Arsenal-Manchester U (PL) 1-3 MOM/Post match debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens Arsenal spiller?

Poll ended at 10. Dec. 2017 12:44

Cech
0
No votes
Koscielny
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Monreal
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Ramsey
2
14%
Xhaka
0
No votes
Ozil
4
29%
Alexis
0
No votes
Lacazette
8
57%
Iwobi
0
No votes
Giroud
0
No votes
Welbeck
0
No votes

Total votes: 14

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Arsenal-Manchester U (PL) 1-3 MOM/Post match debat

Post by Jan BRX » 3. Dec. 2017 12:44

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal-Manchester U (PL) 1-3 MOM/Post match debat

Post by arsenal1983 » 3. Dec. 2017 13:32

MOM: Lacazette - Super god præstation

Dumpet: Kos, Mustafi og Xhaka

Total dominans i store dele af kampen, men vi bliver straffet for vores naive defensive tilgang.

Generelt mange gode ting at tage med videre og en helvedes masse at arbejde på i defensiven. I midtugen var Huddersfield ikke gode nok til at straffe vores håbløse defensiv. I går mødte vi et hold, der vidste hvordan man udnyttede defensive kollaps...
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Dec. 2017 13:42

Igår spiller vi fodbold som er en topklub værdig. Og sådan som Arsenal bør spille enhver topkamp. De personlige fejl kan ingen andre end de pågældende spillere klandres for. Så ærgeligt at Kos’ vælger at have en dårlig dag. Spiller vi sådan offensivt vinder vi 3/4 topkampe. Igen er vi tilbage til at havde vi vundet imod Watford, så havde det været tåleligt i topstriden. Faktum er dog at United er vores direkte konkurrent og deraf tæller gårsdagens sejr desværre dobbelt for dem.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 3. Dec. 2017 16:58

Så fik jeg endelig set kampen.

Jeg synes statistikkrn snyder en smule. Selvom vi har en klar overvægt i spil og chancer, så er det vel 10-20 % af dem, som man forventer at score på. Når det så er sagt, så burde det - kombineret med et manglende straffespark - have været mere end nok til at vinde kampen.

Desværre møder vores forsvar ikke op, og individuelle fejl, ofte i kolbination, gør at United får tre alt for lette mål (specielt det første er horribelt ringe forsvarsspil i tre situationer af ikke mindre end fem spillere). Det værste er, at jeg ikke engang er sikker på, at det havde været nødvendigt at angribe så aggressivt ved stillingen 0-2 for at få målet. Uniteds forsvar og defensive midtbane blev rykket fra hinanden gang på gang. Og det burde den forreste trio kunne gøre meget på egne hånd.

Men alt i alt så minder kampen jo alt for meget om det vi har set de forgangne år med holdet, hvor det desværre er et fåtal af gange, at man møder kollektivt op. Og specielt i forhold til kampe mod Mourinho, så er den historie skrevet før: Mourinhos hold scorer tidligt, Wengers hold lukker op for sluserne, og Mourinhos hold scorer igen. Den eneste forskel her var, at vi rent faktisk havde fortjent at få noget med fra kampen.

Som Le Grove skrev efter kampen, så var den et bevis på, at Arsenal hører til i top 4, men også et bevis på, hvorfor man aldrig kommer højere op. Det er meget rammende skrevet.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 3. Dec. 2017 17:08

arsenal1983 wrote:
3. Dec. 2017 13:32
MOM: Lacazette - Super god præstation

Dumpet: Kos, Mustafi og Xhaka

Total dominans i store dele af kampen, men vi bliver straffet for vores naive defensive tilgang.

Generelt mange gode ting at tage med videre og en helvedes masse at arbejde på i defensiven. I midtugen var Huddersfield ikke gode nok til at straffe vores håbløse defensiv. I går mødte vi et hold, der vidste hvordan man udnyttede defensive kollaps...
Synes du, at vi havde en naiv defensiv tilgang til tingene i går? For mig at se er der bare tale om personlige, utilgivelige fejl fra individuelle spillere i defensiven. Den defensive tilgang rent taktisk var, ligesom i de sidste mange kampe, helt fin, synes jeg. Selvfølgelig blev den længere inde i kampen en anelse mere naiv, for at bruge dit udtryk. Det var dog en naturlig udvikling, da vi skulle jagte et tomålsforspring.

