastisk Atletico-hold, er så et andet spørgsmål. I første kamp, synes jeg dog, at vi kom frem til mere åbne chancer, da Atletico havde 11 spillere på banen, så forhåbentlig kan vi også det i aften.

Hvis vi skal videre, så skal alle spillere levere. Der er ikke råd til blundere i midtforsvaret eller andre steder, så vi må krydse fingre for, at Mustafi og Koscielny vælger at spille en af deres gode kampe i aften.

Mht. startopstillingen, så synes jeg det eneste åbne spørgsmål er, om Wilshere eller Mkhitaryan starter inde. Det meste taler nok for, at Mkhitaryan starter inde, hvis han er 100% fit, men omvendt, vil det også være godt at have lidt at skyde med fra bænken, som ellers ser utrolig tynd ud. Ellers forventer jeg, at det bliver præcis samme hold som i første kamp.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 3. May. 2018 11:20

Atletico er favoritter, men jeg er egentlig mere optimistisk i dag end jeg var før sidste kamp.
Det til trods for af at vi ikke fik et godt resultat med fra hjemmekampen, selvom vi var så længe i overtal.
Vi kan næppe regne med, at en Atletico-spiller giver os samme "gave" som deres højre back gjorde i sidste opgør, men selv før de fik en mand smidt ud, kom vi frem til to gode chancer. Lacazette var fx uheldig med at hans gode skud på det flotte oplæg fra Welbeck ikke kom på den rigtige side af stolpen.
I øvrigt så jeg i lørdags Inter mod Juventus. I den kamp blev Inter-spilleren Vecino smidt ud efter et kvarter, hvilket var ca. to minutter efter Juventus' føringsmål. Juventus dominerede de næste 10-15 minutter, hvis jeg husker rigtigt, men ellers var Inter spilstyrende, skabte gode chancer og fik også vendt kampen. Desværre smed de sejren i de sidste minutter. Men jeg synes alligevel det giver et billede af, at sejren ikke er selvskrevet alene fordi man er en mand i overtal.
Atletico kan i høj grad også takke Oblak (og vores manglende skarphed) for det uafgjorte resultat. At vi smider sejren så sent og på så latterlig en facon forøger nok irritationen og bitterheden. Særligt, hvis vi i dag ryger ud efter en 0-0'er.
https://news.arseblog.com/2018/04/arsen ... e-numbers/
Der er flere interessante statistikker i den artikel, fx:
63 – Passes in the Atletico penalty area by Arsenal
13 – Passes in the Arsenal penalty area by Atleti (this is more than just a simple stat showing how deep the team played, Arsenal’s 63 passes in the penalty area meant that Atletico were under constant threat. Any miss kick or failed clearance and Arsenal could have pounced for a goal. Especially threatening were the 11 passes across the box on the ground. Guardiola is notorious for his love of this pass and supposedly calls them “half a goal” in training.)

25 – Key passes by Arsenal
2 – Key passes by Atletico
26 – Shots by Arsenal
10 – Headed shots by Arsenal
which is super duper weird (since Arsenal didn’t play with a bean pole forward) until you look at the stats and see that Atletico have conceded 7 headed goals in la Liga (of 18) and with today’s goal 3/7 in Europe.
3.71 – Expected goals for Arsenal
1.23 – Expected goals for Atletico

Jeg synes, at det er ganske godt gået, når man tager i betragtning, at Atletico kun har lukket 18 mål ind i 35 ligakampe, og spillede så defensivt.
På hjemmebane kunne man håbe, at det kom lidt længere frem på banen. Desværre er Diego Costa blevet klar igen, hvilket giver dem noget ekstra længere fremme i modsætning til sidste uge, hvor Griezmann var ret alene om at true vores mål.

De unge kræfters gode indsats i søndags har måske givet lidt ekstra optimisme, selvom det er en pinligt ringe udebanestatistik.
Det samme var dog tilfældet før Milan-kampen, hvor Milan kom ind til kampen i god form, mens vi var i en ret sørgelig forfatning.
Nu har Lacazette ramt formen på det rigtige tidspunkt, hvilket han forhåbentlig fortsætter i aften. Ellers er armenerens tilbagevenden også tiltrængt. Dels fordi han er ret skarp for tiden, men også fordi vores bænk var så ringe sidste uge.
Selvom Iwobi ikke er nogen klassespiller, havde jeg dog gerne set ham på banen alligevel. Han er trods alt ret god i små områder og ret fiks på fødderne. Så selvom han ikke selv får scoret, kunne/kan han måske få lavet en assist/pre-assist.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 3. May. 2018 20:22

Det vil være et sandt mirakel hvis vi går videre. Når man ikke kan vinde hjemme i en hel kamp 11 mod 10, så har jeg svært ved at se hvordan det skulle kunne lade sig gøre, imod Europas (måske) bedste defensiv. Så jeg tror med 99% sikkerhed Atletico går videre.

Lad os håbe Atlectio har en totalt off-day og vi spiller op til vores bedste. Jeg forventer i hvertfald at samtlige spillere giver den hele armen, så Wenger ikke skal slutte på bunden i sin Arsenal karriere.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 3. May. 2018 20:25

Jeg tror paa holdet kan gaa videre. Det kraever selvfoelgelig at holdet score paa deres chancer og ikke laver underlige forsvarskoks. Begge ting er noget man med rimelighed burde kunne forvente fra et hold, som har spiller materiale til at vaere blandt de 10 bedste hold i verden(hvis ikke hoejere).
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Locked