Man C-Arsenal 3-1 (PL) MOM/Post Match Debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var kampens Arsenal spiller

Poll ended at 17. Nov. 2017 17:24

Cech
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Koscielny
0
No votes
Monreal
3
100%
Coquelin
0
No votes
Ramsey
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Ozil
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Sanchez
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Wilshire
0
No votes
Giroud
0
No votes

Total votes: 3

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Man C-Arsenal 3-1 (PL) MOM/Post Match Debat

Post by Jan BRX » 5. Nov. 2017 17:24

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen køber i 9 dage.

Esben
Normal Bruger

Re: Man C-Arsenal 3-1 (PL) MOM/Post Match Debat

Post by Esben » 5. Nov. 2017 17:29

Jeg kom desværre sent hjem i dag, og fik derfor kun set de sidste 10 minutters tid. Ærgerligt med et klokkeklart offside mål og et, efter min mening, tyndt straffe.

Men hvordan så det ud spillemæssigt i løbet af kampen?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 5. Nov. 2017 17:31

Lad jer ikke forblænde af dommerstandarden og at marginalkendelserne går imod os. Vi er så hamrende elendige.

Iwobi og Xhaka er så random.
Image

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 5. Nov. 2017 17:33

Mine små-opfattelser.

MOM: Cech

Ufattelige kendelser i mod os, svært at få et resultat når de andre får to mål direkte foræret af inkompetente dommerkendelser.

Vi er for dårlige til at spille ud af presset og det er en gave at det kun koster 1 mål i første halvleg.

Alexis lignede en der allerede spillede for City, når det bliver svært giver han op, når det er nemt er han fantastisk.

Xhaka med endnu en fejl i opspillet der giver mål, det må være tid til Wilshere på den centrale.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 5. Nov. 2017 18:15

Iwobi, Xhaka var decideret elendige.
Alexis er helt væk, mentalt er han skiftet. Dårlige beslutning og atitude.
Özil prøvede med lidt fight i dag, men leveret reelt set under middel.

Dommeren var pinlig og linjevogteren ligeså.

Bliver ikke nemt nogen steder hvis dommeren giver modstanderen to scoringer.

Mon Cech.

Marius77
Normal Bruger

Post by Marius77 » 5. Nov. 2017 18:27

Jeg er enig med Michael. Vi kan ikke vinde på Etihad så længe alle kendelser går i mod os. Det er der ingen der kan. Alle ved at Sterling kaster sig i feltet. På hjemmebane med en uduelig dommer lykkedes det ham endnu en gang at filme sig til et afgørende mål. Hvorfor går de tvivlsomme kendelser til hans fordel når han har en historik for at snyde. Michael Oliver er en skamplet på dommerstanden, intet mindre.

Alligevel spiller vi lige op med et træt City hold og får reduceret: reprise sidste år med en langt ude off side kendelse som koster os sejren.

Derefter er det selvfølgelig svært ikke at se modløs ud: afregning ved kasse 1 fra alverdens pundits. "Han spiller som om han allerede er i City trøjen". Hvor det nemt at være Mølby...

Alt i alt synes jeg vi spiller en fornuftig kamp, lige op med et - javel ja - træt Cityhold som jeg under ingen omstændigheder kan se gå ubesejret gennem sæsonen.
"I'm off to Mugsmasher Land for a bit of a do."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Nov. 2017 19:44

Med Coquelin som midtstopper i et forsvar, så ved man at det bliver svært..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 5. Nov. 2017 22:06

Hvorfor kan man ikke stemme på Monreal? Eller har jeg overset ham? Han er ihvertfald min MOM.

Her er mine små notater fra kampen:

KOLASINAC:
Ja, Xhaka virker tung og er for lidt med i spillet, MEN den værste idag må være vores nye bosnier. Nuvel har han da nogle dejlige raids op af kanten og nogle glimrende taklinger samt er han god mand mod mand i defensiven, men hold da op hvor har han mangler i det taktiske aspekt. Han slipper gentagne gange forsvarslinien af forskellige grunde, som resultere i utrolig mange gennembrud og kontraer i hans side! City var utrolig kloge til at lokke ham væk, for derefter stikke den i dybden i hans side til Sterling m.m.