Læste en statistik, hvor Uniteds expected goals i går var omkring 1,5, mens vores var cirka 5. Synes jeg er et meget godt billede på kampen, og viser også meget godt den præstation, som De Gea leverede.
Last edited by Michael-Arsenal on 3. Dec. 2017 22:19, edited 1 time in total.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 3. Dec. 2017 20:46

ajakob wrote:
3. Dec. 2017 16:58
Jeg synes statistikkrn snyder en smule. Selvom vi har en klar overvægt i spil og chancer, så er det vel 10-20 % af dem, som man forventer at score på.
Det er jo lige netop derfor, at man ser på Expected Goals frem for eksempelvis skud mod mål eller andre lignende stats, som Michael-Arsenal også er inde på. Opta's xG endte på følgende:

Arsenal Expected Goals 5.01
Man Utd Expected Goals 1.82

Som jeg selv var inde på i optakts-tråden, og som arsenal1983 også nævner, så var der advarseslamper, der blinkede efter kampen mod Huddersfield. Mod Spurs og Burnely var vi defensivt koncentrede og fokuserede i 90 minutter. Mod Hudderfield var vi ufatteligt sløsede - ligesom vi så mange gange tidligere har været det, og et bedre hold kunne nemt have straffet os. Det bedre hold kom så på besøg i lørdags, og vi fortsatte vores klovneagtige forsvarsspil.

Mod et andet hold uden en så fabelagtig målmand (og hvis vi nu havde fået 1 eller 2 straffespark), så kunne vi nok have vendt kampen. Og på en eller anden måde, så det vel også positivt, at vi skaber så mange chancer med et stort hold som Manchester United, men i sisdte ende kan vi bare ikke rigtigt bruge det til noget.

MoM: Uden tvivl Lacazette.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 4. Dec. 2017 7:04

Hvad skete der egentlig lige med Mustafi? Fakede han en skade, fordi han lavede en kæmpe brøler?

Det mindede mig lidt om dengang, da Sol Campbell gav op efter af have spillet en fordærdelig første halvleg mod West Ham, og efterfølgende var væk i flere dage.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 4. Dec. 2017 21:56

1-3 var jo et helt absurd resultat på en kamp Arsenal var altdominerende, men tabte. Bortset fra et par mindre heldige forsvarsaktioner skal man anstrenge sig for at være utilfreds med den indsats spillerne leverede.

Arsenal spillede jo på mange måder en perfekt kamp, hvis man kigger på den underliggende præstation (statistikkerne). 9-1 var således et ligeså sandsynligt resultat som 1-3 ud fra "expected goals" (5-2). Hvis man derudover tilføjer de situationer, hvor det kan forsvares at dømme et straffespark bliver 1-3 endnu mere absurd. At De Gea tilmed satte PL rekord for flest redninger i én kamp dokumenterer hvor presset United var. Og hvor frustrerende det var at holde med Arsenal...

Efter præstationerne mod United og Spurs er jeg blevet mere optimistisk på sæsonen. Ja, Wenger skal stadig udskiftes, men holdet ser bedre ud i de store kampe i år, og statistikkerne viser at det er ret lige mellem Arsenal, Liverpool, Spurs, United og Chelsea i år. City er bedre, alle andre pladser er i spil.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 5. Dec. 2017 12:59

Mr. Wenger wrote:
4. Dec. 2017 21:56
Efter præstationerne mod United og Spurs er jeg blevet mere optimistisk på sæsonen. Ja, Wenger skal stadig udskiftes, men holdet ser bedre ud i de store kampe i år, og statistikkerne viser at det er ret lige mellem Arsenal, Liverpool, Spurs, United og Chelsea i år. City er bedre, alle andre pladser er i spil.
Jeg har stadig meget svært ved at være optimistisk. Isoleret se, så jeg jeg sagtens finde positive ting ved kampen mod United, men generelt set, så ligner denne sæson endnu en gentagelse.

Vi har spillet 15 kampen i PL, og vi har tabt en tredjedel af dem. Herunder har vi tabt til Liverpool, City og United, hvor vi samlet har lukket 10 mål ind. Endvidere har vi tabt til Watford, som var en kamp vi burde have vundet. I stedet gik vi fuldstændigt ned med flaget, og endte med at tabe på sædvanlig Arsenal-vis. Mod Stoke synes jge vi var uheldige, men fik stadig intet med fra kampen.

I denne sæson har vi også haft mulighed for at hvile vores 'a-trup' i midtugen, da vi har spillet med reserverne i Europa League. Det har på ingen måde kunne ses på vores resultater. Jeg har dog forhåbninger om, at det får effekt senere på sæsonen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Dec. 2017 17:30

Niels Lønberg wrote:
4. Dec. 2017 7:04
Hvad skete der egentlig lige med Mustafi? Fakede han en skade, fordi han lavede en kæmpe brøler?
Hmm..Han har ikke trænet med siden, så mon ikke han virkelig fik problemer?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply