Optakt: Arsenal - Liverpool (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Optakt: Arsenal - Liverpool (PL)

Post by Niels Lønberg » 21. Dec. 2017 7:11

En absolut nøglekamp fredag aften i vores mål om at nå top 4. Hvis vi vinder, kan vi gå forbi Liverpool i tabellen og op på fjerdepladsen. Taber vi, så begynder der lige pludselig, at blive et hul mellem os og Liverpool.

Jeg er ret pessimistisk inden kampen. Vi laver alt for mange individuelle uprovokerede fejl, og der er mange spillere, som spiller under niveau - men alligevel får genvalg uge efter uge. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis Liverpool scorer 3 mål mod os, men jeg håber, at jeg tager grueligt fejl, og vi leverer en indsats á la den vi så mod Spurs.

Der er en række spændende spørgsmål op til kampen:

- Spiller vi med 4 eller 5 mand i bagkæden?
- Hvis vi spiller med 4, hvem spiller så centralt?
- Spiller AMN venstre back/wing og kommer op mod Salah?
- Er det muligt, at Monreal skal spille venstre back - og Koscielny og Mustafi skal udgøre det centrale forsvar, hvis vi spiller med 4 i bagkæden?

Et eller andet sig mig, at Wenger går tilbage til at spille med 5 i bagkæden til denne kamp nu hvor Mustafi er klar igen. Personligt, vil jeg foretrække, at vi spiller med fire i bagkæden. Jeg gad godt, at vi spillede Monreal som venstre back, men jeg tror Wenger udelukkende ser ham som central forsvarsspiller nu, så det kommer nok ikke til at ske.

Vi har, efter min mening, ikke alverdens valgmuligheder på midtbanen. Xhaka bør efter min mening en tur på bænken, men vi har ikke rigtigt noget alternativ til ham. AMN er en mulighed, men det kommer heller ikke til at ske, og Elneny og Coquelin er ikke bedre end Xhaka, tværtimod. Iwobi mangler i den grad slutprodukt. 1 mål og 1 assist i 942 minutters spilletid i alle turneringer, er ikke noget, der giver Liverpool søvnløse nætter op til kampen. Men med Ramsey ude, så er det meget begrænset, hvad vi har af muligheder.

Det bliver spændende at se, om spillerne kan levere, hvad der kræves. Kan vi undgå hjerneblødninger i forsvaret? Kan Alexiz, Özil og LAcazette finde deres topniveau? Liverpool har trods alt lukket 17 mål ind på udebane i denne sæson.

Ligemeget hvad, så bliver det helt sikkert en interessant kamp - forhåbentlig med os som vinder. Jeg er dog ikke specielt positiv.

FAXE
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Liverpool (PL)

Post by FAXE » 21. Dec. 2017 10:23

Tror vores spillere er ekstra opsatte på at vaske ydmygelsen på Anfield væk. Bliver en hård kamp hvor vi forhåbentlig vinder på fight og koncentration og et par genistreger fra AÖL.

Tror faktisk på det. Up The Arsenal!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Dec. 2017 21:05

Image

Turnering: Premier League

Tidspunkt og sted: Fredag d. 22 kl. 20.45. Emirates Stadium.

Kanal: 6'ern, Sky Sport Premier League (fra kl 20)Sky Sports Main Event, NBCSN, ESPN3, Futbo Tv, SFR Sport 1 (France), Moviestar+ (Spain), et stream somewhere...

Dommer: Martin Atkinson

Vores statistik med ham er bekymrende..

Ud af 36
V -17
T-13
U - 6
Røde kort: 3.. :?

Statistik de sidste 5 møder hjemme på Emirates:

Arsenal 3-4 Liverpool
Arsenal 0-0 Liverpool
Arsenal 4-1 Liverpool
Arsenal 2-0 Liverpool
Arsenal 2-2 Liverpool

Klopp & Co. mangler Moreno, Matip, Clyne og Sturridge er kun 40% klarmeldt og behøver mere end et mirakel for at blive klar.