IWOBI:
Jeg synes derimod ikke at Iwobi var så dårlig som nogle af jer mener. Han var usynlig nogle gange, men det var flere af de andre nu også (Ramsey specielt). Iwobi har lidt af den der power som Ox også har. Iwobi har dog bedre teknik end Ox, men dårligere endproduct (det skal dog nok komme). Hans force er, at han kan holde på bolden i pressede situationer pga hans fysik og teknik. Endvidere er han fremragende til at finde huller og rum, og gør sig spilbar, samt fungere han godt i de små, hurtige kombinationer med de øvrige teknikere i offensiven. Det var hans vending og kløgtighed som var grunden til vores scoring idag.

WILSHERE:
Jeg synes han havde et rigtig godt indhop idag. Man kan mærke at han kommer tættere og tættere på "formen". Det kunne da godt være spændende med ham istedet for Xhaka, men tror ikke det vil gå imod stærkere hold, da vi står fysisk for svagt med en Ramsey og Wilshere.. - Men måske?

MONREAL:
Bundsolig fighter, man altid kan regne med. Klog, fornuftig og gør altid det rigtige. MOM
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 7. Nov. 2017 7:22

Det kunne være spændende at se, hvordan kampen havde udviklet sig, hvis City's tredje mål var blvet underkendt for offside. Men som kampen udviklede sig, så var vi vel egentlig aldrig i nærheden af at få point.

- Underligt nok, så viste det sig, at vores bedste angriber (og dyreste signing til dato), faktisk har noget at bidrage med i de store kampe. Hvorfor vi starter med Lacazette på bænken, er mig en gåde. Holdet skal blive bedre til, at bringe Lacazette i scene, og det sker ikke ved at starte ham på bænken. Han har scoret 6 mål på 22 skud, så han ved sgu godt, hvor målet stor. Vi brude have spillerne til at sætte ham i scene.

- Jeg blev snydt af startopstillingen, og troede rent faktisk, at vi spillede med 4 i bagkæden, men det var ikke tilfældet. Vi spillede simpelthen med Coq som den centrale i bagkæden. Hvorfor spiller Coq så ikke spiller denne plads i stedet for Elneny når vi spiller Europa League / Liga Cup, og hvorfor insisterer Wenger på at 3-5-2 opstillingen, når vi ikke har spillerne til det? I følge Wenger, er der åbenbart ikke forskel på at spille på den defensiv midtbane eller i central forsvar. Jeg synes egentlig ikke, at Coq spillede en dårlig kamp, men jeg forstår på ingen måde Wengers disposition (igen). Vi er på ingen måde mere stabile med tre i det centrale forsvar.

- City's høje pres fungerede godt, og vi havde svært ved at spille os fri af det. Men Alexis mistede bolden 23 gange i kampen. Han gjorde mere skade end gavn for holdet. Og Özil var endnu engang usynlig i en storkamp på udebane.

Isoleret set, så kunne vi foruden dommerkendelserne mulgivis godt have fået noget med fra kampen. Men der skal fundementale ændringer til, før vi bare nærmer os, at kunne spille med i toppen af PL. Vi har allerede tabt fire udekampe i denne sæson, og hullet til City kan kun forventes at vokse betragteligt henover sæsonen.

En 2-2-6 opstilling kunne bestemt være vejen frem mod Tottenham. Det ville deres kontramaskine sætte stor pris på. Faktisk er der slet ikke nogen grund til at have en midtbane - det er overvurderet:

Image

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 7. Nov. 2017 9:15

Hvis vi taber mod Tottenham kan vi være 15 point efter City med blot 1/3 del af sæsonen spillet. Ikke at vi skal sammenligne os med City eller nogle af de andre top 4 hold for den sags skyld, men hvor pinligt er det lige. Skal vi ende med 50 point op til nr 1? Fyr nu fjolset. Er så imponeret over Tottenham og Pochettino. Hvornår har de senest fået et mental breakdown med en klasker til følge? De er bundsolide selv på dårlige dage.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 8. Nov. 2017 13:45

theo-walcott wrote:
7. Nov. 2017 9:15
Hvis vi taber mod Tottenham kan vi være 15 point efter City med blot 1/3 del af sæsonen spillet. Ikke at vi skal sammenligne os med City eller nogle af de andre top 4 hold for den sags skyld, men hvor pinligt er det lige. Skal vi ende med 50 point op til nr 1? Fyr nu fjolset. Er så imponeret over Tottenham og Pochettino. Hvornår har de senest fået et mental breakdown med en klasker til følge? De er bundsolide selv på dårlige dage.
Hvis vi nu vinder er vi 1 point efter Tottenham og meget med i kampen op top4, men det ligner at du har givet op på forhånd, hvilket er en kedelig attitude der smitter af på klubben.

