Optakt: Chelsea - Arsenal (EL Finale)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
cnissen
Normal Bruger

Optakt: Chelsea - Arsenal (EL Finale)

Post by cnissen » 28. May. 2019 14:12

Så er det i morgen aften at det går løs i baku!
Jeg glæder mig helt ustyrligt og er samtidigt ret spændt på kampen!

Chelsea skræmmer mig ikke vildt meget, selvom de har været fornuftigt kørende her på det sidste. Emery har haft et fornuftigt tag på disse kampe og holdet har virket godt opsat på de fleste store kampe i løbet af sæsonen. Så jeg tror på vores chance!

Jeg forventer en formation hvor vi både kan sidde tilbage og afvente kontra mulighederne men også en formation hvor vi har mulighed for at sætte os på kampen og dominere.
Mon ikke vi kommer i noget der ligner følgende opstilling:
Cech
Papa - Kos - Monreal
AMN - Xhaka - Torreria - Kolasinac
Ozil
Laca - Auba
Hvor de to forreste så på skift kommer til at søge bredt og udnytte rummene bag backerne og have mulighed for at komme i ryggen på stopperne.
Kolasinac kunne sagtens ryge ud, Monreal på WB og Mustafi ind i bagkæden.
Welbeck er muligvis klar til kampen, han vil være et fint kort at kunne spille, hvis vi kommer foran. Med ham ved man at man får en dedikeret indsats og masser af løb.

Chelsea kommer nok i noget i stil med, Kante er tvivlsom:
Kepa
Azpi - AC - Luiz - Alonso
Jorginho
Kovacic - Barkley
Pedro - Higuain/Giroud - Hazard.
Men Barkley kunne nemt blive byttet med Willian, og er Kante klar så spiller han klart før en af de to foran Jorginho.

Det bliver en hård kamp for AMN og der er ingen tvivl om at han skal have de hurtige men rolige sko på! Derudover bør Papa og Torreria være hurtige til at forskyde ud og dække nær ham. Et tidligt gult kort kan virkelig blive dyrt. Alonso har ikke været så farlig mod enden af sæsonen som tidligere - men han har gjort virkelig ondt på os. Men sin sparketeknik og sin fysik. Og generelt fordi han er så offensiv at Hazard får plads til at glide rundt hvor det passer ham.

Når vi vælger at slå bolden mod Lacazette eller Aubameyang bør de ligge sig op af AC. Luiz er hammer stærk i disse dueller og jeg forestiller mig chancen for at få et nedfald er større omkring AC.

Hvordan regner i med at kampen kommer til at forløbe?

Kommer folk til at deltage i nogle af arrangementerne nævnt på Arsenal Danmark:
https://arsenal.dk/nyhed/

COYG!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Re: FINALE: Chelsea - Arsenal (EL)

Post by Wengers globalisering » 28. May. 2019 21:34

Tror taktikken det bliver meget lig kampen på Emirates, og forhåbentlig med samme resultat. Håber på det kraftigste at Hazard og Luiz har en af deres offdage og at det modsatte er gældende for Mustafi og Ozil.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Optakt: Chelsea - Arsenal (EL Finale)

Post by Jan BRX » 29. May. 2019 12:43

Jeg ser frem til i aften. Dog inderligt nervøs for, at holdet ikke møder op med "her-kommer-vi" holdning.
Der er brug for en vinderindstilling fra start.
Jeg håber også på WG's forslag til en opstilling. Dog kunne Mustafi komme ind i stedet for Monreal eller AMN. Jeg håber det ikke, men man ved jo aldrig med Emery. Han vil gerne spille Mustafi. Mht. reserverne så mener jeg egentlig, at Welbeck, Iwobi og Nketiah kan bringe noget fremad. Guendouzi er det eneste alternativ til midtbanen. Forsvaret skal der bare ikke ske noget med. Elneny ønsker jeg slet ikke at se.
Hvordan sæsonen er gået afhænger meget af aftenens resultat. En sejr og sæsonen er godkendt. Et nederlag og det er bare som de foregående år. En ærefuld deltagelse i næste års EL samt en flot 5. plads i PL. Ikke noget der kan bruges til noget som helst.
Kors, hvor jeg ønsker vi vinder. Og fuldstændig lige glad med måden.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 29. May. 2019 13:26

Jeg har en rigtig god mavefornemmelse i aften. Synes vores sæson har været klart bedre end Chelseas selvom det lyder en anelse paradoksalt med tabellen in mente. Vi har haft nogle rigtig flotte præstationer i år, hvor vilje og det kollektive er gået op i en højere enhed. Omvendt synes jeg Chelsea under Sarri virker i ubalance og at der kun skal ganske små sten til før at det stopper maskineriet. Gætter 3-1 til The Gunners. Laca og Auba sætter kronen på værket i aften. Uanset en rigtig flot sæson af de to herrer. Great times to come!