Vi ser ud til at mangle Giroud, Ramsey og Coquelin men Mustafi er tilbage i truppen.

Håber Per er klar, da tvivler om Mustafi har nok nosser i en kamp som denne og ved ikke med Bellerin..
Og så det noget af en test hvis Maitland-Niles skal op imod Salah.

Ønsket opstilling. Enten

Cech
Debuchy-Kos-Mertesaker-Monreal
Özil-Jack-Granit-Kolasinac (Maitland Niles?)
Alexis
Lacazette

Eller:

Cech
Bellerin-Kos-Mustafi-Monreal
Jack Granit
Iwobi Özil Alexis
Lacazette

Nøgen bliver at få flyttet deres forsvar så de kommer ud af positionerne for jeg tror der skal meget til at feks. Lacazette kommer fri alene i boksen..Det tror jeg Klopp vil gøre alt for ikke sker.

Ja tror faktisk godt Iwobi kan lave noget ravage, når han med sin uortodokse spillestil, forhåbentlig lykkedes med alle ting han forsøger i kampen.

..Og send Welbeck på banen efter 60 minutter for Alexis hvis vi skal jagte og skift til 3-4-3 dér..

Edit: Men må indrømme at det snart er på tide at Alexis stepper op og leverer i en "Storkamp"..Det vil i den grad klædde ham, men han får chancen for hans snor er kort..Meget kort!!

Og så er det store usikkerhedsmoment vores forsvar.

Det er ALT for nemt at lægge pres på og så laver vi alt, alt for mange uprovokerede fejl...og hvis vi ikke passer på så bliver vi hurtigt straffet og det vil være kedeligt at skulle jagte med hovedet under armen så Liverpool kan vente og slå kontra fordi vi endnu engang indkassere et dumt mål på en fejl...Fokus på Salah og selvfølgelig Coutinho..Sæt de 2 ud af spillet og så er vores sejrschance vel..70-30..

Mon ikke det bliver en 3-4-3 fra Arsenes side?

Cech
Kos-Mertesaker(Mustafi?)-Monreal
Bellerin-Jack-Granit-Kolasinac
Özil-Alexis
Laca

Mod:

Mignolet
Gomez-Lovren-Klavan-Robertson
Ox-Henderson-Winaldum
Salah-Coutinho
Firminho

Vi har kun tabt hjemme 1..EN gang i 22 kampe...KOM NU FFS!!!

VIGTIG KAMP, ARSENE!

Spørgsmålet er om vi skal op ad i tabellen eller nedad i den travle juleperiode..? Med en sejr er kan vi virkelig vinde rygstød så folk gider at komme ind i trådene igen, med ny forårsoptimiske og "Happy Days", mens nederlag vil vi sætte os under alvorligt pres og vi kigger ned mod en deprimerende 7. plads, mens Chelsea venter lige efter nytår... :o

Det kan blive hvad som helst med to forsvar i gavehumør.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Dec. 2017 9:09

Det bliver spændende at se slaget om midtbanen og desværre frygter jeg at Salah, Firminho og Coutinho kommer til at løbe rundt om vores forsvar specielt Mustafi og Kos, så det kræver at vores midtbane også står stærkt når Liverpool angriber/ slår kontra..

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 22. Dec. 2017 10:39

Jeg tror, det er vigtigt, at vi får en kompakt midtbane, der kan dæmme op for Liverpools opspil og beskytte vores forsvar. Det ærgrer mig, at Coquelin er blevet skadet (hvor galt er det egentlig med ham?), da jeg tror, han havde været en god spiller at sætte ind til at bryde deres opspil. Ellers så jeg gerne Elneny i stedet for Xhaka, da han virker til at ville for meget i forhold til hans evner og tro på tingene for tiden. Håber, at AMN starter inde igen, da han har hurtigheden til at spille op med Salah. Efter en god start for Kolasinac synes jeg, at han er faldet i niveau på det sidste - især på den defensive side, hvor han flere gange er fanget ude af position. Det har selvfølgelig heller ikke været nemt, når han er tonset op ad siden for så ikke at modtage bolden og vi så har mistet den. Jeg tror, det handler om timing.

