Optakt: Watford - Arsenal (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Südkurve
Normal Bruger

Optakt: Watford - Arsenal (PL)

Post by Südkurve » 23. Aug. 2016 11:31

På trods af et ret horribelt transfervindue, hvor klubbens og/eller Wengers inkompetencer for alvor bliver udstillet, så er jeg bare glad i låget over, at sæsonen er startet igen, og at vi ikke skal bruge tid på at overvære alibi-kampene under EM og OL længere.

Derfor kommer der hermed en halvtidlig optakt til lørdagens eftermiddagskamp på udebane mod Watford. Selvom de egentlig er skiftet fra en traditionel, britisk 4-4-2, og Mazzarri har forsøgt at implementere en 3-5-2 i sæsonens første par kampe, er de egentlig ikke blevet mindre tunge at spille i mod. De kæmpede en uafgjort hjem på Skt. Marys på trods af at spille over et kvarter i undertal, og de spillede egentlig en fin kamp mod Chelsea, indtil Contes impact subs Fabregas og Batshciayuchtiayuahduiai kom på banen.

De er ikke imponerende offensivt. Ighalo har ikke ramt en skid i de to kampe, og det er meget sigende at deres 8'er, Capoue, har scoret 100 % af deres mål indtil videre. Troy Deeney, med sin værdi på over 30 millioner pund (LOL), er dog stadig en værre håndfuld, og jeg frygter lidt at se Holding eller Chambers i duellerne mod ham. Holding viste sig dog glimrende i hovedspillet mod Leicester, hvor han vist nok vandt flest aerial duels for Arsenal.

De har en hamrende tung midtbane, der er rigtig gode til at lave frispark. Jeg håber (!!!), at vi starter med Özil og Xhaka. Özil skal finde plads mellem midterforsvarerne og deres defensive midtbaner, og Xhaka skal slå boldene gennem kæderne til ham. Jeg håber også, at Giroud starter inde, for jeg tror at de tre centerforsvarere skal have noget at lege med, for at vores kanter kan få noget af den plads, som der åbenlyst ligger bag deres wingbacks.

Image

Cazorla kan erstattes med Wilshere eller Lenny. Jeg tror dog på at Cazorla og Xhaka kan danne et formidabelt partnerskab. Med en spilstyrende og defensivt vågen kammerat ved siden af sig, kan Cazorla skubbe sig de 5-10 meter længere frem på banen, hvor bolden hurtigt kan spilles videre til Özil eller kant-Alexis.

Vi SKAL have en sejr.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Re: Optakt: Watford - Arsenal (PL)

Post by Dennis--G » 23. Aug. 2016 12:00

Håber på:

Cech
Bellerin - Holding - Kos - Monreal
Xhaka - Wilshere
Ox - Øzil - Alexis
Giroud

Giroud og Øzil siger selv. Hvis Øzil ikke er helt klar håber jeg det bliver Ramsey, hans løb i boksen, mod et hold vi må formode spiller dybt, kan give dem opdækningsproblemer. Wilshere kan også skabe den trussel og Giroud kan spille ping pong med dem. Ox har været bedre end Walcott, så der er ingen tvivl for mit vedkommende. Ox kan udfordre mano y mano, hvilket er væsentligt mere interessant end Walcotts dybdeløb mod et hold, der allerede står dybt, AKA han giver ingen mening i denne kamp. Walcott er interessant mod hold som Swansea, Southampton og andre der tør at spille fodbold. Den tilgang tror jeg ikke Watford vil have mod os.

Midtbanen kan ændre sig alt afhængigt af, hvordan vi vælger at takle kampen. Coq - Xhaka vil for defensiv en tilgang til den kamp, da jeg formoder vi skal længere frem på banen. Elneny og Santi kan også sagtens komme i spil. Synes det er så fedt med de midtbane muligheder vi har, det giver så mange muligheder. Hvis vi havde en offensiv med mere power ville det blive rigtig interessant!