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 29. May. 2019 14:18

Har mine bange anelser omkring kampen idag. Vildt at så mange er optimistiske, når man tænker på vores spil har været elendigt den sidste halvdel af sæsonen. Og de momenter der har været, har været monster utilregnelige. Chelsea bliver ikke nemme at have med at gøre og jeg spår en meget tæt kamp. Der står alt for meget på spil i aften. Mest for vores vedkommende, da Chelsea er i CL. Det må bare ikke udmønte sig i nervøsitet på banen.

Håber i allesammen får ret!! COYG.
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 29. May. 2019 14:55

levinas wrote:
29. May. 2019 14:18
Har mine bange anelser omkring kampen idag. Vildt at så mange er optimistiske, når man tænker på vores spil har været elendigt den sidste halvdel af sæsonen. Og de momenter der har været, har været monster utilregnelige. Chelsea bliver ikke nemme at have med at gøre og jeg spår en meget tæt kamp. Der står alt for meget på spil i aften. Mest for vores vedkommende, da Chelsea er i CL. Det må bare ikke udmønte sig i nervøsitet på banen.

Vi har lige slået Napoli (nr 2 i Italien) i begge kampe og Valencia (nykåret pokalmestre efter at have slået Barca)i begge kampe.
Det er vel grund nok til at være optimistisk, da det også virkede som om, at al fokus lå på EL til sidst (desværre).
Tænker at vi kommer med alt vi har - vi er pressede, og der synes jeg faktisk, at Arsenal er bedst - når de skal levere.
Paradoksalt nok, sidder jeg i et fly til madrid, når kampen spilles, så jeg sætter min lid til Norwegians wifi.
Og ja, jeg er inviteret ned og se Cl finalen af en god ven, der købte billetterne til mig og 4 andre, da der var 8 hold tilbage.
Ikke lige mine 2 yndlingshold, der ramte finalen....
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 29. May. 2019 15:25

Frankster wrote:
29. May. 2019 14:55
levinas wrote:
29. May. 2019 14:18

Vi har lige slået Napoli (nr 2 i Italien) i begge kampe og Valencia (nykåret pokalmestre efter at have slået Barca)i begge kampe.
Det er vel grund nok til at være optimistisk, da det også virkede som om, at al fokus lå på EL til sidst (desværre).
Tænker at vi kommer med alt vi har - vi er pressede, og der synes jeg faktisk, at Arsenal er bedst - når de skal levere.
Paradoksalt nok, sidder jeg i et fly til madrid, når kampen spilles, så jeg sætter min lid til Norwegians wifi.
Og ja, jeg er inviteret ned og se Cl finalen af en god ven, der købte billetterne til mig og 4 andre, da der var 8 hold tilbage.
Ikke lige mine 2 yndlingshold, der ramte finalen....
Ja, og så var det heller ikke længere siden Rennes var ved at slå os ud i selvsamme turnering. Hvis man zoomer lidt ud så synes jeg det sidste halve år har været under al kritik. Rent spillemæssigt er det lotto hvilket hold der kommer på banen. Og selv hvis det er et veloplagt hold der kommer på banen i aften, så er Chelsea jo ikke blot en walk-over. På trods af de har deres egne problemer internt. Selv med optimistiske briller, vil jeg sige chancerne er 60-40 i de blås favør. Hazard har bare mere pondus i en finale en Özil nogensinde har haft for os i en afgørende kamp. Til gengæld er Laca og Auba et es for os, hvor Higuain og Giroud har set lidt tunge ud. Men men men.. Vi er ikke mere end en personlig fejl fra enten Xhaka eller Mustafi fra at det går helt galt. Men håber du får ret!!!

Jeg har set en Arsenal kamp før på Norwegians wi-fi. Dog ikke en finale. Men det fungerede upåklageligt. Og det bliver da en stor oplevelse at se CL-finalen på trods af de to hold der spiller den. God tur.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. May. 2019 19:57

Holdet som skal forsøge at gøre drømmen til virkelighed:

Image

KOM SÅ DET SIDSTE STYKKE , CECH!!!!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. May. 2019 20:58

Pat Rice bærer pokalen ind!! 8)
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 29. May. 2019 22:56

:lol: :lol:
Classic arsenal

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 30. May. 2019 9:05

peterdebel wrote:
29. May. 2019 20:58
Pat Rice bærer pokalen ind!! 8)
Så langt så jeg heldigvis ikke. Men wtf.
Image

Locked