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 8. Nov. 2017 17:53

MichaeL wrote:
8. Nov. 2017 13:45
theo-walcott wrote:
Hvis vi nu vinder er vi 1 point efter Tottenham og meget med i kampen op top4, men det ligner at du har givet op på forhånd, hvilket er en kedelig attitude der smitter af på klubben.
Jeps, hans attitude er skyld i Arsenals miserable 15 år uden mesterskab :shock:
Det er klubbens gøren og laden, som er skyld i fans attitude. Længere er den ikke.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 8. Nov. 2017 20:20

kimdinho wrote:
8. Nov. 2017 17:53
MichaeL wrote:
theo-walcott wrote:
Jeps, hans attitude er skyld i Arsenals miserable 15 år uden mesterskab :shock:
Det er klubbens gøren og laden, som er skyld i fans attitude. Længere er den ikke.
Det må være et vildt nok parallelunivers at leve i.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 8. Nov. 2017 21:36

Niels Lønberg wrote:
7. Nov. 2017 7:22
Det kunne være spændende at se, hvordan kampen havde udviklet sig, hvis City's tredje mål var blvet underkendt for offside. Men som kampen udviklede sig, så var vi vel egentlig aldrig i nærheden af at få point.

- Underligt nok, så viste det sig, at vores bedste angriber (og dyreste signing til dato), faktisk har noget at bidrage med i de store kampe. Hvorfor vi starter med Lacazette på bænken, er mig en gåde. Holdet skal blive bedre til, at bringe Lacazette i scene, og det sker ikke ved at starte ham på bænken. Han har scoret 6 mål på 22 skud, så han ved sgu godt, hvor målet stor. Vi brude have spillerne til at sætte ham i scene.
Helt enig. Det er netop kampe som City away, vi har brug for nogle af de ting, Lacazette typemæssigt bringer. Helt uforståelig disposition, når han så spiller Iwobi, der er klart bedst, når vi har bolden.
Niels Lønberg wrote:
7. Nov. 2017 7:22
- Jeg blev snydt af startopstillingen, og troede rent faktisk, at vi spillede med 4 i bagkæden, men det var ikke tilfældet. Vi spillede simpelthen med Coq som den centrale i bagkæden. Hvorfor spiller Coq så ikke spiller denne plads i stedet for Elneny når vi spiller Europa League / Liga Cup, og hvorfor insisterer Wenger på at 3-5-2 opstillingen, når vi ikke har spillerne til det? I følge Wenger, er der åbenbart ikke forskel på at spille på den defensiv midtbane eller i central forsvar. Jeg synes egentlig ikke, at Coq spillede en dårlig kamp, men jeg forstår på ingen måde Wengers disposition (igen). Vi er på ingen måde mere stabile med tre i det centrale forsvar.
Det snød også mig. Jeg tror, Wengers tanke er, på samme måde som Pochettino gør det i Spurs, at spille med en cCB, der kan skubbe frem, når man lægger pres og forsøger at bryde bolden. Dier har gjort det nogle gange for Spurs med succes. Coquelin har nogle af de samme elementer i sit spil (bare ringere).

Når det så er sagt, er jeg helt enig med dig. Wenger viser igen stor taktiske mangler. Der er ingen gameplan, når vi går ind til kampen. Kombinationen af spillere, der starter - sammen med systemet, giver ikke mening. Presspillet er ukoordineret og vores centrale midtbane bliver alt for tit fanget i ubalance.

Hvorfor spille med Ramsey + Xhaka + Iwobi, hvis vi står dybt? De har alle 3 deres forcer, når vi presser og har bolden meget.
Hvorfor spille 3-4-3, men starte med Lacazette på bænken?
Hvorfor spille med 3 i bagkæden, når Coquelin er den ene - og planen er at stå dybt? Det er utestet og ugennemtænkt.

