Arsenal - Leicester 4-3 (PL) MOM / Post Match Debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Arsenals MoTM?

Poll ended at 18. Aug. 2017 22:48

Cech
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Holding
0
No votes
Monreal
3
7%
Kolasinac
13
32%
Chamberlain
3
7%
Xhaka
0
No votes
Elneny
0
No votes
Özil
1
2%
Welbeck
0
No votes
Lacazette
17
41%
Ramsey
1
2%
Giroud
3
7%
Walcott
0
No votes

Total votes: 41

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Arsenal - Leicester 4-3 (PL) MOM / Post Match Debat

Post by CescFabregas » 11. Aug. 2017 22:46

Hvem var vores Man of The Match? Stem venligst kun hvis du har set kampen. Afstemningen er åben i syv dage.
"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Leicester 4-3 (PL) MOM / Post Match Debat

Post by AndersArsenal » 11. Aug. 2017 22:51

Giver den til Lacazette. Der er mange, der bidrager positivt, men han er den eneste, sammen med Monreal, der holder et rigtig højt niveau igennem hele kampen. Scorer dertil et mål.
Image

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 11. Aug. 2017 22:52

Ved ikke om man kan give MOM til en spiller der spiller så lidt, men Ramsey vendte kampen på hovedet!..

Glad for at stort set alle vores offensive spillere får scoret, kæmpe fejl på alle deres 3 mål kan rettes..

God fredag <3

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 11. Aug. 2017 22:52

Sindsyg kamp. Vi spiller rigtig godt i perioder! Men vores forsvar halter meget. Især på dødbolde.

Men dejligt spile af Laca!

Vigtig sejr! Nu skal vi se vores rivaler smide point :D
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Madsen
Normal Bruger

Post by Madsen » 11. Aug. 2017 22:52

Glem ikke Girouds impact på kampen!

Men det er virkelig synd for Holding, at han skal presses ud i disse situationer, manden er jo slet ikke klar, og slet ikke på den position.
Dennis Bergkamp, Masterclass

AndersMK
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersMK » 11. Aug. 2017 23:00

Fantastisk med en sejr, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi laver de samme fejl, som vi gjorde i sidste sæson og sæsonen før den og sæsonen før den, og...

Jeg forstår ikke, hvordan Holding kan være blevet så dårlig på 2,5 måned? Han var jo fremragende efter formationsskiftet i foråret.

Dejligt med fine præstationer af Kolasinac og Lacazette.
“When we won the league at Tottenham, they came back 2-2 in the last-minute of the game, and they’re celebrating – because they’re happy to draw against us, obviously. And I remember saying to Mauricio Tarricco, do you realise we only need a point to be Champions? And they all [were really shocked]. So I said ‘Yes. Now we’re going to celebrate on your pitch. Bye bye!"
- Thierry Henry

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Aug. 2017 23:01

Puha!! Det lykkedes. For første gang i 7 år, 3 point i 1 kamp:

Image

3 point er 3 point men altså..

I de seneste 20 kampe har vi ikke tabt mod Leicester, således heller ikke i dagens 1. runde:

Arsene postmatch: "Conseed 3 goals at home. We have to work in that"

https://m.youtube.com/watch?v=unjvzm2eaV4

Både Olivier og Cech er efterfølgende enige om at vi viste stor karakterstyrke ved at vinde kampen:

https://m.youtube.com/watch?v=JZisAYlRGiY
Last edited by peterdebel on 11. Aug. 2017 23:23, edited 4 times in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 11. Aug. 2017 23:03

Vi har 8 spillere til de 3 bagerste pladser mener nogen! Men af hvilken kvalitet og tryghed ved den position?
Tydeligt at vi stadig mangler en ægte cb af en hvis kaliber!
De dødbolde dræber os. Holding og monreal er helt på månen idag.
Øzil med en masse alibibold.
Havde set ox på cm i stedet for elneny. Ramsey ER klar!
Wenger må igen gå tilbage til et 4 mands forsvar selv når vi skal fremad ligesom mod chelsea. Ergo...352 er mere en 532 i mine øjne.
Vi kan stå med 10 mand på stregen og alligevel vil vi indkassere mindst 2 mål pr kamp. Vi sejler i den defensive uden kos og mustafi!
Laca tilføjer alt det welbeck ikke har!

