FA-cup finale: Arsenal - Chelsea

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
MichaelBo
Normal Bruger

FA-cup finale: Arsenal - Chelsea

Post by MichaelBo » 1. Aug. 2020 15:56

Så er det endelig tid til at afslutte 2019-20 sæsonen, der har var en evighed og med mange skelsættende øjeblikke for os. Emerys fald fra posten, Freddies fritidsjob og ankomsten af Messias (eller i hvert fald indtil videre..)

Vi slutter sæsonen som vi snart har gjort mange gange. Med at spille sæsonens sidste kamp på Wembley. Denne gang har vi fået fornøjelsen af Chelsea, der lige som os har fået en ung og forholdsvis uprøvet træner. Det har på samme måde som hos os, givet et boost i troen på holdet og spillerne - for de fleste i hvert fald. For nogle vil glasset forblive halvtomt indtil vi står med PL og CL trofæet. Det er derfor et hold med selvtillid, vi møder lidt senere i dag.

Jeg tror - som altid - på holdet. Den indstilling, vi har vist mod de store hold (som Chelsea jo er en del af), lover godt for kampen i aften. Jeg forventer ikke, at vi kommer blæsende ud fra start og forsøger at presse dem overalt på banen. Dertil er de for dygtige til at komme ud af presset og komme hurtigt ud over stepperne. Jeg regner mere med, at der bliver tale om en kontrolleret defensiv, hvor vi får vores muligheder på omstillinger og mindre perioder med højere pres.

Jeg håber, at vi starter op som følger:

Martinez
Holding Luiz Tierney
Bellerin Xhaka Ceballos Saka
Pepe Lacazette Aubameyang

Men som det har været i snart alle kampe siden COVID19 pausen, så er det svært at ramme opstillingen helt rigtigt.

I den rette ånd har jeg i går ligget på strande ved Søndervig uden solcreme, så jeg har den naturlige Arsenalfarve over det meste af kroppen. Jeg håber så, at spillerne viser, at det ikke har været forgæves...

Kampen kan ses på 3+ med kampstart kl. 18.30

COYG

Cliffer
Normal Bruger

Re: FA-cup finale: Os mod de blå smølfer

Post by Cliffer » 1. Aug. 2020 17:32

Endelig tid til at afslutte en meget lang sæson, som har været hård at komme igennem.
Jeg har siddet før mange kampe og tænkt, at nu må man hellere forberede sig på en skuffelse.
Specielt i tiden op til Emerys fyring og under Ljungbers tid i spidsen for holdet, var det slet ikke nogen fornøjelse at se holdet spille.
Det er i den grad blevet bedre efter Artetas ansættelse og sejren over City i semifinalen er vel et foreløbigt højdepunkt.

Vi har nok ikke holdet til at presse dem i bund, og skal nok i højere grad satse på at gentage succesen fra City-kampen.
Jeg er meget enig i din opstilling.
Det kan godt være, at mange er utilfredse med vores defensiv. Jeg vil inkludere mig selv i den gruppe, men Chelsea har rent faktisk lukket flere mål ind. 54 mål lukket ind på 38 kampe må give holdet tro på, at Auba osv. kan score et mål eller to.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 1. Aug. 2020 17:43

Jeg går mere for Maitland-Niles end Saka. Ellers enig i startopstilling.
Jeg er meget for det, men samme taktik som mod Liverpool og Man C. Kedelig, men den virkede mod de 2 hold. Spillemæssigt er vi ikke så gode som Chelsea, men med den rette indstilling har vi en chance for nr 14 pokal.

PS Har set opstilling, så derfor AMN for Saka. Havde dog været yderst tilfreds, hvis det var blevet Saka.

God kamp til alle på et tomt Wembley. Lidt mærkelig fornemmelse, men nu er man jo blevet vant til det

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 1. Aug. 2020 18:00

Havde foretrukket Saka, da han holder bedre på bolden. AMN gjorde en god figur sidst på den plads, men det var primært defensivt, så han skal vælge de sikre løsninger idag, da nøglen bliver at holde på bolden. Jeg har dog en kritik af vores venstre side, da jeg synes Auba ofte er væk, når vi angriber i den side, og derfor giver færre muligheder for spilleren med bolden. Det skal vi forbedre, og derfor er jeg også delt omkring Auba spørgsmålet. Skal han blive, så skal Laca væk og så skal han spille på toppen.

De første 15 er vigtige. Jo længere vi kommer hen, så tror jeg kampen bliver bedre for os.

Kom sååååååå
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Aug. 2020 18:10

Holdet:

Michael var tæt på.

Maitland-Niles er bedre til at forsvare end Saka..Formodentlig.

Image

Vi skal passe på Pulisic og Mount. Og så selvfølgelig gøre Giroud ukampdygtig
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Aug. 2020 18:26

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 1. Aug. 2020 19:27

Jan BRX wrote:
1. Aug. 2020 17:43
Jeg går mere for Maitland-Niles end Saka. Ellers enig i startopstilling.
Jeg er meget for det, men samme taktik som mod Liverpool og Man C. Kedelig, men den virkede mod de 2 hold. Spillemæssigt er vi ikke så gode som Chelsea, men med den rette indstilling har vi en chance for nr 14 pokal.

PS Har set opstilling, så derfor AMN for Saka. Havde dog været yderst tilfreds, hvis det var blevet Saka.

God kamp til alle på et tomt Wembley. Lidt mærkelig fornemmelse, men nu er man jo blevet vant til det
Jeg havde også valgt Maitland-Niles, hvis jeg havde husket ham. :oops:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Aug. 2020 21:33

Dejligt med en sejr!!!

Tillykke Arteta, med den første af forhåbentlig mange pokaler!

https://m.youtube.com/watch?v=5wsDPVrwSow

Post Reply