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 23. Aug. 2016 12:13

Dennis--G wrote:Håber på:

Cech
Xhaka - Wilshere
Ox - Øzil - Alexis
Giroud

Giroud og Øzil siger selv. Hvis Øzil ikke er helt klar håber jeg det bliver Ramsey, hans løb i boksen, mod et hold vi må formode spiller dybt, kan give dem opdækningsproblemer.
Ramsey er da ude i et godt stykke tid endnu? Officielt 3 uger (uofficielt indtil november)
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 23. Aug. 2016 12:17

Håber på:

Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Giroud

Walcott og Cazorla bør bænkes efter den jammerlige indsats imod Leicester. Alexis burde egentlig det samme, men han har trods alt lidt mere kredit.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 23. Aug. 2016 15:11

Kejser wrote:
Dennis--G wrote:Håber på:

Cech
Xhaka - Wilshere
Ox - Øzil - Alexis
Giroud

Giroud og Øzil siger selv. Hvis Øzil ikke er helt klar håber jeg det bliver Ramsey, hans løb i boksen, mod et hold vi må formode spiller dybt, kan give dem opdækningsproblemer.
Ramsey er da ude i et godt stykke tid endnu? Officielt 3 uger (uofficielt indtil november)
Fair nok, den er fløjet over hovedet på mig.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 23. Aug. 2016 16:45

Titi wrote:Håber på:

Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Giroud

Walcott og Cazorla bør bænkes efter den jammerlige indsats imod Leicester. Alexis burde egentlig det samme, men han har trods alt lidt mere kredit.
Enig.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 23. Aug. 2016 20:33

Det er meget simpelt mod Watford: Arsenal. Skal. Vinde.

Watford er et dygtigt kæmpende hold - det så vi i sidste sæson. Det er nærliggende at gå ud fra, at det fortsat er tilfældet.

Opstillingen som flere også har nævnt bør blive:
Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Giroud

Walcott har trods lidt mål ikke genfundet et acceptabelt niveau. Jeg håber, der kommer en PL-klub på Deadline-Day, der gerne vil betale et (højt) beløb for Walcott. Sympatisk fyr - men niveauet af været nedadgående i efterhånden flere år.

Holding og Kos var gode imod Leicester, og det skal naturligvis give genvalg. Backpositionerne giver efterhånden sig selv, hvorfor man også kan undre sig over, at Gibbs (- og agenten) ikke i højere grad har forsøgt at komme videre i teksten. Konkurrencen på det engelske landshold er trods alt til at overse, og Gibbs med fast spilletid burde kunne tilkæmpe sig en plads - i hvert fald på bænken.

Jeg har været lidt skuffet over midtbanen i starten af vores sæson, men Xhaka har vist, hvorfor han potentielt kan blive en stor gevinst. Jeg ved ikke, om det er for konservativt med Xhaka og Coquelin, men omvendt får man mange muskler centralt, så Arsenal i hvert fald kan matche Watford på det punkt.

Alexis var rædsom mod Leicester, men måske kan det hjælpe, når han kommer ud på kanten, og får Özil ind centralt i en hel kamp. Oxlade skal ligeledes foretrækkes fremfor Walcott. Selvom det ikke har været fantastisk fra Ox, så synes jeg alligevel, der er lyspunkter. Man skal nok ikke tro, at han pludselig kommer til at lave mange mål - historien er i hvert fald en anden. Men (!), jeg synes især at Ox med udgangspunkt i venstre side virker målfarlig, og der har været flere gode skudforsøg. Tidligere i karrieren spillede Alexis primært i højre side, og hvis han stadigvæk er lige så god i højre, som i venstre, så kunne jeg godt være fristet til at spille Ox i venstre og Alexis på højre.
Hvis Alexis' niveau forringes det mindste i højre side, så bør det dog ikke gøres, da han den farligste offensive trussel rent målmæssigt.

Forhåbentlig er truppen en forsvarsspiller rigere til weekenden, men uanset bør et genvalg til Holding og Kos fastholdes.

Jeg tror, vi vinder nogenlunde komfortabelt. 2-0. Giroud og Alexis stempler ind. Özil med to assist.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 24. Aug. 2016 9:18

Mange gode pointer. Er enig i mange af formationerne.

Jeg går ud fra, og håber, at det vi har set i de første to kampe er vores kompakte koncept, som vi ruller ud når vi møder modstandere der er i spændet mellem næsten lige så gode og bedre end os.
Mod Watford bliver vi nød til at påtage os rollen som favoritter og skabe kampen. Det betyder også lidt mere risiko i opstillingen. (You gotta risk it to get the biscuit :wink: ) Mod Liverpool gav det kompakte ok mening og mod Leicester var det vel også et tegn på respekt - de vandt trods alt ligaen.
Nu møder vi et hold vi burde være overlegne, så lad os være det. Derfor bør vi også spille med boldspillere der er bedre end modstanderens = Coq skal på bænken. Han er en glimrende bølle og bold erobrer, men en dårlig boldspiller. Hvis vi stiller med ham i start opstillingen bør det være fordi Cazorla starter som CM, og vi derfor har brug for Coq til de defensive omstillings spurter (Hvis altså han er bedre end Xhaka til det)
Cazorla var ikke klar til tempoet i de to første kampe, hvorfor jeg vil sætte ham på bænken. Det kan dog være han vil klare sig bedre fra den centrale midtbane.