Sælg alt der føler sig større end klubben. Køb spillere med fighterhjerte... desværre er flere af dem røget og der er gået inflation i priserne efter salg af neymar mm.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 11. Aug. 2017 23:04

Hold nu kæft en kamp, undskyld jeg bander.

Fedt med en sejr, i en kamp som vi dominerede fra start og burde have været foran 3-0 ved pausen, men som vi slet ikke får lukket ned og skal helt til slutningen af kampen før Giroud scorer det vindende mål. På dette tidspunkt var jeg simpelthen nødt til at hente en øl mere.

Gider ikke gå detaljeret ind i kampen og give en dybdegående analyse, men jeg kan ikke undlade at nævne at jeg virkelig var imponeret af Lacazette som viser mange kvaliteter, og som nok skal blive en rigtig god spiller for Arsenal - ham har jeg store forventninger til. Seo er bare et monster og jeg elsker hans tilstedeværelse og fysiske dominans - han kyser Mahrez hele første halvleg alene med hans enorme fysik. Allerede en yndling på Emirates. På den negative side så er det tankevækkende at truppen er alt for stor, og vi ender kampen med at spille Chamberlain på højreback, Nacho og Seo centralt og Bellerin som venstreback... Så er der altså noget helt galt med truppens sammensætning, uanset skader og karantæner.

Vi vandt og det er det eneste der tæller nu.

God weekend gutter.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 11. Aug. 2017 23:05

Gav den til Lacazette fordi han spillede solidt/godt gennem hele kampen. Men reelt set var det Ramsey og Giroud som ændrede alt.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 11. Aug. 2017 23:10

Kort og godt - alt, alt for mange spillere i startopstillingen som slet ikke burde være i Arsenal og slet, slet ikke i nærheden af en startopstilling.

Gabriel, Mertesacker, Eleny, Walcott, Ox, Welbeck, burde alle sælges. De er simpelthen ikke gode nok.

Har derudover min tvivl vedr. Cech, manden er bare langt fra hvad han var engang og kan ikke huske hvornår han sidste har lavet en vow redning. Redder efterhånden kun hvad han skal.
Monreal er ok, og en fin venstreback men synes altså han lader meget tilbage som center forsvar.
Holdning er ung og har talent og en kamp på hjemmebane mod Leicester er de kampe han skal have. Dårlig kamp af ham i dag.
Calum Chambers, købt og spil 1 år, derefter lån. Mener stadig at han skal have en større chance for at slå til.
Iwobi skal også have chancen.

Ozil er ligeglad med manden. Nå vi har medvind er han god men i modvind er han altid hundredeprocent usynlig.

Vi skal have Lazacette og Giroud til at spille sammen central - op i røven med den her 3-4-3 op stilling.

Med et rygrad af Mustafi-Koscelni og Ramsey og Granit og Lazacette og Giroud er jeg faktisk fortrødsningsfuld - så det er på wingene vi skal forstærkes.

Nå ja, sælg nu Sanchez og få 30-50 mil.£ nu i stedet for fucking 0 kr. næste år.

PS. Tror ikke vi kommer højere end en 5. plads. maksimalt 4.plads.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 11. Aug. 2017 23:30

Sir_Hisss wrote:
11. Aug. 2017 23:10
Kort og godt - alt, alt for mange spillere i startopstillingen som slet ikke burde være i Arsenal og slet, slet ikke i nærheden af en startopstilling.

Gabriel, Mertesacker, Eleny, Walcott, Ox, Welbeck, burde alle sælges. De er simpelthen ikke gode nok.