Jeg håber virkelig snart, vi kommer tilbage til en 4-back kæde. Det er det, vi har spillerne til.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 9. Nov. 2017 21:01

MichaeL wrote:
theo-walcott wrote:
Men MichaeL er det ambitionsniveauet? Er målet at blive top 4? Er det acceptabelt blot at være med i kampen om top 4, men ikke at være i nærheden af kampen om ligaen?
Det var ikke de ambitioner der gennemsyrede den klub jeg forelskede mig i! Dengang var klubben gennemsyret af klasse og ambitioner om at være de bedste!
Er det acceptabelt at vi endnu ikke har spillet én enkelt god kamp i sæsonen. Jovist der har været fornuftige passager, men ikke en kamp hvor vi var gode fra start fløjt til slut fløjt! Er det acceptabelt at spillet er statisk, uinspirerende, forudsigeligt og let læseligt? Er det acceptabelt at der ikke er nogen positiv udvikling at spore i spillet.
Det var i hvertfald heller ikke denne salgs tandløse fodbold jeg forelskede mig i. Det var noget mere inspirerende, kraftfuldt, hurtigt, offensivt, fornyende og sprudlende fodbold jeg forelskede mig i.
Er det acceptabelt at holdets bedste spiller og største profil går og skaber sig som en 13 årrig der har fået nej af sin far og ikke præsterer? Er det acceptabelt at spillerne slår ud med armene når det går dem lidt imod?
Er det acceptabelt at ALLE managers i ligaen har gennemskuet vores taktik og at vores taktiske oplæg ikke udvikler sig?

Hvis du synes det hele er acceptabelt så forstår jeg ikke hvordan du nogensinde er blevet fan af netop Arsenal.
I mine øjne er klubben nærmest ved at afvikle sit gode image. Fodbolden er kedelig, vi kan hverken forsvare eller angribe, vi udvikler ikke vores spillere, vi udfordre ikke om titler og hvor er klassen?
Jeg er pissehamrende ligeglad med hvor mange penge City får af en eller anden sugar daddy. United tjener selv sine penge og de formår at udfordre!
Vores udvikling er bare nedadgående og det ser ikke ud til at klubben gør noget for at vende udviklingen. Det er da uacceptabelt, men det er måske en kedelig attitude at have?

Vedr. kampen så må man bare notere at Coq er en boldmongol der ville kunne sætte sine modstandere under pres mod et dansk serie 5 hold. Xhaka er vores version af Charlie Adams, vildt god til det lange spil, men ikke god nok til short passing og så har han bly i røven og når han tackler bliver det ofte for voldsomt.
Alexis er en teenager mentalt, og han er blevet frustreret nu kampens dårligste spiller.
Vores wingbacks udnytter vi overhovedet ikke! De skaber ikke overtal i offensiven og de lukker ikke ned for modstandernes kombinationsspil. De er ukoordinerede. Bellerin har så meget potentiale, men den der mærkelige rolle giver ham for mange situationer hvor han stille stående skal skabe noget. Kolasinac havde godt nok mange dårlige afleveringer, men han bringer dog noget af den fysik ind i duellerne der de fleste steder mangler.
Ozil skal lade være med at smide sig hele tiden, han må træne noget core og balance, så han kan stå imod.
Cech er simpelthen ligegyldig på straffe. Altså man burde give handskerne til en mark spiller når modstanderne sparker straffe, jeg er 100% sikker på at Iwobi ville rede flere straffe end Cech.
Kos skal ikke hele tiden i duel med modstandernes hurtigste og mest drible stærke spillere, han er vanvittigt dygtig men mod lynhurtige driblestærke modstandere bør man lade en rigtig back dække pladsen, så Kos kan støtte i stedet!
Og når vi snakker om driblestærke kantspillere.. Hvorfor har vi ikke en spiller der bare kan modtage bolden og sætte en mand. Alexis kan til dels, men han vil helst lige trække bremsen, løbe lidt bagud i banen og så forsøge igen..

Dommeren er en hat, der giver City to mål der ikke bør være der - til trods for det er vi heldige med ikke at være mere bagud!

Post Reply