Newcastle - Arsenal (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Newcastle - Arsenal (PL)

Post by peterdebel » 12. Sep. 2018 22:34

Image

Dato og tid: Lørdag d.15 September kl.16
Sted: St. James Park
Dommer: Lee Probert.
Tv: 6'ern, Skysports Premier League, TSN4 Canada, BeinSports Connect.

Så er det endelig tid til PL bold igen.

Vi møder Newcastle og Benitez og en tur derop er altid noget af en test. Newcastle er intet dårligt hold. De taber knebent 1-2 til City, men hvem kan ikke det? Men i boldbesiddelse er de blevet kørt fuldstændig over,med godt 75% til modstanderen.

Vi kender Dubravka fra Superligaen (!), Perez på midten og Rondon alene helt fremme i typisk en 5-4-1, men mon ikke vi ser en mere offensiv indstilling på hjemmebane for Benitez ligger og roder i bunden af tabellen.

Newcastle har sidst slået os i 2 efterfølgende kampe i januar 1996, men lige nu har vi revanche til gode, da vi tabte 1-2 sidste år(!) :?

Benitez har vundet 2 af hans seneste 3 kampe mod os, men står nu overfor Emery til et rent spansk opgør på trænerfronten.

Iwobi,sygdom og Torreira, lyske,vender tilbage til holdet efter at være blevet klar. Newcastle mangler JoJo Selvey, og spørgsmålstegn ved Lionel Ritchie, Tranquillo.

Har ikke tid til det store så måske andre vil følge op?

4-2-3-1 bliver det selvfølgelig og lad os nu bare beholde Lacazette på top. Mens Auba, Ramsey og Özil udført det offensive asset, mens Guendouzi og Granit nok holder midten, selvom Elneny scorede for Ægypten i landsholdspausen og Torreira nok er klar efter en lille forstrækning for Uruguay.

Monreal, Sokratis, Mustafi og Bellerin lukker forsvaret og Cech lukker kassen.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Newcastle - Arsenal (PL)

Post by Niels Lønberg » 14. Sep. 2018 7:16

Det bliver spændende at se, om Torreira får sin første start, og om Emery starter med både Aubameyang og Lacazette igen.

Jeg kunne godt forestille mig, at Emery ryster posen en smule til kampen - alt efter hvilken tilstand spillerne er kommet tilbage i efter landskampene. Kampen mod Cardiff må også give lidt rynker i panden. Det er i hvert fald svært at se os starte med Özil og Aubameyang på kanterne igen. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis vi ser Iwobi, Mkhitaryan eller endda Welbeck fra start.

Jeg forventer endnu en kamp som mod West Ham og Cardiff. Vi kommer til at give relativt mange chancer væk, men forhåbentligt har vi nok power i den anden ende til at komme derfra med 3 point.

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 14. Sep. 2018 12:51

Er principielt ligeglad hvem der starter inde, bare de gir sig 100 % for trøjen og de viser at de VIL vinde. Så forlanger jeg ikke mere.. Taber de så til en bedre modstander på dagen, så er det fint nok med mig..... Men kunne godt tænke mig at se Leno på kassen..

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 14. Sep. 2018 14:40

Ja det bliver endnu engang spændende at se hvordan der stilles op go hvilken energi vi ligger fra dagen med - der er jo ingen tvivl om at vi kan skabe chancer! Men kan vi spille sammenhængende og holde os fra at blive presset.
Newcastle har i mange kampe mod bedre modstandere bare stillet sig tilbage og taget imod, og så forsøgt med kontrastød. Men mod os har vi tidligere se at dem sætte sig på kampforløbet og i perioder dominere kampen. Perez har før gjort det svært for vores forsvar. Rondon er jeg ikke så bange for - klassiske store angribere tror jeg Sokratis har godt fat på. Men de mobile og lidt anderledes typer der flyder mellem kæder og områder, har vi ofte haft svært ved. Og i øjeblikket ser det ikke så koordineret ud - så det med at overgive en mand fra en til en anden kan blive en mangel.

Jeg tror mål og forsvar bliver det samme forsat, men fra midten og frem håber jeg på
Guendouzi - Xhaka
Mhiki - Ozil - Auba
Laca

Mhiki arbejder ret fint hjemad og Auba kan også godt følge lidt med. Ozil kan kun fungere defensivt når han ligger på 10'eren. På kanten er han intet værd defensivt. Til det er han alt for langsom i sit pres, og backerne kan bare tage et træk og så slår Ozil væk. Og hvis ikke Ozil leverer, skal han bare hives ud.
Lacazette er i mine øjne en nobrainer på toppen. Han knokler og han er fysisk hårdt og tilstedeværende. Derudover var hans mål mod Cardiff knivskarpt! Netop den slags afslutninger vi havde drømt om da Laca blev signet.

Jeg håber virkelig at vi bare bomber løs og lægger maksimalt pres på Newcastle.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 15. Sep. 2018 13:33

Så går det snart løs i Premier League igen.
Det bliver garanteret en interessant kamp.
Newcastle ligger i bunden af rækken med kun et point, men de har også haft et meget svært startprogram, hvor de har tabt knebent til City, Tottenham og Chelsea.
I alle kampe stillede de sig langt tilbage og overlod bolden til modstanderen. Mod Chelsea (og sikkert også mod de andre to) havde de vist kun omkring 20% boldbesiddelse.
Om Newcastle går til kampen mod os er jeg lidt usikker på. Vi tabte sidste år hos dem i løbet af vores meget ringe række af udebanekampe. I den kamp sad vi vist ret godt på bolden, men desværre uden at kunne score et enkelt mål.
Benitez har formentlig lagt mærke til vores usikkerheder i opspillet fra Cech, hvilket godt kunne lokke Newcastle længere frem.
Denne gang regner jeg med flere mål fra vores side. Offensiven har jo set meget godt ud, hvilket dog i nogen grad har været på bekostning af defensiv. Særligt for en spiller som Bellerin, der har spillet meget langt fremme, og forståeligt nok haft svært ved at komme tilbage "på plads" ved hvert kontraangreb.

Jeg håber Lacazette og Aubameyang begge starter inde i dag. Især Lacazette gjorde det rigtig godt mod Cardiff, og kronede sin indsats med en fantastisk afslutning, der gjorde ham til matchvinder.
Jeg kunne godt tænke mig at se Lucas Torreira fra start, hvis han er frisk.

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 15. Sep. 2018 15:21

Præcis samme opstilling som mod Cardif..

Hvorfor ikke blande kortene på de positioner der uden tvivl er usikkerhed og prøve sig frem.

Troede Emery ville give flere på holdet chancen, da vi ikke har tydelige faste stamspiller.

Post Reply