Med hensyn til den offensive del, så gad jeg godt se Alexis starte ude, hvis han alligevel har hovedet i en anden klub. Jeg havde håbet, at han ville steppe op i efteråret og vise sig frem for interesserede klubber, men det synes ikke at være sket. Så kunne Iwobi få endnu en start i stedet. Jack bliver bedre og bedre, så jeg håber, der kommer et lag mere på i aften. Det er så også i aften og den næste periode, at Lacazette får mulighed for at spille fuld tid selvom jeg egentlig har været godt tilfreds med den måde, Wenger har ført ham ind i PL på.

Cech
Kos-Mustafi-Monreal
Bellering-Elneny-Jack-AMN
özil-Iwobi
Lacazette

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 22. Dec. 2017 14:58

MAAAAAAAAAATCHDAY!!!!

Hvis der er noget jeg ikke magter, så er det at tabe til Liverpool. Giv mig en tidlig julegave, Wenger. Vil gerne se alle de tunge drenge steppe up idag, Cech, Kos, Öz og Sanchez.

Tror på sejr!!!!!
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Dec. 2017 17:12

MichaelBo wrote:
22. Dec. 2017 10:39
Det ærgrer mig, at Coquelin er blevet skadet (hvor galt er det egentlig med ham?)
Hmmm..Han trænede med i går

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 22. Dec. 2017 17:37

Der er 2 muligheder for at slå liverpool.
1: vi dominerer possesion og smider ikke bolden væk mærkelige steder.
2: vi stiller os ned og lader dem skabe kampen og straffer dem på omstillinger.

Det overordnede tema er ikke at lade dem udnytte deres omstillingsspil. Der er de simpelthen for gode.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 22. Dec. 2017 18:44

når kampe der skal definere sæsonen skal spilles, så plejer følgende scenarie at udspille sig.
Vi kommer bagud indenfor 15 minutter på en “børne fejl”.
Derefter spiller vi udemærket, skaber mange chancer, men får ikke scoret.
Derefter kommer vi bagud med to, for at reducere kort efter. Vi spiller kanon derfra, men får ikke udbytte af overtaget..

Kan vi (Wenger) blive enige om, at i dag, får jeg en julegave, vi spiller en taktisk klog kamp. Begår ikke fejl på serie tre niveau, og vi vinder 2-1.
På forhånd tak for julegaver !!

Come on u Gunners !

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Dec. 2017 18:47

Siden vores naboer slog dem i oktober har de kun lukket 4 mål ind. 4 mål i 9 kampe..Men Arsene er ikke i tvivl før aftenens kamp:

"I believe what is interesting in football is you always have a time to make up for it. When you can put things right, do it..So let's focus on what is in front of us and turn up on Friday night with a completely different performance."

De 2 tidligere gange vi har mødt Liverpool på en fredag var det en succes, April '04 vandt vi 4-2 med TH14 hattrick og den berømte kamp i maj 1989 med Michael Thomas og titlen. Lad det også blive en succes i aften!

Ydermere bliver det også spændende om Cech holder buret rent. I så fald vil det blive en milepæl!

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 23. Dec. 2017 9:21

peterdebel wrote:
22. Dec. 2017 17:12
MichaelBo wrote:
22. Dec. 2017 10:39
Det ærgrer mig, at Coquelin er blevet skadet (hvor galt er det egentlig med ham?)
Hmmm..Han trænede med i går
Det havde du ret i. Jeg så det først efter, jeg havde skrevet.

Locked