Jeg håber vi ser:
Cech
Bellerin-Holding-Kos-Monreal
Xhaka-Wilshere
Ox/Theo-Ozil-Alexis
Giroud

Ozil og Wilshere satte meget mere fart i spillet end vi havde inden, for mig klare startere. Xhaka spillede sig gevaldigt op i takt med Leicester kampen skred frem, det er tydeligt at se at medspillerne stoler på at Xhaka - det bliver vigtigt.
Ox har virkelig forsøgt i de første kampe. Noget er lykkedes og meget er ikke, men han kæmpet - dog stadig problemet med at forsvinde ud af kampene.
Alexis skal ned på kanten og vise sit værd.

Jeg håber virkelig at vi formår at komme med spænding på fra starten og tager fat om kampen. Den skal vindes og spilles på vores præmisser. Det er ikke nok bare at slide en 2-1 sejr hjem, vi har brug for en spillemæssigt overbevisende sejr. Om det bliver med 1 mål eller flere er for så vidt underordnet - men spillet skal overbevise.

Snakker vi lidt transfer forstår jeg overhovedet heller ikke at vi ikke hører mere snak om at Gibbs vil væk. Ligesom det er mærkeligt t Debuchy har affundet sig med en bænke plads. Der er nok lidt medie management i spil her.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 26. Aug. 2016 17:20

Det lyder til at Giroud endnu ikke er klar til at starte. Det må så blive:
Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Akpom

Magter ikke at se Sanchez eller Walcott på toppen. Så hellere en mindre god spillere, men som så kender pladsen.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 26. Aug. 2016 19:27

Titi wrote:Det lyder til at Giroud endnu ikke er klar til at starte. Det må så blive:
Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Akpom

Magter ikke at se Sanchez eller Walcott på toppen. Så hellere en mindre god spillere, men som så kender pladsen.
Akpom spiller med u-21 i aften, så han er slet ikke i truppen.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 26. Aug. 2016 19:55

Titi wrote:Det lyder til at Giroud endnu ikke er klar til at starte. Det må så blive:
Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Akpom

Lidt en skam med Giroud, der ellers ser ud til at træne med på fuld gas på billederne. Men okay, så må Perez jo spille den 8)

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by CescFabregas » 27. Aug. 2016 10:57

araAFC wrote:
Cech
Xhaka - Coquelin
Ox - Özil - Alexis
Akpom

Lidt en skam med Giroud, der ellers ser ud til at træne med på fuld gas på billederne. Men okay, så må Perez jo spille den 8)
Nu så jeg ikke hele reservekampen i går, men så Akpom spillede hvert fald en time, så det bliver nok ikke ham på toppen i dag.

Vi er vel ikke så heldige at kunne se kampen i tv?

Edit: Jo - 6'eren!
"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 27. Aug. 2016 11:20

Nogle der kender noget software til mac så man kan skifte sin position til DK, og derved streame kampen fra Yousee webtv? Er lige i Kina.
Image

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 27. Aug. 2016 11:29

levinas wrote:Nogle der kender noget software til mac så man kan skifte sin position til DK, og derved streame kampen fra Yousee webtv? Er lige i Kina.
Rip "matchdaaaaaaaaaaay!"? :(

Ift. dit spørgsmål virkede Hola rigtig godt, dengang Netflix tillod det. Måske det kunne være en løsning?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 27. Aug. 2016 12:01

Olitast wrote:
levinas wrote:Nogle der kender noget software til mac så man kan skifte sin position til DK, og derved streame kampen fra Yousee webtv? Er lige i Kina.
Rip "matchdaaaaaaaaaaay!"? :(

Ift. dit spørgsmål virkede Hola rigtig godt, dengang Netflix tillod det. Måske det kunne være en løsning?
Maaaaaaaaaatchday selvfølgelig!!!! :D Hola ligner præcis det jeg efterspurgte, og så er det gratis! Takker. Kineserne fatter jo nada engelsk herovre. Men satser på at finde en bar der viser kampen; stream på hotel er nødløsningen. God kamp drengene.
Image

Locked