Dortmund - Arsenal 1-1 (CL) MOM / Post Match Debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var kampens bedste spiller?

Poll ended at 20. Sep. 2011 20:12

Szczesny
38
51%
Gibbs
0
No votes
Koscielny
8
11%
Mertesacker
0
No votes
Sagna
1
1%
Song
13
18%
Arteta
0
No votes
Benayoun
2
3%
Gervinho
1
1%
Van Persie
10
14%
Walcott
0
No votes
Frimpong
1
1%
Chamakh
0
No votes
Santos
0
No votes

Total votes: 74

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 13. Sep. 2011 23:57

Altså, hvad vil du have Chamack skal gøre anderledes???? Han får jo intet! Ingen indlæg, intet intet intet at arbejde. Fint nok i hater på Chamo, men ikke engang Van Persie havde gjort det bedre de sidste minutter af den kamp. Hvorfor? Der kommer jo intet opspil til vores offensiv overhovedet.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 14. Sep. 2011 0:13

Golazo wrote:
levinas wrote:Altså, hvad vil du have Chamack skal gøre anderledes???? Han får jo intet! Ingen indlæg, intet intet intet at arbejde. Fint nok i hater på Chamo, men ikke engang Van Persie havde gjort det bedre de sidste minutter af den kamp. Hvorfor? Der kommer jo intet opspil til vores offensiv overhovedet.
Det er jeg såmænd enig med dig i. Men hans taktiske oplæg var vist heller ikke at gå ind og afgøre kampen egenhændigt, men at bidrage til opstanden. Så synes jeg ærlig talt at han, i stedet for at bruge sine friske ben til at lunte rundt oppe foran, skulle have tonset rundt i 6. gear og lagt komisk, omend maksimalt tryk på deres boldholder, som oftest var netop en af forsvarsspillerne. Det er ikke sikkert, han ville have vundet bolden hver gang. Men alene arbejdsraseri + presset på boldholder i afleveringsøjeblikket kan hæve holdets moral mod slut i sådan en kamp helt uvurderligt.
Det har du så ret i.
Image

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 14. Sep. 2011 4:59

levinas wrote:
Golazo wrote:
levinas wrote:Altså, hvad vil du have Chamack skal gøre anderledes???? Han får jo intet! Ingen indlæg, intet intet intet at arbejde. Fint nok i hater på Chamo, men ikke engang Van Persie havde gjort det bedre de sidste minutter af den kamp. Hvorfor? Der kommer jo intet opspil til vores offensiv overhovedet.
Det er jeg såmænd enig med dig i. Men hans taktiske oplæg var vist heller ikke at gå ind og afgøre kampen egenhændigt, men at bidrage til opstanden. Så synes jeg ærlig talt at han, i stedet for at bruge sine friske ben til at lunte rundt oppe foran, skulle have tonset rundt i 6. gear og lagt komisk, omend maksimalt tryk på deres boldholder, som oftest var netop en af forsvarsspillerne. Det er ikke sikkert, han ville have vundet bolden hver gang. Men alene arbejdsraseri + presset på boldholder i afleveringsøjeblikket kan hæve holdets moral mod slut i sådan en kamp helt uvurderligt.
Det har du så ret i.
Men hvis nu manden har fået af vide fra bænken at han ikke skal tosse rundt og jagte bolde helt alene, såhar han jo gjort det rigtigt.
Det er sgu nemt at sidde og være klog på hvordan spillerne skal og ikke skal gøre, når vi ikke aner hvordan de er blevet bedt om at agere på banen.

Baun
Arsenal Danmark medlem

Post by Baun » 14. Sep. 2011 6:07

Så er vi hjemme fra Dortmund :D

Fedt stadion, fed stemning. Spillet var mindre godt, og den udligning til sidst var godt nok bitter. Men at tage fra Dortmund med 1 point i bagagen er ikke helt skidt. Vi skal dog forbedre vores offensive spil markant hvis vi vil noget som helst i år. Jackie-boy, vi savner dig!
He may be cast in bronze - but he's still capable of producing truly golden moments!
https://vine.co/v/MHKejhp2LwK

Amagermad
Normal Bruger

Post by Amagermad » 14. Sep. 2011 7:43

Puuuuha. Rigtig godt resultat. Havde vi vundet 1-0 skulle vi næsten have haft politiet på sagen. Omvendt var vi til sidst ved at smide det hele (Zidans chance).

Ville have solgt den for et point inden kampen, men det er sindssygt så ringe vi spiller....igen

MOM Szczesny (igen)
Juli 2015. Stik mig en CB og en angriber med kvalitet, og SÅ kan vi spille med om PL titlen

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 14. Sep. 2011 10:05

Meget skuffende kamp hvor vi bliver totalt splittet fra hinanden af et stærkt spillende Dortmund hold. Havde Dortmund være skarpere i afslutningerne havde vi tabt mere 4 eller 5 mål...rystende!

Har vanskeligt ved at se os vinde puljen bedømt ud fra vores niveau pt...

Hermed min vurdering af spillerne samt karakter:

Woj (10) - God indsat af polakken. (MOM)

Sagna (4) - Blandet indsats under vanskelige vilkår.

Merte (4) - Virker meget langsomt i optrækket og var ret usikker i 1. halvleg

Kos (7) - Dårlig 1. halvleg, men han spiller sig væsentlig op efter pausen med mange flotte indgreb.

Gibbs (2) - Svag præstation af en spiller der bare ikke pt er god nok til start 11'eren...

Song (7) - Mange lettet dumme boldtab uden for egen felt trækker ned, men ellers en ok præstation.

Benayoun (2) - Fungerede på ingen måde på den offensive midtbane.