Har derudover min tvivl vedr. Cech, manden er bare langt fra hvad han var engang og kan ikke huske hvornår han sidste har lavet en vow redning. Redder efterhånden kun hvad han skal.
Monreal er ok, og en fin venstreback men synes altså han lader meget tilbage som center forsvar.
Holdning er ung og har talent og en kamp på hjemmebane mod Leicester er de kampe han skal have. Dårlig kamp af ham i dag.
Calum Chambers, købt og spil 1 år, derefter lån. Mener stadig at han skal have en større chance for at slå til.
Iwobi skal også have chancen.

Ozil er ligeglad med manden. Nå vi har medvind er han god men i modvind er han altid hundredeprocent usynlig.

Vi skal have Lazacette og Giroud til at spille sammen central - op i røven med den her 3-4-3 op stilling.

Med et rygrad af Mustafi-Koscelni og Ramsey og Granit og Lazacette og Giroud er jeg faktisk fortrødsningsfuld - så det er på wingene vi skal forstærkes.

Nå ja, sælg nu Sanchez og få 30-50 mil.£ nu i stedet for fucking 0 kr. næste år.

PS. Tror ikke vi kommer højere end en 5. plads. maksimalt 4.plads.
Virker umiddelbart dumt at sælge Mertesacker som spiller sin sidste sæson som professionelle spiller og overtager akademiet næste år.

Elneny spillede en solid time, lavede et assist til Lacazette's mål og har et arbejdsraseri som ingen anden på midten - skal på ingen måde sælges.

Welbeck skaber en masse plads for sine medspillere og laver nogle gode aktioner og arbejder stenhårdt, desuden er han fleksibel og kan spille flere pladser. Han bliver heller ikke solgt.

Walcott har jeg ikke den store fidus til, så et salg ville jeg ikke begræde. Der findes bedre unge spillere derude, som kan bidrage med meget mere.

Gabriel meldes på vej til Valencia, hvilket ikke er et problem så længe der hentes et alternativ - drømmen er Van Dijk.

Jeg forstår ikke din kritik af Monreal. Han spiller en solid kamp i det centrale forsvar, med to forholdsvis uerfarne spillere ved sin side og lukker fornuftigt ned. Hans gejst og opbakning til sine medspillere igennem hele kampen var klasse.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 12. Aug. 2017 3:15

Vigtig sejr, der kan give truppen et vigtigt boost.

Jeg synes, det er tydeligt, at vi mangler noget organisatorisk stabilitet i dag. Noget rutine og nogle faste aftaler. Det skal nok blive bedre, det er jeg slet ikke nervøs for. Dertil nogle store personlige fejl.
Forsvaret - og organisationen på dødbolde, er helt åbenlyst ikke godt nok i dag. Det skal der ændres på, men ikke kun for vores defensive spillere. Det er en taktisk øvelse. Vardy scorer jo ikke på hovedstød, fordi han er et beast, men fordi Monreal, Xhaka mf. ikke kan blive enige om, om der dækkes zone, mand-mand eller en kombination.

I forhold til nogle af de ting, der bliver nævnt:
Selvfølgelig er Ox god nok. Han var vores bedste mand i 3-4 måneder sidste sæson. Han giver fart og dækker rigtig mange pladser.
Mertesacker er en fin backup, en vigtig person/mentor i omklædningsrummet. Indsatsen i FA-finalen taler vist for sig selv.
Holding er stadig et kæmpe talent. Han er ung - og unge spillere har formsving (bare se på Hector B). Vigtigst af alt mangler Holding, samt vores formation som helhed, en styrmand på den centrale CB. En spiller, der kan vinde sine dueller, men som samtidig også kan placere sig i forhold til to andre CB's. Det kan Monreal ikke, men vi har 3 spillere, der kan. De er så alle ude i dag (læs: Kos, Mustafi, Merte - i prioriteret rækkefølge). Det ville ramme alle hold hårdt. Folk er nødt til at forstå, hvor forskellige den centrale CB er fra de to andre CB-pladser med og uden bold i det her system - og hvor vital en position det er.
Özil får det ikke til at fungerer, men hold nu kæft han løber mange meter. Det vil jeg ikke kalde at være ugidelig. Det er trættende, når folk forfalder til Mølby-argumentation.

