Tottenham - Arsenal 1-0 (PL) Post-match/MOM debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Arsenals MOTM

Poll ended at 17. Feb. 2018 15:20

Cech
12
57%
Bellerin
1
5%
Mustafi
1
5%
Koscielny
0
No votes
Monreal
0
No votes
Elneny
2
10%
Xhaka
0
No votes
Wilshere
5
24%
Mhkitaryan
0
No votes
Özil
0
No votes
Aubameyang
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Welbeck
0
No votes

Total votes: 21

FAXE
Normal Bruger

Re: Tottenham - Arsenal 1-0 (PL) Post-match/MOM debat

Post by FAXE » 10. Feb. 2018 19:10

AWG wrote:
10. Feb. 2018 15:24
Spørgsmålet er hvis Auba og Laza havde skiftet position, om Auba så havde fået de samme chancer og scoret?
Det virkede i hvert flad ikke som om han dur ude på fløjen. Ville også umiddelbart se Lacazette som den af de to der passer bedst på fløj. Mere fodboldspiller men mindre goalgetter end Auba.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 10. Feb. 2018 19:15

Der er for mange af vores spillere der er langsomme. Med fødderne og/eller i hovedet. Alt for let for Spurs at stresse os og løbe fra os.

Faktisk utroligt at den kun blev 1 0.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 10. Feb. 2018 19:33

Forfærdelig 2. halvleg.
Cech var overbevisende, bortset fra lidt sløset omgang med bolden en enkelt gang. Reddede os fra en større katstrofe.
Super kommentar på BT-1: sidder på bænken, kommer på banen. Og det første man gør er, at man retter på strømperne og samtidig er off-side. Flot Alcaselzer

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 10. Feb. 2018 19:54

Utroligt at man glæder sig hele ugen til en top kamp, som byder på en røv kedelig og uinspirerende omgang bold fra Arsenal indtil 85 min. Dette var vel sidste chance for en top 4.? Endnu en gang misser vi Champions League og så endda til de 2 andre klamme London klubber. :evil:

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 10. Feb. 2018 22:46

Hold nu kæft hvor man savner nogle spillere der bare sparker modstanderne ned. Men vi har ikke nogle fysiske monstre i vores trup. Kolasinac har måske lidt af det i sig, men ham kan Wenger åbenbart ikke bruge.
Kane var stærkere end hele vores hold. Spurs kommer aldrig under press, fordi de altid lige kan smække en lang bold på Kane, der vil vinde sin duel, eller på Son som jo kan løbe piv hurtigt.

Surt ikke at få uafgjort til sidst i kampen.. Selvom vi burde være langt væk i den kamp, er vi jo vildt tæt på det ene point. Men Laca kan ikke ramme andet end offside for tiden,.... Øv

God weekend drenge.. Det bedste ved at tabe så mange kampe som vi har i år, er at man lærer ikke at lade det ødelægge humøret helt så meget som det gjorde... Ellers ville jeg nok blive skilt som vi spiller pt.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 11. Feb. 2018 6:34

Lacazette er mand uden selvtillid.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Rask
Normal Bruger

Post by Rask » 11. Feb. 2018 9:43

Wengers globalisering wrote:
11. Feb. 2018 6:34
Og det synes jeg godt man kan klandre Wenger for. Lacazette har ikke fået meget spilletid, hvilket slet ikke gav mening før Aubameyang blev hentet ind. I alt for mange kampe er han blevet pillet ud efter 60-70 minutter, fordi man har skulle give plads til Welbeck. Nogle kampe har han endda ikke startet inde (det var en eller anden topkamp, jeg kan ikke huske mod hvem).
'I was once fined £5,000 for calling Coventry fans wankers. Best £5,000 I ever spent.'