Arteta (0) - Var han på banen?.

Walcott (2) - Endnu en gang skuffende. Hans teknik er på højde med Rommedahls...

Van Persie (7) - Flot scoring tæller op, ellers en middel præstation.

Gervinho (2) - Blev totalt lukket ned i mange situationer. Skuffende hvor mange af hans driblinger der løb ud i sandet...

Frimpong (?) - Udemærket præstation, men for kort tid på banen til at kunne foretage en ordenlig bedømmelse...
Last edited by arsenal1983 on 14. Sep. 2011 11:20, edited 1 time in total.
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 14. Sep. 2011 10:33

Fed oplevelse at være i Dortmund selvom kampen ikke var noget specielt.

Jeg er virkelig glad for det ene point. 1 point ude mod Dortmund er jo som sådan fint nok, men vi spillede virkeligt ringe igennem hele kampen.

Szczsney var mom (igen). Han redder os det ene point og er så fandens sikker i alt han foretager sig. Klasse keeper!

Sagna var okay, men når man tænker på hans normale niveau, så var han ikke helt god nok men godkendt præstation.

Mertesacker var dårlig. Han er simpelthen så langsom og var piv elendig i sine clearinger hvor jeg husker 2-3 gode chancer han gav væk.

Koscielny var som også altid fin. Han var ikke særlig god i 1 halvleg, men spillede sig op i 2 halvleg og reddede Mertesackers røv 1 gang hvertfald.

Gibbs var under middel. Han er ikke god nok til startopstillingen, så forhåbentligt vil vi snart se Santos fra start. Jeg synes Gibbs var okay i 1 halvleg, men var nok en af de mest ringe i 2 halvleg.

Arteta var dårlig. Jeg var virkelig skuffet over ham. Dårlige afleveringer, men mest af alt, så var han enormt langsom i sin boldomgang.

Song var den eneste med Wos som var over middel. Han lavede også fejl Song, men hold op hvor vandt han mange tacklinger. Han vandt 70 % af vores tacklinger i kampen!

Benayoun var OK. Svære betingelser, men arbejder stenhårdt, og viser også gode momenter i sit spil.

Walcott skuffende igen igen. Ganske usynlig i hele kampen.

Gervinho skuffede vel, men jeg er ikke så meget efter ham som andre er. Der var meget som ikke lykkedes, men Gervinho prøvede virkelig og bevægede sig yderst fint. Det største problem i kampen var generelt der var intet bevægelse i vores spil, og det betød tit at Gervinho måtte prøve selv. Svære arbejdsbetingelser, men jeg tror på Gervinho bliver en succes senere hen.

Van Persie fin indsats. Fik scoret, men ellers så man ikke meget til ham.
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 14. Sep. 2011 10:53

Endnu en forfærdelig kamp. Resultat mæssigt var den acceptabel, det var trods alt mod de tyske mestre, men jeg har ikke set os i så lidt boldbesiddelse længe!

Ligesom mod Swansea har jeg stemt på Szczesny som kampens spiller og, som jeg også sagde til Swansea kampen, når ens bedste mand har været målmanden, har det aldrig været en god kamp. De eneste andre som kan være deres indsats bekendt er v. Persie og Sagna. v. Persie var god de få gange han havde bolden. Holdte godt fast i bolden og fik ofte et frispark ud af det. Derudover scorede han selvfølgelig vores mål. Sagna har som altid et højt bundniveau. Ingen større defensive fejl, og er utrolig intelligent: Han ved hvornår han bare skal losse bolden ud af zonen, og hvornår han kan prøve at bygge spillet op. Han træffer næsten altid den rigtige beslutning. Derudover var Song rimelig middelmådig. Lavede en masse vigtige bolderobringer (især til sidst i kampen), men smed den ofte væk igen.
Resten af spillerne var decideret ringe. Midterforsvaret samt hele midtbanen (med undtagelse af Song) var jo nærmest ikke til stede i kampen. Dortmund fik 2-3 friløbere, og hvis Dortmund havde haft nogen mere kompetente afsluttere, så havde vi tabt den kamp stort. Benayoun lavede måske 1-2 gode ting i hele kampen, mens jeg slet ikke kan huske Arteta lavede en eneste. Totalt usynlig.
Gervinho gik på enmandstogt uden held og Walcott (selvom han lavede en fremragende aflevering til v. Persie's scoring) så var han også lukket totalt ned af Dortmund's rigtigt gode forsvar.

Men lad os, igen, prøve at se frem til næste kamp, som bliver spillet på Ewood Park mod Blackburn. Nu har vi både Song og Gervinho tilbage efter karantæner, så lad os håbe vi kan få sæsonens første udebanesejr.

mk5kastrup
Arsenal Danmark medlem

Post by mk5kastrup » 14. Sep. 2011 11:31

MOM: Hård kamp mellem Song og WS. Bliver Song for hans bedste kamp længe

brady
Arsenal Danmark medlem

Post by brady » 14. Sep. 2011 12:47

Nu var Arsenal i mest boldbesiddelse i 1 halvleg og hele kampen har vel været 52-48 til Dortmund . Dortmund har nogle store chancer ,men jeg mener nu ikke Arsenal bliver nedspillet . Et point i en svær kamp på Europas nok mest larmende stadion . Fantastisk støtte Dortmund får og en fantastisk tur og et point med hjem
49 Unbeaten

Raven
Arsenal Danmark medlem

Post by Raven » 14. Sep. 2011 14:43

MOM: Chesney. Han redder os op til flere gange.

Havde tippet 1 - 1 i CL konkurrencen. Men er faktisk yderst tilfreds med ét point.
Raven shouts:
"Come on you Gunners!"

Locked