Lacazette spillede, som forventet, rigtig godt. Gode beslutninger, boldfast, flot mål, godt blik for sine medspillere. Giroud og Ramsey med gode indhop.

Jeg synes, det her hold har et stort potentiale. Truppen begynder at være balanceret (vi mangler en CM, hvis Ramsey går i stykker). Organisatorisk vil det blive bedre, med de faste startere. Tilføj Sanchez dynamik offensivt og vi har lige pludselig endnu flere options. Hvis jeg husker korrekt er det 11 kampe som ubesejret i 3-4-3 nu.

PS. Skal vi lige give Wenger noget credit for A) De rette udskiftninger i tide og B) At ændre formation baseret på kampens forløb.

PPS. Svært ikke at holde af ham her :lol:
https://streamable.com/bmw4u
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 12. Aug. 2017 7:11

Puha det holdt hårdt, men hold op et dejligt comeback. Sad virkelig og frygtede hvad der ville ske hvis vi igen i år startede med et nederlag hjemme. Den negativitet der ville have været i blandt fans og i medierne, ville have været enorm.

Forsvaret sejler i dag, det er skræmmende at se at vi stadig efter mere end et årti stinker på dødbolde. Hvordan kan professionelle fodboldspillere være så uorganiserede i de her situationer. Okazaki og Vardy må aldrig kunne vinde hovedstødsdueller på den måde. Men det er heller ikke meget vi får for pengene med Cech, det er svært at se hans rutine. Han havde ellers en udmærket pre-season, men han ser stadig rystende usikker ud. Jeg forstår godt at Ospina vil blive og spille sin chance, fordi fortsætter det sådan her så kan han meget vel overtage pladsen. Holding bliver udstillet i dag imod en hurtig Vardy, men han fik heller ingen hjælp fra Bellerin. Hans hurtighed er begrænset, og mod en speedster som Vardy vil det koste med mindre han får opbakning.

En spiller som Elnenny gør hvad han kan, men han er simpelthen ikke god nok til at starte for Arsenal. Xhaka ser jeg stadig som en mand der kan blive god på vores hold, men er også afhængig af at have en god mand ved sin side. Håber inderligt at Wenge får hentet en CM, Seri bliver rygtet kraftigt men det siges at vi vil vente og se om Nice kommer i CL. Fordi vi så mener vi kan få ham billigere end hans frikøbsklausul. Hvilket jeg ikke tror på er rigtigt, fordi det vil komme for tæt på transfervinduets lukning.

De helt store positive ting vi kan tage med fra kampen er Lacazette og Kolasniac. Super lovende debut af dem begge, nej hvor er det lækkert at se en rigtig nier på banen for Arsenal igen. Hans mål er super køligt sat ind, men nej hvor laver han mange gode ting i løbet af kampen. Tror han bliver super for os, og tydeligt at Özil allerede ser efter ham hver gang. Sead levere en super debut, den fysik og den der balkan vindermentalitet, jeg elsker det. Kan man andet end elske en forsvarspiller der kan lave en laudrup-finte? Ramsey kom ind sammen med Giroud og vente kampen, skal dog også siges at Mesut løftede sit niveau da det galt. Dejligt at se Arsene gå ind og ændre tingene, selvom han naturligvis var presset til det, med sine tidlige indskiftninger. I sidste ende så kom vi fra første runde med de 3 point, og nu skal der bygges på det her. Flere spillere er på vej tilbage, og forhåbentlig en eller to forstærkninger på vej, så kan det måske blive en god sæson.

MOM den måtte jeg give til "Den franske lygtepæl" Oli Giroud. Endnu engang er han kamp afgørende som super sub, må pund for pund være Wengers bedste køb siden The Invincibles.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 12. Aug. 2017 12:24

Lidt off-topic: Er der ikke målteknologi i Premier League? Da Giroud scorer i går, så bliver der hurtigt klippet til linjedommeren, men det er vel dommerens ur, der indikerer mål.

Post Reply