- Ian Wright

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 11. Feb. 2018 13:34

Rask wrote:
11. Feb. 2018 9:43
Og det synes jeg godt man kan klandre Wenger for. Lacazette har ikke fået meget spilletid, hvilket slet ikke gav mening før Aubameyang blev hentet ind. I alt for mange kampe er han blevet pillet ud efter 60-70 minutter, fordi man har skulle give plads til Welbeck. Nogle kampe har han endda ikke startet inde (det var en eller anden topkamp, jeg kan ikke huske mod hvem).
Han har heller ikke gjort sig fortjent til at spille 90 min i en Arsenal trøje som fast spids angriber. Hvis han havde grebet chancen og ikke brændt alle de chancer havde han spillet fast. Den eneste man kan klandre er ham. Synes han har været en skuffelse ligesom Morata har i Chelsea. Kommer og slår Giroud af fra start og beviser intet.

Rask
Normal Bruger

Post by Rask » 11. Feb. 2018 15:13

Giroud var ikke fast mand da Lacezette kom.
'I was once fined £5,000 for calling Coventry fans wankers. Best £5,000 I ever spent.'

- Ian Wright

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 11. Feb. 2018 17:15

Gabe wrote:
11. Feb. 2018 13:34
Rask wrote:
11. Feb. 2018 9:43
Han har heller ikke gjort sig fortjent til at spille 90 min i en Arsenal trøje som fast spids angriber. Hvis han havde grebet chancen og ikke brændt alle de chancer havde han spillet fast. Den eneste man kan klandre er ham. Synes han har været en skuffelse ligesom Morata har i Chelsea. Kommer og slår Giroud af fra start og beviser intet.
Men han brændte ikke alle de chancer i starten af sæsonen. Jeg vil sige meget af den manglende selvtillid skyldes, som Rask skriver, at Wenger ikke har troet på ham fra start. Ham og Giroud spillede aldrig samtidigt, jeg kan kun huske han har spillet 90 min i en kamp.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 11. Feb. 2018 18:14

Vores første kamp kommer Giroud ind og Laca rykkes på ud til venstre og det fungerede rigtig godt. Men desværre så vi det kun i den ene kamp.

Kunne sagtens se Laca på venstre eller højre som den nye Wiltord

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 12. Feb. 2018 14:28

Det er sindsygt hvor lang snor Lacazette har på det her forum. Kort og godt - Manden har ikke præsteret. At all. Og så fortjener man ikke at spille.
Er han bedre end det vi ser pt? Jeg tvivler, men det er hans egen opgave at få vist det. Indtil da fortjener han på ingen måder en plads i starting XI.
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 14. Feb. 2018 9:37

NU har jeg 10 gange forsøgt at skrive et indlæg til kampen.. Men det ender bare i en lang klage sang hver gang...

Men sådan helt kort, så er vores spillere for svage. Kane formår, især i 2. halvleg, at modtage bolden med en midtstopper i ryggen hver gang bolden bliver slået frem fra Spurs defensiv. Det betyder vi aldrig får dem under pres. I første halvleg spillede de den bag Bellerin til Son, og tog på samme måde presset af.

Kane er bare stærkere end alle de spillere vi brugte. Kolasinac kunne måske have hjulpet lidt på det, men de er for svage! Også Kos.
På midten har Xhaka nok i virkeligheden den fysiske styrke der skal til - men han er så tung i røven han ikke kommer tæt på. Men hvor jeg dog savner en spiller der lige saver Dembele når han bliver så selvsikker i sine driblinger. Og en der klasker dele alli efter han tackler med knopperne først.

Holdet er proppet med flair. Men de tidligere Arsenal hold havde også muskler og var atletiske..

I forsvaret mangler vi noget styrke, noget fart, noget højde og en masse koordinering. Og så mangler vi en rigtig def midt.
Så den ene midt stopper ville kunne gå ud og lukke backen af når backen bliver fanget fremme, så burde def midt falde ned og dække eller backen skulle side forskyde ind..
Men vi ender altid situationer hvor vi ikke er i overtal..

Post Reply